Lohkolämittemellä

näin se vaan ON

ei tee mitään..turhii vehkeitä;; ensinnäkin mitä kovempi pakkanen akunteho laskee
vaikka olis uusikin akku;; lohkolämmitin ei lämmitä esim öljyy;; itse asensia vuosia
sitten öljylämmittimen pohjaa.se on paras voitelu pelaa heti öljy kuumaa,,kun oikein järjellä ajattelee..Nytkin on lohkossa autoja eikä starttaa !!

13

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dorkapetteri?

      Laita autosi kuntoon, niin varmasti käynnistyy ja toimii. Loholämmitin on todella fiksu laite, sinä et näemmä.

    • moro

      samaa mieltä toisen kirjoittajan kanssa. Huolla sitä autoasi, mulla 11vuotta vanha volvon v40 ja alkuperäinen akkukin jopa siinä vielä, ja joka talvi on nyt käynnistynyt todella hyvin.Kun tekee normaalit huollot ni eipä pitäs ongelmia tulla. Olis varmaan hyvä monella opetella käyttään sitä autoa, tälläsilla hirmu pakkasilla pitäs autolla ajella kunnolla että lämpiää, eikä vaan käydä lähikaupassa nopeasti jne..., siinä ei ainakaan akku ehdi latautua uudelleen. takuuvarmasti kaara jää pihaan jos koko ajan ajaa lyhyitä matkoja.

      • Hirmupakkasilla? Missä sellaisia on?


      • katso tellkaria.
        sitroen kirjoitti:

        Hirmupakkasilla? Missä sellaisia on?

        Kuusamossa ainakin. Vois Citkkakin olla ihmeissään siellä.


      • katso tellkaria. kirjoitti:

        Kuusamossa ainakin. Vois Citkkakin olla ihmeissään siellä.

        Kyllä Citikka lähti jouluaamuna -83 ensi startilla käyntiin vietettyään jouluyön -36 asteen pakkasessa Savossa. Koneessa 10W-40 öljyt eikä lämmitystä. Toisella puristuksella sytytti ja sitten jo kävi. Tuskin monta kierrosta olisi jaksanut startti pyörittääkään... Pääsipä anoppi joulukirkkoon!

        Vaan mites se sinun Tojo? Vai VW:kö sinulla olikin?
        Vai onko sinulla vain pelkkä tellkari mikä se sitten lieneekään.


      • entäs sähköpuoli?
        sitroen kirjoitti:

        Kyllä Citikka lähti jouluaamuna -83 ensi startilla käyntiin vietettyään jouluyön -36 asteen pakkasessa Savossa. Koneessa 10W-40 öljyt eikä lämmitystä. Toisella puristuksella sytytti ja sitten jo kävi. Tuskin monta kierrosta olisi jaksanut startti pyörittääkään... Pääsipä anoppi joulukirkkoon!

        Vaan mites se sinun Tojo? Vai VW:kö sinulla olikin?
        Vai onko sinulla vain pelkkä tellkari mikä se sitten lieneekään.

        Kyllä väljä vanha kone starttaa helpostikkin jos sähköpuoli on kunnossa.
        On Sitroen miehellä hyvä muisti.Kertaakaa autoni ei ole jäänyt lähtemeäätä käyntiin ja merkkejäkin on ollut monia, mutta pidänkin autoni kunnossa.


      • entäs sähköpuoli? kirjoitti:

        Kyllä väljä vanha kone starttaa helpostikkin jos sähköpuoli on kunnossa.
        On Sitroen miehellä hyvä muisti.Kertaakaa autoni ei ole jäänyt lähtemeäätä käyntiin ja merkkejäkin on ollut monia, mutta pidänkin autoni kunnossa.

        Väärin arvattu. Auto oli silloin uusi, ei vanha ja väljä.

        Minäkin pidän autoni kunnossa ja aina on lähtenyt käyntiin lukuunottamatta Ford Escortia jolla käynnistysraja oli -15 astetta.

        Sähköpuoli on toiminut molemmissa ranskiksissani huomattavasti paremmin kuin tuossa saksalaisessa. Kokemuksia ei ole monista merkeistä kun ei ole ollut tarvetta vaihdella. Auto minulla on ollut vasta 40 vuotta, ammattiajokortti tulee keväällä olleeksi 50 v.


      • vanhan uskoa kaikki
        sitroen kirjoitti:

        Väärin arvattu. Auto oli silloin uusi, ei vanha ja väljä.

        Minäkin pidän autoni kunnossa ja aina on lähtenyt käyntiin lukuunottamatta Ford Escortia jolla käynnistysraja oli -15 astetta.

        Sähköpuoli on toiminut molemmissa ranskiksissani huomattavasti paremmin kuin tuossa saksalaisessa. Kokemuksia ei ole monista merkeistä kun ei ole ollut tarvetta vaihdella. Auto minulla on ollut vasta 40 vuotta, ammattiajokortti tulee keväällä olleeksi 50 v.

        Olet siis vannoutunut Shittikkamies, eikä sulla ole muista nykyautoista kokemusta?!?
        Tärkeintähän on olla vankkumatonta mieltä asiasta josta ei ole kokemusta.


    • Mielipide..

      Niin, sulle voin sanoa, että olet varmaan jo siinä iässä, että voit pitää vaikka jääpuikkoa takapuolessa jos se tuntuu susta hyvältä.

    • 7+14

      Monikaan uudehkon auton omistaja ei taida tietää, että minkälainen lohkolämmitin autoon on asennettu - jos on "vanha" auton vesitilaan asennettu lämppäri, niin parin tunnin lämmitysaika yleensä riittää, mutta jos on tämmöinen uusi moottorin kylkeen liimattu säteilylämmitin, niin lämmitysaika on syytä kertoa vähintään kahdella tai kovilla pakkasilla kolmella, eli neljästä kuuteen tuntiin täytyy lämmittää ennen lähtöä....

    • vn kiä6

      Onks sulla kuivasumppu säiliö??Vai miisä ihmees sun auton öljyt on??Mulla ne on öjypohjas joka fyysisesti kiinni lohkossa.ja se lohkoon laitettava lämmitin(ei letku eikä paistinpannu)ja öljyt on näil parin kympin pakkasilla parin tunnin lämmityksen ja hetken käynnin jälkeen(sen mitä piuhan konttiin vienti vie)jo helle lukemissa

      • Kaikenlaisia ....

        Kokeile öljypohjan lämpöä ennen käynnistystä, niin tiedät öljyn lämmöstä totuuden.


    • no huhuu

      Missähän autossa lohkolämmitin on erotettu moottorista niin ettei lämpö siirry materiaalia pitkin ja lämmitä öljyä???
      Melkoinen fysiikan tohtori tuo aloitaja.
      Ei ainakaan suomenkielen lehtori.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      242
      2040
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1057
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe