Jo Nesbo

Megalukija

Olen nyt vihdoinkin päättänyt lukea yhden Nesbon kirjan,ne kun ovat niin suosittuja.Lumiukko kiinnostaa minua kaikkein eniten hänen kirjoistaan.Vaikuttaa hyytävän jännittävältä kirjalta,ainakin esittelyn perusteella.Mitä muita Nesbon kirjoja suosittelette?

10

3962

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukutoukkis..

Suosittelen koko tuotantonsa lukemista.

• taotao.

Samoin koko tuotanto ja ehdottomasti järjestyksessä, koska päähenkilön elämä kehittyy/muuttu matkan varrella ja vanhoihin tarinoihin tai henkilöihin viitataan uusimmissa. Ensimmäinen kirja Lepakkomies oli minusta aika huono mutta kaikki sitä seuraavat ovat hyviä elleivät peräti erinomaisia.

Jos pitää Jo Nesbon tyylistä, suosittelen myös Kukkulan kuningas kirjaa. Se ei ole Harry Hole tarina mutta aivan hulvatonta luettavaa.

• Sain juuri (minulle) ensimmäisen Jo Nesbøn teoksen loppuun. Se oli Lumiukko, josta pidin kyllä kovin.

Tietenkin olisi hyvä lukea aikajärjestyksessä, mutta jostain syystä luettuani Panssarisydämen takakansitekstin lähti se tänään mukaani kirjastosta.

Kukkulan kuninkaan elokuvaversion "Headhunters" kävin katsomassa ja oletettavasti kirjan täytyy olla hyvä, koska siitä oli saatu aikaiseksi mainio raina.

• zmirre

Mä olen lukenut ne kirjat sekalaisessa järjestyksessä (itsellenikin Lumiukko oli ensimmäinen), mikä kyllä vähän harmitti, kun ne spoilasivat edellisiä. Pahinta oli se, että luin Pelastajan ennen Veritimantteja, ja sain tietää ihan liikaa edellisestä kirjasta. Ja Lumiukon jälkeen oli myös pakko lukea heti Panssarisydän, sillä halusin tietää, mitä Harrylle tapahtui sen jälkeen kun hän lähti Norjasta. Mutta hyviä hetkiä kirjailijan parissa kuitenkin, on hän kyllä lajissaan loistava.

• Minäminäminäminä

Aina kun luen näitä Nesbon Harry Hole kirjoja tulee väkisin mielikuva että Hole on Nesbon näköinen

• kirjafriikki

Nesbon kirjat kannattaa lukea järjestyksessä, koska tarina on jatkuva. Kirjat myös paranevat vain jatkuvasti.

• Anonyymi

Toivottavasti paranevat! Olen lukenut vasta 1. Harry Hole-kirjan Lepakkomies enkä kyllä suoraan sanoen ollut vakuuttunut...

• Anonyymi

Olen itse lukenut mm."Lumiukon" ja "Janon". Ja ... no, mulla on nyt Nesbø:n tuotannosta vähän samanlainen kuva kuin suomalaisesta elokuvasta (nykyään) eli teknisesti toimivaa, mutta luovuus on liian kaavamaista. Eli "pienluovuus" on termini ;)

En oikein pidä Nesbø:n väkivallalla mässäilystäkään, vaikka sitä kai harrastaa monikin nykydekkaristi (itse luen aika harvakseltaa dekkareita). Se on osaltaan myös osoitus mielestäni ... no, mielikuvituksen loppumisesta ... en osaa hienomminkaa sanoa ...

Kyllä Nesbø on hieno kertoja noin perinteisessäkin mielessä, mutta toistaa itseään vaan niin pirusti, että ... kirjan - parin jälkeen on kovin, kovin ennalta arvattavakin.
      Näin täällä, entäs siellä ...

• Anonyymi

Minusta Jussi Adler-Olsen ja Osasto Q-sarja on parempi kuin yksikään Nesbø.

• Anonyymi

MÄ DIGGAAN VERTA LUMELLA TRILOGIASTA TÄÄ JOS MIKÄ ANSAITSI FILMAUKSEN

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      20
      4395
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3214
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3107
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      44
      2417
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      81
      1216
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1079
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1054
    8. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      237
      1043
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      368
      1019
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      139
      893
    Aihe