Vitamiineilla vaikutusta raskauspahoinvointiin?

vitamiinien vaikutus

onkohan näin? kun itsellä ei ole ollut minkaanlaista pahoinvointia ja olen aloittanut monivitaaminien käytön heti raskauden alussa sekä otan myös päivittäin kalaöljykapseleita.

17

3375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mykiäinen

Enpähän usko. Se on vaan niin yksilöllistä, miten raskaus kenenkin kohdalla - ja minkäkin raskauden kohdalla - menee. Itsekin olen käyttänyt vitamiineja, mutta kyllähän tuo on silti tehnyt pahaakin välillä.

• ritjnhtrk

Minulle varhaisultrassa lääkäri määräsi B-vitamiinia, toki foolihaponkin takia, mutta sanoi myös pitävän pahaa oloa loitolla..tiedä sitten.

• kyllä minulla ainakin tulee pää kipeäksi mikäli ei syö vitamiineja joka päivä. menee varmaan niin alhaiseksi vitamiinitasot. :/

• Minulla näin...

Minulle tuli, ja on aina tullut paha olo keinotekoisista vitamiineistä, raskausaikana lensi laatta jos otin vitamiinejä purkista.
      Tuoreet appelsiinit ja omenat sen sijaan pitivät pahoinvoinnin poissa=)

• ...........

Ei mulla ainakaan ollut mitään vaikutusta.

• thdrgrew

Minä myös molemmissa raskauksissa (poika & tyttö) aloittanut raskausmonivitamiinin heti alussa, eikä ole kummassakaan raskaudessa pahoinvointia esiintynyt, en tiedä vaikuttaako vai onko vaan sattumaa.

• Khinhkhu

Ite oon alusta asti vitamiineja syönyt ja todella voimakas pahoinvointi kesti rv 20 asti

• k

Söin säännöllisesti vitamiineja alusta lähtien, oksensin lähes neljä kuukautta ympärivuorokautisesti. Ei taida pysyä niillä pahoinvointi poissa.

• voikaa hyvin

Keinotekoiset vitamiinit auheuttavat toisilla ihmisillä pahaa oloa ilman raskauttakin. Myös lihaskipuja voi tulla B-vitamiineista.

Mutta kroppaa kuunnellen.

• Miina Nurmi

Vaikutus on yksilöllistä. Joissakin tutkimuksissa on huomattu, että jos oli käyttänyt vitamiineja jo ennen raskautta, pahoinvoinnin todennäköisyys pieneni vähän:
      http://lopujo.fi/hoitokeinoja/monivitamiinivalmisteet/

Noin 20 onnekasta prosenttia odottajista säästyy pahoinvoinnilta joka tapauksessa, eikä vielä tiedetä, miksi.

• miepä vaaa 35+1

mä oon käyttänyt multi tabsin raskaus monivitamiineja jo ennenkuin olin edes raskaana ja myös koko raskauden ajan, eikä mulla ole ollut hirveämmin pahaa oloa, koko raskauden aikana on laatta lentänyt vain 2 kertaa... eli voihan nekin olla vaikuttaneet asiaan, ei sit tiiä...

• Vierailijamamaa

Juu ja mulla on lähes joka kerta tullut oksennukseen asti huono olo jos olen ottanut vitamiinin aterioiden välissä. Mun täytyy ottaa se heti perään kun jotain on syönyt. Muuten ei pysyny sisällä vaikka jo muu pahoinvonti oli kadonnut..

• ei maksa mitään
    • Myytin

Mulla ei ollut minkäännäköstä pahoinvointia raskausaikana kunnes aloin lääkärin määräyksestä syömään vitamiineja. Muutaman viikon pystyin syömään ja sitten oli pakko lopettaa kun pelkkä tablettien haju sai yökkimään.

• 123er56uu

Mulla kamala pahoinvointi kolme kuukautta ja koko sen ajan söin vitamiineja.

• ei maksa mitään

Täsä vitamiineista totuus

Katso tästä linkistä Luontaisesti Terve ohjelmia:
      http://www.raumatv.fi/?s=luontaisesti

• terveyt.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe