Niin eli kilpirauhasen vajaatoiminnan myötä lähti hiuksista joku 75 prosenttia varmaan. kauttaaltaan harveni, eritoten päälaelta. Hiukset kyllä kasvaa, ajoin pari kuukautta sitten aivan lyhyeksi - mutta ei samalla tavalla päälaelle. Tosiaan päälaki tuli esiin ihan noin puolessa-vuodessa. aloitin kilpirauhaslääkityksen vajaa kuukausi sitten. miksi hiukset ovat aina rasvaiset ja vaikka kasvoivat takaisin niin ei päälaelle ?
Hiukset kasvaa muuten, mutta ei päälaella
24
1876
Vastaukset
- haluan vaan kuolla
niin ja siis jatkoa että kyseessä ei ole mikään geneettinen kaljuuntuminen, vaan ihan vaan tästä kilpirauhasen vajaatoiminnasta johtuva hiustenlähtö. vauhi oli niin nopeaa ettei voinut olla mitään geneettistä. myöskään suvusta ei löydy kaljuuntumista kummankaan vanhemman puolelta. Lisäksi mulla oli koko elämäni hyvät ja paksut hiukset jota parturissa aina kehuivat, ja kaikki muutkin.
Mikään tapaus geneettistä kaljuuntumista ei tapahdu puolessa vuodessa. Hiukset alkoi rasvottua sairaan nopeasti ja sit nyt esim kesän aikana niitä lähti suihkussa varmaan tuhat ja pitkin päivää muutenkin. Ruokailutottumukset ja muut sellaiset on kunnossa, ainut mikä reistaa on kilpirauhanen (subkliininen, arvot aina viitteiden sisäpuolella).
Olen nyt syönyt pari viikkoa tyroksiinia 50mikroa päivässä, enkä huomannut olossani mitään muutosta. Pitäisikö minun nostaa annosta että olo helpottuisi edes jotenkin ? - vittu mä tapan itten
teen pian itsemurhan. mutta mun täytyy tehdä se niin ettei mun päästä jää mitään jäljelle. miten voi kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa vitun päälaen kaljuuntumisen ? ja miksi hiukset kasvaa takaisin muille alueille ? kaikki tämä kilpirauhasen vajaatoiminnan syytä. tapan itseni siis koska musta raiskattiin elämä irti tällä kilpirauhasen vajaatoiminnalla, ei ole enää mitään toivoa onnesta.
hyvästi kaikki- Relaa vähän!
Otas ihan rauhallisesti. Vasta 2 viikkoa olet syönyt Thyroxinia. Odottele nyt vaikutuksia ja voi olla että joudut lisäämään annostusta kun kontrolliverikokeita otetaan. Mene apteekkiin ja kysy tuotteita jotka lissävät hiusten kasvua. Kirjoitat parturista, joten olet todennäköisesti miespuolinen.
esimerkiksi C-Piimaa ja biotiini tuuheuttavat hiuksia eivätkä ole mitään kalliita. Sinkki ja vehnänalkioöljy voisivat myös olla hyviä ravintolisiä.
Tässä on tällainen hoitotuote mutta aika kallis, varmaankin on edullisempiakin kun kysyt apteekista.
http://www.apteekkishop.fi/epages/ApteekkiShop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/ApteekkiShop/Products/624152103107
Pelkkä päänahan hierontakin auttaa ja jotkut ovat saaneet apua päänahan akupunktiosta.
Josko ajeluttaisit hiukset kaljuiksi niin voisi hiusten kasvu kiihtyä ja kalju on sitäpaitsi muodikas ja tosi sexy:) - itsensä tappaja
Relaa vähän! kirjoitti:
Otas ihan rauhallisesti. Vasta 2 viikkoa olet syönyt Thyroxinia. Odottele nyt vaikutuksia ja voi olla että joudut lisäämään annostusta kun kontrolliverikokeita otetaan. Mene apteekkiin ja kysy tuotteita jotka lissävät hiusten kasvua. Kirjoitat parturista, joten olet todennäköisesti miespuolinen.
esimerkiksi C-Piimaa ja biotiini tuuheuttavat hiuksia eivätkä ole mitään kalliita. Sinkki ja vehnänalkioöljy voisivat myös olla hyviä ravintolisiä.
Tässä on tällainen hoitotuote mutta aika kallis, varmaankin on edullisempiakin kun kysyt apteekista.
http://www.apteekkishop.fi/epages/ApteekkiShop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/ApteekkiShop/Products/624152103107
Pelkkä päänahan hierontakin auttaa ja jotkut ovat saaneet apua päänahan akupunktiosta.
Josko ajeluttaisit hiukset kaljuiksi niin voisi hiusten kasvu kiihtyä ja kalju on sitäpaitsi muodikas ja tosi sexy:)no enpäs viittis kuule ajeluttaa hiuksia kaljuksi. olen sitä jo kokeillut ja vittu siitä mitään hyötyä ollut. hiukset kasvaa, mutta niitä irtoaa ja ei kasva tonne päälaelle.
nyt mul on tällai lookki mallia spede pasanen, kiitos vajiksen.
aion tappaa itseni tämän asian vuoksi. sitä ennen mä höylään hiukset ja aion tehdä itsemurhan silleen ettei päästä jää mitään naurettavaa jäljelle
laitan itsemurhaviestiini syyksi kilpirauhasen vajaatoiminnan aiheuttama kaljuuntuminen
miksi joku haluaisi ellä tällasena kaljuuntuvana friikkinä ?
miksi mulla vaikutti vajaatoiminta kaikkein eniten juuri hiuksiin ?
tiedän että tähän liittyy aina kylmät kädet ja jalat. tässä pieni opetus sinullekin : kädet, jalkaterät ja päälaki ovat kaikki ihmisen ääripäitä. no, kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa tunnetusti ääreisverenkierron heikkenemistä. siksi kädet ja jalat ovat aina jääkylmät ja siksi hiukset lähtee päästä. ja lisäksi vajaatoiminta aiheuttaa törkeää rasvoittumista joka myös tekee kaljun.
vittu ku vois vaan tappaa ja kuolla
- kilpparin uhri
Mut ku mutku siis kyllä ne hiukset kasvaa, mutta valitettavasti ei tunnu samaa tahtia kasvavan päälaelle. kauttaaltaan on kyllä harventuneet ja rasvoittuu ihan saman päivän aikana ku oon ne pessyt :( Eiks kilpirauhasen vajaatoiminnan yks oire oo rasvottuva päänahka ? ja siitä seuraa hiustenlähtöä.. samoin ääreisverenkierto huonontuu (mulla aina kylmät kädet ja jalat ja olen alilämpöinen), päälaelle ei kierrä veri niinku pitäisi ja seuraus on tämä.
- kyllänekasvaa
Hei hei hei, malttia!
Oletko käynyt parturissa ja hakenut sieltä hiuspohjan hoitoon sopivaa shamppoota, joka poistaa sieltä hiusjuuresta sitä talikertymää?
Ja on muitakin vaihtoehtoja esim. Armour.... ja isompi annos thyroxinia. itselläni vasta 100mg alkoi auttaa hiuksiin. mitkä sun lähtöarvot oli? eli viitteiden sisällä oli?- kilpparin uhri
en varman mee parturiin enää koskaan. miks ? ai että siellä nekin näkis tän mun niinkutsuttujen "hiusten" alennustilan ? miten putosin korkealta vuorelta alimpaan pohjasakkaan hiusten ansiosta ? vitut siitä.
lähtöarvot oli viitteiden sisällä
ja mikäs sen talin sinne hiuspohjaan aiheuttaa - olisko vajis ? niin eikö sillon vajiksen hoidon myötä sen talin pitäisi poistua myös ? korjaa jos olen väärässä, arvoisa kultalusikka-perseessä-ruusuilla-tanssija ?
Ketokonatsolilla olen pessyt - ei mitään vitun hyötyä. Ja mistähän vitun raosta noita system 4 shampoita muka edes saa ? vittu että haluan vaan kuolla
- Grease
Oletko käynyt ihotautilääkärillä? Hän osaisi sulkea pois muut syyt hiustenlähtöön? Jos syy on ihotaudeissa, niin niihin löytyisi hoitokin.
On hyvin ikävää tuollainen hiustenlähtö. Onko ruokavalioisi kunnossa?
Minulla on ollut syöpä. Olisin kyllä mieluummin valinnut kaljuuden, kuin taudin, joka minulta kysymättä olisi saattanut riistää minulta hengen, mutta ehkä silloin, kuin ainoa ikävä asia elämässä on kaljuus, niin se tuntuu silloin helposti elämän keskeisemmältä asialta.
Identiteettisi ei kuitenkaan ole hiuksissasi tai sen puutteessa. Koita päästä tämän asian yli. Sen jälkeen olet vahvempi. Ehkäpä vielä keksit jotain syitä miksi elämäsi on arvokkaampi kuin hiuksesi. Olet paljon muutakin kuin hiuksesi. - se sama
Kävin ihotautilääkärille. maksoin sille vitun huoranpennulle 80euroa siitä että se ei osannut sanoa mitään.
ja usko huviksesi että olen kokenut elämässä paljon paskaa, nähnyt todellakin elämän nurjan puolen. oikeastaan en ole elänyt päivääkään. multa on jäänyt kaikki onni ja sen semmoinen täysin väliiin. mulla ei ole mitään eikä ketään tässä maailmassa. oli sentään ulkonäkö ja terveys. molemmat riisti kilpirauhasen vajaatoiminta ja nyt voin vain tappaa itseni.- J. Palance
Sinulla on aikamoinen asenne muihin ihmisiin ja aikamoista kielenkäyttöä. Kilpirauhasen vajaatoiminta voi kyllä aiheuttaa rankkaakin hatutusta, kun ei jaksa mitään jne, mutta selittyykö sinulla se sillä? Onko adrenaliinipitoisuuksiasi mitattu? Jos tyroksiiniongelmasi on mennyt jo lisäkilpirauhasiin tai lisämunuaisiin...
Tunnut olevan raivarien partaalla. Vaikuttaa siltä, että haluaisit nirhata kaikki.
Selittyisikö se ihan fysiologisesti adrenaliinipitoisuuksien tilttauksella?
Et sinä ketään niillä ulkonäölläsi tai terveydelläsi olisi voinut saada tai pitää. Kukaan ei jaksa sinua, ennen kuin saat itsesi henkisesti parempaan kuntoon ja sitä ei saa pelkillä hiusten takaisin saamisella, ulkonäöllä tai terveydellä.
Se, että olet kokenut paljon paskaa elämässäsi antaa sinulle sen mahdollisuuden, että käytät sen kasvamiseen. Ne, joilla on ollut vaikeaa on mahdollisuus oppia elämästä syvemmästi kuin ne, joilla on kaikki helppoa, siis jos sen mahdollisuuden käyttävät eivätkä katkeroidu. Tämä on oma valintasi. Kukaan ei tuo sinulle helppoa elämää eikä poista ongelmiasi tuosta vaan ellet sinä itse.
On turhan helppoa syytellä muita ja koko maailmaa omasta pahasta olosta sen sijaan, että uskaltaisi ottaa omasta elämästään vastuun. Kukaan muu ei ota vastuuta sinun elämästäsi, koska kukaan muu ei pysty. En usko, että oikeasti haluat olla lopun elämääsi katkera.
Vaikka kaljukin nainen voi olla maailman ihanin nainen, joiden kanssa ihmiset haluavat olla tekemisissä. Kalju nainen voi olla viehättävä miestenkin mielestä, jos hän on sinut itsensä kanssa ja voi olla vaikka kuinka vetävä, jos hän on sisäisesti kaunis.
Joka tapauksessa kaljuutesi on parannettavissa, jos löydät sen oikean ja sopivan lääkärin, joka osaa sinut hoitaa. Ensin täytyy syy löytyä. Maksat sen 80 euroa yhä uudelleen, kunnes löydät sen oikean lääkärin sinulle. Ei kuitenkaan kannata mennä sinne erikoislääkärille raivoa täynnä, koska hän ajattelee, että ei kannata olla tekemisessä potilaan kanssa, joka kuuluisi ensin ihan toisen laiselle erikoislääkärille.
Oletko muuten harkinnut psykologia tai psykiatria? Ei sen takia, että sinulla olisi mielisairaus, mutta sen takia, että hetkellisesti sinulla on erittän paha olla. He ovat juuri sen takia olemassa, että ihmiset saa apua pahaan oloonsa ja pääsevät eteen päin elämässään. Joillekin se on kaljuus, joillekin syöpä ja joillekin joku muu asia.
Pystyt varmasti saamaan elämäsi takaisin, jos haluat. Itsesäälissä rypeminen voi olla hyvä vauhdin otto itsensä ryhdistäytymiseen, mutta kukaan muu kuin sinä ei sinua siitä tule ottamaan pois, koska itsesääli on oma valinta.
Voisit nyt valita välillä sen itsesi rakastamisen ja arvostamisen ilman, että se tulee sitä kautta katsovatko miehet sinua vai ei.
Tällä hetkellä ihmiset eivät karkaa sinua hiuksettomuutesi takia vaan asenteesi takia. Hanki peruukki tai joku siisti huivi/lakki ja ala hymyilemään. Miehet katsoo varmasti hymyilevää naista. Mutta se ei auta, jos et löydä takaisin sitä sisäistä hyvää oloa oikeasti.
Jos olet saanut tyroksiinin kehiin, niin sekin auttaa sinua kuukaudessa parissa.
Kaikkea hyvää!
- asdfkjasldkfjsdf
Niin ja viel jatkoa vitun huora että helppo sun on siellä lässyttää et ole yksin joutunut varmaan mitään tässä maailmassa selvittämään.
Mä joudun yksin pohtimaan kaikki vitun oireeni ja hoitoni, kukaan ei mua oo auttanut. Kaikki olen yksin joutunut selvittään, ja se alkaa vähitellen vituttamaan.
En jaksa aina tehdä ja selvittää kaikkea yksin. Mutta sen olen oppinut etten ilmeisesti ole sen arvoinen että kukaan toinenkaan haluaisin minun hyvinvointiani. Helppohan se on ymmärtää, miksi jotain toista tällaisen arvottaman paskan terveys kiinnostaisi? Jos saisin aseen ampuisin itseni välittömästi, sen voin vakuuttaa.
En ymmärrä miksei äitini voinut saada keskenmenoa tai abortoida minua ?
Mikä vitun tarkotus mun oli tänne planeetalle tulla tunteakseni olon aina paskaksi, ollakseni jotain vain menettääkseni kaiken. ja sit pitäs jotenki niinku täs lässyttää että "tämä tekee minusta vahvemman ihmisen, tämä kärsimys" - vitut. se tekee musta entistä paskemman ja joka vitun yö mennessäni nukkumaan toivon etten aamulla heräisi. mutta kun eihän se niin voi mennä - jostain vitun syystä en ansaitse edes kuolemaa. on kivempi pitää minut täällä kärsimässä, ja mikä parasta nähdä toisten selviävän.- Vaihda palstaa
Vaihda Yleistä mielenterveydestä-keskutelupalstalle, niin saat enemmän ohjeita. Tämä on kilpirauhassairauksia varten.
- adffqqqaaa
Vaihda palstaa kirjoitti:
Vaihda Yleistä mielenterveydestä-keskutelupalstalle, niin saat enemmän ohjeita. Tämä on kilpirauhassairauksia varten.
miksi vitussa ? Muistutan arvon rouvaa siitä, että ennen kilpirauhasen vajaatoimintaa ei ollut mielenterveysongelmiakaan.
jos nyt on, johtuu se kilpirauhasen vajaatoiminnasta (tai lähinnä sen vaikutuksesta päänahkaani). Täten, kun (tai siis jos) kilpirauhasen vajaatoiminta helpottuu, mahdollisesti päänahka normalisoituu - voilá ! - mielenterveys palautuu.
onko niin vaikea yhtälö sulle ? vitun lihavus tapa ittes
- alkjsdfasdfsaddf
Sulla on varmasti ollut aina saatana tuhannet ystävät ja perhe ja kaikki paijaamassa päätäs niin helppohan se on sillon selvitä. mutta entäs jos ei ole ketään koska ei ole enää sen arvoinen että kukaan välittäisi ? sitä et voi kuvitellakaan, se on ymmärrettävää. Sellainen vinkki sulle, että ei kannata pitää itsestäänselvyytenä että kaikilla on jonkinlainen tukiverkosto joka auttaa. toisilla ei ole ketään, koska on muuttunut niin vitun rumaksi
- yks kalju
Itsellä on ollut vajaatoiminta jo noin 10v ja lähti myös hiukset päälaelta eikä ole kasvanut takaisin,käyn joka vuosi kontrollissa ja on jo pariin kertaan lisätty annosta,mutta olen jo tottunut kaljuun paitsi,että pitää höylätä joka aamu sivuilta,koska tahdon pään olevan kokonaan kalju eikä mikään Kimmo Sasi look.
- asdfasdqqqfasdf
painu sä vittuun jokeltamasta sieltä, saatanan puusilmä. sun tapauksessa syypää ei sitten ollut vajis. tai sitten et tajunnut reagoida siihen tarpeeksi pian että kyseessä oli tali
- miettiii
asdfasdqqqfasdf kirjoitti:
painu sä vittuun jokeltamasta sieltä, saatanan puusilmä. sun tapauksessa syypää ei sitten ollut vajis. tai sitten et tajunnut reagoida siihen tarpeeksi pian että kyseessä oli tali
Olisiko aplle pannukakun paikka, kun asiallisiin viesteihin vastaa täysin epäasiallisesti...
- asdfasdfqqq
miettiii kirjoitti:
Olisiko aplle pannukakun paikka, kun asiallisiin viesteihin vastaa täysin epäasiallisesti...
no vittu jonku kimmo sasin perinnöllinen kaljuuntuminen tähän ketjuun kuulu saatana. mee imee vaaris kyrpää
- ap asiattomat
miettiii kirjoitti:
Oletan, että aloittaja on samanlainen häirikkö kuin aikaisemmin oli ns. feikkilääkäri. Molempien viestit ovat olleet asiattomia. Olisiko parasta ilmoittaa ylläpidolle asiasta?
- voi voi
asdfasdfqqq kirjoitti:
no vittu jonku kimmo sasin perinnöllinen kaljuuntuminen tähän ketjuun kuulu saatana. mee imee vaaris kyrpää
sinulle asdfasdfqqq kyllä suosittelen menemään todellakin mielenterveys lääkärin puheille kyllähän tuon sinun käytös jo paljastaa.että se sinun hiustenlähtö on ehkä pienin ongelma mitä sinusta löytyy ootko muuten katsonut peilinkautta onko perse karvat tallella?
- pianpälvi
ei saakeli..... mulla on kanssa hiukset ruvennu päälaelta harvenee enkä oo viä 20. justiin kävin verikokeissa ja arvot oli päin vittua... tietysti. onko neuvoja, kun tsh on päälle 200 ja t4-v alle 3,2, että mitä HELVETTIÄ mä teen ennen kun hiukset on kaikki lattialla?????
- lääkitty yli 3vkoa
Hei! Olen tosiaan kohtalotoveri. Suvussa ei minkään sortin kaljuuntumista, ja se ei muutenkaan näin pian tapahdu mikään perinnöllinen kaljuntuuminen.
Ei muuta kuin varaat yksityiseltä endokrinologilta ajan. Näin minä tein. Ravasin puoli vuotta terpparissa ja en saanut apua. Kallista oli, maksoi yli sata euroa käynti - mutta sain koelääkityksen. Oloni on parantunut huomattavasti. Hiukset on edelleen pahannäköiset ja rasvottuu jne, mutta uskon että nekin tästä paranee.
- runQpaska
hei ´pianpälvi´ ei tsh voi olla yli 200. vajaatoiminnassa arvo voi olla jotain 10 luokkaa mut ei millään noin korkee. ootko joku vitun pelle kun tuut tänne kirjottaa jotain keksittyä paskaa
- ......
Kyllä TSH voi olla päälle 200 ;). Harvoin tilanne kuitenkaan noin pahaksi pääsee ja kaikkien aivolisäkkeet ei varmasti tuottais noin paljon TSH:ta vaikkois mikä, mutta ei se mahdotonta ole ;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202343Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3071277- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53925- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35671