En ole ikinä puhunut kummilleni

sukulaisettärkeitä

Olen kuusitoistavuotias, enkä koskaan puhunut yhdelle kolmesta kummistani. Kaksi muuta kummiani on erittäin läheisiä ja pidän heistä, mutta kolmas, isän veli, ei puhu mulle.

Hän on mulle vaan vähän päälle kolmikymppinen, perheetön, murahteleva, kaljatuopista mansikkamehua juova ja lehteä lukeva mies, jota näen joskus mummolassa, kun tulee sinne syömään.
Päällisin puolin ihan hyvän ja kunnollisen näköinen, mut kovin etäinen. Silleen surettaa vähän, koska toivoisin kuitenkin että mulla ois kaikkien kummien kanssa lämpimät välit. Vaikka sitä luultavasti on turha toivoa?

Yhdessä valokuvassa hän on mun yksvuotissynttäreillä, itse silloin joku about seittemän-, kuustoistavuotias? Voiko se johtua siitä, kun on niin nuorena mun kummikseni ryhtynyt?

Onko väärin toivoa että se puhuis mulle ja vietettäis joskus aikaa, käytäs vaikka kalas tms. tai se lähettäs mulle syntymäpäivä kortin? Vai onko se itsekästä haaveilua?

ps. en mennyt riparille, joten sekään ei silleen auttanu.

2

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuija..

Siitä se johtuu, että joutui liian nuorena kummiksi, ei sen ikäiset pojat tajua asiaa niin syvällisesti. Jos sulla on kahdenkin kummin kanssa hyvät ja avoimet välit, niin ole kiitollinen. Tämä kolmas kummisi on sitten enempi nimellisesti kummi, se riittäköön.

Perheetön kolmekymppinenkään ei välttämättä siis ole vielä niin älyllään kummiudestaan, johtuu tuosta perheettömyydestä. Hänele ei ole tällaiset asiat valjenneet oikein mitään kautta, ja elämä poikamiehenä ei valaise asiaa edelleenkään. Jos hänellä olisi omia lapsia ja/tai jos hän olisi kovin lapsirakas, niin asia voisi olla toisin. Mut hän on vaan sellainen poikamies-mörökölli. Anna olla.

Mun tyttäreni toinen kummi, silloin nuori poikamies, eli mieheni veli, hävisi maailman turuille kokonaan armeijan jälkeen, vain muutaman kerran olen häntä nähnyt sen jälkeen. Ei ole kummiudestaan kuulutellut, ei edes rippijuhlin tullut. Mutta onhan toinen kummi, joka on sitten ollut varsinaisesti kummina ja kyllä se on tytölle riittänyt ja meille kaikille. Tyttö ei muuten edes muistanut tämän kadonneen kumminsa olemassaoloa enää, ennen kuin kerran tuli puheeksi.

Kyllä se saattaa olla turhaa haaveilua (vaikkakaan ei itsekästä) toivoa kalakaveruutta ja sen sellaista läheisyyttä, jos sitä ei luontevasti saa aikaan. Kaikki ei vaan ole niin sosiaalisia.

• Bosh

NO voi elämä. Itselläni kummi hävisi maisemista heti syntymän jälkeen. Kaksi kummia jäi, toisen kanssa ihan hyvät välit, toisen kanssa etäiset. Mutta en ollut mitenkään riippuvainen näistä kummisuhteista, toisaalta siksi, koska meillä ei ollut koskaan ylikorostettu niiden merkitystä.

Voi tulla sinulle järkytyksenä, mutta monet kummit ovat ottaneet tehtävän vastaan ihan velvollisuudesta, eivätkä siitä syystä että haluaisivat lämpimät välit. Mutta jos tämä ihminen kiinnostaa, mikset itse rakenna lämpimiä välejä häneen. Olet varmasti jo tarpeeksi iso tähän. Ja jos elämästäsi puuttuu isähahmo voisi olla ihan mukavakin saada kummisedästä sellainen. Rohkeasti pyydät vaikka päästä kylään tai pyydät setää teille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      138
      13202
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      85
      3665
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      98
      2941
    4. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1400
    5. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      37
      1393
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      151
      1329
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1284
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1204
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1071
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      205
      989
    Aihe