Lindorff ja 30 000 velka

KoKKoNeN

Kertokaa, ken tietää.
Olen Lindorffin kanssa naimisissa ja kiinni pitää n. 30 000€ velka sinne. Eli Lindorff yrittää periä minulta tuota summaa. Korot ja kulut on huimat, kasvaa koko ajan. Ehdottavat minulle aivan mielettömiä summia kuukausieriksi. En pysty niihin. Velka ei ole oma aiheutettu, ja haukkumistekstejä en nyt kaipaa. kiitos. Apuja kylläkin. Miten olette saaneet sovituksi tollaisia summia Lindorffin kanssa? Oletteko saaneet velkoja anteeksi? Miten noi vanhenee vai vanheneeko? Kun käsitin niin että Lindorff voi pitää ne aktiivisina vaikka sen 100 vuotta jos haluavat. Aina väliajoin heittämällä maksumuistutusta.
Onko tuo summa aina kasvava vaan ja tieto etten siitä koskaan selviä? Eli kulkeeko maksuhäiriömerkintä aina mukana..
Perintätoimistoista toi LIndorff on kyllä ainakin kohdallani ollut ihan perseestä, muilta löytyy ymmärrystä ja asiat saa helposti sovituksi.

Ja sitten vielä; Onko joku lakisääteinen aika, milloin pitäisi saada velkaneuvojalle aikaa? Tässä kunnassa kun tuntuu tuota jonoa olevan jonkun vuoden edestä..

Auttaisiko joku? Kertoisi mitä pitäisi tehdä? Kuula kalloon...

194

11455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+10

      Jeps, eli jos he eivät laita sitä ulosottoon niin he voivat omatoimisesti periä sitä just niin kauan kuin haluavat. Kunhan muistavat kerran 3vuodessa lähettää edes yhden muistutuslaskun. Eikai ne korotkaan ole kovin huimia, eikös se ole niin että 180päivää laskun alkuperäisestä eräpäivästä saa periä luoton alkuperäistä korkoa, ja tämän jälkeen lakisääteistä, eli tällä hetkellä 8,5%. Ja perintäkulutkin kun on laissa määrätty, taitaa olla 250€ maksimi mitä voi kuluja laittaa. Kyllähän tuolla 8,5% tulee vuodessa melkein 3000€ korkoa. Ei muuta kuin rahallisin mielin odottelet sitä velkaneuvojalle pääsyä ja haistattelet Lindorffille jollei heille kerran se raha kelpaa mitä pystyisit maksamaan.

      • Lindof.Täysi PASKA.Jättäkää kaikki velat maksamatta.


      • Huoleton velaton.
        viivi-1 kirjoitti:

        Lindof.Täysi PASKA.Jättäkää kaikki velat maksamatta.

        He eivät voi laittaa tuota velkaa ulosottoon, ei koskaan, ellei velasta ole oikeuden päätöstä. Näin ollen velka ei ole virallinen ja siitä ei tarvitse välittää pätkääkään.
        Itse olen päässyt sujut ulosottomiehen kanssa. Enää on velkaa parille perintätoimistolle 15 000 euroa, mutta ne eivät ole olleet oikeudessa. Näin ollen on turvallista tienata mitä tahtoo ja tilillä saa olla rahaa vaikka 100 000. Perintätoimistot keinottelevat kustannuksellani, eivätkä vie velkoja oikeuteen. Niinpä minäkin keinottelen heidän kustannuksellaan. Toisin sanoen heidän kirjeensä lentää roskiin avaamattomana. No asia on minun etu. Ei ole pelkoa ulosotoista ja taas saan tienata mitä haluan. Ei ole kauan kun sain yli 6000 euroa veikkauksesta. Rahat pistin tilille kun ei ollut ulosottomies välissä.
        Mukava nauraa noille perintätoimistoille. Sitä paitsi oletteko tietoisia, että teillä olisi oikeus viedä velkanne oikeuteen ja anoa kohtuullistamista perintätoimistojen tahallisen vbiivyttelyn vuoksi?
        Itse en tietenkään vie oikeuteen koska velat eivät ole virallisia. Eli niistä ei tarvitse välittää.


      • Kimi_66

        Anteeksi nyt vain, mutta jos et maksa perintatoimistolle he hakevat oikeuden päätöksen ja tuon jälkeen velka menee ulosottoon. Ulosotossa velka vanhenee 15 vuodessa ja jos et ole mitenkään kovatuloinen (n.1600€ netto). Tuosta summasta n.600€ menee palkasta pidätetyksi.


      • asiat solmussa

        Talous- ja velkaneuvojat

        Joskus raha-asiat ovat niin solmussa, ettei niistä selviä omin neuvoin. Vinkkejä ja tukea saat kuntasi talous- ja velkaneuvojalta. Talous- ja velkaneuvonta on lakisääteinen, asiakkaille maksuton palvelu. Neuvontaa järjestävät ensisijaisesti kunnat. Useammalla kunnalla saattaa olla yhteinen neuvoja.



        Talous- ja velkaneuvojat auttavat

        velkatilanteen kartoittamisessa ja kertovat erilaisista tukipalveluista sekä velkojen järjestelymahdollisuuksista
        neuvotteluissa velkojien kanssa
        maksuaikataulujen ja velkojen järjestelyssä
        tuomioistuimelle tehtävän velkajärjestelyhakemuksen ja maksuohjelman laatimisessa ja tarkistamisessa


      • opserveri
        viivi-1 kirjoitti:

        Lindof.Täysi PASKA.Jättäkää kaikki velat maksamatta.

        EI KANNATA...KO FIRMAHAN TOIMII MYÖS VENÄJÄLLÄ JA BALTIASSA JA OSAA
        KAIIKI PERINTÄMENETELMÄT


      • viuuhhh
        Kimi_66 kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain, mutta jos et maksa perintatoimistolle he hakevat oikeuden päätöksen ja tuon jälkeen velka menee ulosottoon. Ulosotossa velka vanhenee 15 vuodessa ja jos et ole mitenkään kovatuloinen (n.1600€ netto). Tuosta summasta n.600€ menee palkasta pidätetyksi.

        eli sitten viedään auto ja loputkin huonekaluista....


      • kaamoskaappi
        viivi-1 kirjoitti:

        Lindof.Täysi PASKA.Jättäkää kaikki velat maksamatta.

        Lindorf onhyvä aviokumppani.Minäkin olin Lindforssin kanssa naimisissa monta vuotta. En koskaan maksanut sinne mitään,vaan Lindorf huolehti maksuista koko
        liittomme ajan.


      • örkkis
        opserveri kirjoitti:

        EI KANNATA...KO FIRMAHAN TOIMII MYÖS VENÄJÄLLÄ JA BALTIASSA JA OSAA
        KAIIKI PERINTÄMENETELMÄT

        Tervetuloa.

        Nim. AFFA


      • hyvä sulle
        Huoleton velaton. kirjoitti:

        He eivät voi laittaa tuota velkaa ulosottoon, ei koskaan, ellei velasta ole oikeuden päätöstä. Näin ollen velka ei ole virallinen ja siitä ei tarvitse välittää pätkääkään.
        Itse olen päässyt sujut ulosottomiehen kanssa. Enää on velkaa parille perintätoimistolle 15 000 euroa, mutta ne eivät ole olleet oikeudessa. Näin ollen on turvallista tienata mitä tahtoo ja tilillä saa olla rahaa vaikka 100 000. Perintätoimistot keinottelevat kustannuksellani, eivätkä vie velkoja oikeuteen. Niinpä minäkin keinottelen heidän kustannuksellaan. Toisin sanoen heidän kirjeensä lentää roskiin avaamattomana. No asia on minun etu. Ei ole pelkoa ulosotoista ja taas saan tienata mitä haluan. Ei ole kauan kun sain yli 6000 euroa veikkauksesta. Rahat pistin tilille kun ei ollut ulosottomies välissä.
        Mukava nauraa noille perintätoimistoille. Sitä paitsi oletteko tietoisia, että teillä olisi oikeus viedä velkanne oikeuteen ja anoa kohtuullistamista perintätoimistojen tahallisen vbiivyttelyn vuoksi?
        Itse en tietenkään vie oikeuteen koska velat eivät ole virallisia. Eli niistä ei tarvitse välittää.

        nimimerkki huoleton velaton, olisin kysynyt mielenkiinnosta, miten olet pystynyt järjestelemään asiat niin että laskut on ulosotossa, mutta eivät kuitenkaan ole menneet oikeuteen asti?? onko sulla luottotiedot menneet??


      • Huoleton velaton.
        hyvä sulle kirjoitti:

        nimimerkki huoleton velaton, olisin kysynyt mielenkiinnosta, miten olet pystynyt järjestelemään asiat niin että laskut on ulosotossa, mutta eivät kuitenkaan ole menneet oikeuteen asti?? onko sulla luottotiedot menneet??

        Ulosotossa oli veroja ja muita ulosottokelpoisia saamisia, opintolainoja, elatusmaksuja. Kaikki vanhenivat ajallaan. Muutaman kympin veronpalautuksia saivat mitattua ulos. Töitä tein vain pätkä töitä ja "riisuttuna". Ulosottomies ei ehtinyt niihin. Kerran oli laittanut yhdelle työnantajalle vaateen palkan pidätyksestä. Mutta olin vaihtanut jo firmaa, ja palasin taas tuonnekin muutaman kerran.
        Kaikki muu on yksityisoikeudellisia velkoja vanhan firman tiimoilta, eivät ole olleet oikeudessa. Niinpä niitä eivät voi perätä ulosottomiehen kautta. Joten voin elää normaalia elämää ja tienata mitä huvittaa välittämättä perintäkirjeistä paskaakaan.
        Luottotiedot ovat menneet. Vielä on joku merkintä. En tiedä milloin poistuu?
        Vuodenvaihteessa vanheni viimeinen "virallinen" velka joka oli veroa. Nyt voin taas perustaa firman.


      • Huoleton...
        Huoleton velaton. kirjoitti:

        Ulosotossa oli veroja ja muita ulosottokelpoisia saamisia, opintolainoja, elatusmaksuja. Kaikki vanhenivat ajallaan. Muutaman kympin veronpalautuksia saivat mitattua ulos. Töitä tein vain pätkä töitä ja "riisuttuna". Ulosottomies ei ehtinyt niihin. Kerran oli laittanut yhdelle työnantajalle vaateen palkan pidätyksestä. Mutta olin vaihtanut jo firmaa, ja palasin taas tuonnekin muutaman kerran.
        Kaikki muu on yksityisoikeudellisia velkoja vanhan firman tiimoilta, eivät ole olleet oikeudessa. Niinpä niitä eivät voi perätä ulosottomiehen kautta. Joten voin elää normaalia elämää ja tienata mitä huvittaa välittämättä perintäkirjeistä paskaakaan.
        Luottotiedot ovat menneet. Vielä on joku merkintä. En tiedä milloin poistuu?
        Vuodenvaihteessa vanheni viimeinen "virallinen" velka joka oli veroa. Nyt voin taas perustaa firman.

        Tuo riisuttu työ tarkoitti sitä, että olin työkkärin kirjoissa työtön työn hakija ja nautin soviteltua päivärahaa. Välillä oli keikkoja niin hyvin, että tein 2-3 kk hulluna hommia täysillä palkoilla ja jätin hakematta peruspäivärahaa. Tein vain määräaikaisia sopimuksia, joten tuet eivät katkenneet, tai jatkuivat heti töiden jälkeen.


      • turnipsit
        viivi-1 kirjoitti:

        Lindof.Täysi PASKA.Jättäkää kaikki velat maksamatta.

        Mites se onnistuu, että velat vois jättää maksamatta? No ei mitenkään tietysti. Mitä nopeammin rakennat edes jonkinmoisen lyhennyskuvion, niin pääset eteenpäin ja joskus irti siitä hommasta. Näitten yhteiskuntaa välttelevien mielipiteisiin ei kannata kiinnittää mitään huomiota. Jos et hommaa hoida, niin seurauksia on aina.


      • aknepop
        Huoleton velaton. kirjoitti:

        Ulosotossa oli veroja ja muita ulosottokelpoisia saamisia, opintolainoja, elatusmaksuja. Kaikki vanhenivat ajallaan. Muutaman kympin veronpalautuksia saivat mitattua ulos. Töitä tein vain pätkä töitä ja "riisuttuna". Ulosottomies ei ehtinyt niihin. Kerran oli laittanut yhdelle työnantajalle vaateen palkan pidätyksestä. Mutta olin vaihtanut jo firmaa, ja palasin taas tuonnekin muutaman kerran.
        Kaikki muu on yksityisoikeudellisia velkoja vanhan firman tiimoilta, eivät ole olleet oikeudessa. Niinpä niitä eivät voi perätä ulosottomiehen kautta. Joten voin elää normaalia elämää ja tienata mitä huvittaa välittämättä perintäkirjeistä paskaakaan.
        Luottotiedot ovat menneet. Vielä on joku merkintä. En tiedä milloin poistuu?
        Vuodenvaihteessa vanheni viimeinen "virallinen" velka joka oli veroa. Nyt voin taas perustaa firman.

        Nimim. "Huoleton velaton" puhuu täyttä paskaa. Looserin käsitys asioista! Surullista :(


      • Aika moni
        viivi-1 kirjoitti:

        Lindof.Täysi PASKA.Jättäkää kaikki velat maksamatta.

        luuseri näyttää kannattavan mielipidettäsi. Ei kuitenkaan kannattaisi johtaa ihmisiä tietoisesti harhaan. Siitä ne vaikeudet vasta alkavatkin. Oletko valmis vastaamaan kirjoittamastasi?


      • Grrrgrrrr
        viivi-1 kirjoitti:

        Lindof.Täysi PASKA.Jättäkää kaikki velat maksamatta.

        Minun nimeäni muistuttavalla nimellä oli tilattu Ifolorista kuvia 40 eurolla, jota Lindorff oli ryhtynyt perimään oikeusteitse. Osoite, johon tavarat oli toimitettu oli lisäksi täysin eri puolella Suomea kuin minä. En ole edes eläessäni käynyt kyseisellä paikkakunnalla. En myöskään ole koskaan tilannut mitään Ifolorista - enkä tilaa. Asian selvittely on vienyt runsaasti rahaa, aikaa ja aiheuttanut suuria ongelmia (minun ja yritykseni luottotiedot olivat vaarassa), mutta Lindoff ei koe olevansa vastuussa siitä, että heidän surkea salapoliisin työnsä on johtanut täysin syyttömän ihmisen jäljille. Vaikka tein nimissäni tuotteita tilanneesta henkilöstä poliisille tutkintapyynnön ja todistin väestörekisteriotteella virallisen nimeni ja asuinpaikkani niin asiakaspalvelu oli ala-arvoista ja minua syytettiin edelleen laskun maksamatta jättämisestä.


      • Ding dong
        Huoleton velaton. kirjoitti:

        Ulosotossa oli veroja ja muita ulosottokelpoisia saamisia, opintolainoja, elatusmaksuja. Kaikki vanhenivat ajallaan. Muutaman kympin veronpalautuksia saivat mitattua ulos. Töitä tein vain pätkä töitä ja "riisuttuna". Ulosottomies ei ehtinyt niihin. Kerran oli laittanut yhdelle työnantajalle vaateen palkan pidätyksestä. Mutta olin vaihtanut jo firmaa, ja palasin taas tuonnekin muutaman kerran.
        Kaikki muu on yksityisoikeudellisia velkoja vanhan firman tiimoilta, eivät ole olleet oikeudessa. Niinpä niitä eivät voi perätä ulosottomiehen kautta. Joten voin elää normaalia elämää ja tienata mitä huvittaa välittämättä perintäkirjeistä paskaakaan.
        Luottotiedot ovat menneet. Vielä on joku merkintä. En tiedä milloin poistuu?
        Vuodenvaihteessa vanheni viimeinen "virallinen" velka joka oli veroa. Nyt voin taas perustaa firman.

        Elatusmaksut eivät vanhene k o s k a a n. Ihan puppupuhetta. On se reteetä makeilla näillä foorumeilla kuinka jättää omat lapsensa tuuliajolle.


      • Anonyymi
        Huoleton velaton. kirjoitti:

        Ulosotossa oli veroja ja muita ulosottokelpoisia saamisia, opintolainoja, elatusmaksuja. Kaikki vanhenivat ajallaan. Muutaman kympin veronpalautuksia saivat mitattua ulos. Töitä tein vain pätkä töitä ja "riisuttuna". Ulosottomies ei ehtinyt niihin. Kerran oli laittanut yhdelle työnantajalle vaateen palkan pidätyksestä. Mutta olin vaihtanut jo firmaa, ja palasin taas tuonnekin muutaman kerran.
        Kaikki muu on yksityisoikeudellisia velkoja vanhan firman tiimoilta, eivät ole olleet oikeudessa. Niinpä niitä eivät voi perätä ulosottomiehen kautta. Joten voin elää normaalia elämää ja tienata mitä huvittaa välittämättä perintäkirjeistä paskaakaan.
        Luottotiedot ovat menneet. Vielä on joku merkintä. En tiedä milloin poistuu?
        Vuodenvaihteessa vanheni viimeinen "virallinen" velka joka oli veroa. Nyt voin taas perustaa firman.

        Omat velat pitää kyllä maksaa!


    • rillumarei67

      Hih:) olispa hauskaa jos velkoja sais anteeksi ihan tosta vaan..vaikka muka ei olisi itse aiheutettuja,soitanpa pankkiin kohta ja kysyn ett jospa saisinkin velkani anteeksi...Tuntuu sulla nuo muutkin perintätoimistot olevan tuttuja viitaten :Perintätoimistoista toi LIndorff on kyllä ainakin kohdallani ollut ihan **********, muilta löytyy ymmärrystä ja asiat saa helposti sovituksi.

    • jbdb

      Paljon sä sitten ajattelit maksaa? 50 e/kk? Tosta tulee korkoa ainakin 3000 vuodessa, eli 250 e/kk menee korkoihin. Kaikki tuon päälle lyhentää pääomaa, todennäköisesti olet ehdottanut jotain naurettavaa. No hieno elämä sulla edessä.

    • Kökkönen

      "Velka ei ole oma aiheutettu."

      Maksat siis jonkun muun velkaa. Miksi ihmeessä?
      Miksi kukaan muu ei maksa _minun_ velkojani pois?

      • hhfjk

        Kadehdittavan komean kuopan olet kaivanut. 500 eur/kk vauhdillakin maksat tuota pois varmaan 8 vuotta. Tuohon kun lisää mahd. muut perinnät päälle. Vilpittömät onnittelut!


      • ANTAKAA MULLEKKIN

        Ihan vaan tyhmänä kysele että mite saa sellaista velkaa jota ei ole itse aiheuttanut
        niin tota meinaan vaan onko joku muu saanu käyttöönssä sen 30te ja sää et o nähny eurookan jos on nin miten se on onnistunut kun määkin haluaisin saada 30Teur ja viä sillai että ny vaikka sää maksasasit sen


      • maksanut minäkin.
        ANTAKAA MULLEKKIN kirjoitti:

        Ihan vaan tyhmänä kysele että mite saa sellaista velkaa jota ei ole itse aiheuttanut
        niin tota meinaan vaan onko joku muu saanu käyttöönssä sen 30te ja sää et o nähny eurookan jos on nin miten se on onnistunut kun määkin haluaisin saada 30Teur ja viä sillai että ny vaikka sää maksasasit sen

        Kaveri on hyvää hyvyyttään varmaan ollut takaajana jollekkin hyvälle ystävälle. Velan ei varmaan ollut tarkoitus jäädä kaverilta maksamatta, mutta elämässä tapahtuu ja sattuu ikäviä ennalta arvaamattomia asioita. Koita kestää, ei niin kivaa maksaa toisen velkoja.


      • örkkis

        Et oo koskaan menny takuuseen jonkun toisen lainaan? Et oo koskaan ottanu yhteistä lainaa esim. talon ostoon, ja jotunut ns. solidaarinen vastuu, tilanteeseen?
        Eli, niin että sinäkin ymmärrät, tuolloin maksetaan ns. toisen velkaa.

        Nim. AFFA


      • Varmanpäälle
        maksanut minäkin. kirjoitti:

        Kaveri on hyvää hyvyyttään varmaan ollut takaajana jollekkin hyvälle ystävälle. Velan ei varmaan ollut tarkoitus jäädä kaverilta maksamatta, mutta elämässä tapahtuu ja sattuu ikäviä ennalta arvaamattomia asioita. Koita kestää, ei niin kivaa maksaa toisen velkoja.

        Mä en takaa iknä kelleen mitään. En edes omalle lapselleni. Avaussummat olen itsekkin säästänyt ja opintolainan takaa valtio.

        Lapsenihan perii aikanaan koko omaisuuteni yksin.


      • Hullujen hommia
        örkkis kirjoitti:

        Et oo koskaan menny takuuseen jonkun toisen lainaan? Et oo koskaan ottanu yhteistä lainaa esim. talon ostoon, ja jotunut ns. solidaarinen vastuu, tilanteeseen?
        Eli, niin että sinäkin ymmärrät, tuolloin maksetaan ns. toisen velkaa.

        Nim. AFFA

        En ole. Olen tehnyt sitoumuksia vain omasta puolestani. Ehkä juuri siksi minulla meneekin paremmin kuin monella muulla.


    • Peruspena

      Sanot ettet ole itse aiheuttanut velkaa. Jos tämä olisi totta niin ei muuta kuin rikosilmoitus vaan kehiin ja et maksa mitään. Kuitenkin epäilen että olet itse tämän aiheuttanut ja yrität vain keplotella maksuistasi. Kannattaa elämässä toimia rahan kanssa tosissaan eikä pilanpäiten. Hyvää loppuelämää.

      • ???

        Oletko sä tampio koskaan kuullut esim. takausvastuista? Olisit kirjoittamatta jos et kykene mihinkään järkevään.


      • Strutsinpää
        ??? kirjoitti:

        Oletko sä tampio koskaan kuullut esim. takausvastuista? Olisit kirjoittamatta jos et kykene mihinkään järkevään.

        Kukahan sinne takauspaperiin on kirjoittanut aloittajan nimen?


      • omavika
        ??? kirjoitti:

        Oletko sä tampio koskaan kuullut esim. takausvastuista? Olisit kirjoittamatta jos et kykene mihinkään järkevään.

        Kyllä se takausvelka on ihaa omaa tyhmyyttä. Takauksen yhteydessä otit riskin ja riski realisoitui.

        Mä olen ottanut aika rankasti takkiin Nokialla (ei ole vielä realisoitunut), en minä väitä että Nokia on aiheuttanut ne tappiot. Huonot päätökseni ovat aiheuttaneet tappion ja nyt sitten maksetaan.


      • dsfasfsf
        ??? kirjoitti:

        Oletko sä tampio koskaan kuullut esim. takausvastuista? Olisit kirjoittamatta jos et kykene mihinkään järkevään.

        Realisoitunut takausvastuu on itseaiheutettu velka itselleen. Sellaista ei voi saada ristikseen ilman omaa valintaa ja toimintaa.

        Jos velka ei ole itseaiheutettu, silloin sen on joku muu kuin itse tehnyt ja aikaansaanut, jolloin jutun voi viedä oikeuteen petoksena. Kaikki velat, tai takaukset, joista oma itse kirjoitettu nimi löytyy ovat itseaiheutettuja.

        >Olisit kirjoittamatta jos et kykene mihinkään järkevään.< ... sopii juuri sinuun.


      • Öh??
        ??? kirjoitti:

        Oletko sä tampio koskaan kuullut esim. takausvastuista? Olisit kirjoittamatta jos et kykene mihinkään järkevään.

        No koroista päätellen kyseessä ei ole takausvelka. Ja ap:n kirjoituksesta on luettavissa, että velkojia on useitakin, eli tuo 30t euroa koostuu useasta ei velasta. Tuskinpa kenellekään kävisi niin huono tuuri, että takaisi useita velkoja ja kaikki menisi ulosottoon =)

        Eikä mikään pankki anna 30t euron takausvastuuta yhdelle persaukiselle (mikä toi ap tekstistä päätellen on). Ja takaajalla on aina ensin mahdollisuus neuvotellavelan hoidosta kk-erineen lainan antaneen pankin kanssa.

        Tuskin tässä siis takauslainasta on ollut kyse.


      • Et ole hävinnyt
        omavika kirjoitti:

        Kyllä se takausvelka on ihaa omaa tyhmyyttä. Takauksen yhteydessä otit riskin ja riski realisoitui.

        Mä olen ottanut aika rankasti takkiin Nokialla (ei ole vielä realisoitunut), en minä väitä että Nokia on aiheuttanut ne tappiot. Huonot päätökseni ovat aiheuttaneet tappion ja nyt sitten maksetaan.

        mitään jos et ole hölmönä mennyt myymään osakkeitasi. Malta malta, kohta noustaan ja kovaa. Tänne jäävät luuserit senkin jälkeen valittamaan omaa tyhmyyttään ja kovaa kohtaloaan. Mutta niinhän se on ettei kaikki mene aivan tasan tässä suomalaisten hyvinvointivaltiossa. Kärsikööt siis ne joilla ei itsekuri, järki eikä äly riitä


    • ei naurata

      Lindorffin kanssa on kyllä kaikista hankalin saada sovittua yhtään mitään. Soita heti huomenna Takuu-Säätiön velkalinjaan 0800 98009 ja kerro tilanne.Ne sieltäkin ekana ehdottaa sitä velkaneuvojaa,mutta tuolla summalla Takuu-Säätiön takauskin pitäs olla mahdollinen.Tuo perintäkierre nyt on pakko sun saada mahd.nopeesti vaan poikki. Ja jos ei nyt muu auta,niin varaat sen velkaneuvojan ja ilmotat Lindorffille että olet menossa velkaneuvontaan ja että maksat sen ajan pelkkiä korkoja.
      Jos yhtään lohduttaa,niin tasan sama tilanne,velkaa vaan huomattavasti vähemmän,mutta ihan tarpeeksi kuitenkin.

    • Tuttua mullekin

      Ikävä kyllä lindorffin kanssa on turha yrittää sopia mitään järkevää. Se pulju saa muutaman kympin laskun hetkessä sataseksi.
      Velkaneuvontaan opastaisin, muuten se verenimijäpulju kasvattaa summan tolkuttomaksi.

    • more money

      :D heh heh heh heeee! mistä olet noin paljon velkaa saanut? jos ei kerran ole omia. nukut varmaan yöt hyvin.

      • Kyllä olet tyhmä ihminen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Työssäkäyjä
        viivi-1 kirjoitti:

        Kyllä olet tyhmä ihminen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ihanaa kun on tonneja rahaa eikä velkaa yhtään :)

        Olen minäkin varmasti ollut todella tyhmä ihminen.


      • gvgvgvgji
        viivi-1 kirjoitti:

        Kyllä olet tyhmä ihminen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Kyllä viivi-1 on järjestänyt asiansa hyvin kun on vara kommentoida noinkin nasevasti


    • mksvvh,

      Monellekkos sitä ollaan oikein takailtu, kun kertaan ainoa perintätoimisto ei ole lindoorff. Tekstistäsi jo näkee, että olet varmasti auki kaikkiin mahdollisiin puljuihin. " Muilta löytyy ymmärrystä" Vai onko näin, että muissa on pikavipit perinnässä ja sitten olet mennyt vilä kakolan vankilaan vangille taannut tuollaisen lainan.


      Ihmettelen kyllä, ett' kun sinulla ei ole varaa maksaa. Kyllähhän pankki tarkistaa, että onkos sillä takaajalla kaikki kunnossa. Muutenhan voisin ottaa kadunkulmassa ryyppäävältä puliukolta nimmarin ja menisin pankkiin hehkuttamaan, että nyt on takaaja, kunnon asuntolaina nyt ja heti tähän käteen, itse en paljon tienaa mutta takaaja on. Kyllä se pankki selvittelee sinun JA takaajan tilanteen. Se ei ole automaatio, jos sinulla on takaaja, että saisit pennin hynää. Jos molemmat, lainan ottaja ja takaaja ovat peeaa, niin nauravat vain. Ei takaaja ole mikään "wau sulla on sellanen, montakos miljooonaa laitetaan tilille"

    • .-:

      Muutat osoitteen ulkomaille 3 vuoden ajaksi jona aikana et ole tavoitettavissa. 3 Vuoden jälkeen kiistät saaneesi mitään muistutuslaskuja ja mikä tärkeintä et vastaa mihinkään Lindforsin kyselyihin etkä puheluihin kyseisenä aikana.

      Ei kai noista veloista muuten voi päästä kuin maksamalla tai muuttamalla ulkomaille ja antamalla velkojen siten vanheta.

      • HUOMAUTUS edellisest

        ELI ANNAT OHJEEN SIITÄ MITEN VOITTE SYYLLISTYÄ NS TÖRKEÄÄN VELALLISEEN EPÄREHELLISYYTEEN JOLLOIN SYNTYY VAHINGONKORVAUSVELVOLLISUUS


      • ....................

        Se ei auta koska jos on ulosotossa niin velka vanhenee vasta 15 vuodenpäästä ja silloin sinulta viedään kaikki mitä voi ulosmitata.Aika jolloin lasketaan se 15 vuotta alkaa siitä kun se on oikeudessa vahvistettu sen takia ne monesti vitkuttaa sitä .

        Sen jälkeen kun sinut on todettu varattomaksi niin 5 vuotta siitä sinulla puhtaat luottotiedot mutta pankeilla on oikeus pitää omaa luottotieto rekisteriä jossa sinusta on merkintä joka ei heti poistukkaan niiten tiedoista.


      • Ristiriitaista joo.
        .................... kirjoitti:

        Se ei auta koska jos on ulosotossa niin velka vanhenee vasta 15 vuodenpäästä ja silloin sinulta viedään kaikki mitä voi ulosmitata.Aika jolloin lasketaan se 15 vuotta alkaa siitä kun se on oikeudessa vahvistettu sen takia ne monesti vitkuttaa sitä .

        Sen jälkeen kun sinut on todettu varattomaksi niin 5 vuotta siitä sinulla puhtaat luottotiedot mutta pankeilla on oikeus pitää omaa luottotieto rekisteriä jossa sinusta on merkintä joka ei heti poistukkaan niiten tiedoista.

        Vitkutuksella on kääntö puolensa. Siinä vaiheessa kun velan perijä (vitkuttelija) tai velallinen itse lähtee hakemaan oikeutta, voi oikeudessa esittää, että perijä on tahallisesti jättänyt viemättä velan oikeuteen aiheuttamalla velalliselle huomattavaa taloudellista taakkaa. Joten vanhenemisen voi pyytää alkavaksi siitä hetkestä kun velka on saapunut perintätoimistolle tai jopa siitä hetkestä kun velka on syntynyt.

        On ihmisiä, jotka todistetusti ovat taloudellisesti niin heikoilla, ettei heillä ole varaa edes 10-20 euroa lyhentää jotain velkaa (lakisääteinen suojaosuus on jäätävä) ja heidät on esimerkiksi todettu aiemmin myös ulosotossa varattomiksi.
        Ei silloin perintätoimistoilla olisi edes moraalista oikeutta kasvattaa velallisen velkataakkaa pitkittämällä oikeuteen viemistä ja lisäämällä korkoa korolle ja velkaa velalle.


      • sösöös sönkkööö
        HUOMAUTUS edellisest kirjoitti:

        ELI ANNAT OHJEEN SIITÄ MITEN VOITTE SYYLLISTYÄ NS TÖRKEÄÄN VELALLISEEN EPÄREHELLISYYTEEN JOLLOIN SYNTYY VAHINGONKORVAUSVELVOLLISUUS

        Hei hei hei, älä nyt rupea kitisemään siinä. Paina suoraan ilmoitus nappia jos pokka pitää.


      • ....................
        Ristiriitaista joo. kirjoitti:

        Vitkutuksella on kääntö puolensa. Siinä vaiheessa kun velan perijä (vitkuttelija) tai velallinen itse lähtee hakemaan oikeutta, voi oikeudessa esittää, että perijä on tahallisesti jättänyt viemättä velan oikeuteen aiheuttamalla velalliselle huomattavaa taloudellista taakkaa. Joten vanhenemisen voi pyytää alkavaksi siitä hetkestä kun velka on saapunut perintätoimistolle tai jopa siitä hetkestä kun velka on syntynyt.

        On ihmisiä, jotka todistetusti ovat taloudellisesti niin heikoilla, ettei heillä ole varaa edes 10-20 euroa lyhentää jotain velkaa (lakisääteinen suojaosuus on jäätävä) ja heidät on esimerkiksi todettu aiemmin myös ulosotossa varattomiksi.
        Ei silloin perintätoimistoilla olisi edes moraalista oikeutta kasvattaa velallisen velkataakkaa pitkittämällä oikeuteen viemistä ja lisäämällä korkoa korolle ja velkaa velalle.

        Minut todettiin varattomaksi ja ulosottomies kävi kotona 1995 vuonna kun olin ollut jo 5 työtömänä kun taas menin töihin1999 vuonna niin ulosotto alkoi vasta 2001 vuonna minulla ja kesti 2009 kesää asti.Kyllä ne velat jotka oli tullut 1989 ja 1993 olivat ihan lain voimaisia ja olivat korkoa korolle kertyneet.Esim 400mk puhelin lasku oli korkojen kanssa 1800e se meni ulosoton kautta niin huomattavasti tuli vielä enenpi maksamaan.
        Kinastelin ulosottomiehen kanssa siitä miten ne voi periä tälläistä kun siitä ei ole tullut ainakaan 5 vuotteen mitään ilmoitusta ja se on yli 18 vuotta vanha tapahtuma ja kuminkin minut oli todettu varattomaksi 1995 vuonna.

        Kyllä vaan jouduin maksamaan ne korkojen kansa korkoa korolle.


      • sivusta lukija.....
        HUOMAUTUS edellisest kirjoitti:

        ELI ANNAT OHJEEN SIITÄ MITEN VOITTE SYYLLISTYÄ NS TÖRKEÄÄN VELALLISEEN EPÄREHELLISYYTEEN JOLLOIN SYNTYY VAHINGONKORVAUSVELVOLLISUUS

        Juuri näin, ja kaiken lisäksi rikokseen yllyttäminenkin on rikos.


    • ...

      Toinen vaihtoehto lienee henkilökohtainen velkasaneeraus. Tosin jos siihen näinä talouden aikoina pääsee niin sitä voi verrata jo lottovoittoon.

      • Henkilökohtainen konkurssi on mahdollista tehdä käräjäoikeudessa.


      • wegqer
        viivi-1 kirjoitti:

        Henkilökohtainen konkurssi on mahdollista tehdä käräjäoikeudessa.

        Ei onnistu suomessa henkilökohtainen konkurssi.


      • Että silleen.
        wegqer kirjoitti:

        Ei onnistu suomessa henkilökohtainen konkurssi.

        Onnistuu! Vannoa ulosottomiehen luona, että on perses-auki kuin riivattu rusina.
        mm vesku loiri aikoinaan on tehnyt sellaisen vakuutuksen, muistaakseni heikki kinnunenkin ja moni muu taiteilija. Pääset hyllylle suppeaan ulosottoon eli sinulta ulosmitataan vain silloin jos äkkirikastut.


      • -.,-.,
        Että silleen. kirjoitti:

        Onnistuu! Vannoa ulosottomiehen luona, että on perses-auki kuin riivattu rusina.
        mm vesku loiri aikoinaan on tehnyt sellaisen vakuutuksen, muistaakseni heikki kinnunenkin ja moni muu taiteilija. Pääset hyllylle suppeaan ulosottoon eli sinulta ulosmitataan vain silloin jos äkkirikastut.

        Ei auta vannomiset, jos on asunto ja/tai auto, tai edes työpaikka!


      • Mitä virkaa
        -.,-., kirjoitti:

        Ei auta vannomiset, jos on asunto ja/tai auto, tai edes työpaikka!

        luuserin vannomisilla nyt muutenkaan on. Suunnilleen sama kuin narkkari vannoisi lopettavansa huumeiden käytön.


    • ikuvals

      Parempi vaihtoehto on jos pääset velkasaneeraukseen, itse pääsin joskus ja se oli pelastus. Ja kyllä Lindorffin kanssa pysty sopimaan, he karsi perintämaksuja vähemmäksi yms. Mutta 30 000 on kuitenkin liian iso summa. Homma itselleen velkasaneeraus, nyt se on 3 v, maksat vaan 1/3 veloista, ja jos saneeraus (3v) päätyy saat loput velat anteeksi. Mutta velkasaneerauksen ei hyväksytä kaikkia, ja siihen pitää olla hyvä syy.

    • ei feikki.

      Siis mistä näistä feikkejä aina siunaantuu..

      • Typeriltä asioista tietämättömiltä.


    • kokemusta on

      Yhteydenotto joko velkaneuvojalle tai netin kautta voit itse tehdä velkajärjestelyhakemuksin os velkajärjestely.fi saat sieltä apua ja tukea

    • besserwisser

      älä maksa penniäkään.elelet vaan sossun rahoilla.nou hätä.

    • ???

      Onko jollakin kokemuksia, voiko ulosottomies ottaa saatavansa säästetyistä eläkkeistä?
      Ja voiko ottaa saataviaan pienestä pankkitilistä?

      • djdhretw

        Jos on säästöjä tai varallisuutta, ulosottomies voi ne ottaa eli kannattaa siirtää äkkiä jonkun muun nimiin!!


      • maruna

        Voi ottaa. Ilmeisesti. Ainakin alkoi aikoinaan periä ansiosidonnaisesta päivärahastani. Sossussa sanoivat, että ansiosidonnaiseni oli sen verran pieni, ettei siitä olisi edes saanut periä mitään. Se ulosotto mies oli kahjo. Vanhalta viinalta löyhkäten kävi hakkaamassa ovia. Oli kuulemma napsahtanut rattijuoppoudestakin pari kertaa, mutta paikalliset jeparit entisen työkaverinsa armahtaneet. Oli kotikaupunkini vihatuin mies. Jos näin voi sanoa.


      • Kyllä!


      • u-miehet
        djdhretw kirjoitti:

        Jos on säästöjä tai varallisuutta, ulosottomies voi ne ottaa eli kannattaa siirtää äkkiä jonkun muun nimiin!!

        Ei kai nyt kukaan sun tililtä voi niin vaan viedä rahaa!!??


      • tt

        Pankkitillä saa olla suojaosuus puolitoista kertaisena,elikkä reilut 900€


      • Totta on.
        u-miehet kirjoitti:

        Ei kai nyt kukaan sun tililtä voi niin vaan viedä rahaa!!??

        Siis haloo! Ulosottovirasto tekee määräajoin tiliajokierroksen pankkien tileillä. Ja kun tilillesi näkyy kertyneen rahaa, se on naps (pankkien on luovutettava tietoja myös muista tileistä ja säästöistä). Kaivappa esiin ketjuja missä näet yllättyneiden ihmisten hölmistyksiä kun tili onkin ollut tyhjä. Alkaneet selvittää ja U-mies on käynyt varkaissa eli mittaamassa sen tyhjäksi. Jättää sinulle 620 euroa suoja rahaa.


      • Voi vääryys!
        Totta on. kirjoitti:

        Siis haloo! Ulosottovirasto tekee määräajoin tiliajokierroksen pankkien tileillä. Ja kun tilillesi näkyy kertyneen rahaa, se on naps (pankkien on luovutettava tietoja myös muista tileistä ja säästöistä). Kaivappa esiin ketjuja missä näet yllättyneiden ihmisten hölmistyksiä kun tili onkin ollut tyhjä. Alkaneet selvittää ja U-mies on käynyt varkaissa eli mittaamassa sen tyhjäksi. Jättää sinulle 620 euroa suoja rahaa.

        Siis eikä, ulosottomies ottaa rahaa ja vielä VELAN maksuun! Kylläpä on ilkeä ulosottomies! \0/


      • Saattoihan se olla
        maruna kirjoitti:

        Voi ottaa. Ilmeisesti. Ainakin alkoi aikoinaan periä ansiosidonnaisesta päivärahastani. Sossussa sanoivat, että ansiosidonnaiseni oli sen verran pieni, ettei siitä olisi edes saanut periä mitään. Se ulosotto mies oli kahjo. Vanhalta viinalta löyhkäten kävi hakkaamassa ovia. Oli kuulemma napsahtanut rattijuoppoudestakin pari kertaa, mutta paikalliset jeparit entisen työkaverinsa armahtaneet. Oli kotikaupunkini vihatuin mies. Jos näin voi sanoa.

        vihatuin mies sinunlaistesi keskuudessa mutta tavalliset asiansa hoitavat ihmiset arvostavat kyllä kovastikin.


    • tuota.

      Kysy neuvoa miten pääset nopeammin velkaneuvontaan, et voi odottaa vuosia jonossa.

      • Jonossa mennään.


    • Velkainen

      Minullakin sairaus iski 10v sitten ja elämäntilanne johti siihen, että jouduin ulosottofirman kanssa naimisiin. Nyt olen toipunut ja palannut työelämään. Minä ainakin ajattelin maksaa tuon vajaan 10000euron velan sentilleen takaisin vaikka siihen menisi miten monta vuotta tahansa. Teen nyt töitä sen verran enemmän, että saan sen maksettua ulosotolle sen mikä sinne pitää maksaa ja palaudun aikoinaan taas luottokelpoiseksi. Kantapään kautta pitää asiat oppia ja minulle tämä on ainakin ollut kasvattava kokemus. Ei ihminen paljoa tarvitse elämiseen ja onnellisuuteen. Terveys on kaiken A ja O. Kaikki rahan ympärillä pyörivä elämä on maallista. Ja jos on huonosti asiansa hoitanut, niin sen voi korjata ja oppia virheistään.

      • Lex is lex

        Nyt sinä viivi-1 menet liian pitkälle ! Usutako sinä saamerin idiootti vaikeuksissa olevaa ja kärsivää ihmistä itsemurhaan ? Tähän pitää sivuston pitäjän puuttua ehdottomasti ja virkavallan saattaa sinut vastuuseen lausunnoistasi ! Tuo jos mikä voidaan katsoa törkeäksi yllyttämiseksi itsemurhaan ja siitä ei sulle hyvä heilu ! Kunninloukkaus tuo on jokatapauksessa ja siitäkin joudut vastuuseen !


      • kdkdjdj
        Lex is lex kirjoitti:

        Nyt sinä viivi-1 menet liian pitkälle ! Usutako sinä saamerin idiootti vaikeuksissa olevaa ja kärsivää ihmistä itsemurhaan ? Tähän pitää sivuston pitäjän puuttua ehdottomasti ja virkavallan saattaa sinut vastuuseen lausunnoistasi ! Tuo jos mikä voidaan katsoa törkeäksi yllyttämiseksi itsemurhaan ja siitä ei sulle hyvä heilu ! Kunninloukkaus tuo on jokatapauksessa ja siitäkin joudut vastuuseen !

        Viivi-1 kehotti siis viestiketjun aloittajaa menemään hirteen . siitä tämä kommentti


      • Tuskin näillä

        moraali riittää asioiden hoitoon ja velkojen maksuun.


      • Rauha maahan.
        Lex is lex kirjoitti:

        Nyt sinä viivi-1 menet liian pitkälle ! Usutako sinä saamerin idiootti vaikeuksissa olevaa ja kärsivää ihmistä itsemurhaan ? Tähän pitää sivuston pitäjän puuttua ehdottomasti ja virkavallan saattaa sinut vastuuseen lausunnoistasi ! Tuo jos mikä voidaan katsoa törkeäksi yllyttämiseksi itsemurhaan ja siitä ei sulle hyvä heilu ! Kunninloukkaus tuo on jokatapauksessa ja siitäkin joudut vastuuseen !

        Itsemurha ei ole rikos, joten miksi olisi rikos yllyttää siihen? Ja virkavallan puuttuminen nettikeskusteluun, joka ei liity pedofiliaan tms. prioriteettialueeseen? Ei kuule poliisia kiinnosta.

        Rauhallisempaa sävyä siihen keskusteluun, jokainen pitää huolen itsestään, eiköstä joo.


    • ex velkavanki

      en ole varma, onko se laki vielä voimassa, että velat vanhenee 15 vuodessa, itse pääsin sen kautta vapaaksi ulosottoveloista.
      Velkojien kirjeisiin ei kannata vastata, eikä sopia mitään.
      Toinen mahdollisuus on velkajärjestely, jos ei ole varoja voi päästä 0 linjalle, silloin velat on kuitattu 5 vuodessa. Ainoastaan jos on talo tai muuta arvokasta omaisuutta niin järjestely on pitempi. Ota selville kuka hoitaa teidän kunnassa näitä järjestelyjä

      • Kyllä toi 15 pitää paikkansa,eikä nykyään merkitse mitään vaikka joskus jostain välillä jotain perittäisiin.


      • MUISTAKAA!!!
        viivi-1 kirjoitti:

        Kyllä toi 15 pitää paikkansa,eikä nykyään merkitse mitään vaikka joskus jostain välillä jotain perittäisiin.

        15 vuotta PÄTEE vain siinä tapauksessa, että veloista on oikeuden päätös. Muussa tapauksessa velat eivät vanhene elinaikanasi!!! Kuitataan ruumishuoneella. Sielläkin on Lindorffin mies varmistamassa, että olet arkussa ja kuollut. Kuolintodistus ei heille kelpaa. He haluavat nähdä kropan.

        Ilman oikeuden päätöstä mikään velka ei vanhene koskaan.


      • MUISTAKAA!!! kirjoitti:

        15 vuotta PÄTEE vain siinä tapauksessa, että veloista on oikeuden päätös. Muussa tapauksessa velat eivät vanhene elinaikanasi!!! Kuitataan ruumishuoneella. Sielläkin on Lindorffin mies varmistamassa, että olet arkussa ja kuollut. Kuolintodistus ei heille kelpaa. He haluavat nähdä kropan.

        Ilman oikeuden päätöstä mikään velka ei vanhene koskaan.

        MUISTAKAA.Ota järki kätees ja lue ulosottolaki.Kirjoita vasta sitten kommenttisi.


      • diudiu100
        viivi-1 kirjoitti:

        MUISTAKAA.Ota järki kätees ja lue ulosottolaki.Kirjoita vasta sitten kommenttisi.

        viivin kommentit on ihan törkyä . Ei päätä ei häntää eikä varsinkaan sitä hänen peräänkuuluttamaa järkeä .


      • assssssssssss
        MUISTAKAA!!! kirjoitti:

        15 vuotta PÄTEE vain siinä tapauksessa, että veloista on oikeuden päätös. Muussa tapauksessa velat eivät vanhene elinaikanasi!!! Kuitataan ruumishuoneella. Sielläkin on Lindorffin mies varmistamassa, että olet arkussa ja kuollut. Kuolintodistus ei heille kelpaa. He haluavat nähdä kropan.

        Ilman oikeuden päätöstä mikään velka ei vanhene koskaan.

        Ruotsissa vanheni aikanaan 5 vuodessa jos ei muistanut panna asiaa uudestaan vireille velkaa. Olin v. 1980 kesällä saamassa palkkoja joltain tanskalaiselta huijarilta Botkyrkassa. Onneksi kyse ei ollut kuin jostain viikon tai kahden työstä. Se teki monelle muullekin työmiehelle saman tempun. Palkkasi uusia tyyppejä töihin ja jätti palkat maksamatta. Äijä ajeli 450 avomersulla, joka oli muijan nimissä, ja asui jossain Botkyrkan slummissa (Tukholman naapurikunta).
        En nyt muista miten se velkasaatava aktivoitiin uudestaan - Jätin kai uudestaan oikeuteen jonkun paperin.


    • rallatele ja nauti

      Miten oma velkasi ei olisi oma-aiheutettua? Paineleppa ekaksi sen pakeille, joka on tehnyt velkaa piikkiisi. Kyllä taidat olla tyhmemmälle puolelle kuuluvia, jos joku muu on pystynyt viisaudessaan tekemään noin valtavat määrät velkaa ilman, että sinulla olisi osaa ja arpaa. Tyhmyydestä sakotetaan ja tämä sananlasku tuntuu tepsivän, jos ei hallitse omaa elämäänsä. Ei kannata ottaa noin tyhmällä päällä mallia kreikkalaisista ja niistä, jotka osaavat rahalla keinottelun, velkoja ei niin hevillä Suomessa saada puolitettua. Onhan tietysti näitä lakeja laadittu, mutta eihän niissä ole mitään järkeä.

      • Minkä H******n Takia KREIKKA piti ottaa tähän keskusteluun.


    • ********

      Velkoja saa kyllä Lindorffin kanssa sovittua. Auttaessani erästä perhettä, joka oli velkaa kyseiselle firmalle, niin sain siirrettyä ne velat ulosottoon. Kannattaa sanoa että parempi siirtää ne ulosottoon, jos mielitte mitään minulta saada. Tosin ymmärrän jos sen firman kanssa ei saa sovittua mitään..sekin koettu. Kait se on virkailijasta kiinni. Ja tietty velkaneuvontaan varaamaan jo aikaa. Seurakunnillakin voi olla ihmisiä, jotka auttaa sekä tukee ihmistä näissä tilanteissa. Sellainen työntekijä pitäs olla joka kunnalla kuin sosiaaliasiamies, joka auttaa myös tällaisissa tilanteissa.

      Toivotan sinulle onnea matkaan sekä asioiden järjestymistä :)

    • Äiti00

      Oulussa ainakin semmonen ku Velkaneuvonta Aureus on tosi hyvä ja auttaa varmasti. Soita sinne jos et kaukana asu ja hanki ittelles yksityishenkilön velkajärjestely!!!

    • NaapurinErkki......

      Ei sinun aiheuttamasi velka. No onko se naapuri erkki sulle siirtänyt omat velkansa?

    • sehän on vain rahaa

      Velkahan ei vanhene periaatteessa koskaan mutta velan perintä vuotilla loppuun 15 vuotta siitä päivästä kun tuomioistuin on velan vahvistanut. Ja suomen lakien mukaan velkaa voi vain ulosottoviranomainen ulosmitata, sen jälkeen niillä perintäkirjeillä voi pyyhkiä perseensä älä missään tapauksessa maksa centtiäkään Lindorffille koska silloin hyväksyt tavallaan maksu suunnitelman ja se käsitellään uutena velkana.
      Just Tammikuun alusta poistui noin 250 000e ulosotosta että jonkinlainen fakta tieto on.

      • Jepjepjep.

        Kerrankin täyttä asiaa! Nuo tyhmät pelkoperseJuntit menevät perintäfirmojen halpis koukkuihin tekemällä noita laittomia "sopimuksia" jotka ovat ainoastaan perintätoimistojen edun mukaisia, eivät velallisen. Ja siitä lähtee raksuttamaan uusi mahdollinen velkavankeus 15 vuodesta > ikuisuuteen, jos prosessi tyssää jossain kohden.
        Vanhoja ulosottokelpoisia oikeuden vahvistamia velkoja EI KANNATA maksaa koskaan, vaan odottaa rauhallisesti ja leväten se 15 vuoden täyttymisaika. Kelluvilla perintäkirjeillä (joista ei ole sitä oikeuden päätöstä) voi LAILLISESTI pyyhkiä perseensä. Ne eivät ole enää velkoja vaan ilmaa.
        Lindorffi yritti viime keväänä tyrkyttää kohtuullistetusta summasta maksusuunnitelmaa, että lyhennyksiä niin ja niin kauan. Heille ei sopinut, että olisivat vaan lähettäneet laskun ja tilisiirron, vaan olisi pitänyt allekirjoittaa joku kimurantti monimutkainen monisivuinen paperi. Ei kiitos. Jäivät ilman. Syksyllä vanheni yli 5000. Nyt tammikuussa vanheni yli 3000 ja kahden kuukauden kuluttua vanhenee kolmas lasku, yli 2000. Eläköön vapaus.


      • Niin ja raha on

        vain numeroita pankin tietokoneella. Mitä ne ovat ihmisten tarpeiden rinnalla. (sanoi kreikkalainen nainen tv-haastattelussa)


      • 250 000 euroa
        Jepjepjep. kirjoitti:

        Kerrankin täyttä asiaa! Nuo tyhmät pelkoperseJuntit menevät perintäfirmojen halpis koukkuihin tekemällä noita laittomia "sopimuksia" jotka ovat ainoastaan perintätoimistojen edun mukaisia, eivät velallisen. Ja siitä lähtee raksuttamaan uusi mahdollinen velkavankeus 15 vuodesta > ikuisuuteen, jos prosessi tyssää jossain kohden.
        Vanhoja ulosottokelpoisia oikeuden vahvistamia velkoja EI KANNATA maksaa koskaan, vaan odottaa rauhallisesti ja leväten se 15 vuoden täyttymisaika. Kelluvilla perintäkirjeillä (joista ei ole sitä oikeuden päätöstä) voi LAILLISESTI pyyhkiä perseensä. Ne eivät ole enää velkoja vaan ilmaa.
        Lindorffi yritti viime keväänä tyrkyttää kohtuullistetusta summasta maksusuunnitelmaa, että lyhennyksiä niin ja niin kauan. Heille ei sopinut, että olisivat vaan lähettäneet laskun ja tilisiirron, vaan olisi pitänyt allekirjoittaa joku kimurantti monimutkainen monisivuinen paperi. Ei kiitos. Jäivät ilman. Syksyllä vanheni yli 5000. Nyt tammikuussa vanheni yli 3000 ja kahden kuukauden kuluttua vanhenee kolmas lasku, yli 2000. Eläköön vapaus.

        Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka antaa :D Ja 250 000 euron velat olisivat jo sellaiset, että mielummin itsekin jättäisin ne maksamatta. Ja lähtisin johonkin parempaan, matalamman verotuksen ja korkeamman elintason maahan työnhakuun. Vaikka Jenkkeihin :D


    • rahapahakahamahariip

      Ööö nyt ei ymmärrä pointtia?? Jos jollakulla on ongelmavelkaa 30.000 ja velkoja ei lähtökohtaisesti saa anteeksi niin jäljelle jää ainoastaan maksaa velat. Mutta koska Suomessa (ongelma)velallisen asemasta on yhteiskunnan luvalla tehty sellainen että VELKOJA ei lähtökohtaisesti haluta maksettavan pois (vain ainoastaan kuluja ja korkoja sekä UL-maksuja). Suomessa on kaikin tavoin pyritty estämään että voisit maksaa velkasi rehellisesti työtä tekemällä. Et voi saada hyvää työpaikkaa, et voi perustaa (omaa) yritystä. Voit toki tehdä yhteistyötä kaiken maailman kusettajien kanssa jotka saavat tilanteesi vielä huonommaksi.

      Jäljelle jäävä vaihtoehto: Muista käyttää täysimääräisesti hyväksesi yhteiskunnan suomat tuet, avustukset ja palvelut tarvittaessa kinua avustusjärjestöiltä ja muilta.
      Muuta myös kulutuskäyttäytymistäsi. (loput sun tarvii miettii ite)

      • Keplottelemalla

        veloista ei selviä. Niistä pääsee eroon vain maksamalla ne pois, korkoineen. Muu selittely on vain tyhmempien k usettamista ja turhien toiveiden luomista.


    • Voi halleluuja teidän kanssa! Suomessa velkalaki on niin lepsuksi säädetty 90-luvulla kuin olla voi, mutta aina löytyy niitä valittajia. Olen jo kauan ehdottanut yhteisen järjestelmän hankkimista, josta kaikki lainan antajat näkisivät jokaisen lainan ottajan kaikki lainat (maksetut, maksussa olevat, ulosotto, "anteeksi annetut"). Näin vosi tuntien henkilön koko lainahistorian päättää, lainaako vai ei lainaa.

    • ekaks soitto velkane

      Tilaa aika kaupunkisi velkaneuvojalle, joka selvittää kaikki velkasi. Tämän kautta voit hakea velka järjestelyyn, joka tarkoittaa siis sitä että oikeus määrää sinulle jonkun tietyn summan maksettavaksi joka kuukausi
      (summa on joka kuu sama, ja oikeus katsoo millaista summaa tulosi puolesta pystyt maksamaan) tätä summaa maksat viisi vuotta, jonka jälkeen asia on kuitattu, ja luottotietosi puhdistuu, jäipä sitä velkaa jäljelle tuon viidenvuoden jälkeen 1000 tai 100 000. MUTTA tuon velkajärjestelyn aikana lisävelkaa EI saa kertyä yhtään!!

      Kysyit myös velkojen vanhenemisesta: nyky lain mukaan, kun velalle on hankittu oikeudenpäätös (siirtyy se silloin ulosottoon) niin kun tuosta oikeuden päätöksestä 15-vuotta kulunut, velka vanhenee.

    • voimiavoimia

      Minulla sairaus laittoi elämän sekaisin. Sellaisen tilanteen ymmärtää vasta se joka siihen on joutunut. Joten voimia tilanteeseen. Älä kuuntele täällä palstalla sinua tyhmiksi haukkuvia, he eivät ole vielä joutuneet kokemaan esim. vakavaa sairautta joka pahimmassa tapauksessa tietää useiden vuosien ansionmenetystä.

      Koita soittaa velkaneuvojalle ja sitä kautta saada apuja tilanteeseesi. Itse kävin ja sain vinkit. Silti velkaantuminen ei meinaa asettua. Kaikken kamalinta olisi se, että korot nousisivat rajusti... :(

      Ja muista, se on vain rahaa. Jos ei pysty maksamaan, ei pysty. Se on vain rahaa, ja numeroita paperilla. Elämä jatkuu. Mitäänhän et saa kuitenkaan mukaasi, rahoistakaan, kun elämä on ohi.

      • Tuolla aloittajalla

        mitään sairautta ole, pelkkää moraalin rappiota vain. "Muiden perintäfirmojen kanssa voi edes neuvotella...." eli velkaa tuntuu olevan moneen suuntaan eikä haluja maksaa. Turha sellaisia lortteja on kenenkään sääliä. Varmaan Suomessa on myös kaltaisiasi huono-onnisia mutta väitän että ovat kovin pieni vähemmistö kokonaisuudessa.


    • muu

      kyl sitä pystyy lyhentää pienellä erällä mitä ne ehdottaa lindorff:ssa sit kun on maksanu kaikki pois niin noi velat niin siitä noin 3-5 vuotta tulee luotto tiedot takas..

    • ---1,5 miljoonaa.

      Tuo on pieni summa mitä minulla oli.Minä asuin lämpöisessä maassa 5 vuotta.Mulla oli velkaa lähemmäs 1,5 miljoona.Se oli markan aikaan.5.ssä vuodessa vanhentui kaikki.Nyt olen puhtaalla paperilla..Ja hyvin menee...

    • Nita

      Unohda kunnan velkaneuvonta ja ko. perintäsäätiö. Olin samassa tilanteessa vähän suuremman velan kanssa ja räpistelin maksujen kanssa, jonotin velkaneuvontaan yms. Lopulta pitkä ajan päästä sinne pääsin ja mitä siellä tehtiin... seurattiin ensin 3-4 kk miten maksan velkoja, Taas jonotin uuttaa aikaa ja tehtiin Takuu-Säätiölle lainahakemus. Jos olisin tiennyt, että velkaneuvonnan kautta hakemuksen teko kestää puoli vuotta niin olisin tehnyt sen itse suoraan Takuu-Säätiölle ja selvinnyt 3 kuukaudessa. Tosin mun velkasumma ylitti T-S:n kattorajan ja se hylättiin. Nyt maksan osan veloista ensin pois ja haen lainaa uudestaan. Annoin mennä velan ulosottoon vaikka se sen myötä kasvoikin oikeuskulujen verran mutta uo:n kanssa pystyy sopimaan asioista ja jää vähän rahaa elämiseenkin.

    • joku

      mulla vanheni yli 5000evelka lindorffille ajan kanssa.

      • pöhlökö olet

        Velka lindorffille ei vanhene koskaan!!!! Ne voi velkoa sitä niin kauan kun kyseisellä henkilöllä henkipihisee. Velka voi vanhentua vasta, jos se menee ulosottoon.


      • Ei kannata tehdä mitään sopimuksia.


      • Voittajan hymy.
        pöhlökö olet kirjoitti:

        Velka lindorffille ei vanhene koskaan!!!! Ne voi velkoa sitä niin kauan kun kyseisellä henkilöllä henkipihisee. Velka voi vanhentua vasta, jos se menee ulosottoon.

        Velka vanhenee vasta oikeuden päätöksen jälkeen. Ilman sitä velkaa ei voi laittaa ulosottoon. Siksi niitä katteettomia perintäkirjeitä tulee ihmisille. Älkääperkele välittäkö perintäfirmojen kirjeistä, uskokaa jo. ON kokemusta vuodesta 1990 alkaen ja olen runsaasti voitolla asioiden suhteen. ENKÄ OLE MAKSANUT LATIAKAAN!


    • ie

      Sillä hinttari tanssijalla, millä on iso suu, ja isot silmälasit, on ulosotossa melkoset saatavat, muttei se maksa kun muutaman kympin vuodessa, ja hyvin näkyy pyyhkivän, ainakin naurusta päätellen. Mutta sehän onkin julkkis.

    • suomi tänään

      Olet rikollisten kynsissä.

      Lindorffi on monella palstalla ykkösjulkkis.

      Kuluttasuoja ei puutu asiaan. Kestää pari vuotta käräjöitä. Sitten vaihtavat nimeä ja peli jatkuu.

      • Ulosotto Pelastaa?


    • EroKarhu

      Jos ei ole varaa maksaa velkaa, nin sitten kannattanee realisoida omaa omaisuutta, jotta saat velan kuitattua mahdollisimman nopeasti. Mitä pidemmin vetkuttelet, sitä pahemmaksi tilanne menee.

    • legioona kutsuu

      siitä vaan menet 5 vuodeks ranskaan muukalaislegioonaan saat uudet henkilötiedot sun muut paperit siinähän perii sitä sitten.

      • Taidat olla kakara?Muukalaislegioona on lopetettu 1876.Vanhan systeemin mukaan ilmoittautuneet vietiin nurkan taakse ja annettiin niskalaukaus.


      • assssssssssssssss
        viivi-1 kirjoitti:

        Taidat olla kakara?Muukalaislegioona on lopetettu 1876.Vanhan systeemin mukaan ilmoittautuneet vietiin nurkan taakse ja annettiin niskalaukaus.

        Varmasti ei ole lopetettu tuolloin. Toimi ainakin 90-luvulla vielä, se on varma.


      • Näin on.
        assssssssssssssss kirjoitti:

        Varmasti ei ole lopetettu tuolloin. Toimi ainakin 90-luvulla vielä, se on varma.

        Totta. Ranskan muukalaislegioona toimii yhä ja vieläkin. Tosin toisenlaisin kriteerein. Se on joku palkka-armeija. Sotii yhä afrikan maissa ja turvaa rauhaa eri puolilla maailmaa. He ovat vain piilossa oleva kuin maanalainen armeija. Vielä 80 luvullakin suomesta lähti porukkaa legioonaan. Muistaakseni 90 luvullakin pari heppua.

        Tuntuu että tuo Viivi-1 heittää kom,menttejaan aivan hatusta ja toivoo että joku osuu nappiin :) Kun lukee ketjun niin 80 % Viivin kommenteista on arvailuja.


    • 8796452353ddddd

      Hei alkuperäinen,
      sun ei pitäisi moraalisessa mielessä joutua maksamaan takaamiasi lainoja. Sulta ei voida periä maksuja edes ulosoton kautta, jos sulla ei ole tilillä rahaa. Tajuatko mitä yritän sanoa? Varaton ei joudu maksamaan, ja sillä konstilla se alkuperäinenkin, jonka lainan takasit, välttyi maksulta...

    • Velaton

      Jos et ole tajunnut että Lindorff tekee raakaa bisnestä velallisen ahdingolla ja lypsää sinua mielin määrin elämäsi loppuun asti . Et kertonut onko sinulla omaisuutta ja paljonko tuloja . Jos omaisuutta ole eikä tulojakaan ihmeemmin niin kannattaa hakeutua velkasaneeraukseen jolla saa viidessä vuodessa velka kierteelle pisteen . Jos on omaisuutta se on joko realisoitava tai siirettävä vaikka lapsien tai puolison nimiin tai maksettava velat kiltisti pois .

      • Lahjavero on maksett

        Omaisuuden siirtäminen puolisolle tai lapsille on yksi vaihtoehto, kunhan muistat, että siitä pistää maksaa lahjavero. Jos sen jättää maksamatta, verosaatava menee suoraan ulosottoon.


    • kelan myllyttämäääää

      kyllä se on vaikeaa,maksaa velkoja jos on vammautunut työssä,eikä saa mitään korvausta eläkettä.kelaan laitettu neljäkertaa eläkehakemus,vammautunut työssä työkyvytön ja työhön ei kuntoutettavissa kela myllyttää minua,vaikka kaikki lääkärit todennut työkyvyttömäksi,työttömyyskorvaus ei riitä elämiseen laskuihin lääkkeisiin.eikä kodin vakutusmaksuihin,ennen vammautumista elätin perheeni.tällainen myllytys on aiheuttanut henkisen,romahduksen kun ei ole rahaa fysikaaliseen eikä muuhunkaan kuntoutukseen,kelan oma henkilökunta ihmettelee miksi kela mylyttää minua ,olen ollut kelan järjestämällä työkykyarvionti jaksaolla kaksiviikkoa,josta tuli lausunto täysin työkyvytön ei työhön kuntoutettavissa,miksi kelan omat lääkärin lausunnot ja neurolokin ym lausunnot ei kelpaa heidän omille.nyt syön mielenterveys lääkkeitä,unilääkkeitä.missä on meidän turva kun tällä lailla myllytetään.

    • metsässä .

      Tätä tämä on ja lisääntyy itselläni samallainen ongelma ja voin sanoa ettö vaikeaa on ; ei asuntoa , ei autoa kun ei saa vakuutusta tai omalle nimille, ei pääse kouluun haettu on mut .... ta työstä puhumattakaan!
      Toivon ja odotan että pian jostakin päin tämä homma muuttuu kun kohta kadulla kodittomia ja töihin ei pääse kun saa asunnon korvesta ja tietenkin autoa ei ole kun EI SAA NIMILLE .Tämä koettu asunto on mutta niin kaukana muusta elämästä että ei jakoa kouluun tai työhön tai edes kauppaan näillä pakkasilla !
      Kuula kalloon joo itsekkin olen usein ajatellu mut kai tää metässä asuminen menettelee kun kerran viikos kauppaan ja takasin

      • swind

        Liikennevakuutuksen saa, kun maksaa sen etukäteen.


    • Varma vinkki

      Velka ei ole itse aiheutettu? Mikä se nyt sitten on. Kuulostaa siltä, että yrität kierrellä vastuuta. Olet selkärangaton p*a*ska sanon minä.

      Voititko velan arpajaisissa? Onko käänteis Lotto jo keksitty. Osallistumalla ja arvaamalla numerot oikein saat palkinnoksi x summan velkaa maksettavakseen. Ai niin tämäkin olisi itseaiheutettu velka..

      Tollainen miten minun ei tarvtse maksaa ruikutus on todella ärsyttävää.

      Jätä velka perikunnallesi maksettavaksi. Varmasti toimiva systeemi.

      • Kyllä olet typerä ihminen!!!!!Jos sinua edes ihmiseksi voi sanoa!!!!!!!Q!!!


      • Viivi 1 , älyn jätti
        viivi-1 kirjoitti:

        Kyllä olet typerä ihminen!!!!!Jos sinua edes ihmiseksi voi sanoa!!!!!!!Q!!!

        ..mutta onneksi täällä on olemassa yksi älyn jättiläinen , Viivi 1 !!!!!!!!!!!!!


      • Heh heh heh.
        Viivi 1 , älyn jätti kirjoitti:

        ..mutta onneksi täällä on olemassa yksi älyn jättiläinen , Viivi 1 !!!!!!!!!!!!!

        :DDD Viivi latvalaho 2 :) Kaikkien tiedostojen sirpale pönttö.


    • mene pankkiin ja ota sieltä tuo summa lainaksi ja sovi pankin kanssa maksusuunnitelma!!!!!

    • en maksa en jaksa

      Minä en maksa lindorfille ikinä mitään. Ihan älyttömiä summia perivät, esim. muutaman kympin velka, on noussut muutamassa viikossa sataseen ja ylikin. Ei mitään rajaa perintäkuluissa...pistäkööt voutille jos pystyvät.

      • .

        Luehan se Lindorfilta saamasi kirje uudelleen. Katso mistä se koostuu. Laki se perintäkuluissakin on. Lausahduksesi ei voi pitää paikkaansa.


    • kaxkielinen maa

      sejin on yx mahd. kun ottaa huom. suuren kuulan. mutta eiköhän ole viisainta tehdä näin. tsekkaa kotivakuutus ja siellä oleva kohta/ oikeusturvavakuutus. 0ta yht. hyvään asianajajaan ja KERRO STOORISI HÄNELLE. jos velka ei ole sinun- olitko takaajana jne. yleensä jos sulla on ns. pikku piikkejä sinne ja tänne. voit sopia suoraan velkojalta esim. a-lehdet. ja hoitaa saatava suoraan. ulosottomiehen kustannukset per lasku on n. 15 e per kerta vaikka velka lyhenis 5 E. näin on suositeltu ystävälleni. eduskunnan oikeusasiamies tai oikeuskansleri antavat sinulle oikeuden tiedustella mikä on ns. oikeus kansalaisena ssaada asia käsittelyyn pikaisesti. (velkasaneeraus) jollei sille ole kohtuu aikaa annettu niin tehdä ko. viraston päällikölle kantelu ja vaatimus asian nopeuttamiseksi. tai että he korvaavat yksityisen oik.avustajasi velkasaneerausasian käsittelyssö. uskoisin että toki sinulla on itselläsikin oikeus hakeutua siihen. se simppeli juttu. käräjä oik.kansliaan jättämällä hakemus oik. käsittelystä ja tuo esille ne faktat mistä velka koostuu. jos käy liian vaikkeeks niin muuta sweduihin ja homma duuni ja uusi henkilöturvatunnus. 0ot puhtailla heti. ja jos on duuni niin saat heti lainaa jos tarviit. hyvää kevättä

    • tsemppiä...

      Toivottavasti saat selvyyttä asiaan pian.
      Velallisen elämä on kamalaa. Itse joskus veloissa . Työttömänä ja asunnottomana en pystynyt maksamaan mitään.
      Ajan kuluessa sain töitä , jolloin välittömästi soitin Ulosottoon ja sovimme yhdessä kuinka paljon maksan kuukaudessa.

      Maksoin aina enenmmän , kuin laskussa luki. Halusin vain velkani pian maksetuksi..
      Nyt kaikki maksettu pois..

      • Sinunlaisiasi on

        on vähän (jos edes puhut totta). Suureksi osaksi täällä ruikuttavat velalliset ovat tasan itse ja omalla toiminnallaan aiheuttaneet tilanteensa ja saavat syyttää siitä pelkästään omaa tyhmyyttään. Asia ei typeriä selittelemällä parane.


    • 3x kielioppi

      ...............niin se on niin helppoo löytää se helpoin tapa.......... kuulapeli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mut taistele. yx kaverini oli niin............ja pani 12 cal. haulikon suuhun ja ampui pääsä tohjoks. siis arvaa et tuli päätös etten ikinä!!!!!!!!!! kun siivoilet aivon kappaleet ja hampaat-veret pois niin v ei ikinä. tai on kutsuttava iss siivoomaan heti paksat pois. take cool. siis jos pakko venänäjä tulee

      • Ei ehkä kannattais

        sisätiloissa päätänsä tohjoksi ampua, ulkona olisi siistimpää jo siivoojienkin kannalta.


    • HETImmiten

      HETI soitat itse ULOSOTTOVIRANOMAISELLE ja kysyt siltä apua. Ne voi velat siirtää sille muutenkin kuin odottamalla että lindorff haalii itselleen siihen korkoa korolle.. Paljon inhimillisempää, pysyy velkapääoma pienempänä ja lyhenee oikeasti lyhennettäessä.. tietää varmaan myös velkaneuvonnasta.

      • --

        Yksityisoikeudelliselle velalle pitää ensin hakea yksipuolinen tuomia käräjäoikeudesta ennenkuin sen saa siirtää uo:oon.


    • pahvi 007

      jos ymmärrät????????????????????? isot yhtiöt jotka tuottaa useita miljoonia. niille sun v. 30 donaa on kärp.p saharassa. sen voiton jonka ne käärii saavat suuremmaksi kirjattuaan sun velkas luottotappioihin. sit he myyvät jollekin ist.justiinalle, tai muulle perintäfirmalle perittävän about 5% perittävän summasta ja nämä ajokoirat ovat sun kimpussa. ja hakee 95 % tuottoo.!!!!!!!!!!!!hei haloo......

      • naurattaa perinnät

        Myös velkaa lindorfille vajaa 7000e en maksa en tienaa ,eivät voi ottaa päivärahasta,sossun rahoista,eivät ota tileiltä,omaisuutta ei ole enkä keräis vaikka olis rahaakin .Luottotiedot menneet 5v sitten muutaman kympin takia ,kun silloin nekin oli kiven alla,nykyisin ostan rahalla ja maksan kaiken ensin ja hyvin pyyhkii,en ota velkaa ,ei ole pankkivelkoja,autovelkoja ,ainut velka tonne paskaan perintätoimistoon jonne ei voi maksaa pienissä erissä,ja kulut aivan sairaat ,ei noin suuria kuluja kukaan maksa .IRWININ SANOIN TERVEISIÄ P......TÄ...
        Annettu anteeksi 1v sitten 1300e koska valtion takaama laina ja maksamatta 15v.
        Kaikki velat ei vanhene koskaan ,ulosottomies ok.ymmärtää tilanteen sille kiitos.
        Elän ja pitkitän siten se menee ,katellaan ja pöljäillään nyt sit koko elämä kun ei saa töitä,ei voi maksaa ....hällä väliä asenne jo 20v .SITÄ SAA MITÄ TILAA ,NIIN ITSELLE KUIN TOISELLE.En ole katkera mutta kuitenkin maksaisin jos voisin .


      • Olisit miettinyt
        naurattaa perinnät kirjoitti:

        Myös velkaa lindorfille vajaa 7000e en maksa en tienaa ,eivät voi ottaa päivärahasta,sossun rahoista,eivät ota tileiltä,omaisuutta ei ole enkä keräis vaikka olis rahaakin .Luottotiedot menneet 5v sitten muutaman kympin takia ,kun silloin nekin oli kiven alla,nykyisin ostan rahalla ja maksan kaiken ensin ja hyvin pyyhkii,en ota velkaa ,ei ole pankkivelkoja,autovelkoja ,ainut velka tonne paskaan perintätoimistoon jonne ei voi maksaa pienissä erissä,ja kulut aivan sairaat ,ei noin suuria kuluja kukaan maksa .IRWININ SANOIN TERVEISIÄ P......TÄ...
        Annettu anteeksi 1v sitten 1300e koska valtion takaama laina ja maksamatta 15v.
        Kaikki velat ei vanhene koskaan ,ulosottomies ok.ymmärtää tilanteen sille kiitos.
        Elän ja pitkitän siten se menee ,katellaan ja pöljäillään nyt sit koko elämä kun ei saa töitä,ei voi maksaa ....hällä väliä asenne jo 20v .SITÄ SAA MITÄ TILAA ,NIIN ITSELLE KUIN TOISELLE.En ole katkera mutta kuitenkin maksaisin jos voisin .

        asiasi kuntoon jo silloin 20 vuotta sitten. Mutta kun olet tyhmä niin kärsi sitten. Olet sentään tajunnut surkeutesi kun elämä valuu ohi etkä saa yhtään mitään aikaiseksi. Varmaan sitä alkaa hölmömpikin jossain vaiheessa miettimään että onko elämälläni mitään tarkoitusta. No eihän sillä tässä muodossa tietysti olekaan joten moni tekee helposti henkilökohtaisen loppuratkaisun. Se lieneekin monessa tapauksessa järkevintä.


    • Tsemppiä !!!

      Jopas täällä onkin neuvojia puoleen jos toiseen...tsemppiä kuitenkin aloittajalle.

      Tuttu tunne tuo toisen takaaminen.
      Hörhöille voin sanoa että ihan tyhjätaskut ei pääse ketään takaamaan.
      Minä sain aikoinaan neuvon ettet välitä veloista mitään jos olet väsynyt noihin lappuihin,kyllä sieltä joku tulee ottamaan yhteyttä aikanaan.
      Minulla oli tilanne että itse päävelallinen ja toinen takaaja pääsivät velkasaneeraukseen mutta minä en kun ei ollut tarpeeksi velkoja ja sain oman osuuteni lisäksi toisen takaajankin pienen osan veloista.Noihin takuisiin käytin kuitenkin 15v elämästäni elämällä köyhyysrajoilla.

      Mun neuvo olis että käyt kyselemässä velkaneuvonnasta mitkä ovat mahdollisuudet tällä hetkellä mutta et pistä vielä tässä vaiheessa mihinkään nimeäsi....ja muista laskettaa sitäkin paljonko sun pitää antaa tuon velkamäärän kasvaa että pääset velkasaneeraukseen.
      Saneerauksessa pääset veloista eroon muutamassa vuodessa etkä repsahda samaan kuin minä että 15 vuotta.

    • blondi tilasi ajan aivokirurgin vast.otolle. meni ja istuutui pöydän ääreen. krg. kysyi mikä oli syynne tulla vastaanotolle. B siihen että et pitäis päästä aivoleikkaukseen. no tri siihen että.... minkähän takia???????????? no kun ukko sano: ota kerrankin aivot käteen: kai voisi kysyä mitä teidän päässänne liikkuu? jäykkä "jänis" sitä suuhunottaessa

    • alan miehiä

      30k veloilla pääsee jo helpostikin velkasaneeraukseen, ellei ole panavia esteitä taustalla (kuten esim. toinen velkajärjestely aikaisemmin, tai paljon rikosperusteista velkaa).

      Kunnollisena ihmisena jopa hieman raivostuttaa tämä nyky-yhteiskunnan hyysääminen, hunsvotit jotka elävät kuin pellossa saavat velkansa anteeksi entistä kevyemmin perustein. Tiedän, että on ihmisiä, jotka velkajärjestelynsä ansaitsevat. Mutta entistä enemmän olen törmännyt työssäni tapauksiin, jotka pistävät sapen kiehumaan. Otetaan esimerkkinä vaikka mies, jonka veloista 30000€ oli tullut maksullisille puhelinlinjoille soittamalla. Tämän lisäksi ~20000€ muutakin velkaa... nettotulot kohtuulliset ~2000€/kk, mutta puoliso työtön ja monta lasta päivähuollossa, joten maksuvara katsottiin negatiiviseksi. Lopputuloksena viiden vuoden nollamaksuohjelma, eli ei maksa veloistaan mitään (muuta kuin mahdolliset lisätilitykset, jos tulot kasvavat viiden vuoden aikana).

      Pistää vihaksi.

    • swind

      Just joo

      Näkyy taas olevan noita itsensä ylentäjiä kirjoittelemassa sulle vastauksia, no oli siellä muutama asiallinenkin.

      No niin, noilla perintätoimistoilla ei ole mitään keinoa saada sinulta rahaa, jos et sitä itse heille anna, joten siinä mielessä voit olla rauhassa.

      Luultavasti, ja toivottavasti he hakevat sen velan ulosottoon, jonka jälkeen asiat alkavat sujua suomen lain mukaan. Ensin katsotaan mitä omistat, ja ulosmitataan se, sitten katsotaan tulosi, ja ulosmitataan se osuus mikä lain mukaan on mahdollista. Laki takaa sinulle suojaosuuden tuloistasi, sen voit tarkastaa, ja valittaa asiasta, ellei näin ole.
      Usein on toki mahdollista sopia ulosoton kanssa maksusuunnitelma, mutta se edellyttää että sinulla on realistiset mahdollisuudet maksaa velkasi.

      Sinun luottokelpoisuutesi on jo mennyt, joten ulosottoa on turha pelätä, se on luultavasti vain helpotus sinulle.

      Velan perintä todellakin loppuu 15v sen jälkeen, kun se on ensimmäisen kerran oikeuden kautta haettu ulosottoon.

      Omana mielipiteenäni sanoisin, että perintätoimistojen touhu tuntuu usein perustuvan tietämättömien ihmisten pelotteluun ja älyttömään rahan lypsämiseen itselle, ei sille velkojalle.
      Ei ulosottoon joutuminen mikään hirveä juttu ole, ennemminkin mahdollisuus hoitaa asiansa kuntoon.

      Siispä jonota rauhassa sinne velkaneuvojalle, ei se maailma tähän kaadu. Ihminen sopeutuu pahempaankin, ja joutuu kokemaan paljon kovempia asioita, esimerkiksi pahat sairaudet, vammautumiset ym. ym.

      Nauti kauniista talvipäivästä.

      • Ei kannata ottaa velkaa enempää kuin pystyy ensi tilistä maksamaan jos ei osta jotain tärkeää kuten asunnon ja siihenkin pitää olla noin puolet säästöjä tai muuta omaa rahoitusta joka ei ole velkaa kenellekään.

        Kohta 70 vuotta olen pärjännyt ilman perintätoimistoja ja ulosottomiehiä joten se on mahdollista kunhan pitää päänsä kylmänä.


      • elämä jatkuu.

        Miksi ihmiset häpeää ulosottoa ja pelkääkin. Se voi todellakin olla
        helpotus ja ainoa keino selvitä veloistaan.
        Eihän julkkiksetkaan ja bisnesmiehetkään häpeile mokiaan,
        vaikka heillä voi olla satoja tuhansia velkoja ulosotossa.
        Silti he poseeraavat lehtien kansissa ja televisiossa hymyillen ja
        huoliteltuina, jatkavat elämäänsä ulosotossa olevista jättiveloista huolimatta.
        Raha on vain numeroita paperilla, se ei ole koko elämä.


    • 342432324234

      Kerrotko miten paljon sinulla on tulos ja miten paljon on menoja, siis ihan jokaista senttiä myöten?

      Voin yrittää tehdä sinulle jonkunlaisen laskelman.

      • iiiiiiiiiiiiii.

        hihihhihhihhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.


      • Perts auki.
        iiiiiiiiiiiiii. kirjoitti:

        hihihhihhihhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

        No velat 30 donaa korot ja kulut 3 donaa. Tulot persepäiväraha 420 euroo netto, soskusta 110 euroo ja kämppätuki eli liiteri lisä eli asumistuki 180 euroo.
        Saaks noist jotain järkevää?


      • Selkeä tämä
        Perts auki. kirjoitti:

        No velat 30 donaa korot ja kulut 3 donaa. Tulot persepäiväraha 420 euroo netto, soskusta 110 euroo ja kämppätuki eli liiteri lisä eli asumistuki 180 euroo.
        Saaks noist jotain järkevää?

        Työttömyyskorvauksen tarkoitus on alun perin ollut ainoastaan hetkellinen apu työnhaun ajaksi. Nyt tavaksi on tullut, että ollaan työttömänä ja eletään työttömyyskorvauksen ja muiden avustuksien varassa pysyvästi. Useimmilla työttömillä ei ole aikomustakaan mennä koskaan työhön. Elämää suunnitellaan avustuksien varaan ja joku voi vielä lisätä tulojaan tekemällä pimeästi työtä tai pienimuotoista tavarakauppaa. Se tietenkin on veropetos jne. eli rikos, mutta harva on siitä kiinnostunut.
        Korvauksien maksusta on tullut toisia kansalaisia sortavaa ja tasa-arvolain vastaista toimintaa ja pahimmillaan rikkoo ihmisoikeuksia. Ei voi olla mitenkään oikein, että työssäkäyvä, joka maksaa tuloillaan myös työttömän elämisen, on niin eriarvoinen ihminen, ettei ole oikeutettu samanlaiseen ”kansalaispalkkaan” kuin naapurissa loikoileva työtä tekemätön tukiaisilla elävä henkilö tai perhe. Aiheettomasti maksettu etu saa erilaiset mittasuhteet, kun katsotaan esim. 10 vuoden aika. Siinä ajassa tukiaisilla elävä työtä tekemätön eliitti saa valtiolta (eli työssäkäyvien verorahoista) helposti yhden asunnon hinnan. He saavat sen lahjaksi työssäkäyviltä.
        Työssäkäyvää kansaa sorretaan surutta ja ajetaan koko ajan heikompaan asemaan. Tämä ihmisoikeuksia rikkova korvauksien maksu on lopetettava kokonaan.


      • 12123231213
        Perts auki. kirjoitti:

        No velat 30 donaa korot ja kulut 3 donaa. Tulot persepäiväraha 420 euroo netto, soskusta 110 euroo ja kämppätuki eli liiteri lisä eli asumistuki 180 euroo.
        Saaks noist jotain järkevää?

        Kulut 3 tonnia kuussa?

        Mihin ne menevät? Paljon on vuokra, sähkö, vesi, mihin nämä rahat menevät?

        Ei voi tehdä minkäänlaista suunnitelmaa jos et kerro tarkalleen mikä menee mihinkin.


    • Opserveri

      ota yhteys takuusäätiöön

    • Maalaisjärjellä

      Mene töihin ja maksat ainoastaan tätä velkaa, taidat olla nuori ihminen, eihän 30 000 oo mikään järjetön summa, näitkö ohjelman siitä oululaisesta ,joka sai piratismista yli 300 000 sakot ja jonkun 20 vuoden sanktion. Eli sun 30 000 on pikkusumma. Asu vuokralla halvasti, mutta kusessa oot, jos koetat laistaa, ota opiksesi, sulla on vielä aikaa viisastua, mutta jos oot niin tyhmä ,että joka viikonloppuisen raflakäynnin rahoitat pikavipilla, niin et oo oppinu elämästä mitään. Esimerkiksi itse lyhennän as.lainaa noin 500 eurolla, tietty korko on eri luokkaa, niin aika hyvät lyhennykset saan kuukaudessa vaikkasumma ei oo iso.
      Jos laskisin, että lyhentäisin tuota 30 000, niin koettaisin maksaa mahdollisimman nopeasti ,korkeintaan 5-7 vuotta ja summa ois ainakin 400 euroa kuussa korkoineen.
      Itse olen niin onnellisessa asemassa, että tein ekalla asunnollani niin huikean myyntivoiton muutamassa vuodessa ,että siinä on kunnon pesämuna, jos joutuisin myymään asuntoni.
      Ota kuule järki käteen ja kasva aikuiseksi, ei kukaan ota toisen velkoja nykyään nimiinsä, jos omienkin kanssa on vaikeuksia maksaa.
      Et pysty opiskelamankaan rahattomana ja opettelet pois tommosesta mulle kaikki heti- huomisesta ei niin väliä.

      • ....................

        Hahaa et kyllä maksa sitä 30 000e 5-7 vuodessa kun ne korot jyllää korkoa korolle aiankin voit varautua 10 vuoteen.

        Tiedän itse kun maksoin noin 20 000e 9 vuodessa pois ulosotolle ja kuinka pitkä taival se oli kun vietiin 1/3 palkasta noin 5 vuotta ja sen jälkeen 350e kk..

        Tuli maksettua ne velat ainakin 3 kertaisesti mitä oli alkuperänen velka.


    • Pakkaspäivä

      Ongelma on se, että kukaan ei näköjään osaa ajaa asiaasi niin, että saat elämäsi takaisin. Kreikka on samassa tilanteessa ja kas, kohta velkoja ei ole tai ne ovat hyvin siedettävät.
      Pyydä apua siltä, joka oikeasti osaa auttaa. Vaikka minulta.

    • 16
    • Itsestään ylpeä

      Onneksi minulla ei ole velkaa mihinkään suuntaan. En kyllä ikinä aiokaan sellaista hankkia. Olen seurannut läheltä kun eräs tuttuni on kamppaillut velkojen kanssa, monta tonnia hänelläkin perinnässä, ja omilla toilailuillaan kaiken aiheuttanut. Surullisinta on, että ikää hänellä on vain 19 vuotta, ja nyt jo on suurissa veloissa. Luottotiedot hänellä menneet, asuntoa ei voi saada, ja ei päivääkään ole oikeita töitä tehnyt. Ammattikoulukin jäi kesken. Kyllä sellaista lähietäisyydeltä katsellessa alkaa tuntea ylpeyttä itsestään, ja siitä, että on aina ollut minulla järki kädessä raha-asioiden kanssa. Ikinä en kestäisi sellaista nöyryytystä, että minulta menisi luottotiedot tai olisin suurissa veloissa. Raha saa ihmisten pään sekaisin, ja ne, jotka taitavat rahankäytön, voivat todella onnitella itseään.

      • elämä on

        niinpä sitten kun tämä sun kaveris tekee sen viimesen tempun niin ajattele sitä sitten loppu elämäs velattomana .!!!


      • EVVK
        elämä on kirjoitti:

        niinpä sitten kun tämä sun kaveris tekee sen viimesen tempun niin ajattele sitä sitten loppu elämäs velattomana .!!!

        Luuseri on luuseri eikä sen asiat muille kuulu. Itse ovat ongelmansa aiheuttaneet.


    • Velaton

      Mitäs oot sössinyt kun on jäänyt laskut maksamatta. Otettiin asuntolainaa 25 vuotta sitten ja maksettiin kuudessa vuodessa.pois. (maksuaikaa oli silloin 10 vuotta). Ja siitä lähtien olen ollut velaton. Jippiii!!!! Elämä on ihanaa kun on velaton!

    • Jumalan johdatus!!

      Jos Lindorf ei suostu sovittelemaan velkaa niin sille voi hakaea oikeuden päätöksen jossa voidaan "pakottaa" Lindorf sovitteluun.
      Lindorf "on firma jolla ei ole sydäntä ollenkaan",eli mahdollisimman hankala.
      Nuo sanat tuli kaverilta joka hoitaa yksityisten velkoja vapaaehtoistyönä.
      Velkaneuvoja on ylityöllistetty ja tarviit asiantuntijan apua.
      Meitä auttoi ilmaiseksi kaveri joka on itse kokenut saman helvetin ja tietää keinot.
      Olis mennyt maatila,ym,ym, ja jäänyt vielä velkaa mutta kun asiantuntija hoiti asian niin jäi vielä 3kertaa se summa mitä velka oli ja velka ei ollut pieni.
      Takuusäätiö kannatta unohtaa koska se on yksi pahimmista vastustajista vaikka toisin pitäisi/luulisi olevan.
      ELI -> tosi asiantuntijalta faktatietoa ja jos löytyisi joku auttamaan koska tiedän kuinka raskasta esim. Lindorfin kanssa on vääntää.
      Paras vaihtoehto on JOS velka on lainvoimainen ,pakottaa Lindorf sovitteluun. Jos mahdollisuus saada soviteltu summa kerralla maksettua niin pääsee varmimmin SUDESTA eroon.
      Valitettavasti yhteiskunnan ylläpitämät auttamisorganisaatiot on mitä on.
      Kolmannelta sektorilta löytyy "sydäntä" ja omakohtaista tietoa/kokemusta.

      • Jumalan johdatus!!

        Jatkoksi vielä!
        Ei Lindorf mikään erikoistapaus ole vaan kyllä velat sinne vanhenee ajallaan eli lakisäätiesesti.


      • Susi on luonnon

        ystävä siivoamalla epäkelvot pois kuleksimasta.. Tervettä touhua siis luonnossa mutta ihminen on sotkenut luonnonjärjestystä omilla touhuillaan jo aivan liikaa. Lopputulos on katastrofi.


    • sitä saa mitä tilaa

      sitä saa mitä tilaa,,olisi pitänyt ajatella enemmän kun ottaa lainaa,,ei velka vanhene koskaan vielä kuolemankin jälkeen vouti perii jos on mitä periä,,näin siinä käy kun leveästi eletäään,,parempi kun menet heti velka neuvojalle saat asiat järjestykseen summa kasvaa joka päivä,olet pahemmassa tilassa eikä sen takia kannatte henkiä ottaa jos muuten haluaa elää, ett asiat kuntoon

    • 19+3

      Täältäkö velkaantuneille apua.
      Johan on aikoihin eletty!!

      • DDD.

        On meillä talousneuvoja täällä.


      • :D
        DDD. kirjoitti:

        On meillä talousneuvoja täällä.

        Viivi-1 auttaa sinut pois veloista ja taloudellisesta ahdingosta ja antaa ehtoollisen.


      • hihhhuuu hihih
        :D kirjoitti:

        Viivi-1 auttaa sinut pois veloista ja taloudellisesta ahdingosta ja antaa ehtoollisen.

        "Käpy p*llussa Viivi-1". Näyttää aika pahasti hiertävän! Wouuuuu!!!


    • woegh

      Kun itsellä oli velkaa liikaa, onnistuin sopimaan vanhemmilta korottoman lainan. Tehtiin paperi ja maksoin ajallaan. Iso mälli korkomenoja säästyi.

    • velkajärjestelyssä!

      Ompa taas ihmisillä näppärät sormet ja typeriä tekstejä.

      Velkaneuvoja on se paikka mihin tosiaan pitää ottaa yhteyttä. Velkaneuvojan kanssa käytte sitten läpi kaikki velat, tulot ja menot. Velkaneuvoja laskee, pystytkö maksamaan velkaasi ja jos pystyt, miten se on hoidettava.
      Mikäli tulosi ovat pienet, eikä muita mahdollisuuksi ole kohtuullisesti maksaa velkaa pois, on mahdollista hakea velkajärjestelyä. Se ei sisällä velkojen anteeksi antamista vaan järkevän järjestelyn veloillesi, niin että maksat sen minkä laskennallisesti pystyt. Velkaneuvojan aikaa kannattaa odottaa. Omassa kunnassani taisi olla 5kk odotus. Mutta se on pientä siihen kauanko velkaa maksetaan.

      siihen asti mielestäni kannattaa maksaa lyhentää velkaa sen verran kuin pystyy. Ja 30 000 ei itse asiassa ole mikään hirveä summa, että sen vuoksi ei kannata kuulaa kalloon vetää.

      ....niin ja vielä, ulosottomies ei vie huonekaluja eikä edes autoasi.

      • .

        Velkaneuvoja laskee tulosi ja menosi hyvin tarkkaan ja neuvoo sinut ottamaan lainan Takuusäätiöltä, jonka kuukausimaksuerät ovat huomattavasti suuremmat, kuin ulosottomiehen. Jos olet ns. pers.aukinen selviät muutaman kympin kuukausimaksulla viidessä vuodessa.


    • Jok1456

      Mitä ihmettä te valitatte perintäfirmoista. Itsehän te olette ne velat hankkineet ja olette jotain sen rahan eteen saaneet.

      • Oikeuson

        Sinähän kaiken tiedät, ja aivan. Maksan muumitaloa vieläkin 90 luvulta, ja joo ostin pesukoneen meidän auvoiseen perheeseen silloin ,kuten uude rattaat jne. Ei ollut avio ehtoa, mutta en halunnut lasten takia, kaksi poikaa, mitään muuta kuin sopueron. Vaikka kaikki velkamme otin niskoilleni, joten ei kaikki ole niin mustaa tai valkoista. Lasteni äiti halusi kokeilla hyvää ystävääni nelisen kuuta, kunnes jannu häippäs, sitten taas soiteltiin mun perään.


      • Luuseriudessa
        Oikeuson kirjoitti:

        Sinähän kaiken tiedät, ja aivan. Maksan muumitaloa vieläkin 90 luvulta, ja joo ostin pesukoneen meidän auvoiseen perheeseen silloin ,kuten uude rattaat jne. Ei ollut avio ehtoa, mutta en halunnut lasten takia, kaksi poikaa, mitään muuta kuin sopueron. Vaikka kaikki velkamme otin niskoilleni, joten ei kaikki ole niin mustaa tai valkoista. Lasteni äiti halusi kokeilla hyvää ystävääni nelisen kuuta, kunnes jannu häippäs, sitten taas soiteltiin mun perään.

        kasaantuvat monet epämiellyttävät yllätykset niskaan. Ei voi mitään.


    • saman kokenut

      Ollos huoleton, jos velat eivät ole ulosotossa ei perintäfirmalla ole mitään konstia periä velkoja. Kirjeitä voivat lähetellä ynnä soitella mutta siihen se sitten loppuukin.

    • Militantti Antti

      Luin juuri Lindorffin kotisivuilta, että kun ottaa heti eka kehotuskirjeen saatua sinne yhteyden, niin asioista voidaan neuvotella, erilainen takaisinmaksuaikataulu jne...
      Tässä kopion pätkä heidän kotisivultaan:

      Ei hätää. Asiat voidaan järjestää kuntoon, kun vain otat yhteyttä ja kerrot tilanteestasi. Voit myös asioida itsenäisesti verkkopalvelussamme, ja laatia erääntyneelle laskulle uuden maksuaikataulun.
      On niitä ollut monella paljon isompiakin velkoja, ja niistä kunnialla selvinneet. Ei tuo 30.000 nyt niin kamala summa ole!

    • 15+11

      Niin, minulla oli metallialan oy 16vuotta ja työllistin 38 henkilöä.

      Lafkani meni nurin minusta johtumattomista syistä v.2004.

      Velkaa jäi 1,3milj Euroa henk.kohtaisesti.

      Hain velkaneuvonnasta apua ja sen sain.

      Nyt olen masennuksen vuoksi eläkkeellä(3780e/kk).

      Neton voi laskea siitä,jos osaa.Tosin eläkkeitä verotetaan ankarammin, kuin palkkatuloa.

      Onneksi otin kunnon palkkaa aikoinaan.Esim.v.2003 113 000e per vuosi.Joten kk palkkani oli kohtuullinen,mutta alle 10 000e/kk kuitenkin.

      • 3+16

        Lisäys vielä.

        Oli onneksi kirjanpito hoidettu kuulemma"viimeisen päälle tarkkaan" Muuten en olisi päässyt velkajärstelyyn......

        Mitä tulee lindorfin systeemiin,niin pyyhi takapuoltasi niillä lapuilla.

        Yrittivät sopia asioita vielä velkajärjestelystä huolimatta!!

        Eli tehdä heidän kanssaan erillinen sopimus?Nauroin kyllä todella lujaa tämän heidän soittonsa jälkeen.......Sanoin vaan, että en voi oikeuden päätöstä ohittaa ja soittakoot sitten käräjätuomarille,eipä ole enää vuosiin kuulunut mitään....

        Ps. Luottotiedot ovat nyt kunnossa........!


    • Menettelystä tietävä

      Hei!

      Ilmeisesti kyseessä on velka, josta on saatu tuomioistuimesta ulosottokelpoinen tuomio. Jos kyseessa on ns. kuluttajasaatava (vuokrasaatava, puhelinlasku tms., niin vanhentumisaika on 15 vuotta tuomioistuimen päätöspäivästä. Mikäli velka perustuu rikokseen, josta on tuomittu vankeutta tai yhdyskuntapalvelua, vanhentumisaika on 20 vuotta. Mikäli saatavasta ei ole haettu tuomioistuimen päätöstä, vanhentumisaika on 3 vuotta ja uusi vanhentumisaika eli tuo 3 vuotta alkaa aina uudestaa, kun velallinen muistuttaa velasta kolmen vuoden kuluessa (näin ei ilmeisesti kuitenkaan kohdallasi ole, koska otsikoit "Naimisissa ulosoton kanssa" Tosin laskusaataviinkin on mahdollisesti tulossa lakimuutos vanhentumisesta (näin olen kuullut) Kuulaa kalloon ei ainakaan missään tapauksessa kannata ampua, vaan varata aika kunnan velkaneuvojalle. Vaikka jonot ovat pitkät, velka ei katoa siinä ajassa kuitenkaan mihinkään. Voit ottaa yhetyttä myös Takuusäätiöön, jonka kautta on mahdollisuus saada pankkilaina
      (vaikkakin luottotiedot ovat menneet, Takuusäätiö takaa lainan pankille), jolla
      velka maksetaan velkojalle joko kokonaisuudessaan tai Takuusäätiö tekee
      ehdotuksen velan kohtuullistamisesta (yleensä korkojen, kulujen ja oikeudenkäyntikulujen osalta, joskus myös pääoman osalta). Pankin korko on aina pienempi kuin velan viivästyskorko. Velkaneuvojan kautta on mahdollisuus hakea velkajärjestelyä tuomioistuimelta (kestää pääsääntöisesti 3 vuotta ja velkaa maksetaan maksuvarasi mukaisesti (velkaneuvoja tekee laskelman tuloistasi ja hyväksyttävistä menoista ja sen ylimenevä osuus tilitetään velkojalle velkajärjestelyn ajan) tai vapaaehtoista velkajärjestelyä, jossa
      yleensä käytetään samaa laskelmaa kuin tuomioistuimen vahvistamassa
      velkajärjestelyssä. Suosittelen siis ottamista yheyttä velkaneuvojaan tai
      Takuusäätiöön, vaikkakin jonot on pitkät. Yleensä Lindorffinkin asenne
      on toinen, kun asiaa hoitaa velkaneuvoja tai Takuusäätiö.
      Toivotan kovasti jaksamista ja yritä pinnistellä, jotta jaksaisit odottaa
      velkaneuvojalle pääsyä. Sitä, onko jotain lakia säädetty kohtuullisesta ajasta
      velkaneuojalle pääsystä, en tiedä onko sellaista olemassa, tuskin.
      Raha-asioiden takia ei kannata kuulaa kalloon ampua. Tsemppiä asian kanssa!

      • Näin minulla kävi:(

        Niin velka neuvontaa ei pääse jos ei ole edes varaa lyhentää.jos menot on jo niin suuret vuokra, elatusmaksut,työpaikan matkakulut,ruoka, asumiskulut ja sinulla jää joku 100e kk
        lyhenykseen ja velat on sinulla esim 15000 e niin silloin ei toteudu velka saneeraus edes tuomioistuimessa.


    • ÄLÄ MAMO ITKE TÄÄLLÄ

      No niin - päästään taas maksamaan jonkun törpön p.a.n velkoja veroina.
      Onneksi omassa kaveripiirissä ei oo tommosia tolloja, jotka ostaa niitä karvanoppa-autoja ym. skeidaa, että pääsee vähän näyttämään muille.

    • näin-

      Kerroit olevasi syytön velan syntyyn. Silloinhan joku muu on tehnyt sen nimiisi. Eli kavelet poliisille tekemään asiasta rikosilmoituksen.
      Ei toisten velkoja tarvitse maksaa.

    • Vaihtoehtosi ovat a)Itsemurha.Suomessa tehdään n.1000 itsemurhaa vuosittain kukaan ei välttämättä edes huomaisi tekoasi tai edes lehteen et pääsisi.Unelma kansalainen valtiolle jolle ei tarvi maksaa eläkettä ja hautauskulutkin päätyvät kansantalouden voitoksi kun uutiset paasaa kulutuskäyristä.B)Jätä kaikki maksamatta perustuen Suomen valtion historiaan toisessa maailmansodassa jossa oltiin natsi-saksan liittolaismaa.Ei rottavaltiolle kuulu maksaa mitään!!Joten nokka pystyyn ja ihmettelemään julkisiin miksi avoin yhteiskunta synnyttää tuppisuita iästä riippumatta!

    • näin on

      ulosottomies toteaa varattomaksi ja palauttaa saatavat hakijalle ei se sen vaikeampaa ole sitten velkoja lähettää ne uudelleen ulosottoon ja taas todetaan että varaton ja palautetaan jos tulee veronpalautusta sen ulosotto vetää mutta kellekkäs sitä tulis kun on työtön ja päivärahasta ei voi ottaa sosiaalista saa sitten kun käy vähän valittamassa ja myös diakonialaitos auttaa kyllä noita paikkoja löytyy.

    • polttopuu24

      Moi

      Minulla on sama homma. velat ei ole itse aiheutettuja. turun hovioikeus vapautti minut niistä. Mutta silti ne ovat minulla ulosotossa enkä saa pois niitä sieltä.. Eikä ole takaisinsaanti mahdollisuutta.

    • Hei
      Eri kunnissa on eri pituinen aika päästä ensimmäiselle tapaamisajalle velkaneuvojan kanssa. Asuinkunnan velkaneuvontaan aluksi yhteys ja mukaan ensimmäiselle tapaamiselle velallisen tulot, menot ja velat (www.oikeus.fi -sivuilta löytyy lomakkeet osiosta velkajärjestelyhakemuksen täyttöohje).

      Kirkkonummelle pääsee velkaneuvontaan yhdessä viikossa, pitää vain asua seuraavissa kunnissa: Kirkkonummi, Siuntio, Inkoo, Raasepori (Tammisaari, Karjaa ja Pohja) sekä Hanko.

      Terv. mauno

    • yli varojen eläminen

      Aika ikävä tilanne - tuo velkaantuminen, en ole koskaan kuitenkaan ymmärtänyt sitä, että pitää ylivelkaantua - eikö se ole juuri sitä, että elää yli varojensa, ja ottaa velkaa enemmän kuin pystyy maksamaan. Sori, en tunne paljon mitään sääliä tässä kohtaa - kyse on ihmisen ahneudesta. Kaikki pitää elämässä ottaa huomioon, eli myös mahdolliset erot, työpaikan menetykset ja sairastuminen ja elää sen mukaan - sitä kutsutaan vastuulliseksi elämiseksi ja elämän hallinnaksi.

      Eikös koulussa opeteta matematiikkaa, kyllä kai kaikki hallitsee yksinkertaiset laskutoimitukset kuten yhteen- ja vähennyslaskut? Mikä ajaa ihmiset elämään yli varojensa, siinä on opetuksen paikka itse kullekin. En tässä yritä moralisoida, mutta kun käy töissä ja maksaa kohtuumäärät kk:ssa veroja ja vain veroja yh:na, niin ottaa päähän ihmiset, jotka eivät hallitse rahankäyttöään. Opetelkaa tinkimään ahneudesta, koska siitä perimmiltään on kyse. Kaikkea ei voi eikä tarvitse saada, silloin vain pitää tinkiä omista tarpeistaan, ei tarvitse ostaa kalliita kämppiä ja autoja ym, tai ottaa kulutusluottoja näyttääkseen, että omistaa jotain, pitää elää omien varojensa mukaisesti, näin se vain on - kylmä totuus. Ja on helvetin väärin, että esim. 90-l laman seuraukset maksoivat veronmaksajat, Niinistön tavoite valtiovarainministeriönä oli vain suojata omat varansa eli pelastaa pankit veronmaksajien kustannuksella. Kyse on siitä ettei mikään riitä ja aina on saatava lisää, sit itketään, kun on paskat housussa. Jokainen pesköön itse omat pyykkinsä.

      • Ihmimillisyyttä

        Käsittämätöntä, että voi olla noin nuijia ihmisiä, että ymmärrys ei riitä siihen,
        että velkaantua voi muutoinkin, kuin itse tavaroita ym. ostelemalla.
        Jos nyt käyttäisitte vähäisiä aivosolujanne siihen, että esim. velan
        takaaja joutuu vastuuseen velasta, mikäli päävelallinen jättää velkansa
        maksamatta ja sattuu olemaan vielä varaton, jolloin päävelalliselta ei saada perittyä mitään. Ja muitakin inhimillisiä tapoja velkaantua on olemassa, mutta
        en jaksa niitä alkaa näille aivottomille luettelemaan. Ja turha kirjoitella perään,
        ettei takaajaksi tarvitse mennä. Aika harva kieltäytyy esim. omien vanhempien
        tai sisarusten pyytäessä velan takaajaksi. Myöskään on turha kirjoitella, että
        täällä kirjoittelisi joku, jolla on suut silmät täyteen velkaa. Ei ole kuin asuntolaina ja maksut on ajantasalla ja muutkin velvoitteet on luojan kiitos saatu hoidettua.
        Toivoisin ihmisiltä hieman inhimillisyyttä, mutta harvalla minimiaivokapasiteetin omaavalla ihmisella sitä löytyy. Yleensä sitä inhimillisyyttä
        löytyy vasta sitten (ja sitä aivokapasiteettiakin), kun sama sattuu omalle tai
        läheisen kohdalle. Ainahan ihminen voi vaikka sairastua, jolloin tulot romahtaa ja sairaala ym. maksujen jälkeen velkaantuminen minimitulojen kanssa on
        väistämätöntä. Melkein toivoisin saman tapahtuvan näille nuijille, jotka kirjoittelevat mitä ne pari aivosolua jaksaa työstämään. Mutta sen verran minulta kuitenkin löytyy inhimillisyyttä myös näille ihmisille, etten kuitenkaan
        sitä toivo.


      • voi hyvyys sentään
        Ihmimillisyyttä kirjoitti:

        Käsittämätöntä, että voi olla noin nuijia ihmisiä, että ymmärrys ei riitä siihen,
        että velkaantua voi muutoinkin, kuin itse tavaroita ym. ostelemalla.
        Jos nyt käyttäisitte vähäisiä aivosolujanne siihen, että esim. velan
        takaaja joutuu vastuuseen velasta, mikäli päävelallinen jättää velkansa
        maksamatta ja sattuu olemaan vielä varaton, jolloin päävelalliselta ei saada perittyä mitään. Ja muitakin inhimillisiä tapoja velkaantua on olemassa, mutta
        en jaksa niitä alkaa näille aivottomille luettelemaan. Ja turha kirjoitella perään,
        ettei takaajaksi tarvitse mennä. Aika harva kieltäytyy esim. omien vanhempien
        tai sisarusten pyytäessä velan takaajaksi. Myöskään on turha kirjoitella, että
        täällä kirjoittelisi joku, jolla on suut silmät täyteen velkaa. Ei ole kuin asuntolaina ja maksut on ajantasalla ja muutkin velvoitteet on luojan kiitos saatu hoidettua.
        Toivoisin ihmisiltä hieman inhimillisyyttä, mutta harvalla minimiaivokapasiteetin omaavalla ihmisella sitä löytyy. Yleensä sitä inhimillisyyttä
        löytyy vasta sitten (ja sitä aivokapasiteettiakin), kun sama sattuu omalle tai
        läheisen kohdalle. Ainahan ihminen voi vaikka sairastua, jolloin tulot romahtaa ja sairaala ym. maksujen jälkeen velkaantuminen minimitulojen kanssa on
        väistämätöntä. Melkein toivoisin saman tapahtuvan näille nuijille, jotka kirjoittelevat mitä ne pari aivosolua jaksaa työstämään. Mutta sen verran minulta kuitenkin löytyy inhimillisyyttä myös näille ihmisille, etten kuitenkaan
        sitä toivo.

        öööh, niin luitko edes kunnolla tuota ap:n tekstiä? Koroista päätellen kyseessä ei ole takausvelka. Ja ap:n kirjoituksesta on luettavissa, että velkojia on useitakin, eli tuo 30t euroa koostuu useasta ei velasta. Tuskinpa kenellekään kävisi niin huono tuuri, että takaisi useita velkoja ja kaikki menisi ulosottoon =)

        Eikä mikään pankki anna 30t euron takausvastuuta yhdelle persaukiselle (mikä toi ap tekstistä päätellen on). Ja takaajalla on aina ensin mahdollisuus neuvotellavelan hoidosta kk-erineen lainan antaneen pankin kanssa.

        Tuskin tässä siis takauslainasta on ollut kyse.


    • ei ikuista

      Onneksi velat vanhenee tai perintä loppuu 15-20v kuluessa.

      • Näin menee

        Velkahan ei vanhene mutta perintä oikeus loppuu ja sillä ei ole enään lain voimaa ja voivat ne sieltä viellä lähetellä muistutus laskuja mutta niistä ei tarvitse välittää.

        Tai sitten jos vittumainen yrittäjä on voihan sen myydä venäläisille sen velan siellä ei tunneta en maksa sanaa.


    • mimmu678

      mutta viisas laittaa rahansa toisen henkilön tilille, silloin vouti ei niitä voi viedä :) kuten minulla on rahat äitini tilillä ja siihen äidin Visa Electron :)

      • Voi voi kun olet

        vielä lapsellinen. Entäs jos kohtaatkin yllättäen, nosanotaanko vaikka juuri venäläisen perijän jonka tarjouksesta et yksinkertaisesti voi kieltäytyä, olit sitten poika tai tyttö. Joka tapauksessa sellaiselta perijältä saa usein kaupanpäällisiksi muiston joka seuraa sinua hautaan saakka. Sen äidin Visa Electroninkin saattaa gynekologi löytää syvältä...
        Etkä kenellekään voi valittaa että sinua on kohdeltu jotenkin väärin. Kasva nyt lapsikulta jo aikuiseksi noiden unelmiesi sijaan. Herätys todellisuuteen voi olla ankara. Ajattelin vähän valottaa sinulle tätä puolta perinnästä kaikella ystävyydellä ettei jäisi harhakäsityksiä maailman kovuudesta.


    • sellaista on

      Kannattaa sopia maksuaikataulusta tai muuten joutuu makselemaan loppuikänsä pelkkiä korkoja... ilman että velan määrä vähenee...

      Mitään ei kannata mennä takaamaan, jos ei ole valmis myös maksamaan sitä... Jonka ottaa taattavaksi, ottaa usein myös maksettavaksi...

    • sellaista on

      Kannattaa sopia maksuaikataulusta tai muuten joutuu makselemaan loppuikänsä pelkkiä korkoja... ilman että velan määrä vähenee...

      Mitään ei kannata mennä takaamaan, jos ei ole valmis myös maksamaan sitä... Jonka ottaa taattavaksi, ottaa usein myös maksettavaksi...

    • sorto?

      Kuula tulis antaa roistoille!! Minulta vietiin koko omaisuus kun rakensin hienon talon ja maksoin 350t mk omista rahoistani . Sopimukset teki asianajajat. Avopuoliso oli herrojen ihana suosikki! Käräjäjäoikeus tyrmäsi kaiken ja hovioikeus päätti lisäksi; jos allekirjoittaja ei ymmärrä sopimuksen tarkoitusta seon mitätön! Eli millään allekirjoituksella ei ole merkitystä! Korkeinoikeus vahvisti tuomion. Jos kiinnostaa asia niin ota yhteys; [email protected]. Seppo

    • sorto
    • KoKKoNeN

      Kiitos kaikille teille oikeille ihmisille kannustavista viesteistä. Teitä ihania on olemassa!
      Tarkennan vielä: en ole taannut velkaa. Perintätoimistoista Lindorffin lisäksi Intrum Justitia. En ole ikinä ollut työtön, saati minkään sosiaalisen tahon avustettavana. Perheellinen, omaisuutta on, töissä edelleen. Velan taustalla löytyy omaa hölmöyttä= liian kiltti, vakavaa sairautta-sairaalajaksoja, narsismia (järkevät tietää mitä siihen liittyy, PALJON PAHAA!!!) Ym. Velkaneuvojalle olen odottanut aikaa kohta 2 vuotta.
      Ja edelleen: tilanne ei ole oma aiheuttama.
      Te syvältä itseihailun ja toisten syyttelyn keskeltä, ummikot pumpulipäät jotka ette voi ymmärtää että elämä ei aina ole pelkkää juhlaa ja viatonta nautiskelua, voisin toivoa että hukutte siihen kaikkeen ihanuuteenne.. mutta sen verran minullakin järkeä on että en siltikään kenellekkään toivoisi mitään pahaa, varsinkaan tätä samaa mitä itse joudun kokemaan. Uskon kuitenkin että elämä vielä voittaa.
      Enkä muuten ikinä itse löisi jo lyötyä, naurettavan itsekeskeistä moinen toiminta. Tukeminen ja avun tarjoaminen ei maksa mitään.

      Kiitos avusta te useat. Minä yritän ja toivon. Ehkä minulle lapsineni vielä helpotus joskus tulee tapahtumaan.

    • Anonyymi

      Perintätoimistojen kanssa ei kannata sopia mistään maksujärjestelyistä, muutoin viivyttelevät velan karäjille viemistä ja voivat pitkittää perintä prosessia. Etenkin jos vielä menee maksusuunnitelma pieleen eikä pystykkään maksamaan tulee siihen ylimmääräisiä perintäkuluja ennen kuin perintätoimisto laittaa velan käräjäoikeuteen ja sen kautta ulosottovirastoon.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe