sonera ja luottotiedot mennyt

qwerty

olen juuri "päässyt" soneran laajakaista asiakkaaksi vaikkakin luottotietoni on mennyt.. jouduin maksamaan ennakomaksun.. ja itse kysymys on että onko mahdollista saada joskus tietokonetta/puhelinta osamaksulla soneran kautta?

olen hoitamassa kylläkin ulosottovelkaa ja toki halvemmaksi tulee ostaa jostain kaupasta kerralla....mutta kiitos vastauksista!

6

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruutupaperirahaa

Sonerallakaan ei ole kovin korkea tuo oma luottotaso, että turha lähettää toisille jotain kirjeitä.

Olikin... aikaa sitten jouluna saunan jälkeen isän kanssa, että on niin pienestä kiinni että koko rahoitusjärjestelmä romahtaa, koska pankeilla ei ole rahaa :)

Mutta tietysti EU:n keskuspankki vaan laittaa painokoneet pyörimään... jne... hahahahahah.

Eli reaalinen raha ei ole enää sitä mikä on ruutupapereilla tai missään muussa kuin reaalisessa omaisuudessa.

Itsellä köyhänä miehenä, sijoitin lyijyyn, on ainakin iso joka pysyy ;)

• 13+20

Itse sain ainakin, pleikkari3 ja tietsikkaan näytön. Tosin olin asiakkaana ennen noita ostoja noin 5 vuotta.

Ja sit kun aikaan sain luottotiedot puhtaaksi niin se sisään maksettu takuu käytettin laajakaista kuukausimaksuihin, summa oli muistaakseni 200e

• soneralainen

Kyllä. Jos olet soneran asiakas ja maksanut ennakkomaksun, jonka yhtiö vaatii luottotiedottomilta niin saat matkapuhelimen/tietokoneen hankittua, koska niiden maksuhan tapahtuu puhelinlaskusi yhteydessä kuukausittain.
      Kannattaa sitten ottaa jokin esim. 2 vuoden sopimuksella oleva niin kallillekkaan puhelimelle ei se kuukausimaksu siihen laskuun paljon tule, mutta kannattaa hoitaa asiansa eli laskunsa hyvin ja soneralla kyllä maksuaikaa saa erittäin hyvin lisää kun vaan soittaa ajoissa ja siirtää maksupäivän tai netin kautta hoitaa asian.

• kolmen euron luuri

Kyllä on soneralainen fiksu.

KANNATTAA OTTAA KALLIIMPIKIN PUHELIN KUN SE EI PALJOA KUUKAUSIMAKSUA NOSTA.

1. Ei muute kannata kannatta ottaa.... Eikä varsinkaan tuota kallimpaa, ja varsinkaan jos on maksuvaikeuksia muutenkin ja joutuu maksaa etumaksuja.

Oikeestaa kalliit laitteet kannattaa ottaa aina käteisellä. Siis puhelimessa se ei edellytä kuin tuon liittymäsopimuksen sitomista operaattorilla. Kun maksaa siinä sopimuksen teossa sen laitteen kerralla, niin esim. Iphone 4S hinnassa hyöty voi olla irrallaan ostettuun n. 150e.

Kalliin laitteen ostossa kytkyssä osarina on se huono juttu,että jos alkaa harmittaan pian sopimksen teon jälkee, nii sen maksujen kärventämienn vie sit aikaa aika pitkää, eikä noi maksuhäiriöt ole mitää kevyitä asioita kenenkää taustoilla.

Toisaalta jos on vaikka 5€/kk maksettava laite, niin sen kyllä pystyy maksamaan kesken sopimuksen missä vaiheessa vain, sillä se hinta on siedettävä.

Sopimukset toki sit pitää lusia sopimusaikaan saakka.

Mitään ei kannata periaatteessa ottaa velaksi, koska se maksu o aina tuskallista ja vastuullsta. Velan maksaminen vaikka 50€ kk erässä on aina eri asia kuin säästää vastaava summa.

• Anonyymi

Hei minulle tarvitsen apuu koska minulla on tosi velka

• Anonyymi

”OSTAA KALLIIMPI KOSKA SAA 36kk MAKSULLA”

Jos laitteen hinta on vaikka 1800€ ja sen saa 36kk maksuajalla, niin eihän asiansa munalleella ole oikeasti 50€ kuukaudessa varaa kaikenpäälle tuollaiseen! Esimerkissäni 50€ on minimi. 2022 Telian sopimuksessa saat toki maksaa vaikka kaiken kerralla ja niin paljon lisää kuin haluat, mutta jos kuralla, niin ei sinulla ole varaa tuollaiseen!

Siis tottakai erissä kannattaa ottaa mutta jokin oma harjoitus kannattaa tehdä ja sitoutua siihen mitä tekee!

Itse ostin 2022 alussa Teliasta kalliin puhelimen 36kk maksuajalla ja sanoin myyjälle, että maksan sen kahteen vuoteen! Nyt olen maksanut 12kk ja velkani on lähellä 1/3 aloitukseen!

Tottakai jos minulla olisi pelivaraa esim 1300€ juttuun, niin ottaisin sen kerralla. Tai onko järkeä! 36kk erät ja maksu vaikka 6kk tai 12. Itse saan omani ehkä 26 kk. Se viimeinen erä on vielä laskennassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe