Laittaako bigbank kuinka nopeasti käräjäoikeuteen lainan että saavat ulosottokelpoisen tuomion??
Bigbank
11
1117
Vastaukset
- 5+8
Itselläni on 5kk osamaksu myöhässä, ja nyt olivat purkaneet sopimuksen. Kirjeessä luki että seuraavaksi se menee perintään kokonaisuutena ja sitten ulosottoon. Eli haluavat vielä nyhtää lisää rahaa rahattomalta laittamalla sen jonnekkin perintätoimistoon, todennäköisesti heidän omistamaan. Eli jos menee perintätoimistolle, siellä se varmaan muhii seuraavat 1-2kk, jotta saavat lähetettyä tarpeeksi muistutuslaskuja 40€kpl, saavat sen laissa määrätyn reilu 200€ lisää nyhdettyä.
- Verskutti
Kuulostaa ihan kohtuulliselta tavalta periä vuokraa esineestä, jota olet käyttänyt puolisen vuotta maksamatta. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
- Pikavippiparoni
Voi jeesus teidän kanssa. Välillä valitatte kun joku laittaa liian nopeasti oikeuteen ja ei suostu neuvottelemaan, välillä taas kun joku laittaa liian hitaasti asian eteenpäin. Päättäkää jo tai maksakaa velkanne ajoissa.
- 3+1
Mitä sä mussutat? Ei tässä ketjussa ole ketään valittanut, vaan KYSYNYT. Opettele sisäistämään mitä olet lukenut.
- KammioKarppi
Mitä?
- on se vaikeeta
Ai ei ole valittanut? "Eli haluavat vielä nyhtää lisää rahaa rahattomalta laittamalla sen jonnekkin perintätoimistoon" "jotta saavat lähetettyä tarpeeksi muistutuslaskuja 40€kpl, saavat sen laissa määrätyn reilu 200€ lisää nyhdettyä. "
Aloittaja kysyi, seuraava kirjoittaja "5 8" ihan turhaan avautuu. Jos on laskut -viisi kuukautta- myöhässä, niin asia etenee velkojan ja perintätoimiston tahtiin. On hyvä huomata, ettei perintätoimistoon lähettäminen tarkoita saatavan siirtymistä perintään. Jotkut yhtiöt perivät myös itse saataviaan ja tämä on täysin laillista. Perintälain mukaan maksumuistutuksesta saa periä 5 euroa ja maksuvaatimuksesta 21/45 euroa summasta riippuen.
Huomatkaa myös, että maksuvaatimuksen saadakseen on kuluttajan täytynyt laiminlyödä maksunsa yleensä n. kuukaudeksi. Kukaan ei siis näitä maksuja saa maksettavakseen "vahingossa".- velkavanki1
Bigbank perii 450% korkoa kulutuslainoilleen. Ei mikään ihme, että ne lainat menee perintään. Kaiken lisäksi he hoitavat perintänsä itse, jolloin voivat nyhtää vielä lisää. Tätä kutsutaan koronkiskonnaksi. Se 450 prossaa ei olut sit mikään trolli, vaan todellisuutta,
- Pig Pank
Se, että hoitaa perintää itse ei oikeuta perimään perintätoimiston kuluja . Kyllä ! ryssät yrittää kaikkensa , mutta ei se ihan noin mene !
- rolleritaitolleri.....
Pig Pank kirjoitti:
Se, että hoitaa perintää itse ei oikeuta perimään perintätoimiston kuluja . Kyllä ! ryssät yrittää kaikkensa , mutta ei se ihan noin mene !
Jos näin on, miksi yleensä ottaa lainaa esim. Big Bankiltä. Eivät ne ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia vaan perustuvat kylmään bisnekseen. Lainan takaisinmaksustahan on sovittu ja jos jotain viivettä tulee, toki huomioivat sen. Korkoa tulee tietysti viiveelle maksaa, näin se menee.
- 9+8
Halvemmalla pääsee kun päästää tuollaiset Bigbankien lainat ulosottoon, siellä se korko tipahtaa kohtuulliselle tasolle. Itse tein näin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331