Tekeekö HUSGVARNA kesämoottorisahoja

Linnainmaa1950

Husse malli 236 hyytyy pakkasessa,eli sammuu kesken sahauksen eikä käy tyhjäkäyntia ja ei millään uudestaan käyntiin. Sisällä käynnin jälkeen 20 n. 3 tuntia ei mtään ogmelmia kunnes taas pakkasessa hyytyy 3 minuutin jälkeen. Kesällä on toiminut moitteeta takuukorjausten jälkeen.Olen lukenut useta foorumeita , siellä kyllä moititaan usein hussen talviominaiksuuksia, onko näin.Maahantuojakin käski viedä sahan huoltoon,ei ottanut kantaa sahan talviominaisuuksiin, pitäisikö viedä huoltoon aina kesä/ talvi. Taitaa olla paska merkki toi HUSGVARNA. Ps. Hain naapurista STIHL.n joka ollut viime kesän jäljeltä ulkona , vaihdoin bensan ja eikun saha lähti saman saman tien käyntiin, tein sillä kolme tankillista hommia, pakkasta -23. Onko noi oranniset koneet kaikki yhtä huonoja. Mitä kokemuksia on muilla

9

3498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huksvarma

      Hussen omistajat kuulemma sahailevat lämpimässä tallissa. En kyllä pitemmän päälle suosittele!
      Kannattaa ostaa suosiolla kunnollinen valko/oranssi saha.

    • jupe,.,.,.

      Husulla oli joku halpamalli mikä ei oikein tahtonut toimia ollenkaan. Muistaakseni sitä ei kasattu ruotsissa vaan jossakin muualla. Ja jos en vallan erehdy se on juuri tuo 236. Ainoa neuvo on jättää se kauppaan tai myydä pois ja hakea joku parempi husu tilalle tai joku toinen merkki. Jos sen vanhan satasella myy ja investoi toisen niin saa tilhi 180 mikä on ihan käypä yleissaha.
      Töissä olen ajellut husu 435:lla ja se on muuten pelaillut hyvin mutta varsinkin kylmä käynnistys vaatii tarkat toiminpiteet. Jotenkin siinä silti häiritsee primerpumpun hölmö sijoitus käynnistyskahvan taakse ja yleinen kuorma-automaisuus. Vaikuttaisi että tilhi ois ohittanut husun ainakin käyttöominaisuuksiensa puolesta läpi linjan ja muutenkin.

      Täälläpäin paikallinen husukaupias meni konkkaan. Tilhi taas muutti suurempiin tiloihin. Kaksisatasta tilhiä myydään valtavia määriä vaikka on moneen tarpeeseen varsin epäsopiva. Kuulemma husun 339 ei ole saanut lainkaan vastaavaa suosioita..

      • huru-ukko-

        Husqvarna ei tee kesäsahoja, tuo uusi 200-sarja ei ole Husqvarnan tekemä vaan Poulanin peruja johon Husqvarna on jostain syystä pistänyt tarransa. Aidot Husqvarnat ovat Ruottalaisia ja tuo 200-sarja on koottu usassa (luultavasti kuitenkin made in china). Koneviestissä oli tästä juttua ja siinäkin 200-sarja haukuttiin. Sanottiin että Hussen oli pakko "tehdä" halpasaha koska kilpailijoillakin on sellaiset.

        "Täälläpäin paikallinen husukaupias meni konkkaan"
        Kone-ketola tosiaan meni konkkaan, mutta sahat eivät sitä aiheuttaneet. Nykyään ihmiset hakevat kaikki tarvikkeensa motonetistä tai tilaa netistä, ei perinteiset "pajat" enää pärjää.


    • kllii.60

      mun 236 vm.2011. on ainakin tehty sweduissa toiminut ainakin talvella ok.

    • toyooooooota

      Mulla rivinelonen ja 254 huskut on toiminut vielä ainakin pakkasessa ja välillä umpihankikylvyssäkin... :)

      • Anonyymi

        Tämä reiska tarjoo kielikylpyjä sulle köriläs


    • Anonyymi

      Kyllä minun 236 X-Torq on toiminu kelillä kun kelillä.

    • Anonyymi

      Valvoline stou kelpaa myös kesämoottorisahoihin

    • Anonyymi

      mul on tuo 238 ja pärjätty 80 luvulta asti, liekkö sattumaa kun pelannut jos romuja ovat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe