Luuseri.

LuuseriSuomesta

Viimeisellä yläasteen luokalla, pitäs mennä ens vuonna lukioon, vaan eipä keskiarvo riitä mihinkään lukioihin lähellä, eikä paljoa mahdollisuuksia keskiarvoa nostaa. Normaalin näkönen tyyppi, ulkoa päin ei huomaisi mitään, mutta kaikki on päin persettä.

Alotan nyt tän ruikutuksen -

Eli olen yksinhuoltajaäidin ainut lapsi, en saanut veljiä vaikka olisin kovasti halunut. Pienenä en osannut pitää puolia ja sen takia en saanut myöskään paljon kavereita, joskus hengasin jopa niiden "tunnettujen" tyyppien kanssa, mutta onnistuin munaaman kaiken ja se olikin siinä. Luokkakavereideni mielestä olen Mukava, sekä outo vaikka en pukeutumisella, tai puhetyyliltäni ole mitenkään poikkeus. Ainut syy siihen voisi olla ujous.

Menen JOKA PÄIVÄ koulun jälkeen suoraan kotiin ja istun suunnilleen koneella koko helvetin päivän. Tai katson televisiota.
Jos yritän viettää aikaa rakkaan äitini kanssa, se kattoo mielummin televisiota kun tekee mun kanssa mitään. Säälittävää eikö? Äiti on myös joka päivä töissä ja tulee milloin sattuu iltaisin.

Koulu on mennyt päin persettä, muun muassa laiskuuden takia ja keskittymishäiriön takia. Vaikka lukisin kirjaa kauan en välttämättä ymmärrä kaikkea siitä, matematiikan kaavoista en ymmärrä juurikaan mitään enkä osaa ratkoa mitään, koska aivot eivät yksinkertaisesti anna mitään ratkaisuja. Kuin katsoisi muurahaiskekoa ja yrittäis löytää isoimman muurahaisen. (:D)

Kokeissa en juurikaan menesty, joko me saadaan ihan helvetin iso koe-alue myöhässä jota ei jaksa lukea tai sitten koe on yksinkertaisesti liian vaikea. Eikä paljon innosta lukea kun pari luokkakaveria sai täydet kympit sen perusteella että arvioivat toisensa 10 oppilaiksi.

Urheilulajeja? Olis kiva sanoo et olisin hyvä jossain mutta ei on ei, en ole hyvä juurikaan missään lajissa.

Vihaanko itseäni? En ole itsemurhahimoinen emo teini, vain luuseri :)

Että tälläistä :D

6

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö15

      sullahan menee ihan yhtä huonosti ku kaikilla muillakin... älä sure, vaan nokka pystyyn! :D vaikutat kivalta:)

    • vbnm567yuin

      Tunnistin itseni. Paitsi olen myös tuo Itsemurhahimoinen Emo teini niin kuin kuvailit joten jollain menee vielä huonommin.

    • -

      Ei sun oo pakko mennä lukioon, mee vaik amikseen tai töihin. Kattele mikä kiinnostaa, kyl sullekin varmaan joku sopiva duuni löytyy.

    • blackmastro

      Elä poika mee lukioon nyt ainakaan tossa vaiheessa. Olenhan tuota itsekin aikamoinen luuseri. Viisi vuotta kohta ammattikouluja käynyt. Niinkö? Nope. Ei en ole luuseri jos koulu ei vain sovi minulle, useimmiten ne ihmiset joille ei lukeminen koulussa sovi, ovat mahtavia itse työssä. Itsehän tota pidin välivuoden yläasteen jälkeen, ja sen jälkeen aloin käymään amiskaa. Amiska on monille loppujen lopuksi parempi vaihtoehto, saa käsilleen tekemistä ja homma säilyy edes jotenkuten mielenkiintoisena.

    • Luuseri kans

      Itse käynyt 9 luokan jälkeen lukioon kaikki näytti hyvältä kunnes aloin käyttää enemmän kannabista ja amfetamiinia. 9 jälkeen 10 luokalle koska tunisn itseni ja tunnen vielkäin ain tyhmäksi jonka päähän ei jää mitään, samakuin sinäkin sanoit ja 10 no joo sen jälkeen lukio 1 jakso lopetin. Menin amikseen sen jälkeen 1 viikko lopetin, loppu vuos kotona mädäntymässä pilaamssa itseaäni lisää..

      takaisin lukioon no siellä vieläkin 3 vuoden jälkeen hyyrin varmaan potkivat kohta pois. mikä viestin sanoma? no en tiedä. Mee vaa lukioon ja tsemppaa

    • Moi!


      Ikävää, että koet itsesi luuseriksi. Itse en kuitenkaan usko, että kukaan ihminen on luuseri. Joskus voi tuntua siltä, ettei mikään onnistu, mutta jokainen on hyvä jossain.

      Yksinäisyys on rankka asia, joka koskettaa monia nuoria. Usein siihen ei edes tarvita erityistä syytä. Siihen voi kuitenkin saada apua. Erilaiset nuorten ryhmät ovat hyviä paikkoja tutustua muihin nuoriin. Myös jonkinlaisesta tukihenkilötoiminnasta voisi olla apua. Kannattaa katsoa, mitä omalta paikkakunnaltasi löytyy. Esimerkiksi kunnan nuorisopalveluista, seurakunnasta tai sosiaalityöstä voi kysellä näistä mahdollisuuksista.

      Jos haluat jutella luotettavan aikuisen kanssa, esimerkiksi Mannerheimin lastensuojeluliiton lasten ja nuorten puhelin ja nuortennetti ovat hyviä tähän. Numeroon 116 111 voit soittaa ilmaiseksi. Katso lisää osoitteesta http://www.mll.fi/nuorille/lnpn/
      Myös koulukuraattori ja seurakuntien ja kunnan nuorisotyöntekijät ovat luotettavia ihmisiä, joiden kanssa voi jutella niistä asioista, jotka painavat mieltä.

      Jos koulunkäynti tuntuu vaikealta eikä tieto tunnu jäävän päähän opiskelusta huolimatta, asiasta voi jutella vaikka terveydenhoitajan kanssa, niin voidaan selvittää, voisiko taustalla olla jonkinlaisia oppimisvaikeuksia ja miten opiskelua voisi helpottaa.

      Jos monet asiat tuntuvat vaikeilta, voit miettiä myös, mitkä ovat niitä asioita, joista saat voimaa. Mistä nautit? Mikä tekee sinut iloiseksi? Näihin asioihin kannattaa panostaa, niin jaksaa paremmin. Kun saa iloa jostain, on helpompi jaksaa myös ikäviä asioita. Kiinnostuksen kohteista voi löytyä myös niitä asioita, joissa olet hyvä, ehkä jopa sellaista, mikä auttaa valitsemaan ammattia tulevaisuudessa.

      Voimia elämääsi. Toivon sinulle kaikkea hyvää. Muista aina, että olet tärkeä ja arvokas.


      Terveisin
      Julia
      Erityisnuorisotyönohjaaja, Olarin seurakunta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3387
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1850
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1345
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      946
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe