Haluisiko joku esittää arvailuja,

kuka tietäisi

mistä johtuu kaulan paksuuntuminen toiselta puolen. Minä näen (ja tunnen) aivan selvästi tuon paksuuntumisen, kun vertaan sitä siihen linjaan, missä korvani sijaitsevat. Myöskin voin valokuvista nähdä, että kaula on aikaisemmin ollut ohuempi, suora ja symmetrinen.

Kävin fysioterapeutilla olkapääkivun vuoksi ja hän antoi minulle kaularangan kiertomanipulaatiohoitoa (ilman lupaani). Noiden hoitojen jälkeen huomasin, että kaula on 2-3 senttiä paksumpi toiselta puolen.
Lisäksi niskastani on alkanut kuulumaan sellaista ääntä, kuin joku rouskuttaisi siellä näkkileipää. Tuon kuulee erityisesti, kun kääntyilee sängyssä.

Välillä ei ole mitään erityisiä kipuja, mutta jonain päivänä joudun ottamaan Sirdaludin 2 x 600 mg buranan.

Lääkäri vain vilkaisi kaulaa ja sanoi, että "se voi kestää kauan", mutta ei noteerannut asiaa mitenkään muuten. Onko tällainen toispuoleinen paksukaulaisuus siis mitätön asia tutkittavaksi ja varsinkin, kun tunnen, että nieleminen on työläämpää.
Sanoin asian vaikuttavan hengittämiseenkin, mutta koska happsaturaatio on normaali, niin mitään ongelmaa ei ole.

29

1327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä tänään.

Kohtalomme tulemme vanhaksi ,kaikki muuttuu. Laihduin 15kg samalla toisen kaulan puoli roikkuu paksuna.Eikä takasi kilojen palattua ole korjaantunut.
      Jatketaan päivä kerrallaan ei katsota peiliin. Arkussa sama minkä näkösii ,kokosii ollaan.

• ap.

Kiitos viestistä, onhan tuokin lohduttava ajatus. Itse en ole laihtunut enkä lihonut, joten se ei vaikuta asiaan.

• rusketta rutinaa

Ole hyvilläsi ellei sinulla ole tuon vakavampia ongelmia.

• .

Kilpirauhanen on voinu suurentua, tai joskus jopa syöpä tulee kaulan alueelle, kannattaa mennä lääkäriin siellä selviää, miksi.

• lääkäriin siitä,,,

lisäys vielä :
        verikokeella selviää taatusti onko syytä huoleen !

• ap.

Olen lukenut, että Suomessa on ihmisiä kuollut ja neliraajahalvaantunut näihin kaularangan kiertomanipulaatiohoitoihin.
        Vaihdoin fysioterapeuttia ja uudessa paikassa ovat järkyttyneitä tämän aikaisemman tekemistä "hoidoista".

• ap. kirjoitti:

Olen lukenut, että Suomessa on ihmisiä kuollut ja neliraajahalvaantunut näihin kaularangan kiertomanipulaatiohoitoihin.
        Vaihdoin fysioterapeuttia ja uudessa paikassa ovat järkyttyneitä tämän aikaisemman tekemistä "hoidoista".

Syövänpelossa kannattaa tutkituttaa.
        Imusolmukesyöpä on yksi, ja kahdella sukulaisella on ollut kaulanalueella syöpä, ja kumpikin on kuollut, samoin kun tämä imusolmukesyöpää sairastanut.
        Näkkileipärutina on minulle niin tavanomaista, että melkein harvinaista, jos ei sitä ole.

• ap.
        k-kotton kirjoitti:

Syövänpelossa kannattaa tutkituttaa.
        Imusolmukesyöpä on yksi, ja kahdella sukulaisella on ollut kaulanalueella syöpä, ja kumpikin on kuollut, samoin kun tämä imusolmukesyöpää sairastanut.
        Näkkileipärutina on minulle niin tavanomaista, että melkein harvinaista, jos ei sitä ole.

Tästä on kuukausi aikaa, kun kävin lääkärissä eikä häntä kiinnostanut edes tutkia koko asiaa.

• ap. kirjoitti:

Tästä on kuukausi aikaa, kun kävin lääkärissä eikä häntä kiinnostanut edes tutkia koko asiaa.

Pelottelen vähän.
        Tässä meillä yksi sukulainen sai kalanruodon kurkkuunsa.
        Siitä piilossa ollut syöpä lähti liikkeelle, ja meni kolme kuukautta, kun vietettiin hautajaisia.
        Toinenkin samoin kaulan alueella ollut, kesti vähän kauemmin.
        Lääkäreitä on monenlaisia.
        Kunnissa on säästötavoitteet, niin nuoret lääkärit ei uskalla lähettää suurempiin tutkimuksiin. Keskussairaaloista kun tulee kunnalle lasku.
        Se kyllä on aivan varma, että tässä Sinun ongelmat ei korjaudu.

• ap.
        k-kotton kirjoitti:

Pelottelen vähän.
        Tässä meillä yksi sukulainen sai kalanruodon kurkkuunsa.
        Siitä piilossa ollut syöpä lähti liikkeelle, ja meni kolme kuukautta, kun vietettiin hautajaisia.
        Toinenkin samoin kaulan alueella ollut, kesti vähän kauemmin.
        Lääkäreitä on monenlaisia.
        Kunnissa on säästötavoitteet, niin nuoret lääkärit ei uskalla lähettää suurempiin tutkimuksiin. Keskussairaaloista kun tulee kunnalle lasku.
        Se kyllä on aivan varma, että tässä Sinun ongelmat ei korjaudu.

Minä ajattelin, että teillä vanhemmilla ketuilla on enemmän kokemusperäistä tietoa ja siksi laitoinkin kysymyksen tälle palstalle. Ehkä minä varaan huomenna lääkäriin ajan ja päässen sitten joskus kuukauden päästä vastaanotolle.

Tuo on totta, että lääkäreissä on eroa. Tämä lääkäri oli nuori nainen eikä antanut, kuin 3 pv saikkua, kun taas mieslääkäri antoi 2 vikkoa.

• leena l

minulla on vasemmalla puolella kipua päässä korvan takana ja kaulassa sekä vasemmassa selkäpuoliskossa.
      En ole mennyt siitä lääkäriin. Kipu on välillä niin kova, kuin siellä olisi pystyssä jokin terävä veitsi.

Tk-lääkäriin meno on yhtä tyhjän kanssa, eikä yksityiselle ole varaa.

• Korppis*

Joku viisas on sanonut älä usko nettineuvoihin sillä jos olet terve neuvojen jälkeen olet varmasti sairas ; )

Sinulle kuitenkin annan neuvon mene fysioterapeutille tai hartiahierontan : )

• Ylhäältä katsoen on vatsani toispuoleinen.
      Oikealla on erinomaisen ansioitunut Maksa.

Aikanaan kun minulla todettiin Diabetes2, todettiin että olen lihava.
      Sydänlääkäri ja Sisätautilääkäri kiduttivat minua, tympääntyneesti huokaillen, yrittäessään painaa Ultraäänianturin sisälleni.
      Onneksi oli sitä läskiä. Siihenkin näköjään voi sattua.
      Nykyään olen ohutkaulainen, selällään maatessa on vatsani kohdalla syvä kuoppa, oikealla puolella ei. On ihqumiehekäs olo.
      Lauantaiaamuisin tosin vähän heittää, sillee oikeesti.
      H.

• suositus sinulle

Puolita perjantain juomingit niin lauantaiaamuisin ei heitä niin paljon.

• suositus sinulle kirjoitti:

Puolita perjantain juomingit niin lauantaiaamuisin ei heitä niin paljon.

"suositus sinulle"

Aloitin juomisen 1964, ei ole ollut hassumpaa.
        Heitellyt on kyllä hyvin.
        Oikeastaan, Pepperin aikaan ei tullut juotuakaan mutta kyllä heitätti.

H.

• ap.

Ohutkaulaisuus on hyvä adjektiivi.

• No kai sulla joku diagnoosi on jo olemassa, kun kerran oot saanu lähetteen fysioterapiaan ja noinkin vahvan lääkityksen?

Tuskinpa se kaulan paksuus fysioterapiasta johtuu.

Kilpi-tai sylkirauhanen lähinnä tulee mieleen.
      Alotukseen siis tää vastaus, jos suhahtaa taas alimmaiseks.

• ap.

dg oli määrittelemätön olkapään kipu. Buranan sain tuohon vaivaan, mutta Sirdaludia minulla oli jostain vanhasta jutusta jäljellä.

En minäkään uskoisi kenestäkään fysioterapeutista mitään pahaa, ellen itse olisi kokenut sitä käsittelyä ja muiden ft:ien kommentit vahvistivat epäilyksiä, että se, mitä hän teki, ei ole mitenkään normaalia ja hyväksyttävää.
        Voit googlata tuosta hoidosta, jos kiinnostaa.

• Satu*
        ap. kirjoitti:

dg oli määrittelemätön olkapään kipu. Buranan sain tuohon vaivaan, mutta Sirdaludia minulla oli jostain vanhasta jutusta jäljellä.

En minäkään uskoisi kenestäkään fysioterapeutista mitään pahaa, ellen itse olisi kokenut sitä käsittelyä ja muiden ft:ien kommentit vahvistivat epäilyksiä, että se, mitä hän teki, ei ole mitenkään normaalia ja hyväksyttävää.

Varo sen buranan kanssa, sillä se voi tappaa äkkiä. Vatsan limakalvo vain puhkeaa ja kipu on yli toleranssitason.

Mieheni sairasti syöpää yli 10 vuotta, oli elivoimainen ja elämäniloinen ihminen,
        lääkäri kehoitti ottamaan kipuun jopa 2 x 600 mg buranaa.

Hän ei kuollut syöpään, vaan vatsan limakalvon puhkeamiseen.

Vasta viime vaiheessa kävin mieheni pyynnöstä hakemassa morfiini-reseptin lääkäriltä, ja reseptillä apteekista pullon sitä lääkettä. Hän ei ollut kertonut tuota mahdollisuutta.
        Mutta sen mieheni ilmoitti minulle liian myöhään, sillä vain kerran hän ehti ottaa siitä lusikallisen.
        Lopun vein sitten hänen mentyään Carelia-apteekkiin takaisin.

Mieheni oli kuollessaan 63-vuotias.

.

• Satu*
        Satu* kirjoitti:

Varo sen buranan kanssa, sillä se voi tappaa äkkiä. Vatsan limakalvo vain puhkeaa ja kipu on yli toleranssitason.

Mieheni sairasti syöpää yli 10 vuotta, oli elivoimainen ja elämäniloinen ihminen,

Vasta viime vaiheessa kävin mieheni pyynnöstä hakemassa morfiini-reseptin lääkäriltä, ja reseptillä apteekista pullon sitä lääkettä. Hän ei ollut kertonut tuota mahdollisuutta.
        Mutta sen mieheni ilmoitti minulle liian myöhään, sillä vain kerran hän ehti ottaa siitä lusikallisen.

.

Samana yönä vein hänet ambulanssilla sairaalaan, ja siellä hän vielä oli virkeänä, mutta ei kai kertonut taaskaan kaikkea, sillä vain muutaman päivän kuluttua hän menehtyi.

• ap. kirjoitti:

Ei mun tarvii googlata, tiedän mitä se tarkottaa.

Mun mielestä se ei edes kuulu fysioterapeutin koulutukseen.
        Ennemminkin naprapaattien, osteopaattien tai kiropraktikoiden.

Eikä tosiaankaan nykyään enää suositella olleskaan.

• ap.
        Satu* kirjoitti:

.

Ok. Minulla on myös Panadol 600 mg:a ja Panacodia. Olisivatko ne "parempia"?

• ap. kirjoitti:

Ok. Minulla on myös Panadol 600 mg:a ja Panacodia. Olisivatko ne "parempia"?

Parasetamoli on sitten taas maksatoksinen ja Panacodissa on lisäks kodeiinia, johon tulee äkkiä riippuvuus.

Et oo kokeillu olla ilman lääkkeitä?

Mun mielestä vaste haittoihin nähden suht olematon.

Uimahallia ja kesällä järveä, siinä mun lääkkeet nykyään.

• ap.
        minttupuu kirjoitti:

Parasetamoli on sitten taas maksatoksinen ja Panacodissa on lisäks kodeiinia, johon tulee äkkiä riippuvuus.

En minä mitenkään jatkuvasti syö lääkkeitä, mutta jos ei pää käänny yhtään ja on kova niskakipu, niin...
        Ehkä on paras vaihdella näitä, mitä on.

• Satu* kirjoitti:

Samana yönä vein hänet ambulanssilla sairaalaan, ja siellä hän vielä oli virkeänä, mutta ei kai kertonut taaskaan kaikkea, sillä vain muutaman päivän kuluttua hän menehtyi.

"Satu*"

Ihminen menehtyy, jos häneltä jotain loppuu, elämän loppuminen ei tarkoita sitä.
        Hyvin syönyt ja reipaskin voi kuolla. Vaan ei menehtyä.
        H.

• minttupuu kirjoitti:

"Minttupuu"

Minulla on tallessa vahvaa Panacodia, koska mutsilla oli syöpä.
        Oikein tiukassa tilanteessa otan Ratikan alleni ja myyn sen kalliisti kaupunginhallituksen myötävaikutuksella Stadissa.
        Siinä hymyilee sitten hallitus, vähän ajan päästä ostajakin ja minä taksissa.
        Uimahalliin en mene, en halua sotkeutua huppuihin.
        Ja ei minulla taida olla enää uimalasejakaan.
        H.

• Satu*
        ap. kirjoitti:

En minä mitenkään jatkuvasti syö lääkkeitä, mutta jos ei pää käänny yhtään ja on kova niskakipu, niin...
        Ehkä on paras vaihdella näitä, mitä on.

Tulehduskipulääke on tietenkin siinä mielessä hyvä, että se auttaa paitsi kipuun, myös tulehdukseen, kuten jo nimikin sanoo.
        Mutta niitä pitäisi ottaa vain kuuri ja sen jälkeen pitäisi pitää tauko vatsan limakalvon toipua.

En tarkemmin tunne eri lääkkeitä, koska itse en niitä käytä.

Toivon, että kipusi syy selvitettäisiin rtg- ja / tai magneettikuvauksella tai verikokein.

Kaikkea hyvää toivottelen!

• Satu* kirjoitti:

.

"Satu*"

Minulla oli aikoinaan Helicobacter Pyroli.
        Se tunkeutuu vatsan limakalvon alle.
        Lääkkeillä puhkaistaan limakalvo ja tehdään sen elämä vaikeaksi.
        Vatsan limakalvon "puhkeamiseen" ei kuole kukaan.
        Anna nyt jo olla.
        H.

• Googlasin, mutta en hyvää selvitysta siitä löytänyt.
      Käyn yleensä Terveyskirjastossa, jos tarvitsen täntyyppistä tietoa. Sieltä löytyi tämä:

"Äkillinen lihaskipu (kierokaula, torticollis)

Torticollis ilmenee tyypillisimmillään aamulla herätessä, mahdollisesti huonon nukkumisasennon seurauksena. Niskassa tuntuu kova joskus lapojen seutuun ulottuva kipu, joka estää pään kääntämistä. Mikäli vaivaan ei liity hermojuurten puristuksen oireina pistelyä, puutumista tai lihasheikkoutta, tämä perussyyltään epäselvä lihaskipu menee yleensä ohi muutamassa päivässä.
      Joissakin tapauksissa voi auttaa 5–10 minuutin mittainen käsin suoritettu kaularangan varovainen venyttäminen.
      Kipuun voi käyttää tulehduskipulääkkeitä ja lihaksia rentouttavia lääkkeitä, joiden teho kuitenkin on rajallinen.

Vaiva voi pitkittyä, jolloin pää pyrkii nykimään toiselle sivulle ja kääntyy vinoon. Vaikeita pitkittyneitä tapauksia hoidetaan botuliini-lääkepistoksilla, joilla lamataan liian aktiivisia lihaksia. Lääkkeen vaikutus kestää 2–4 kuukautta."

Niin kuka nyt sitten tuollaista myrkkyhoitoa ottaisi! Minä en ainakaan!

En tosiaankaan löytänyt ihan tuota kertomaasi "kaularangan kiertomanipulaatiohoitoa", kuinka hän ilman lupaasi sitä antoi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      40
      3706
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      77
      3504
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      116
      3233
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2777
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2154
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2028
    7. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      28
      2002
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1659
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      67
      1254
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1115
    Aihe