Lähellä Keskustaa olevana ja vanhanaikaisen (hyvän) kotikasvatuksen saaneena pidän rehellisyyttä edelleen suuressa arvossa vaikka se ei tunnu nykyään kovin suuressa suosiossa olevan.
Väestäkin olen kertonut todenperäisiä tarinoita muistini mukaan. Siellä näki myös miten tilaisuus tekee varkaan. Kerran eräs esimieheni vei kotiinsa kaksi iskemätönta laatikkoa vanikkaa.
Hauskaakin oli aina silloin tällöin, kuten olen joskus kertonutkin. Kerrankin eräs pyylevä esikuntakapteeni pantiin tienaamaan lisää eläkettä harjoitusjoukkoni mukaan.
Kyllä hänellä oli kesäkuumalla tukalaa ja perunajauhoa kului kovasti nivustaipeisiin. Varusmiehillä näytti olevan kovasti hauskaa vaikka eivät he sitä kovinkaan selvästi näyttäneet kuin keskuudessaan.
Rehellisyys maan perii?
13
141
Vastaukset
- Hiertyyhän ne
lihavan tollukan haaruperät helteellä. Näitä "metsäretkeläisiä" nähtiin kyllä varusmiesaikaan monet kerrat.
- Rehellinen?
Jos olisit rehellinen, et esiintyisi kapteenina, kun et sellainen ole. Yliluutnantti evp:nähän pitkään kirjoittelit. Mikä sinusta eläkevaarista muka kapteenin teki? Kepuko, ei ainakaan puolustusvoimat. Itse sen teit, se on aivan selvää.
- Kapiko se taas
närkästyi virkaveljelle ;)))
- Munatohtori
Vanikkavaras käytti esimiesasemaa hyväkseen ja luotti siihen, että alempiarvoiset eivät uskalla kieliä muille. Käviköhän Väykylle samoin? Tohtorisherra pölli munat ja vaikka joku "alempi" sen sattuikin näkemään, ei hän kertonut siitä muille. Tohtorisherralle vain sattui sellainen ajatusmoka, että kertoi siitä myöhemmin itse.
- Kapt evp H K
Muisti vähän pätkii, mutta muistaakseni kyse oli kahdesta kuuden kilon laatikosta.
Huoltopuolen miehillä oli erityinen taipumus syödä kuormasta ja tilaisuus näytti tehneen monesta varkaan.
"Nötkötti" oli aikoinaan suosittua evakuoitavaa koska keittoruokiin liha tavallaan katosi. - Chicken Rancher
Se on kyllä aina ollut niin että kun maakunnasta on tultu kaupunkiin niin aina on ollut huijarit viemässä maitotilirahoja ties millä konstilla. Se on ihan oikeudenmukaista tuloerojen tasausta jos riistohintaisessa kuppilassa ottaa pari ylihinnoiteltua kananmunaa - mitä on tuottaja saanut niistä munista tuottajahintaa? Ja sitten tämä kaupungin poispilattu nuoriso, joka vetelehtii halvalla rehtien aitokeskustalaisten perustaman säätiön asunnoissa! Eikö olekin pelkäästään oikein että maakunnan miesten vaalitaistelua edes hieman tuetaan näitten lorttien vuokrarahoilla? Koska etelän kapitalistis-kommunistis-sosoiaalidemokraattis-vihreä media antaa omilleen ilmaista mainosta ja maakunnan miehille vain solvauksia niin vaalityöhön yksinkertaisesti tarvitaan enemmän rahaa! Kaupugeissa sitä rahaa on - kun on maakunnista vääryydellä riistetty - niin kaupungeista sitä on haettava.
- samaamieltäkyllä
Poliisi maan perii, tuomarille valehtelu kun on laillista aina, poliisille ei.
Tuomarille voi valehdella aina miten huvittaa, varsinkin syytetyt keksivät monesti uusia todistajia todistamaan valheitaan.
Asianomistaja joutuu silloin huonoon tilanteeseen, eli rikoksen uhri.
Loppujen lopuksi olen kyllä samaa mieltä, rehellisyys maan perii lopulta. - Miten on...
No mahdatko tietää mihin se rehellisyys perustuu, kun et maininnut viestisi yhteydessä?
Sehän ei voi perustuu valheellisuuteen eikä mihinkään vääryyden muakiseen / epäikuden mukasuuteen, mihin silloin ja mihin perustuvasti?
Jos tiedät, kerro...- Kapt evp H K
Puhun niin totta kuin osaan, siis lähes aina.
Rehellisyys on myös sitä ettei tarvitse peruutella sanojaan. - Miten on...
Kapt evp H K kirjoitti:
Puhun niin totta kuin osaan, siis lähes aina.
Rehellisyys on myös sitä ettei tarvitse peruutella sanojaan.Mutta tiedäötkä mihin se oikea, täysi rehellisyys perusuu. Osaatko vasta, jos niin kerro.
Sitten muistat varmaan jutun siitä maankuulusta munavarkaasta. Tohtori varastelemassa munia.
- Munarosvo...
Olisi ollut kammottavaa, jos tuo hyypiö olisi päässyt presidentin linnaan sujuttamaan salavihkaa munia mukiinsa.
- Tups Luikkari
Paraskin sanomaan, kun on ilmeisesti itse ikänsä loisinut työläisten palkasta rosvotuilla rahoilla.
Etkös sinä joku SAK:n ay-juristi ole ollut. Olet joskus muistaakseni tuon tyylistä itsestäsi kertoillut. No noinhan tuo asia lopulta kuitenkin on, jos et ole sitten ollut rehelisesti yksitysyrittäjänä, tai yksityisen palvelussa.
Kerro jos on toisin, niin ei jää kenellekään väärinkäsitystä.
Värynen oli maksanut munansa jo hotellihinnasa, jos ei niitä vienyt kuin yhden syötäväkseen.
Vai olisko tuosta pitänyt sitten erikseen maksaa jollekin?
Tuo on hyvinkin yleistä, että tekee esim. voileivän itselleen hotellihuoneeseen välipalaksi, ja hyvinkin yleistä demut/vasemmiston keskuudessa.
Setvikäähän ensin ne Kiljavan sotkunne.
Pyykkäreiksikään ei kelvannut suomalaiset, van piti nekin pesettää virossa.
Paskanen koko punapesäke.
Nyt tuo Hilkka Ahteenkin juttu, ja Aja Alhon pakottaminen vääryyteen, ja pelastamaan isopaska.
Kaivellaanko lisää. No ei siihen riitä tämä palstatila mitenkään, joten olkoon.
muitinvaraisista jutuistakin jo saa kapin oman pään tuottaman kirjallisen tuotannon verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575970
- 1145555
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465247Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323255- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151821