Valmennuskurssien laatu (Kandidaattikustannus)

Kukkaruukku

Onko muilla mielipiteitä. Olen kandidaattikustannuksen järkkäämällä pitkällä pääsykoevalmennuskurssilla, josta joutuu siis maksamaan pitkän pennin. Tavoitteena tietysti oppia ja saada kertausta asioissa. Kurssi on organisoitu ja järjestetty huonosti. Osa porukasta ei ole saanut tarvittavia tunnuksia nettiympäristöön usean viikonkaan jälkeen. Materiaalit on saatavissa miten sattuu, usein myöhässä. Tuntien ohjelma venyy kokemattomien opettajien vuoksi. Osalla opettajista taitopuolikin on vajavaista. Ja luvattuja selvityksiä jälkikäteen ei näy eikä kuulu. Lisäksi opettaja vaihtuu muutaman kuukauden kurssilla 2-3 kertaa saman aineen sisällä ja joillain opettajilla tuntuu olevan tarve jotenkin päteä oman osaamisensa suhteen...

Mutta kaikista tylsintä tässä on se, ettei asiasta varsinaisesti voi valittaa mihinkään osa opettajista on aktiivisia ja haluavat parantaa, mutta jos taidot tai aikataulu ei anna periksi. Kenelläkään ei tunnu olevan kokonaisuudesta mitään vastuuta. Sitten mua neuvottiin valittamaan jonnekin kuluttajavalittajalle... mitä hyötyä siitä on kellekään. Mä haluun päästä opiskelemaan.

Miten muissa firmoissa valmennuskurssit menee ?

5

1388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hippokranaatti

      Jaa... Olen itsekin samoilla kursseilla oppilaana, ja ei se nyt ihan noin surkeaa se toiminta mielestäni ole ollut järjestäjien puolelta. Itse olen oppinut todella paljon. Voiko sitä nyt ihan olettaa saavansa ammattiopettajan tasoista opetusta jos opettajat ovat vain opiskelijoita. Onhan ne kuitenkin päihittänyt pääsykokeen....

      Mitä vastuuta kaipaisit? Rahat takaisin ja toiselle kurssille? :D

    • reisivamma

      Kukkaruukku, ootkos ikinä miettinynnä että tuntien ohjelma on ite opejen tekemää ja jos hyö jäävät pidemmäks aikoo niin ilmeisesti haluavat että te kurssilaaset opitta ne asiat.. Voishan ope pistää pillit pussiinkin heti ku tunti on loppu. terveisin erään kandikustannuksen opettajan ystävä, joka on saanut kuulla opettajan puolen tästä.

      Ootkos myöskään sanonu tätä palautetta suoraan opettajalle /opettajille itselleen. Varmaasti arvostasivat jos uskaltaisit kertoa missäs pitääsi petrata.

    • sivustaseuraaja2013

      Ilmeisesti Kandikustannuksen kurssien välillä on todella paljon eroa ts. olen kuullut todella hyvää palautetta ja toisaalta juuri aloittajan mainitsemista asioista, että opettaja on vaihtunut useaan otteeseen, opiskelijoiden pedagoginen ote hukassa jne. Tosin sama homma on ollut muidenkin kursseilla ts. on vähän (valitettavasti) tuurista kiinni, että millaisia opettajia osuu omalle kohdalle... Samaan aikaankin alkavien kurssien rinnakkaisilla ryhmillä voi olla ihan erilaisia kokemuksia, samoin kurssitovereista - joillain on superahkeria ja kilpailuhenkisiä, joillain taas kukaan ei tee kotitehtäviä.

    • Hsldbdlfnxl

      Kokemuksia viime vuosilta?

    • Anonyymi

      Olin kyseisellä kurssilla 2019 ja opettajat olivat kyllä kivoja, mutta oppilaita hekin. Tunnit meni siinä, että ope luki muistiinpanoja taululta (jotain dioja) ja kukaan ei uskaltanut kysyä mitään, koska siitä tuli automaattisesti niin tyhmä olo, jos ei ollut LLLLL oppilas ja ymmärtänyt kaikkea. Koko 9kk kurssin aikana ehkä 10-15 kertaa joku kysyi tarkentavan kysymyksen. Itsellä oli suuria puutoksia lukiokursseissa, esim fy1 ja 2 oli vaan alla. No eihän siinä sitten pysynyt millään perässä ja loppu kurssin jätin kokonaan käymättä, koska siellä istuminen oli täyttä ajanhukkaa. Kurssin nimi oli yksilöllinen kurssi, mutta sitä se ei todellakaan ollut. Valitin kurssin melko alussa tästä liian kovasta tahdista ja toiset olivat taas valittaneet liian hitaasta tahdista, jolloin aloin pohtimaan että miten kurssi on nimetty yksilölliseksi kurssiksi, jos kenenkään tarpeita ei voitu täyttään vaan vedettiin puhdasta keskitietä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe