Monia julistajia leimataan "menestysteologeiksi" sen perusteella jos he mainitsevat saarnoissaan, että Jumala voi siunata myös taloudellisesti ja maallisesti. Uskon näin, että menestys ja siunaus ovat raamatullisia asioita, mutta jos niistä tehdään painopiste ja aletaan ajattelemaan, että köyhyys ja sairaudet ovat kirouksia niin ollaan jouduttu pahasti hakoteille. Jo terve järkikin sen sanoo, että Jumalan sanan noudattaminen tuo menestystä. Esim. jos on uskollinen ja aidosti rakastava omalle aviopuolisolleen niin on paljon pienempi todennäköisyys, että avioliitto hajoaa. Jos on tunnollinen, ahkera, avulias ja rehellinen työelämässä ja ihmissuhteissa niin tottakai sellainen siunaantuu. Paljon olen myös huomannut tällä palstalla rutisemista siitä, että kun Helluntailaiset on niin rikkaita ja niin korkeissa asemissa jne yhyy yhyy...ehkä he ovat monet hellarit päässeetkin hyväpalkkaisiin arvostettuihin töihin, koska jos elämä on ollut nuhteetonta. Toki myöskin Jumala haluaa auttaa ja antaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, jotka ovat ryssineet asiansa ja monet pohjalla käyneetkin ihmiset ovat nousseet sieltä Jumalan armosta ja saaneet osakseen armoa armon päälle myöskin maallisissa asioissa. Minä yhtenä esimerkkinä vaikken nyt olekaan mitään taloudellisia huikeita siunauksia saanut, mutta olen parantunut useammastakin sairaudesta ja voin hyvin henkisesti ja olen löytänyt hyvä seurakuntayhteyden ja olen päässyt vapauteen elämääni tuhoavista riippuvuuksista. Kaiken tämän teki minulle Puuseppä Nasaretista. Jeesus Kristus. Hän on muuten kaikkien aikojen kovin jätkä! Kiitos ja kunnia Hänelle. Korostan vielä lopuksi sitä, että ei oman elämäni hallinta ja tasapaino tapahtunut kädenkäänteessä vaan se oli vuosikausien prosessi lukuisten lankeemuksien ja epäonnistumisien kautta. Mutta yksi avain eheytymiseen oli se kun aloin vaalia säännöllistä seurakuntayhteyttä ja uskovien yhteyttä ja toin avoimesti vaikkakin oli vaikeaa ja hävetti paljon aluksi tuoda esirukouspalveluun kaikkia kipeitä ja henkilökohtaisia asioitani, mutta sitten kun niitä alettiin tuoda alttarille ja rukoiltiin aina uudelleen ja uudelleen niin siitäpä alkoikin parantumisprosessini. Tää meni nyt vähän muuallekin, kun tuohon otsikkoon minkä laitoin mut ei se mtn...= )
Menestysteologia
armoa armon päälle
3
55
Vastaukset
- toinen näkökuluma
Ihan asiaa kirjoitit. Toisaalta täytyy sanoa sekin puoli, että toivottavasti kestät uskossa myös sitten, kun kohtaat sairautta, vaikeuksia ja ahdistuksia, jotka eivät lopu tässä ajassa.
- armoa armon päälle
No hyvä kun mainitsit, vaikka ihan itsestäänselvä pointtihan sekin on.
armoa armon päälle kirjoitti:
No hyvä kun mainitsit, vaikka ihan itsestäänselvä pointtihan sekin on.
Kärsimyksen kaste on opetuslapsia varten.(Mark.10:35-45) Ilmeisesti olet tämän kasteen läpikäynyt Jumalan lapsi. " Herran siunaus rikkaaksi tekee, ei oma vaiva siihen mitään lisää." Sananlaskut 10:22
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645110Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362319- 2562303
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662277Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191494Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191428Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai49998- 89986
- 66917
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12909