olen käsittänyt niin, ettei uiista suositeltaisi kuukautisten aikana. ja jos ui, niin olisi hyvä käyttää tamponia. mutta kuinka suuri riski on saada tulehdus, jos ui ilman kuukautissuojaa menkkojen aikana? mielestäni kuitenkaan vesi ei mene sinne vaikka ui. mulla alko menkat 2 kuukautta sitten ja ne on nyt 3 kerran. nyt kesällä on parikymmentä astetta lämmintä ja järvivesikin on lähes yhtä lämmintä ja olisi näin ollen mukava uida päivittäin, kun järvikin on sadan metrin päässä =)
kiitos jo etukäteen!
uinti ilman kk-suojaa menkkojen aikana
14
10063
Vastaukset
- Minttu
Olen eräänkin kerran ehtinyt tämän kahdenkymmenen "kuukautisvuoden" aikana käydä ilman tamponia järvessä uimassa, eikä ole koskaan mitään tulehduksia ollut. Minunkaan mielestäni vesi ei mene uidessa emättimeen ja näin mutu-tuntumalla tuntuu, että tamponia käyttäessä niitä mahdollisia pöpöjä pääsee paljon paremmin sisään kun vesi imeytyy tamponiin sitä narua pitkin. Kannattaa varmaan uintireissun jälkeen varmuuden vuoksi vaihtaa tamponi mahdollisimman pian.
Olisi kyllä ihan kiva jos jollain olisi OIKEAA tietoa tästä!- saara88
odottelen minäkin, jos joku tietäis hyvinkin paljon tästä asiasta =) totta varmasti tuo, että vesi imeytyy sitä narua pitkin itse tamponiin ja siitä tulehdusriski kasvaa.
kiitos sulle minttu =)! - Eulaliaa
Eiköhän ihmisen oma kokemus ole ihan sitä oikeaa tietoa!
Olen minäkin jo erinäisiä vuosia menstruoinut ja uimassakin käynyt (luonnossa), enkä siitä ole mitään tulehdusta saanut. Kuukautisten alussa olen käyttänyt tamponiakin.
Mutta en jaksa uskoa että vettä menisi vaginaan. Tietysti jos tunkee suihkun suuttimen sinne niin... :P
- Saana
Tamponia pitäisi käyttää uidessa, jotta kuukautisveri ei sotke uimavettä. Siis ohje koskee altaassa uintia, eikä luonnonvesissä. Jotkut naiset eivät tunnu tajuan, että suihkussakin pitäisi käydä ennen uimaan menoa toisten uimareiden takia.
- Minttu
Näin minäkin olen sen ajatellut, että sillä tamponisuosituksella ei olisi mitään terveydellistä merkitystä, vaan se on vain kanssauimareiden sielunrauhan säilyttämiseksi. Jatkuvasti tuota bakteerihommaa kuitenkin aina joku toitottaa, mutta oman kokemuksen mukaan siinä ei kyllä ole järkeä.
- Elli
Minttu kirjoitti:
Näin minäkin olen sen ajatellut, että sillä tamponisuosituksella ei olisi mitään terveydellistä merkitystä, vaan se on vain kanssauimareiden sielunrauhan säilyttämiseksi. Jatkuvasti tuota bakteerihommaa kuitenkin aina joku toitottaa, mutta oman kokemuksen mukaan siinä ei kyllä ole järkeä.
Kuka haluaisi mennä uimaan veteen, jossa kelluisi hyytyneitä kuukautisvuotomöykkyjä?
- En ole varma :D
Onko pakko käyttää tamponia jos menee esim. järveen uimaan? Mut kannattais kummiski käyttää tamponia kun menee uimahalliin. Muuten, kannattaa mennä (ainaki mun mielestä) uimaan sillon kun kuukautiset loppuu. Siis sillon kun on se "tauko" et ei sillon tuu verta. : ))
- hihiihihii
No kuka oikeesti ois nii tyhmä et menis kuukautisten aikana ilman kuukautissuojaa yleiseen uima altaaseen? :DD meret, järvet ja joethan on ihan eri juttu
- sonjuska12
mä meen huomena vaasaan mun perheen kans ja mulla alko menkat mitä teen ei oo taponia voiko käyttää sidettä uidessa
- sori vaan
ei sidettä voi käyttää, joko hankit tamponeita tai et ui.
- apua!
Oon nyt espanjassa ja mul alko nyt menkat ja eikä oo mitää tamponeit eikä mitää voinko huome mennä uimaa koska me mennään huome uimaan mereen:) kiitti jos vastaat
- maakrapu
Voit mennä järveen tai mereen ilman tamponia, muttet uima-altaalle. Mutta uskoakseni sielläkin myydään kaupassa niitä, että eiköhän se apu ole aika lähellä sielläkin......
- lallallallaa
Pikaisesti, kiitos !:)
Voiko mereen mennä uimaan, kun on menkat...? Jos ei haluaisi käyttää tamponia... Mutta voisiko esim. siteen kanssa mennä uimaan ettei sitten sieltä noustessa kaikki näkyisi..... - Mieti vähän
Mitä luulet sille siteelle tapahtuvan meressä? Kokeile kastaa side veteen kotona. Mitä tapahtui? Se side kastui ja tuli tosi painavaksi.
Tamponikin kastuu kahdesta suunnasta sisältä ja ulkoa, mutta se kuitenkin estää veren pääsyn uima-altaaseen.
Tamponi tarvitaan siis altaassa, jossa ei haluta verivanaa jälkeen.
Meressä ja järvessä voi uida ilman tamponia. Jos kuitenkin ajattelen tilannetta rantalomalla. Ensin mennään rannalle, otetaan arskaa ja sitten pulahdetaan veteen. Se tamponi on jo valmiiksi sisässä. Se tamponi on vaihdettava uimisen jälkeen. Laitat uuden tamponin ja pelaat rantalentistä ja kohta pulahdat mereen. Käyt taas vaihtamassa tamponin. Eli aurinkolomalla sen tamponin suurin merkitys on siinä muuna aikana, ei siellä meressä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986938- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41939