Tosiaan, on tuo vuositarkastu lähentelemässä ja minua kiinnostaisi, mitä Kela siinä oikein selvittää. Mitä tietoja minun pitää Kelalla tarkastuksen yhteydessä toimittaa? Olen sellainen stressaa ja jännittäjä, että helpottaisi kovasti tietää, mitä tulevan pitää.
Asumistuen vuositarkastus.
14
4952
Vastaukset
- Sossupummi
No jos samassa kämpässä asut että onko vuokrassa tai tuloissa tapahtunut muutosta. Eli todistus vuokrankorotuksesta (jos ei ole aikaisemmin toimitettu) ja selvitys tulojen muutoksesta. Niin ja tietysti koska on muuttunut, mutta tosin noi yleensä tulee hoidettua välitarkistuksella. Jos ei ole minkään asteista muutosta tapahtunut niin helpoiten pääset kun täytät sen netissä kelan sivuilta (koska ei tartte mitään lipu lapuja kelalle antaa).
- Jotain pitää
Paitsi pitää sinne lähettää mahdollinen uusi vuokralappu. Itse täytän netissä niiltä osin kun onnistuu ja laitan uuden vuokralapun sitten perästä postissa. Näin olen toiminut jo pari vuotta.
- Sossupummi
Jotain pitää kirjoitti:
Paitsi pitää sinne lähettää mahdollinen uusi vuokralappu. Itse täytän netissä niiltä osin kun onnistuu ja laitan uuden vuokralapun sitten perästä postissa. Näin olen toiminut jo pari vuotta.
Niinkuin mainitsin-> jos ei ole minkään asteista muutosta tapahtunut. Ei sinne mitään vuokralappua tarvi lähettää jos ei muutosta ole vuokran määrän tullut (sama kämppä tietty).
- Vuokra ei nouse?
Sossupummi kirjoitti:
Niinkuin mainitsin-> jos ei ole minkään asteista muutosta tapahtunut. Ei sinne mitään vuokralappua tarvi lähettää jos ei muutosta ole vuokran määrän tullut (sama kämppä tietty).
Missäs on asuntoja joissa ei vuokra nouse joka vuosi? Kyllä vuokra-asunnoissa vuokra nousee 100% varmuudella joka ikinen vuosi.
- Sossupummi
Vuokra ei nouse? kirjoitti:
Missäs on asuntoja joissa ei vuokra nouse joka vuosi? Kyllä vuokra-asunnoissa vuokra nousee 100% varmuudella joka ikinen vuosi.
Itsellä oli kaupungin vuokrakämpässä viime vuotena että ei noussut.
- Ihan en usko
Sossupummi kirjoitti:
Itsellä oli kaupungin vuokrakämpässä viime vuotena että ei noussut.
Täälläkin kaupungin vuokra-asunto ja vuokra on noussut viimeiset 10 vuotta joka ikinen vuosi 30-50 euroa kuussa. En ihan jaksa uskoa sun selostusta ettei euroakaan ole noussut viime vuonna. Itselläni viime vuosi teki vielä huiput ja vuokra nousi jopa 50 euroa kuussa. Tänä vuonna oltiinkin maltillisempia ja korotus "vain 34" euroa.
- 31
Minä asun vanhempieni omistamassa kämpässä, eikä sitä vuokraa ole tarkistettu ihan joka vuosi. (mitä sitä tarkistelemaan, kun valmiiksi laittaa sen vähän fattan normia suuremmaksi)
- Sossupummi
Ihan en usko kirjoitti:
Täälläkin kaupungin vuokra-asunto ja vuokra on noussut viimeiset 10 vuotta joka ikinen vuosi 30-50 euroa kuussa. En ihan jaksa uskoa sun selostusta ettei euroakaan ole noussut viime vuonna. Itselläni viime vuosi teki vielä huiput ja vuokra nousi jopa 50 euroa kuussa. Tänä vuonna oltiinkin maltillisempia ja korotus "vain 34" euroa.
No ei se nyt tarkoita silti sitä että jos sinulla nousee niin muillakin nousee. Sekin vaikuttaa aika paljon missä päin maailmaa asuu. Itseasiassa olin kyllä yllättynyt,että ei korotuksia tullut. Vuokrankorotuksetkin mitä tuli muina vuosina oli n.5-10 euron luokkaa.
- ukko0609
Ei mulla ainakaan ole noussut vuokra joka vuosi. Joten nyt rikkoutui sossupumminteoria 100%:sta
- vuokralainen
No huuhhuh!!! Itse olen asunut samassa asunnossa 7 vuotta, ja koko tämän ajan on vuokra pysynyt samana!
- Yksityisellä?
Taidat asua yksityisellä. Kaupungilla ja VVO:lla vuokrat nousee joka vuosi.
- Kallisvyö ja E71
Jos aloittaja viitisi miettiä tovin omalla järjellään, että mitkä asiat vaikuttavat jo myönnettyyn asumistukeen, niin ei tuohon enään montaa asiaa mahdu.
Onkin näyttänyt jo pitkään, että Kaalepit ovat tällekin osastolle kotiutuneet. Kuitenkin hiukan erinlaisella konseptilla. Ja ovatkin saaneet karkoitettua saitilta oikeat asioista kirjoittavat.
Nillle jotka haluavat tietää asumituesta ja muista sosiaalisista eduista, on parempi että yritätte googlettaa vanhoja Suomi24 arkistoja. Mutta perempi on, että ette nosta juttuja esiin, sillä häiriköt juuri kyttäävät vanhoja hyviä artikkeleita - ja pyrkivät niitä sabotoimaan. - TOIVOTON
eli vuositarkastus on tulossa 1.5.2013 katotaanko siinä vuoden 2011 tulot?? joka on viimeisin vahviistettu verotus.. sairastuin muutama vuosi sitten kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön ja masennukseen jonka vuoksi hoidin asiani todella metsään.
sain jo 2011 täyden asumistuen vaikka työskentelin muutaman kuukauden mutta en ilmoittanut asiasta kelalle..vaan otin rahat itselleni ja katosin ulkomaille enkä miettinyt järjellä asioita!..=( nyt pelkään kuollakseni että kela tarkastaa nimenomaan juuri 2011 tulot ja vie asian poliisille..niinkuin kuulemma herkästi tekevät..=( siihen minulla ei olisi varaa minulla on nimittäin jo ehdollinen tuomio alla petoksesta (otin pikavippejä tuhansien edestä enkä maksanut takaisin) silloin olin saanut jo diagnoosin mutta oikeudessa ei auttanut se eikä myöskään syvä katumus..=(- Anonyymi
Mitä sulle tapahtui loppujen lopuksi??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau273165Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433050Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342906Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4432597Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1621907Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431848Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251445Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51251- 321230
- 751154