En ole ikinä puhunut kummilleni

sukulaisettärkeitä

Olen kuusitoistavuotias, enkä koskaan puhunut yhdelle kolmesta kummistani. Kaksi muuta kummiani on erittäin läheisiä ja pidän heistä, mutta kolmas, isän veli, ei puhu mulle.

Hän on mulle vaan vähän päälle kolmikymppinen, perheetön, murahteleva, kaljatuopista mansikkamehua juova ja lehteä lukeva mies, jota näen joskus mummolassa, kun tulee sinne syömään.
Päällisin puolin ihan hyvän ja kunnollisen näköinen, mut kovin etäinen. Silleen surettaa vähän, koska toivoisin kuitenkin että mulla ois kaikkien kummien kanssa lämpimät välit. Vaikka sitä luultavasti on turha toivoa?

Yhdessä valokuvassa hän on mun yksvuotissynttäreillä, itse silloin joku about seittemän-, kuustoistavuotias? Voiko se johtua siitä, kun on niin nuorena mun kummikseni ryhtynyt?

Onko väärin toivoa että se puhuis mulle ja vietettäis joskus aikaa, käytäs vaikka kalas tms. tai se lähettäs mulle syntymäpäivä kortin? Vai onko se itsekästä haaveilua?

ps. en mennyt riparille, joten sekään ei silleen auttanu.

2

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuija..

Siitä se johtuu, että joutui liian nuorena kummiksi, ei sen ikäiset pojat tajua asiaa niin syvällisesti. Jos sulla on kahdenkin kummin kanssa hyvät ja avoimet välit, niin ole kiitollinen. Tämä kolmas kummisi on sitten enempi nimellisesti kummi, se riittäköön.

Perheetön kolmekymppinenkään ei välttämättä siis ole vielä niin älyllään kummiudestaan, johtuu tuosta perheettömyydestä. Hänele ei ole tällaiset asiat valjenneet oikein mitään kautta, ja elämä poikamiehenä ei valaise asiaa edelleenkään. Jos hänellä olisi omia lapsia ja/tai jos hän olisi kovin lapsirakas, niin asia voisi olla toisin. Mut hän on vaan sellainen poikamies-mörökölli. Anna olla.

Mun tyttäreni toinen kummi, silloin nuori poikamies, eli mieheni veli, hävisi maailman turuille kokonaan armeijan jälkeen, vain muutaman kerran olen häntä nähnyt sen jälkeen. Ei ole kummiudestaan kuulutellut, ei edes rippijuhlin tullut. Mutta onhan toinen kummi, joka on sitten ollut varsinaisesti kummina ja kyllä se on tytölle riittänyt ja meille kaikille. Tyttö ei muuten edes muistanut tämän kadonneen kumminsa olemassaoloa enää, ennen kuin kerran tuli puheeksi.

Kyllä se saattaa olla turhaa haaveilua (vaikkakaan ei itsekästä) toivoa kalakaveruutta ja sen sellaista läheisyyttä, jos sitä ei luontevasti saa aikaan. Kaikki ei vaan ole niin sosiaalisia.

• Bosh

NO voi elämä. Itselläni kummi hävisi maisemista heti syntymän jälkeen. Kaksi kummia jäi, toisen kanssa ihan hyvät välit, toisen kanssa etäiset. Mutta en ollut mitenkään riippuvainen näistä kummisuhteista, toisaalta siksi, koska meillä ei ollut koskaan ylikorostettu niiden merkitystä.

Voi tulla sinulle järkytyksenä, mutta monet kummit ovat ottaneet tehtävän vastaan ihan velvollisuudesta, eivätkä siitä syystä että haluaisivat lämpimät välit. Mutta jos tämä ihminen kiinnostaa, mikset itse rakenna lämpimiä välejä häneen. Olet varmasti jo tarpeeksi iso tähän. Ja jos elämästäsi puuttuu isähahmo voisi olla ihan mukavakin saada kummisedästä sellainen. Rohkeasti pyydät vaikka päästä kylään tai pyydät setää teille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      60
      5665
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      218
      3733
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2478
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      22
      2416
    5. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      9
      1318
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      67
      1094
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      91
      1086
    8. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      102
      1069
    9. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      18
      1052
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      985
    Aihe