Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Haussa lisäkillpirauhasläkäri!

hoitoa haluava

Apua, voisiko joku vihjata hyvän lisäkilpirauhasasiantuntijan.

Minulla on pahoja oireita. Haluaisin sestamibi-technetiumkuvauksen.

14

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene mille tahansa viralliselle endokrinologian erikoislääkärille. Löytyy suuremmista kaupungeista heti.

    • ...ihmettelee

      miksi luulet että vikä olis lisäkilpirauhasessa eikä kilpirauhasessa?

    • hoitoa haluava

      Diagnoosi on, mutta ei haluta leikata eikä kuvata.Docrates-klinikka kuvaisi. Lähete puuttuu. oireita ei uskota.

      • sama tapaus

        Käy kysymässä lähetettä siltä lääkäriltä, joka on diagnosoinut kilpirauhasongelmasi. Endokrinologeissakin on eroa kokemusteni mukaan. Minulla on sama ongelma.


    • vikaakilpparissa?

      hoitoa haluava, mitä oireita sul on ja miten sait diagnoosin?

      • hoitoa haluava

        On mulla vikaa kilpparissakin, mutta harvinaisempaa vikaa lisäkipparissa. Minulla on ionisoitunut kalsium yli viitten ja lisäkilpirauhashormoni selvästi koholla. Minulla on hyvin outoja kohtauksia tai oireperiodeja. Vapinaa, verenpaineen nousua, runsasta janoa, kuivumista, Nyt on myös neuromuskulaarinen sairaus, lihasdystonia. Mm. niska voimaton, kipeä. Suurentunut imusolmuke ja keuhkossa kasvain.


      • salli68
        hoitoa haluava kirjoitti:

        On mulla vikaa kilpparissakin, mutta harvinaisempaa vikaa lisäkipparissa. Minulla on ionisoitunut kalsium yli viitten ja lisäkilpirauhashormoni selvästi koholla. Minulla on hyvin outoja kohtauksia tai oireperiodeja. Vapinaa, verenpaineen nousua, runsasta janoa, kuivumista, Nyt on myös neuromuskulaarinen sairaus, lihasdystonia. Mm. niska voimaton, kipeä. Suurentunut imusolmuke ja keuhkossa kasvain.

        Taysissa Salmi? oli aivan kamala lääkäri ja sain taisteluvoittona leikkaukseen itseni ja elämä helpottu leikkauksen myötä.Ero oli heti suuri,aivan kuin "leikaten" oloni ja tuntemukset normalisoitui.Kamalaa,että lääkärit ei usko vaivoja!Älä anna periksi!


      • Anonyymi

        moi

        PTH koholla reilusta.Ca ion ja ca koholla ja u-ca reilusti koholla niin pääsee sestamibi-kuvaukseen.


    • hoitoa haluava

      Mitä oireita Sinulla Salli68 oli? En edes päässyt Salmelle, kun hän sanoi, ettei ole lisäkilpirauhasasiantuntija. Kaikki kieltävät oireiden johtuvan hyperparatyreoosista. Sestamibikuvauslähetettä ei anneta edes yksityisesti. Kovasti toivon, että tulisi munuaiskivi, niin voisi ehkä päästä siihen kuvaukseen.

    • Kukakukakukajuujuu

      Kuka tuntisi Tampereella ( tai Turussa) lisäkilpirauhasta? (Kävin Salmella ja menisin mielelläni jollekulle muulle seuraavaksi.)

    • hoitoa haluava

      Eipä leikkaus- tai kuvaushaluisia taida olla. Turusssa olen etsinyt ja Helsingissä. Kuvauslähetettä ei edes saa, vaikka menisi yksityisesti kuvauttamaan.

      Toivon vain, että kalsiumarvoni nousisi nopeasti korkealle, niin ehkä noteerattaisiin.

    • I have remained silent when I should have spoken. Lisäkilipsrauhasen / parathyroid diagnosis and andenoma removal - been there, done that.

      Take this advice very seriously: https://www.parathyroid.com/diagnosis.htm

      About 10 years ago when I had high blood serum calcium:
      1. Finnish doctors were incompetent in diagnosis if I had a parathyroid problem
      2. And as long as calcium would have remained high but not very high - I would not have gotten a surgery anyway. Instead I would have been left with a higher risk of heart and cardiovascular diseases etc.
      3. If I would have got a surgery they would have made a deep cut along the complete front of the throat and target one or two parathyroids that would be suspected to have andonema. Whereas at the same time Sweden and Germany had much better diagnostic methods and removal methods = Parathyroidectomy.

      In my case I gave up on doctors here, sent my results to Norman Parathyroid Center, who confirmed what I basically knew - that I had an andenoma, and welcomed me for surgery. And off I went. I was lucky to have an insurance that covered the hefty total cost of about 20000 USD. If you can afford Norman P. C., they are top!

    • Anonyymi

      Tiedättekö Suomessa hyvää lääkäriä joka tietää kalsium ongelmista oikeasti? Kaikki kalsiumit koholla virtsaa myöten apua ei saa. Kärsimys on kovaa.

    • Anonyymi

      Suomessa on todella vaikea löytää hyvää endokrinologia, suosittelen hakeutumaan esim Saksaan, jossa hallitaan paremmin kilpirauhassairauden hoito ja ihminen osataan huomioida kokonaisuutena. Ne lääkärit, jotka hoitavat hyvin Suomessa, eivät ota enää uusia potilaita.

      Turussa ei ainakaan kannata mennä Lassi Nelimarkalle, jonka tiedot ovat auttamattomasti jälkijunassa endokrinologiassa. Ei osaa tulkita potilan oirekuvaa yhtään, tuijottaa pelkästään labra-arvoja, jotka saattavat olla ylä- tai alakantissa reippaasti, mutta Nelimarkan mielestä kaikki on ok. Ei muuta kuin rahat pois potilaalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe