Miten alusta suojataan? Mitkä aineet tulee ensiksi allimmaiseksi ja mitä sitten niiden päälle?
Aineiden työjärjestys jos tekee itse
9
375
Vastaukset
- asentaja 69
Kun suojaat itse, niin alimmaiseksi jäävät hiekat, kurat ja muut epäpuhtaudet. Niiden päälle ruiskutat kotelosuoja-ainetta ja viimeiseksi alustasuoja-ainetta. Muista myös suojata sisäpuoliset kotelot kotelosuoja-aineilla. Ota selvää, millä aineella tehdas on auton suojannut. Koteloiden sisäpuolinen suojaus vaatii kyllä asiantuntemusta mahdollisten reikien poraamisen suhteen. Kaikkia koteloita ei pysty suojaamaan ilman lisäreikien porausta.
- Suojaakone
Mihin ei pääse ilman lisäreikien poraamista nykyautossa??
Siinä olet kyllä oikeassa, että kuran päälle tuppaa menemään kun ei ole laitteita eikä paikkaa, jossa pesisi kunnolla puhtaaksi.
Mutta tässä järjestyksessähän se menee, mutta tähän pitää vielä lisätä ruosteenpoisto ja ruosteenestopohjamaalaus ennen suihkuttelua. Ei sitä ruosteen päälle kannata paljon ruiskia, etenkään kuluttaja-aineita.
Hae nyt hyvä mies sitten edes ammattilaisten ainetta suojaamosta, paitsi että ei ihan joka vehkeillä onnistu kunnon alusta-aineen ruiskutus, niin että sen joutuu vetään joko sudilla tai sit niillä litkuilla. - ???
Suojaakone kirjoitti:
Mihin ei pääse ilman lisäreikien poraamista nykyautossa??
Siinä olet kyllä oikeassa, että kuran päälle tuppaa menemään kun ei ole laitteita eikä paikkaa, jossa pesisi kunnolla puhtaaksi.
Mutta tässä järjestyksessähän se menee, mutta tähän pitää vielä lisätä ruosteenpoisto ja ruosteenestopohjamaalaus ennen suihkuttelua. Ei sitä ruosteen päälle kannata paljon ruiskia, etenkään kuluttaja-aineita.
Hae nyt hyvä mies sitten edes ammattilaisten ainetta suojaamosta, paitsi että ei ihan joka vehkeillä onnistu kunnon alusta-aineen ruiskutus, niin että sen joutuu vetään joko sudilla tai sit niillä litkuilla.> ...tähän pitää vielä lisätä ruosteenpoisto ja ruosteenestopohjamaalaus ennen suihkuttelua.
Paitsi silloin jos kyseessä sattuisi olemaan tuliterä tai ruostevapaa yksilö. Vai kannattaako jotain (sinkki)maalia tällöinkin harkita? - Tectyl Man
??? kirjoitti:
> ...tähän pitää vielä lisätä ruosteenpoisto ja ruosteenestopohjamaalaus ennen suihkuttelua.
Paitsi silloin jos kyseessä sattuisi olemaan tuliterä tai ruostevapaa yksilö. Vai kannattaako jotain (sinkki)maalia tällöinkin harkita?Saahan sitä maalata vaikka kuinka moneen kertaan, kunhan on puhdas pinta. Aina se lisäkerros auttaa jaksamaan paremmin kulutusta, mutta jos kunnollinen ruosteenestokäsittely (esimerkiksi markkinoiden paras Tectyl Longlife- KOLMOISkäsittely) tehdään, niin lisämaalikerrosten laittaminen on melko turhaa touhua.
- Tectyl Man
Tectyl Man kirjoitti:
Saahan sitä maalata vaikka kuinka moneen kertaan, kunhan on puhdas pinta. Aina se lisäkerros auttaa jaksamaan paremmin kulutusta, mutta jos kunnollinen ruosteenestokäsittely (esimerkiksi markkinoiden paras Tectyl Longlife- KOLMOISkäsittely) tehdään, niin lisämaalikerrosten laittaminen on melko turhaa touhua.
- Täh?
Onko vanha auto?
- Täh, täh?
Onko väliä jos on vanha tai uusi?
Määrittele sitten ensiksi mikä on vanha ja mikä uusi? Toisille 3 vuotta vanha auto on vanha ja toisille vasta 6 -10 vuotta vanha auto on vanha.
- pekku222
Suojasin itse ihan uuden auton. Suoraan autoliikkestä kotiin mittarissa siis 15km ja pohja oli ihan pudas. Kaikki alamuovit pois, myös moottorin alta ja sisälokasuojat, samoin pakoputken lämpösuojat. Dieseltankin kannakkeet irroitin, jotta pääsee sen taakseparemmin käsiksi. Pakoputken suojasin muovilla koko matkalta samoin jarrulevyjen päälle laitoin muovipussit teipillä kiinni. Myös käsijarruvaijerin suojasin muovilla ja teipillä.Takapuskurin irroitin koska se piti muutenkin irroittaa, kun asensin vetokoukun samalla.
Sitten vaan kotelosuja aineella ruiskutin kaikki saumat, annoin kuivua vuorokauden, sitten ruiskulla 3 kg alustamassa tasaiseti joka kohtaan ja seuraavana päivänä toiset 3kg.
ruiskutin myös takapuskurin alle jäävän päälypuolen pellit, näitä ei suojaamossa suojatä näin hyvin. Pidin alustamassa purkkeja kuumassa vesipadassa tunnin verran ennen käsittelyä, tällöin aine notkistuu ja imeytyy jopa peltien saumoihin, ja kuivuu nopeammin. Lopuksi ruiskutin kiveniskumassaa helmakoteloihin, Ja sitten seuraavana päivänäkaikki irto-osat takaisin paikalleen.
Hyvä tuli voin laitaa kuvia jos saan e-mail osoitteita. - Kannattaako???
Taitaisi olla varmaankin paras viedä vielä tuossavaiheessa auto alan suojaamoon jos on tiedot niin vähissä, että pitää kysellä miten alusta suojataan. Uuteen autoon on hieman arveluttavaa alkaa itse suojausta tekemään, ja vanhaan taas voi olla vähän vaikea itse tehdä ennen suojausta, kunnon puhdistus. Monasti tekee itse vain vahinkoa, kun "suojaa" esim. alustamassalla, joka sitten ajankanssa halkeilee ja päästää kosteuden massan alle. Tässä suojaus asiassa ehkä se "tee itse" juttu ei ole niitä kaikkein parhaimpia, kun kuivaus ja puhdistus ei onnistu yleensä niinkuin pitäisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 775268
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai674678Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1284620Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3411962- 901620
- 941556
- 2571486
- 3441174
- 200991
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.56980