V50/Focus/Mazda sama?

EläkePappa

Onko V50 periaattessa sama auto kuin Focus ja Mazda farmarit? Tai ainakin pohjalevyltään? Jos on, miksi suuri hinta ero? Miksi Volvo maksaa 30-50% enemmän! Etsin pientä, luotettavaa farkkua ja V50 olisi sopiva mutta kallis. Jos esim Focus on lähes sama voisin ostaa sen. Mielipiteitä, kiitos!

6

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhä yksinkertaisuus

      Sama pohjalevy ei tarkoita, että autot olisivat samoista osista koottu ja suunnittelu olisi sama. Lueppa tarinoita Focuksesta ja tee omat johtopäätöksisi niiden perusteella.

    • Volgan lautturi

      Eihän V50 missään tapauksessa ole 30-50% kalliimpi kuin Focus (ainakaan uutena). Jos lasket Focukseen samat varusteet kuin V50 Classicissa on vakiona, niin hinta on lähes sama.

      Mutta V50 perustuu Focus II:n "pohjalevyyn" eli "platformiin", mutta nykyään myydään jo Focus III:sta. Mazdasta en tiedä mitään koska itäauto.

      Jos aiot V50:n ostaa (uutena), kannattaa pitää kiirettä, koska valmistus päättyy kesällä.

      • EläkePappa

        En minä uutta kykene enkä halua, katselin 2004-6 malleja. Ne Focukset ovat alle puolet V50sen. Eikö V50 ole Fordin konella?


      • kuulopuheita jne.???
        EläkePappa kirjoitti:

        En minä uutta kykene enkä halua, katselin 2004-6 malleja. Ne Focukset ovat alle puolet V50sen. Eikö V50 ole Fordin konella?

        riippuu miltä konetta olet ajatellut. Molempia löytyy, Fordin ja Volvon omia.
        Volvo on kuitenkin auto jos Focukseen vertaa, oli moottori mikä hyvänsä.


      • Luftwaffle
        EläkePappa kirjoitti:

        En minä uutta kykene enkä halua, katselin 2004-6 malleja. Ne Focukset ovat alle puolet V50sen. Eikö V50 ole Fordin konella?

        Ainakin 1.6D ja 2.0D on Fordin kone. Tai se on PSA:n ja Fordin kehittämä. Käytetään ainakin Fordeissa, Mazdoissa, Peugeoteissa, Citroeneissa, Volvoissa. Ja varmaan joissain muissakin, mutta en muista enempää.

        Käytettynä joo taitaa Focukset olla halvempia, niissä on varmaankin myös huonompi varustelu jne. (yleensä ei aina). Onkohan esim. Webasto/Eberi vakiokamaa Fordissa?


      • driveen
        EläkePappa kirjoitti:

        En minä uutta kykene enkä halua, katselin 2004-6 malleja. Ne Focukset ovat alle puolet V50sen. Eikö V50 ole Fordin konella?

        Kannattaa käydä kunnolla koeajamassa ko malleja. Itellä ollu S40, pari V50:stä ja nyt perheen kakkosena Focus (vm 06). Voorti ja Vollet ovat hyviä autoja kaikki.

        Volvo tietyissä asioissa selkeästi parempi: materiaalit, hallintalaitteiden laatutuntuma, penkit, äänieristys, mukavuus, ulkonäkö...yleinen toimivuus on parempi, asiat on paremmin mietitty loppuunsaakka. Voortissa on muutamassa kohtaa selkeästi sekundaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      56
      742
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe