Mitkä ovat näiden restonomikoulutusten erot?

nyt_vikkelään_infoa!

Terve, haluaisin kovasti lisätietoja hotelli- ja matkailualan restonomitutkintojen eroavaisuuksista. Toivottavasti täältä löytyy henkilöitä, joilla olisi vastauksia...

Esim. Haaga-Heliassahan on seuraavat koulutusohjelmat:
- Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma, Haaga, nuorten ja aikuisten koulutus
- Matkailun koulutusohjelma, Porvoo, nuorten koulutus
- Matkailun liikkeenjohdon koulutusohjelma, Haaga, nuorten ja aikuisten koulutus
- DP in Hotel, Restaurant and Tourism Management, Haaga campus, Bachelor education
- DP in Tourism, Porvoo campus, Bachelor education

Olen erityisen kiinnostunut kansainvälistämään itseäni ja haluaisinkin tulevaisuudessa työskennellä ulkomailla(kin). Minua kiinnostaa nimenomaan hotelli- ja matkailuala, ei niinkään ravintola-ala. Olen nyt ajatellut hakevani ensisijaisesti matkailun liikkeenjohdon koulutusohjelmaan, mutta toisaalta... onko se sitten liian suppea ja painottuu nimenomaan pelkästään matkailuun? Minkä verran siihen tulee mm. hotellipuolta mukaan? Ja sitten taas hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdossa jäänee matkailu vähemmälle kun taasen ravintolaa painotetaan...

Haagassahan on myös englanninkielinen "DP in Hotel, Restaurant and Tourism Management" ja haluaisinkin selkoa siihen, että mitä suomenkielistä koulutusohjelmaa se vastaa parhaiten? Onko se hieman kuin yhdistelmä noista kahdesta _liikkeenjohdon_ koulutusohjelmasta? Tarjoaako se parhaat mahdollisuudet ja eväät työelämään? Englanninkielinen koulutus olisi hyvä myös kansainvälisyyttä ja kielitaitoa ajatellen...

Millaiset mahdollisuudet muuten Haaga-Heliassa on opiskella kieliä? Nettisivuja tutkaillessani löysin vain mahdollisuuden opiskella esim. ranskan tai espanjan alkeita, mutta mitä jos olen jo lukiossa opiskellut espanjaa 3 vuotta ja haluaisin jatkaa siitä enkä aloittaa alkeista? Minua kiinnostaisi myös lähteä vaihtoon opiskelujen aikana sekä tehdä työharjoittelua ulkomailla.

3

633

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-restonomiopisk.

Opiskelin restonomiopintoja yhdessä suomen parhaimmista ja vetovoimaisimmista amk:ista, eikä olisi kannattanut. Siinä on koulutus pskaan työhon, älyttömän huonoon palkkaan ja etenemismahdollisuudet olemattomat. Opetuksen taso surkeaa ja oppilaat päämäärättömiä sukkuloijia joilla intressit opiskeluun tasan nolla. Lopetin kesken, mikä oli elämäni parhaimpia päätöksiä ja kouluttaudun järkevämpään ammattiin. Tosin mainittakoon, että palvelujen tuottamisen ja johtamisen ko on ainoa restonomilinja jossa on järkeä, muut lähinnä täyttä shaibaa jota myös mahdollista opiskella amiksessa, joten miksi tuhlata aikaa hölynpöly-amk tutkintoon..

• -.-

Älä opiskele restonomiksi ! Se koulutus on aivan turhaa p*skan jauhamista. Sen pääsee läpi vaikka olisi luovuttanut aivonsa elimenluovuttajana ennen kuolemaansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      84
      1157
    2. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      73
      952
    3. Jasmin Vähäkangas paljastelee

Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      153
      858
    4. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      57
      690
    5. Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta

Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.
      Sinkut
      181
      624
    6. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      43
      615
    7. Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat

Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t
      Hyrynsalmi
      4
      606
    8. Ei mulle kelpaa kukaan muu...

Kuin "hän"
      Ikävä
      30
      602
    9. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      144
      601
    10. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      575
    Aihe