Saako TVT-asuntojen parkkipaikoilla käyttää moottorilämmittimen lisäksi sisätilalämmitintä? Teho on 450W ja moottorilämmittimen kai se tavallinen 600W.
Löytyykö jostain netin syövereistä taloyhtiön säännöt tähän?
TVT-Asuntojen säännöt - autolämmitin
15
301
Vastaukset
- tvt paskaa
Ei saa.Itselläni oli kolme vierekkäistä autopaikkaa eli yhden tolpan kaksi pistoketta oli periaatteessa mun omassa hallinnassa.prätkä oli viereisessä paikassa ja avoauto samassatolpassa kuin mersu eli käyttöauto.Elikkä homma meni näin: joku saatanan tallipoliisi kävi kyttäämässä iltaisin autoja ja kuuntelemassa onko jossain sisätilanlämppäri päällä,No sain kirjeen jossa kiellettiin sisälämppärin käyttö koska tolpan sulake ei kestä molempia.Lähetin sähköpostia autopaikoista vastaavalle ja sanoin että omistan molemmat pistokkeet ko.tolpasta joten sulake ei ole vaarassa.Ja yllätys yllätys. selitys oli se että se voi kuitenkin kuormittaa koko hallin sulaketta.Seuraava sähköposti: miten se voi kuormittaa koko hallin sulakkeita koska n. kolmas osa hallista on tyhjillään.Loppujen lopuksi myönsi että kateushan se siinä taas.Eivät voi muut tietää että omistan kolme paikkaa..Muutin pois tee samoin.
- omistaja vuokralla?
Mitä sun tarvii mihinkään mitään selitellä? Vittuakos se sitten kelleen kuuluu jos sä OMISTAT ne tolpat ja paikat?
- Autopaikkojen
vuokra pysyy kohtuullisena, kun sisälämmittimen käyttö on kielletty.
Päästöjen eli energiankulutuksen eroa ei taida syntyä
auton tyhjäkäyttämisen tai sisälämmittimen käytöstä.
Sisälämmittimen käyttö parantaa liikenneturvallisuutta. - Selvitä...
...mikä on pistorasiakohtainen A-kapa. Yleensä pitäisi olla 10A/rasia tai ainakin rasiapari. Onko tolpassa sulakkeet/rasia? Jos niin A? 10 A:n sulake kestää 2400 W:a, noin.
Tuo tapauksesi on tyypillinen kestoriita tolppayhteisöissä, ja nimenomaan kateuslähtöinen. "Kun minä palelen, niin palelkoot muutkin"!
Jos paikat kestävät, niin tarjoudu maksamaan tuplahinta tolppapaikasta. Voit samalla testata ohjaako tolppaprotokollaa kateus ja byrokratia vai käytännöllisyys.- syöttösulake palaa
Tolpassa voi olla vaikka 16A sulake, mutta kolmannes parkkipaikasta voi olla yhden 25A sulakkeen takana, eli joka tolpasta ei voi ottaa sen oman sulkkeen mahdolistamaa maksimia, kun sitten palaa syöttösulake.
- Kuhmosta
Saanko kysyä, minin Turussa tarvitaan auton sisätilanlämppäriä? Eihän siellä ole koskaan kunnon talvea.
- Kohmosta
Jaa ei vai?
- Kivempi mennä töihin
Mihin te siellä Kuhmossa mitään lämppäreitä tarvitte, kun ei tarvi aamulla lähteä edes töihin?
- epätietoinen..
No sitten en ota autopaikkaa, vaan jatkan vieraspaikkojen käyttäjänä ilmaiseksi. Moottori uudessa autossa käynnistyy kyllä kovimmassakin pakkasessa, mutta pirunmoisen kylmyyden ja sulien tuulilasien takia aamulla autoon mentäessä olisin valmis maksamaan sen TVT-asuntojen 6 euron kuukausimaksun. No lähes jokainen auto tällä parkkipaikalla on aamuisin ikkunoista sula ja lämppärit huutaa sisällä, mutta jos se ei ole sallittua niin miksi maksaa turhasta autopaikasta, kun sellainen löytyy ilmaiseksi samalta parkkipaikalta. Hieman kuluu enemmän löpöä kylmällä moottorilla ja naarmuuntuu tuulilasi krapatessa, mutta raha ei ole se ongelma:)
- Uusi auto
ja jokainen aamukäynnistys vastaa hki-ouluun ajoa,että pilaa moottorisi muutaman euron takia.
- Ja höpsistä
Uusi auto kirjoitti:
ja jokainen aamukäynnistys vastaa hki-ouluun ajoa,että pilaa moottorisi muutaman euron takia.
Jokainen tajuaa että tuollainen väite on tuulesta temmattu. Ehkä asia oli noin 60 luvun öljyillä.
Itse en ole käyttänyt lohkolämmintä ja jos laskee että teen 100 kylmäkäynnistä vuodessa, niin se vastaisi muka jotain 100.000km ajoa, kolmessa vuodessa 300tkm ja siihen tietysti päälle se oikeasti ajettu 100tkm, tekee yhteensä 400tkm ja auton moottori on ollut kolmen vuoden iässä täysin kunnossa, ei ongelmia päästöjen kanssa tms.
Ja jos moottori on tuosta kulunut se on muutenkin sitten seuraavan omistajan murhe. - korjaus heti perään
Ja höpsistä kirjoitti:
Jokainen tajuaa että tuollainen väite on tuulesta temmattu. Ehkä asia oli noin 60 luvun öljyillä.
Itse en ole käyttänyt lohkolämmintä ja jos laskee että teen 100 kylmäkäynnistä vuodessa, niin se vastaisi muka jotain 100.000km ajoa, kolmessa vuodessa 300tkm ja siihen tietysti päälle se oikeasti ajettu 100tkm, tekee yhteensä 400tkm ja auton moottori on ollut kolmen vuoden iässä täysin kunnossa, ei ongelmia päästöjen kanssa tms.
Ja jos moottori on tuosta kulunut se on muutenkin sitten seuraavan omistajan murhe.Nyt piti tulla heti korjamaan, teen tietysti kaksi kylmäkäynnistystä satana päivänä, eli kolmessa vuodessa 600tkm kylmäkäynnistysten kulutusta. Saattaa niitä kylmästartteja tulle kyllä vielä selvästi enemmänkin.
- epätietoinen..
Uusi auto kirjoitti:
Mä vaihdan auton muutenkin 3 vuoden välein, joten seuraava omistaja itkee sitä moottoria, toivottavasti se moottorilämmittimet kieltävä isännöitsijä.
- nykijä
epätietoinen.. kirjoitti:
Mä vaihdan auton muutenkin 3 vuoden välein, joten seuraava omistaja itkee sitä moottoria, toivottavasti se moottorilämmittimet kieltävä isännöitsijä.
Lausteen isännöitsijä.tst.n mielestä 500w sisälämmitin kuluttaa enemmän virtaa,kuin 600watin lohkolämmitin.
- oiuytghjk
Ai, teillä on jopa sähkötolpat autoille..? No, eipä ole meillä kaikilla TVT:n asukkailla... Onneksi 90-luvun ranskalaisautoini on kaikista pakkasita huolimatta käynnistynyt joka aamu.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792