Kummiksi vain toinen puoli pariskunnasta?

HelpMeSomebody

Olen tuntenut erään kaverini vasta pari-kolme vuotta, ja haluaisin todella pyytää häntä esikoiseni kummiksi. Pulma on vain siinä että minä ja mieheni emme ole oikein väleissä hänen mieheensä. Itse en henkilökohtaisesti oikein pidä miehestä, hän ei tullut kihlajaisiimme eikä häihimmä pari vuotta sitten. En tiedä, on varmaan sopimatonta pyytää vain toista osapuolta kummiksi.. Mutta olemme ystäväni kanssa niin läheiset että hän varmaan olettaa minun pyytävän häntä kummiksi.. pelkään että hän loukkaantuu.

14

699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täti jo tarpeeksi

      meillä mieheni on siskoni pojan kummisetä.ja minä oon täti nyt sille muutenkin :).mun mielestä ei siis ole sopimatonta.

    • 11ppppp

      eihän se oo mitenkään outoa! itelläni on kaksi kummilasta joiden kummisetä ei ole mieheni, juuri siksi että lapsi on minun ystäväni, ei kaikesta ole pakko tehdä yhteistä vaikka on parisuhteessa. myös meidän lapsen kummitäti on naimisissa ja mies ihan ok ja tunnettu jo kauan, emme silti pyytäneet häntä kummiksi. haluan kummin olevan joku kehen oikeasti luotan eikä vaan ihminen joka nyt "sattuu" olemaan ystäväni kanssa parisuhteessa.

    • Ei naurata

      Ei asiassa ole ongelmaa. esimerkiksi minun kummitätini mies ei ole minun kummisetäni.

    • ei ongelmaa

      Samaa mieltä kaikkien vastaajien kanssa.

      Ei kummeiksi tarvitse aina valita pariskuntaa. Lastemme kummit ovat "yksin" puolisot eivät ole kummeja.

    • AP

      Niin kyllä ymmärrän sen että jos ei olla oltu yhdessä tai naimisissa ennen kummiksi pyytämistä, ei minunkaan kummitätini mies ole kummini, koska eivät olleet yhdessä silloin kun synnyin.. Mutta kaveri on naimisissa tän miehen kans.

    • Junde

      Moikka!

      Minunkaan mielestäni ei kummien tarvitse olla pariskuntia eikä pariskunnasta molempia tarvitse pyytää kummeiksi. Ei, vaikka he olisivat naimisissa, kuten kirjoitat.

      Itselläni on kummipoika, mutta mieheni ei ole hänen kumminsa. Meille tämä oli itsestäänselvä juttu, mieheni on kummipoikani vanhempien kanssa tuttu, mutta ei ystävä. Eikä kukaan vetänyt käsittääkseni tästä hernettä nenään. Kannattaa kuitenkin olla merko tarkka, miten asian esittää, tämän kummipoikani kummisedän vaimo käsitti miestään kummiksi koskevan pyynnön koskevan myös itseään, eikä sitä tietenkään kukaan kehdannut enää korjata... Mutta hyvin tässä kävi lopulta, nainen on todella mukava.

    • sdaffsd

      Mun kummisetäni on mun eno, mutta hänen vaimonsa ei ole kummitätini. Ja mun kummitäti on mun tätini, mutta hänen miehensä ei ole kummisetäni. Mun mieheni (silloinen sulhanen) on serkkunsa lapsen kummisetä, mutta minä en ole lapsen kummitäti. Itse olen veljeni pojan kummitäti, mutta mieheni ei ole hänen kummitätinsä.
      Mun lähipiirissä tuo on siis ihan normaalia.

    • Kummiwoman

      Itse olen kokenut että vain toinen pariskunnasta kummina ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla. Pariskunnat liikkuvat ja tekevät usein asioita yhdessä joten kun toinen on ja toinen ei ole, niin jokin ristiriita siitä ilmeisesti syntyy. Jos nyt saisin valita/tulla valituksi uudestaan, niin sanoisin että joko molemmat pariskunnasta kummiksi tai sitten ei kumpaakaan.

    • HelpYou987

      Kysyisin näin että mitä menetät siinä jos pyydät molemmat kummeiksi? Kummeja voi olla kuinka paljon vain. Hän ei tullut häihinne pari vuotta sitten, mutta olit silloin tuntenut hänen puolisonsakin vasta vähän aikaa. Nyt olette hyvin läheisiä. Jos ystäväsi miestä ei "aktiivinen kummius" kiinnosta niin hän jää ehkä jatkossakin taka-alalle, mutta miten se on huonompi tilanne siihen verrattuna että hän ei ole kummi ollenkaan?

      Eri asia on tietysti se jos "emme ole oikein väleissä" tarkoittaa sitä että suhteenne on selvästi huono.

      • HelpMeSomebody

        Kyllä, se tarkoittaa sitä, että suhteemme on aika huono. Siis minun ja mieheni suhde tähän ystävämme mieheen :D


      • nakkeli
        HelpMeSomebody kirjoitti:

        Kyllä, se tarkoittaa sitä, että suhteemme on aika huono. Siis minun ja mieheni suhde tähän ystävämme mieheen :D

        Ole huoleti ja tee siten, miten oikeaksi koet. Mielestäni on aivan sopivaa pyytää vain toista pariskunnasta kummiksi, syystä tai toisesta.


      • Kummiwoman
        HelpMeSomebody kirjoitti:

        Kyllä, se tarkoittaa sitä, että suhteemme on aika huono. Siis minun ja mieheni suhde tähän ystävämme mieheen :D

        Ehkä sitten kannattaisi pyytää kummiksi joku muu henkilö kuin ystäväsi? On vaikeaa ylläpitää pitemmällä tähtäimellä tuollaista ystävyyttä (ja myös kummisuhdetta) missä toinen osapuoli pariskunnasta on hyvä ystävä ja toinen melkein vihollinen.


    • hulivililfhjdk

      Tottakai pyydät vain ystävääsi. Jos ihmettelee niin sanot niin kuin asiat on, eli että et koe olevasi vielä niin tuttu ja paljon tekemisissä tämän miehen kanssa että siksi ette nyt pyydä kummiksi häntä. Ei tarvitse painottaa että ette pidä miehestä... Mieshän voi kyllä halutessaan osallistua lapsen elämään ihan siinä missä tämä ystäväsikin oli hän sitten kummi tai ei, ei siitä tarvitse lapselle tai ylipäätänsä ollenkaan mitään numeroa tehdä. Toisaalta kun ei ole kummi niin ei ole pakko ja voi olla miehenkin mielestä parempi niin jos kerran hänkin kokee ettette oikein tule toimeen. Ei tule sitten mitään kiusallista pakkokummitilannetta... on minullakin kaksi kummilasta, joiden kummi mieheni ei ole (ristiäisten aikaan seurustelimme, nyt olemme naimisissa). Mies on lapsille kummi ihan siinä missä minäkin, nimi puuttuu vain virallisesta paperista. Ei haitannut meitä kumpaakaan pätkän vertaa, ei olisi tullut mieleenkään loukkaantua! Lapset eivät varmaan edes tiedä tai sisäistä, että varsinaisesti mies ei ole kummi, koska aina olemme yhdessä vierailemassa kummiperheen luona jne.

      • nakkeli

        Joo, saman asian voi sanoa monella tavalla. Kannatan myös tällaista lempeää painotusta, kuin hulivilifhjdk :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe