SERGEL OY:STÄ! Auttakaa pientä.

HELP!N23

Hei,
olen nuori ihminen enkä niinkään perillä kovan maailman menoista, mutta.
Mulla on ollut lasku, saatavana n. 100e jonka olen ilmeisesti unohtanut maksaa
kun asia on viety Sergelille. Tein Sergelin kanssa maksusopimukset yms. ja
tein suoritukset joka kk niinkuin pitikin.

Laskujen tulo loppui ja ajattelin että se saatava on maksettu loppuun. Tässä
luulossa elin 4kk, kunnes sain soiton haastemieheltä, että 2vko aikaa maksaa
reilu 400euroa tai menee luottotiedot.

No, soitin sitten Sergelin aspaan ja niin nihkeää/tylyä palvelua sain että ihan itku
meinasi tulla. Mulla piti osata muotoilla kysymys juurikin oikeanlaiseksi jotta
sain vastauksen kysymykseeni. Suoria, suljettuja kysymyksiä, mihin tuli tyyliin kyllä
ja ei vastauksia.

No, lupasin suorittaa saatavan ettei luottotiedot mene, mutta halusin tietää että onko
mulla oikeutta hakea hyvitystä- maksoin kuitenkin muutaman satasen oikeuden-
käyntikuluja laskusta jota en ole kotiini saanut. Hyvitykselle ei kuulemma ollut
riittäviä perusteita, mutta mulle ei kerrottu että miksi näin on, että miksi perustelut
eivät kelvanneet ja mikä olisi riittävä peruste hyvityksille.

Juuri kun olin lopettamassa puhelua, tajusin kysyä että mihin osoitteeseen Sergel
on lähettänyt mun laskuja.. Ne oli lähetellyt niitä osoitteeseen, missä olen asunut
ns. kaksi osoitetta sitten- eikä niillä edelleenkään ollut tiedoissa nykyistä, eikä sitä
aikasempaa osoitetta. Korjasivat sen. Sitten kun kysyin että mihin on lähetetty
tiedoksianto että lasku siirtyy käräjäoikeuden perittäväksi- se oli lähetetty syyskuus
osoitteeseen jossa olin asunut vuosi takaperin (Olen muuttanut vesivahingon,
asunnon myymisen ja ostamisen vuoksi tässä muutamat kerrat). Sanoin puhelimes
etten ole asunut nyt yli vuoteen siinä osoitteessa minne tiedoksianto on lähetetty,
niin nainen vain tylyttää että ei riittävä peruste. Purin hammasta etten itkisi kun
tällaiset tilanteet ei ole mulle tutuinta maaperää. Kunnes älysin kysyä että mitä jos
pystyn todistamaan etten ole asunut siellä, esim. kirjallisesti, niin siihenkin nainen
vain huokasi että "Silloin tämä asia on erissä valossa" EIKÄ MITÄÄN MUUTA!
Sitten kun innostuin että hyvä, lähetän ne osoitteenmuutos -todisteet kun olen ne
aina postiin että maistraatille tehnyt ja kaikki muu posti on aina tullut oikeaan
osoitteeseen, niin se Sergelin nainen taas vaan huokaili että haluatteko meidän
sähköpostiosoitteen? EI MITÄÄN MUUTA!

En nyt oikein tiedä miten toimia, mutta mulla on todella huijattu olo ja tilin
saldo näyttää nyt oikeustoimien vuoksi nollaa. Onko muilla kokemusta/tietoa?
Sergel Oy on mulle tosi tuntematon firma.

9

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+9

      Siis tuliko sinulta ensimmäiset Sergelin laskut oikeaan osoitteeseen ja sitten myöhemmät rupesivat menemään vanhaan osoitteeseen? Jos noin on käynyt, se on silloin Sergelin moka.

    • <> >>>> öä

      Ota yhteys asuinkuntasi kuluttajaneuvojaan (lieneekö nimi enää tuo, mutta kunnan keskuksessa tietävät). Kuluttajaneuvoja on lainoppinut ja hänen soittonsa huijarifirmalle saattaa tatkaista pulman kerralla eikä maksa Sinulle mitään.

      Selosta asia myös Kuluttajavirastolle netin kautta.

    • N23

      6 9, en ole oikein perillä että milloin ovat ja minne lähetelleet laskuja, koska mulle ne ei oo tullu eikä sieltä aspasta suostuta kertomaan mitään :-/ Joskushan ne ovat oikeeseen osoitteeseen tulleet kun olen maksusuunnitelmankin tehnyt, ja olen maksusuunnitelmaa noudattanut tasan niin kauan kun laskuja tuli. Oletin että saatava oli suoritettu kun laskujen tuleminen lakkasi.
      Jos uskallan väittää, niin oman muistikuvani mukaan kesän alussa laskut tulivat silloiseen osoitteeseen mutta muuton jälkeen, viime syksynä, laskut alkoivat mennä aspan mukaan osoitteeseen missä asuin ENNEN kesää.

      >>>>öä, pitänee vissiin soittaa sinne ja kysellä miten toimia, tää tuntuu kovin väärälle :(

      • 6+9

        Oletko tehnyt osoitteenmuutokset maistraattiin ajallaan, jatkossa kannattaa tehdä osoitteenmuutokset myös kaikkin yrityksiin joitten kanssa sinulla on rahaliikennettä.


    • N23

      Tottakai olen kaikki tehnyt ajallaan ja muu posti on kulkenut moitteettomasti,
      siis kaikki laskuista mainoksiin on löytäny perille paitsi Sergel.. Enkä tiennyt aikaisemmin että kaikkiin tulisi erikseen soittaa kun muuttaa :-/
      Ja se ihmetyttää että ne on laittanu laskut muuton jälkeen vanhaakin vanhempaan osoitteeseen, mikäs logiikka siinä on- muu kuin että tuolla tavalla saadaan kiskottua rahaa multa..

      • jhffhjjh

        Ku saat sen haasteen nii sit ilmota oikeudelle tietos
        Haistata vittua nuille


    • ihmettelevä myös

      Laskujen tulo loppui ja ajattelin että se saatava on maksettu loppuun. Tässä
      luulossa elin 4kk, kunnes sain soiton haastemieheltä, että 2vko aikaa maksaa
      reilu 400euroa tai menee luottotiedot.

      ***siis oikein AJATTELIT et saatava olisi maksettu ? Et sit ajattellut samalla tarkista maksusuunnitelmasta?
      ***etkä ihmetellut olleenkaan ettei minkäänmoista loppuun-yhteenveto tullut koko maksusta?

      Juuri kun olin lopettamassa puhelua, tajusin kysyä että mihin osoitteeseen Sergel
      on lähettänyt mun laskuja.. Ne oli lähetellyt niitä osoitteeseen, missä olen asunut
      ns. kaksi osoitetta sitten- eikä niillä edelleenkään ollut tiedoissa nykyistä, eikä sitä
      aikasempaa osoitetta. Korjasivat sen. Sitten kun kysyin että mihin on lähetetty
      tiedoksianto että lasku siirtyy käräjäoikeuden perittäväksi- se oli lähetetty syyskuus
      osoitteeseen jossa olin asunut vuosi takaperin

      ***sanot että olet muuttanut usean kertaan!!! Maksusuunnitelma tehtiin siihen osoiteeseen missä asuit silloin ja mihin tuli ensimmäiset laskut? Etkö yhtään ihmetellyt kun laskut lakkas tulemasta juuri muuton jälkeen?

      Tän kaiken jälkeen toivon vain parasta.

    • Maikki661

      Sergel Oy:n aiheettomat perintälaskut
      Muutama lukija on kysellyt laskujen vanhenemisajoista. Taustalla on tänään Kuluttajavirastonkin julkaisema artikkeli vanhoista Sonera asiakkaiden laskuista, joita nyt perintäyhtiö Sergel Oy yrittää periä. Sergel Oy on aloittanut toimintansa syksyllä 2006, joten kyseessä on hyvin nuori yritys.

      Sergel Oy on ostanut 140 000 kpl Soneran vanhoja saatavia perittäväksi. Saatavat ovat 2000 -luvun alkupuolelta, joten ainakin osa saatavista ovat selvästi vanhentuneita. Vanhentuneita laskuja ei tarvitse maksaa perintäyrityksistä huolimatta!

      Kuluttajan velka vanhenee kolmessa vuodessa. Vanhenemisaika katkeaa vain, jos velkoja on esittänyt velasta yksilöidyn ilmoituksen tai lähettänyt asiasta perintäkirjeen. Mikäli velasta on haettu oikeusteitse tuomio, vanhenemisaika on viisi vuotta tuomiosta.

      Mikäli saatte vanhentuneen laskun, pyytäkää kirjallinen selvitys Sergerl Oy:ltä siitä, onko velan vanhentuminen katkennut. Huomatkaa, että näyttövastuu asiassa on velkojalla, tässä tapauksessa Sergel Oy:llä. Eli heidän on pystyttävä osoittamaan onko vahentuminen jossain vaiheessa katkennut vai ei. Jos ei, velka on vanhentunut, eikä sitä tarvitse maksaa! Sergel Oy on myös velvollinen vastaamaan esitettyihin tiedusteluihin.

      Jälleen yksi esimerkki perintäyhtiöiden ahneudesta ja kyseenalaisista menetelmistä. Kokeillaan kepillä jäätä ja katsotaan kuinka moni ihminen vanhentuneen maksun sattuisi maksamaan. Perintäyhtiöt kyllä tietävät lainsäädännön edellytykset, määräykset ja velvoitteet. Uhkailemalla isoilla perintäkuluilla, lakimiehillä ja oikeudentuomioilla, perintäyhtiöt saavat monesti tahtonsa läpi. Aiv
      an samanlainen linja on nähty jo useasti yksityisten pysäköintivalvontayhtiöiden perintätoimissa. Suomessa on siis laillista kiristää ....

      Aiheetonta maksua ei ikinä pidä maksaa!

    • Annastiina00

      Sergel oy on todella kiero yhtiö, valehtelevat minkä kerkeävät. Meille tuli juuri ennen 3 vuoden täyttymistä (3 vuoden jälkeen lasku olisi vanhentunut) lasku, jossa perivät vanhoja saataviaan.
      Olivat lähettäneet v. 2016 pari kirjettä laskusta väärään osoitteeseen!! Olivat kaivaneet asiakkaan vanhan osoitteen ja lähettäneet sinne, jottei asiakas varmasti saa kirjeitä.. juuri ennen 3 vuoden täyttyessä yllättäen löytyikin oikea osoite, johon tuli lasku 3 vuoden koroilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2108
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1647
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe