Töölöntorin pysäköintikaaos

Amazing

Töölöntorille voi ajaa sisään useasta kohdasta. Joka kohdassa tuntuu olevan erilainen merkki. Jotkut sallivat pysäköinnin, jotkut kieltävät sen. Aikarajat vaihtelevat. Joskus merkit on peitetty mustalla pressulla, joskus ei. Parkkipirkot jakavat sakkoja aivan mielivaltaisesti. Rakennusvirasto ei tunnu olevan tehtäviensä tasalla.

8

1594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kumma juttu

      Jos osa torista on torikauppiaiden pöydille, osa heidän autoille ja osa yleistä parkkipaikkaa. Tilanne vaihtelee riippuen kellonajasta ja viikon päivästä. Ei luulis tarvitsevan kummostakaan mielikuvitusta miksi torin laidoilla on erilaisia merkkejä. Jos merkki on peitetty niin tarkottaisko ettei se ole voimassa, vai onko se arvaus tehtävä.
      Olisko parempi et viet autosi Hesperiankadun päähän Humallahteen.

    • Amazing

      Homma varmaan toimisi, jos eri osien välillä olisi aitaukset. Nyt siellä voi ajella ympäri toria ja pitäisi arvata, mikä merkki vastaa mitäkin osaa. Jos sisääntulokohdassani kieltomerkki on peitetty, onko koko torilla vapaa pysäköinti?
      Taidat olla Rakennusvirastosta kun noin puolustelet.

    • Kumma juttu

      Juuri kun pääsin selittämästä.
      "Jos sisääntulokohdassani kieltomerkki on peitetty, onko koko torilla vapaa pysäköinti?" Nyt tuntuu et jossein liikennesäännöt ole vahvinta alaasi niin näetyn ymmärtämisessäkin on vikaa. Kas kun ei opasta joka kertoo mitä liikennemerkissä lukee. Aidat et uusavuttomat osaa ajaa omaan karsinaan.
      Mistä hel****n korvesta teitä sikiää.
      Otetaas nyt hitaasti et sinäkin ehdit ymmärtää.
      Lähtökohtaisesti torialueet on pysäköintikieltoaluetta, joten pysäköinti on sallittu vain erikseen merkityillä paikoilla. Lisäksi varsinaisella torilla (alueella, jota käytetään torimyyntiin) saa pysäköidä liikennemerkkien osoittamana aikana eli käytännössä iltaisin ja öisin sekä talvisunnuntaisin.
      Käyppäs jalkasin katsomassa ajan kanssa niitä merkkejä. Muista jättää auto parkkiin Ruuneberinkadun puoleiseen päähän. Mut älä mene säätämään siihen taksitolpalle.
      Ai niin meinas unohtua. Se pysäköinti maksaa. Automaatteja on torin reunalla.

      • Kui_täh

        > Lähtökohtaisesti torialueet on pysäköintikieltoaluetta...

        Voitko avata tuota vähän? Esim. linkki lainkohtaan, kiitos.

        Yleensä kaupungissa pysäköinti on sallittu, jos sitä ei ole kielletty pysäköintikieltomerkeillä. Paitsi jos paikka sattuu olemaan puisto, koska maastoliikennelaki...

        Esimerkki Kauppatori: Siellä on tiemerkinnöillä kaduksi merkattua aluetta, jossa on aluepysäköintikielto ja erikseen merkattuja maksullisia pysäköintiruutuja. Loppu alueesta on aluepysäköintikiellossa arkisin 05-18 ja lauantaisin 5-17.30. Muulloin torille siis saa pysäköidä.
        https://www.google.fi/maps/@60.1679354,24.9561759,3a,19.5y,227.74h,85.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLp30Lj-2sEJKu2aLgcdf8A!2e0!7i13312!8i6656


    • Amazing

      Oma tapaukseni on sellainen, että ajoin sisään aukosta, jossa oli pysäköintikieltomerkki, sen alla aikarajat 9-19, parkkimittarin kuva jan teksti 60 min. Ajoin siihen lähimpään riviin, jossa ei ollut omaa merkkiä, joka oli lähes täynnä pysäköityjä autoja. Koska kello oli noin 18, kävin lunastamassa sieltä torin laidalta parkkilipun ja laitoin sen autooni. Palatessani autossani oli parkkisakko, joka oli kirjoitettu noin 10 min päästä siitä kun olin laittanut parkkilipun autooni. Selityksenä oli: pysäköintialue liikennemerkin noudattamatta jättäminen. Suoraan sanoen, en vieläkään tiedä, mistä sakko tuli.
      Tuon kielenkkäyttösi perusteella olen yhä varmempi siitä, että olet Rakennusvirastosta.

    • autoleva

      Ajoin autoni Töölöntorille 10.12.2016 kello 15,30 on siis sunnuntai tulin autolle kello 20.00 ja sakko oli auton ikkunassa kirjoitettu 16.20 . Miksi ei edes sunnuntaina ole ilmaista. Autoja oli toistakymmentä siinä rivissä ja muissa ei ollut sakkolappua miksi juuri minun autossa,

      • Miksi_oi_miksi

        Kyllä kannattaa nyt vain jättää ajamatta Helsingissä, jos on noin vaikeaa.

        Ensin: 10.12. on ainakin minun kalenterissani lauantai.

        Sitten: Ilmaista parkkipaikkaa ei Helsingissä käytännössä ole. Joitain kiekkopaikkoja löytyy. Jos haluat varmasti tietää, mitä pysäköinti maksaa, aja parkkihalliin. Jos et välitä opetella sääntöjä, kannattaa edelleen olla ajamatta.


    • autoleva

      Anteeksi päivämäärä oli 11.12.2016 jolloin sain sakot eikä 10.12.2016 sakko on maksettava 10.1.2017 . Silti olen vihainen pienistä eläkkeistä pitää maksaa sakot siinä meni joulu pieleen. Käyn omaa iäkästä äitiäni hoitamassa vähintään kerran viikossa Töölössä . Asun kauempana ja bussilla jo maksaa 12 euroa edestakainen matka vähintään . Bussiliput on myös kalliita kulkipa millä tahansa Helsinkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe