Bavarian purjeet

ihmetystä

Uusimmassa venelehdessä oli juttu Bavaria 36 cruiserista. Eniten kuvissa pisti silmään veneen purjeet, jotka näyttivät kulahtaneilta ja huonosti istuvilta. Pystylatatko tekee isosta noin huonosti istuvan ja virtaavan näköisen?

22

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+17

      Minulla pisti eniten silmään pohjan muoto. Tasapohja siis.

      Vene kuulemma broachaa osaavissa käsissä koneella ajettaessa tai yli 6 knts tuulissa.

      • lknkao

        Kuulemma broachaa....oletko huomannut että KAIKKI uudet veneet ovat suht tasapohjaisia. Käy vilkaisemassa parin viikon päästä venemesssuilla.
        Pari vuotta sitten Suursaari racen keskeytti mm Kaikki Finngulfit, kisassa olleet 4 Bavariaa tulivat maaliin. Tuulta oli yli 25m/s !


      • :-)
        lknkao kirjoitti:

        Kuulemma broachaa....oletko huomannut että KAIKKI uudet veneet ovat suht tasapohjaisia. Käy vilkaisemassa parin viikon päästä venemesssuilla.
        Pari vuotta sitten Suursaari racen keskeytti mm Kaikki Finngulfit, kisassa olleet 4 Bavariaa tulivat maaliin. Tuulta oli yli 25m/s !

        VSSR 2010 kisan orc 2 luokan voitti Stella, FG 37. Kannattaa lukea tulokset.


      • joo kauhee myrsky...
        lknkao kirjoitti:

        Kuulemma broachaa....oletko huomannut että KAIKKI uudet veneet ovat suht tasapohjaisia. Käy vilkaisemassa parin viikon päästä venemesssuilla.
        Pari vuotta sitten Suursaari racen keskeytti mm Kaikki Finngulfit, kisassa olleet 4 Bavariaa tulivat maaliin. Tuulta oli yli 25m/s !

        "Tuulta oli 25 m/s". Tässäkin suhteessa olit kovin liioittelevainen. Tarkoitit varmaankin, että hetkellisesti puuskissa oli mitattu jopa 25 m/s. Kalibroitu uusi Simradin mittari ei tosin näyttänyt kertaakaan noin suurta tosituulen nopeutta, mutta juttujahan voi varmaan kohentaa niinkuin sankaritarinoissa usein tehdään ;-)


      • Veneenvaihto edessä
        joo kauhee myrsky... kirjoitti:

        "Tuulta oli 25 m/s". Tässäkin suhteessa olit kovin liioittelevainen. Tarkoitit varmaankin, että hetkellisesti puuskissa oli mitattu jopa 25 m/s. Kalibroitu uusi Simradin mittari ei tosin näyttänyt kertaakaan noin suurta tosituulen nopeutta, mutta juttujahan voi varmaan kohentaa niinkuin sankaritarinoissa usein tehdään ;-)

        Ai tuulta ei ollut sitä 25 m/s ja silti ne kaikki Finngulfit keskeytti vaikka Bavat purjehti vaan. Hmmm.


    • 21
      • Ei vääristellä

        Olisit voinut mainita, että viittaus Ikeaan liittyi vain luukkujen, ovien jne. saranoihin ja kahvoihin, jotka ovat Ikeamaisen tehokkaasti kaikki samanlaisia.

        Jutussa kehutaan venettä eikä moitteita juuri löydy, kulkee hyvin sekä purjeilla että moottorilla (ei puolla jne).

        Artikkeli on yllättävänkin kehuva ja lopputoteamus: Jos jotain kritisoitavaa pitäisi löytää, se on hyvin minimaalista liittyen turhan tumman mahongin käytöön. Kirjoittaja tykkää vaaleammasta.

        "If I have any critique of the boat at all, it is very minor and involves the darkness of the African Mahogany finish. I would personally lighten the finish up a couple of shades."
        "As consumers, I would give Bavaria a good, careful look. You are likely to be pleasantly surprised."

        Toinen amerikkalainen näkemys Bavariasta, vähän isommasta:

        SAIL-magazine valitsi Bavaria 45:n parhaaksi alle 50 jalan purjeveneeksi:

        http://www.sailmagazine.com/best-boats-2012-bavaria-45


      • siis?
        Ei vääristellä kirjoitti:

        Olisit voinut mainita, että viittaus Ikeaan liittyi vain luukkujen, ovien jne. saranoihin ja kahvoihin, jotka ovat Ikeamaisen tehokkaasti kaikki samanlaisia.

        Jutussa kehutaan venettä eikä moitteita juuri löydy, kulkee hyvin sekä purjeilla että moottorilla (ei puolla jne).

        Artikkeli on yllättävänkin kehuva ja lopputoteamus: Jos jotain kritisoitavaa pitäisi löytää, se on hyvin minimaalista liittyen turhan tumman mahongin käytöön. Kirjoittaja tykkää vaaleammasta.

        "If I have any critique of the boat at all, it is very minor and involves the darkness of the African Mahogany finish. I would personally lighten the finish up a couple of shades."
        "As consumers, I would give Bavaria a good, careful look. You are likely to be pleasantly surprised."

        Toinen amerikkalainen näkemys Bavariasta, vähän isommasta:

        SAIL-magazine valitsi Bavaria 45:n parhaaksi alle 50 jalan purjeveneeksi:

        http://www.sailmagazine.com/best-boats-2012-bavaria-45

        Miten voi vääristellä, jos annetaan linkki artikkeliin?


      • Ei vääristellä
        siis? kirjoitti:

        Miten voi vääristellä, jos annetaan linkki artikkeliin?

        Siten, että otetaan siitä lyhyt lainaus irti asiayhteydestään, kuten sinä teit. Kuten toivottavasti ymmärrät, täällä kaikki eivät viitsivät lukea linkin juttua tai edes ymmärrä sen kieltä.

        Kello 00:49 sinunkin olisi ollut parempi olla peiton alla eikä täällä osoittamassa älysi lahjoja.


      • Vanhassa bava paremp
        Ei vääristellä kirjoitti:

        Olisit voinut mainita, että viittaus Ikeaan liittyi vain luukkujen, ovien jne. saranoihin ja kahvoihin, jotka ovat Ikeamaisen tehokkaasti kaikki samanlaisia.

        Jutussa kehutaan venettä eikä moitteita juuri löydy, kulkee hyvin sekä purjeilla että moottorilla (ei puolla jne).

        Artikkeli on yllättävänkin kehuva ja lopputoteamus: Jos jotain kritisoitavaa pitäisi löytää, se on hyvin minimaalista liittyen turhan tumman mahongin käytöön. Kirjoittaja tykkää vaaleammasta.

        "If I have any critique of the boat at all, it is very minor and involves the darkness of the African Mahogany finish. I would personally lighten the finish up a couple of shades."
        "As consumers, I would give Bavaria a good, careful look. You are likely to be pleasantly surprised."

        Toinen amerikkalainen näkemys Bavariasta, vähän isommasta:

        SAIL-magazine valitsi Bavaria 45:n parhaaksi alle 50 jalan purjeveneeksi:

        http://www.sailmagazine.com/best-boats-2012-bavaria-45

        Jutun Bavaria 36 ei näyttänyt ihan tuoreelta mallilta. Taisi olla vuodelta 2005, kuten arvostelukin. Jutun kuvien perusteella sisusta oli varsin perinteisen näköinen sinisine salongin sohvineen, vaikkakin puupinnat olivat tummahkoja. Myös rungon linjoissa oli vielä perinteisten muotojen jäänteitä. Nykään Bavarian sisuta on kuin suoraan Ikean kuvastosta repäisty ja ulkonäkö muistuttaa asuntovaunua. En tykkää (mikä ei tietenkään estä muita tykkäämästä).


    • OMGWTF

      Bavaria valittu kaikkien aikojen parhaimmaksi tasapohjaiseksi purjeveneeksi, huomioiden myös vielä mallit joita ei ole julkistettu.

      Amerikkalaisen lehden mukaan.

      Yes!

    • 0lmk3

      Mukavaa, että noita tonnikeijuja tulee lisää kääntömerkeiksi kotivesillekin. HP 1030 veneellä ja vastaavilla on kiva pyöriä niiden ympäri.

      • 18

        Eikös sen HP 1030:n LYS ole sama kuin Bavaria 38 M:n LYS, siis 1,31? Siinähän pyöritte. Onneksi noita HP:llä pyöriviä taitaa olla Suomessa vain 1.


      • y3525t6y5
        18 kirjoitti:

        Eikös sen HP 1030:n LYS ole sama kuin Bavaria 38 M:n LYS, siis 1,31? Siinähän pyöritte. Onneksi noita HP:llä pyöriviä taitaa olla Suomessa vain 1.

        Vanha out of production Bavaria 38 Match on eri paatti kuin uusi Bavaria 36 cruser. toim. huom.

        Bavaria jos olisi fiksu, valmistaisi pelkästään match malleja. Nyt nopean matkaveneen ostajat katselevat suoraan muita valmistajia.


      • Ei vääristellä
        18 kirjoitti:

        Eikös sen HP 1030:n LYS ole sama kuin Bavaria 38 M:n LYS, siis 1,31? Siinähän pyöritte. Onneksi noita HP:llä pyöriviä taitaa olla Suomessa vain 1.

        Miksi viittaat sellaiseen Bavarian malliin, joka poikkesi heidän normaalituotannostaan oleellisesti ja oli valmistuksessa vain vähän aikaa. Ja Suomessa yhtä yleinen tyyppi kuin HP. Onhan niillä sekin ero, että vertaat saman LYS-luvun 33-jalkaista 38-jalkaiseen.


    • homeeton

      Huh, mitä kaikkea se home aivoille tekeekään!

      • Piilohome

        Voitko vielä valottaa, kuinka olet oman homeettomuutesi verifioinut?


    • lys lys

      Määki haluun todistella ,että bavaria on erittäin hyvä!

    • Bruce rules

      Välikevennyksenä pohdintaa siihen MITÄ ALUNPERIN KYSYTTIIN:
      Ei näytä istuvan hyvin, ei. Osa kuvista on kelissä, joissa purjeet lähes roikkuu. Mutta ei se selitä kaikkea, purjeiden laatu taitaa olla keskinkertaista sarjatuotantotasoa. Pystylatan toimivuus rullaisossa ei noiden kuvien perusteella vakuuta.

      • Rullapurje

        Bavarian mukana tulevat Elvströmin peruspurjeet on aika heikot. Ne venyy nopeasti eikä niiden UV-suoja ole riittävä. Kannattaa maksaa hiukan lisää ja tilata optiona valittavissa olevat parempilaatuiset purjeet. Samalla saa genoan, joka toimii osin rullattuna.


    • Ex Bavaria

      Kuten hinta ja mallihistoria osoittavat, halvimmalla ei saa hyvää vieläkään..

    • alusta lähtien

      Bavarian vakiopurjeet on aina olleet /c:stä, eivätkä nyt sen parempia. Jo 30 v sitten Hartikainen manasi joutuessaan tekemään silloisten sarjatuotantoveneiden purjeita halvasta kankaasta sitä säästämistä. Taisi olla tuotantokustannusten minimointi vielä alkeellista silloin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe