Jo Nesbo

Megalukija

Olen nyt vihdoinkin päättänyt lukea yhden Nesbon kirjan,ne kun ovat niin suosittuja.Lumiukko kiinnostaa minua kaikkein eniten hänen kirjoistaan.Vaikuttaa hyytävän jännittävältä kirjalta,ainakin esittelyn perusteella.Mitä muita Nesbon kirjoja suosittelette?

10

4322

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukutoukkis..

Suosittelen koko tuotantonsa lukemista.

• taotao.

Samoin koko tuotanto ja ehdottomasti järjestyksessä, koska päähenkilön elämä kehittyy/muuttu matkan varrella ja vanhoihin tarinoihin tai henkilöihin viitataan uusimmissa. Ensimmäinen kirja Lepakkomies oli minusta aika huono mutta kaikki sitä seuraavat ovat hyviä elleivät peräti erinomaisia.

Jos pitää Jo Nesbon tyylistä, suosittelen myös Kukkulan kuningas kirjaa. Se ei ole Harry Hole tarina mutta aivan hulvatonta luettavaa.

• Sain juuri (minulle) ensimmäisen Jo Nesbøn teoksen loppuun. Se oli Lumiukko, josta pidin kyllä kovin.

Tietenkin olisi hyvä lukea aikajärjestyksessä, mutta jostain syystä luettuani Panssarisydämen takakansitekstin lähti se tänään mukaani kirjastosta.

Kukkulan kuninkaan elokuvaversion "Headhunters" kävin katsomassa ja oletettavasti kirjan täytyy olla hyvä, koska siitä oli saatu aikaiseksi mainio raina.

• zmirre

Mä olen lukenut ne kirjat sekalaisessa järjestyksessä (itsellenikin Lumiukko oli ensimmäinen), mikä kyllä vähän harmitti, kun ne spoilasivat edellisiä. Pahinta oli se, että luin Pelastajan ennen Veritimantteja, ja sain tietää ihan liikaa edellisestä kirjasta. Ja Lumiukon jälkeen oli myös pakko lukea heti Panssarisydän, sillä halusin tietää, mitä Harrylle tapahtui sen jälkeen kun hän lähti Norjasta. Mutta hyviä hetkiä kirjailijan parissa kuitenkin, on hän kyllä lajissaan loistava.

• Minäminäminäminä

Aina kun luen näitä Nesbon Harry Hole kirjoja tulee väkisin mielikuva että Hole on Nesbon näköinen

• kirjafriikki

Nesbon kirjat kannattaa lukea järjestyksessä, koska tarina on jatkuva. Kirjat myös paranevat vain jatkuvasti.

• Anonyymi

Toivottavasti paranevat! Olen lukenut vasta 1. Harry Hole-kirjan Lepakkomies enkä kyllä suoraan sanoen ollut vakuuttunut...

• Anonyymi

Olen itse lukenut mm."Lumiukon" ja "Janon". Ja ... no, mulla on nyt Nesbø:n tuotannosta vähän samanlainen kuva kuin suomalaisesta elokuvasta (nykyään) eli teknisesti toimivaa, mutta luovuus on liian kaavamaista. Eli "pienluovuus" on termini ;)

En oikein pidä Nesbø:n väkivallalla mässäilystäkään, vaikka sitä kai harrastaa monikin nykydekkaristi (itse luen aika harvakseltaa dekkareita). Se on osaltaan myös osoitus mielestäni ... no, mielikuvituksen loppumisesta ... en osaa hienomminkaa sanoa ...

Kyllä Nesbø on hieno kertoja noin perinteisessäkin mielessä, mutta toistaa itseään vaan niin pirusti, että ... kirjan - parin jälkeen on kovin, kovin ennalta arvattavakin.
      Näin täällä, entäs siellä ...

• Anonyymi

Minusta Jussi Adler-Olsen ja Osasto Q-sarja on parempi kuin yksikään Nesbø.

• Anonyymi

MÄ DIGGAAN VERTA LUMELLA TRILOGIASTA TÄÄ JOS MIKÄ ANSAITSI FILMAUKSEN

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1361
    2. 67
      1305
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1251
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1245
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      612
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      574
    Aihe