Seksi keskenmenon jälkeen

Farrah

Sain viikko sitten lääkitykseen kuolleen sikiön poistamiseen kohdustani. Sen jälkeen olen vuotanut verta. Tiedän, että saatan vuotaa vielä parikin viikkoa.

Seksiä ei suositella jälkivuodon aikana, ainakaan ilman kondomia. Miten vuodon loppumisen jälkeen? Onko kukaan huomannut arkuutta paikoissa tai jotain muita ongelmia? Entä ongelmia seksissä, vaikka harrastaisikin sitä vuodon aikana?

Entä miten riskialtista on yrittää uutta raskautta vielä ennen kierron normalisoitumista? En malttaisi odottaa yhtään. En yritä hakea menetetylle lapselle korviketta, mutta saattaisi helpottaa tätä tuskaa... Olin jo niin valmistautunut äidiksi, ja yhtäkkiä jäljellä ei ole mitään. :(

Kyllä se tästä. Olis kiva, jos joku viisaampi vois vähän avittaa.

4

9232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirppu

Hei,

samanlainen kokemus on itsellänikin pari viikon takaa. Lääkäri antoi luvan yrittää heti uutta raskautta. Itselläni oli menossa kuudes raskausviikko ja kohtu tyhjeni ”itsestään”, joten mitään estettä seksille ja uudelle raskaudelle ei ole vuotojen loputtua. Asia lienee eri, jos raskaus on jo edennyt pidemmälle ja on pitänyt tehdä kaavinta.

Tsemppistä ja pidän peukkua, että pian teillä lykästää uudestaan paremmalla onnella!

• Farrah

Moi,

Kiitos kommentistasi.

Mulla ehti tulla 12 rv täyteen, joten juuri kun piti olla "paremmalla puolella" ja saada huokaista helpotuksesta, niin sikiö olikin kuollut.

Ei tehty kaavintaa vaan lääkkeillä stopattiin koko homma. Nyt olen vuotanut viikon, kauanko vielä? Tuntuu, että olisi helpompaa palata normaalielämään, jos ei tää vuoto muistuttais asiasta jatkuvasti...

Pahoitteluni tapauksestasi, toivottavasti voit kuitenkin ihan hyvin.

• auringonkukka
        Farrah kirjoitti:

Moi,

Kiitos kommentistasi.

Mulla ehti tulla 12 rv täyteen, joten juuri kun piti olla "paremmalla puolella" ja saada huokaista helpotuksesta, niin sikiö olikin kuollut.

Ei tehty kaavintaa vaan lääkkeillä stopattiin koko homma. Nyt olen vuotanut viikon, kauanko vielä? Tuntuu, että olisi helpompaa palata normaalielämään, jos ei tää vuoto muistuttais asiasta jatkuvasti...

Pahoitteluni tapauksestasi, toivottavasti voit kuitenkin ihan hyvin.

mulla todettiin kanssa keskenmeno juuri viikolla 12 0. Oli lääkäriaika ja ajateltiin onnellisina että sen jälkeen voidaan kertoa raskaudesta laajemmalle piirille. Mutta ei sitten tarvinutkaan kertoa...

Mulla tyhjennys suoritettiin kaavinnalla, olin kuullut pillereistä niin paljon negatiivisia kertomuksia, että koin näin helpommaksi. Itse toimenpide ja siitä toipuminen sujuivat hyvin.

Mulla lääkäri sanoi että voidaan yrittää uutta heti vuotojen loputtua jos itsestä siltä tuntuu. Yhdet kuukautiset voi odottaa että olisi helpompi laskea raskauden alku, mutta sekin selviää ultralla. Tuntuu vaan hassulta miksi jotkut lääkärit sanovat että heti vaan ja toisten mukaan täytyy odottaa 1-3 kuukautiset.

No ensimmäisestä yrityksestä ei vielä tärpännyt ja lähipäivinä selvinnee kävikö parempi tuuri toisella kierroksella...

Pirteämpää kesän jatkoa sinulle ja toivottavasti pian tärppää!

• Masennus

Minä olen kokenut sikiön kuoleman 2 kertaa.

Ensimmäisellä kerralla keskenmeno (rv 12) oli täydellinen, eikä kaavintaa tehty. Sikiö oli menehtynyt n. rv 7. Tällöin lääkäri antoi luvan yrittää uutta lasta vaikka heti. Seksiä harrastimme kondomin kanssa noin parin päivän päästä km:stä. Vuosin n. viikon verran, mutten kovin paljoa. N. 2 viikon kuluttua km:stä heräsin keskellä yötä vihlaisuun ja kovaan vuotoon, joka kuitenkin päättyi samantien.

Toisella kerralla sikiö menehtyi viikolla 10, ja tällöin minulle piti suorittaa kaavinta. (Rv oli tällöin jo 13.)
      Lääkäri määräsi minulle heti kaavinnan jälkeen ehkäisypillerit, ja sanoi seuraavan raskauden tapahtuvan sitten lääkärin kanssa sovitusti ja valvottuna. Syytä tähän en tiedä.
      Seksiä ei saanut harrastaa vuodon aikana, eikä oikeasti kyllä paljoa mieli tehnytkään. Ajatuskin siitä, mitä minulle oli tehty sai seksihalut karkaamaan hyvin kauas.
      Ajallisesti näiden kahden sikiökuoleman välillä oli edellisestä km:stä seuraavaan raskauteen noin neljä kuukautta. Pidettiin hyvin epätodennäköisenä, että sama voisi tapahtua uudestaan.
      No, elämä vaan on sellaista...että mitä tahansa voi sattua.

Pelko samanlaisesta tilanteesta pitää ajatukseni kaukana uudesta raskaudesta. En kestäisi enää samaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe