Kylkiluut epäsymmetriset?

pelokas

Hei!

Minua on vaivannu jo kauan aikaa kyseinen asia. Vasemman rinnan yläpuolella oleva kylkiluu on korkeammalla kuin toinen. Asian huomaan tunnustaltaessa varsinkin makuulla ollessa.

Menin lukemaan kaiken maailman tiedot luusyövistä joten nyt pelottaa. Kyseinen luu tuntuu todellakin ihan luulta enkä tunne varsinaista erillistä pattia misssään. Luu ei myöskään arista tai ole muuten kipeä.

Onko teillä ollut kokemusta kyseistä asiasta?

24

16154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehillä ja

      naisilla on eri määrä kylkiluita laita googleen aatamin kylkiluu

    • pelokas

      Onko kukaan muu havainnut saman tyyppistä "ongelmaa"?

    • minullakin!

      On! Herrajestas olen maannut selälläni ja tuijotellut peiliin. Vasemmalla puolella kylkiluuni tavallaan kohoavat korkeammalle ja työntyvät esiin terävämmin. Oikealla puolella vatsaani luut taas muodostavat näin huonosti ilmaistuna kaarevamman pinnan, jossa ei ole samanlaista kohoumaa kuin vasemmalla puolella.

      Minulla on myös vasemmalla tuntunut inhottavaa kipuilua kylkiluiden alla, mikä on saanut huolestumaan asiasta enemmän. Helpottaa kun kuulee, että muut ovat huomanneet samanlaista.

    • Freebird75

      .. oiskohan tilavuus vasemman puolen kylkiluiden alla suurempi ja se puoli siksi koholla enempi kuin oikea, siellä kun elämämme välttämättömyys eli sydän asustelee ja toimii :) oikealla puolla vastaavan kokoista elintä ei ole.

      • Entiiäolikosarkasmia

        Tiedäthän että sydän sijaitsee keskellä


    • nyymitär

      http://anonyymi.kuvat.fi/kuvat/---/ep%E4sym.jpg?img=thumb280nocrop&hash=10178%29 Kuvassa kylkiluuni. Ovat hieman eritasolla kanssa ja tuntuvat epäsymmetrisiltä. Olen ajatellut että on ihan normaalia.
      Mut voiko ollakkin jotain haittaa?

      • skolioosia myös

      • Anonyymi

        Oikea puoli rintalastan yläpuolella on luu korkeampi kuin vasemmalla puolella,onko ok


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea puoli rintalastan yläpuolella on luu korkeampi kuin vasemmalla puolella,onko ok

        Ihmisellä on kaksi puolta kropassa, oikea ja vasen.
        Toinen puoli voi olla erilainen, eri näköinen, eri kokoinen kuin toinen.

        Kasvotkin ovat epäsymmetriset puoliltaan.
        Esim. toinen puoli kasvoista on usein ns. eloisampi kuin toinen.

        Eroja omassa kropassa ei yleensä edes huomaa, jos ei tarkkaan tutkiskele itseään.
        Ja tutkiskeluun ei ole useinkaan mitään tarvetta, jos ei jossain ole selkeää vikaa, kipua tms., eikä ole itseään mihinkään satuttanut.


    • skolioosityttö

      Joo, skolioosi tuli minullakin ekana mieleen. Aina skolioosi ei välttämättä edes tunnu kipuiluna. Kannatta käydä tsekkauttamassa lekurissa mikä homman nimi on.

      Minulta on leikattu skolioosi, onneksi huomattiin sattumalta pieni kohouma ala-selässä. Ei ollut kipuja tai mitään. Röntgenissä paljastui, että mutkani olikin suuri vaikka ei ulospäin näkynyt ollenkaan. Leikattiin about vuosi sitten onnistuneesti.

    • asasasas3sd

      Vaikea sanoa yhden kuvan perusteella, usein jos on tuollaista vaivaa niin se näkyy myös muualla. Katso onko epäsymmetriaa tai mitään poikkeamaa nilkassa, polvessa tai pään asennossa.

    • 14v

      Itsellä sama ongelma olen suhkot nuori poika 14v ja minulla on oikea kylkiluu ylempänä kun toinen ja olkapäät edessä ja siihen olkapää asentoon on selitys etten urheile paljoa /pelaan paljon mutta on ollut kauan sama ongelma ei ole kipeä tai mitään selkäranka suora ja selkä ihan oikeassa asennossa

      • 13v

        Olen 13v ja määki urheilen paljon mullaki on olkapäät eessä ja oikean puolen kylkiluu korkemalla!


      • Anonyymi

        Ite 11v ja vasen kylkiluu ylempänä mutta mulla on astma ni oon aina miettiny et
        mun keuhkot on eri kokosia


      • Anonyymi

        Sama ja pelaan paljon


      • Anonyymi

        Sama ja pelaan paljon


    • Mullasamajuttu

      Mullakin on vasne kylkiluu paljon ulompana kuin oikea! Kipuja en ole tuntenut eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia mutta vähän kyllä pelottaa. Noi viime viestit on kyllä tullut jo monta vuotta sitten mutta mitäs teitte asialle??

    • 11vheppu

      Meikäl on koko oikea puoli selkeästi edempänä. Mutku oon 11v nii mulle on sanottu et ku kasvan nii ne jää niku piilon mut ku oon jo aika iso (en pullea) nii vähä pelottaa

    • HuolestunutMamma

      Huomasin just, että 11 v -pojallani on oikean puolen kylkiluut paljon ylemmällä kuin vasemman puolen ja myös ulompana kehosta. Kuin ylöspäin töröttävänä pattina näkyy kylkiluitten loppuosa oikeella toiseen puoleen verrattuna. Tilanne tuli selvästi esiin nyt influenssan (tod.näk. se oli sitä) sairastamisen jälkeen, kun poika laihtui ja luut näkyvät selvemmin. Muistelen, että jotain outoa vastaavaa olisin havainnut jo pari vuotta sitten jonkun aiemman laihtumisen yhteydessä.

      Pojan isän suvussa on skolioosia, mutta syksyn tarkastuksessa koululääkäri ei huomannut ryhdissä mitään vikaa. Itse en päässyt silloin paikalle.

      Poikani on hoikka ja on pelannut turhan paljon kännykällä ja tietokoneella. Lienevätkö jotenkin kierouttaneet kehoa toispuoleiseksi tms? Pääasia, ettei vaan olisi mitään luusyöpää tai ettei vaan joku alla kasvava syöpä pullistaisi luita ylöspäin. Tälläisiä pelon aiheita tuli myös mieleen.

      Tilaan huomenna ajan lääkärin tarkastukseen. Päivystysasia tämä ei varmaankaan ole. Kaikkea stressiä sitä aina pukkaa, kun on paljon lapsia, joilla vuorotellen aina jotain huolestuttavaa ilmenee.

      Tsemppiä muille stressaantuneille ja "outouksia" löytäneille!

      • HuolestunutMamma

        Havaitsin, että pojan työpöytä on liian korkea ja tuoli liian matala. Kun hän pelaa tietokonepelejä oikea puoli kehosta nousee ylös-ja eteenpäin. Se on varmaan syy että keho on vääntynyt. Todella surkeaa, että näin on päässyt käymään. Jo muutenkin tietokonepelien pelaaminen voi aiheuttaa luusto ongelmia ja lisäksi päälle ergonomiavirheet. Kyllä nyt ottaa päähän. Täytyy yrittää saada korjattua asioita ja pojan tilannetta.


    • Kylkimies456

      Itellä tossa vasemman nännin alapuolella kylkiluut kohoaa makuuasennossa. Oletan että normaalia koska siinä kohtaa on perna?

    • Skoliosos

      Mars lääkäriin ja mahdollisimman pian! Kylkiluuni vasemmalta puolelta alkoivat kohota rinnan alta ulospäin 12-13 ikävuoden paikkeilla, lisäksi polvien sisäkaarteissa ja vyötäröllä oli jo tuolloin näkyvät puolierot ja toinen olkapää oli alempana. Kouluterveydenhuolto eikä koululääkäri eivät reagoineet asiaan millään tavalla. Vasta 25-vuotiaana sain muun lääkäriasian yhteydessä kuulla, että minulla on huomattava skolioosi. Sain siihen 10 kertaa fysioterapiaa. Ja vasta lähempänä 50 vuottani sain tietää, että skolioosini on lisäksi kierteinen. Ryhtivirhe on huomattava. En ole kuullut, että tässä iässä (60 v) enää skolioosileikkauksia tehtäisiin. Toisin kuin nuoruudessani, nykyisin kuitenkin skolioosit leikataan tai hoidetaan ja kuntoutetaan muutoin. Olen koko nuoruus-ja aikuisikäni kärsinyt liikerajoitusten lisäksi näkyvästä häiritsevästä kosmeettisesta haitasta, mikä on vaikuttanut heikentävästi itsetuntooni - varsinkin silloin nuorena! Likerajoutusten lisäksi olen kärsinyt teini-iästä lähtien vuosi vuodelta enenevistä kovista kivuista ja selkä- ja kaularangassa. Olen sanomattoman katkera äidilleni, joka itsekin näki ja huomasi skolioosini, mutta ei silti vienyt minua koskaan lääkäriin tutkituttamaan ja hoidattamaan selkääni...käski vain seisoa suorana. (Itse hän kyllä juoksi jokaisen näpynkin näyttämässä kunnanlääkärille!) Neuvoni on lasten/nuorten vanhemmille: Huolehtikaa, että rakkaat lapsenne/nuorenne tutkitaan ja vaatimalla vaatikaa, että heidät myös hoidetaan! Ja nuorille akuisille: Hoidattakaa itsenne kuntoon nyt nuorena, kun se vielä on mahdollista! Kannattaa tehdä todellakin kaikkensa, ettei myöyemmin turhaan joudu kärsimään vaivoista, jotka olisivat olleet hoidettavissa!

    • Anonyymi

      Ihminen ei ole täydellinen. Epäsymmetrisyyttä ja valuvikoja on kaikissa.
      Ajattele, joillakin voi olla esim. vain yksi munuainen.
      Älä sure luitasi.

    • Anonyymi

      Vasen kylki luuni murtui kesällä kipu voimakas vieläkin .luukato on todettu mikä avuksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe