Tekeekö HUSGVARNA kesämoottorisahoja

Linnainmaa1950

Husse malli 236 hyytyy pakkasessa,eli sammuu kesken sahauksen eikä käy tyhjäkäyntia ja ei millään uudestaan käyntiin. Sisällä käynnin jälkeen 20 n. 3 tuntia ei mtään ogmelmia kunnes taas pakkasessa hyytyy 3 minuutin jälkeen. Kesällä on toiminut moitteeta takuukorjausten jälkeen.Olen lukenut useta foorumeita , siellä kyllä moititaan usein hussen talviominaiksuuksia, onko näin.Maahantuojakin käski viedä sahan huoltoon,ei ottanut kantaa sahan talviominaisuuksiin, pitäisikö viedä huoltoon aina kesä/ talvi. Taitaa olla paska merkki toi HUSGVARNA. Ps. Hain naapurista STIHL.n joka ollut viime kesän jäljeltä ulkona , vaihdoin bensan ja eikun saha lähti saman saman tien käyntiin, tein sillä kolme tankillista hommia, pakkasta -23. Onko noi oranniset koneet kaikki yhtä huonoja. Mitä kokemuksia on muilla

9

4319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huksvarma

Hussen omistajat kuulemma sahailevat lämpimässä tallissa. En kyllä pitemmän päälle suosittele!
      Kannattaa ostaa suosiolla kunnollinen valko/oranssi saha.

• jupe,.,.,.

Husulla oli joku halpamalli mikä ei oikein tahtonut toimia ollenkaan. Muistaakseni sitä ei kasattu ruotsissa vaan jossakin muualla. Ja jos en vallan erehdy se on juuri tuo 236. Ainoa neuvo on jättää se kauppaan tai myydä pois ja hakea joku parempi husu tilalle tai joku toinen merkki. Jos sen vanhan satasella myy ja investoi toisen niin saa tilhi 180 mikä on ihan käypä yleissaha.
      Töissä olen ajellut husu 435:lla ja se on muuten pelaillut hyvin mutta varsinkin kylmä käynnistys vaatii tarkat toiminpiteet. Jotenkin siinä silti häiritsee primerpumpun hölmö sijoitus käynnistyskahvan taakse ja yleinen kuorma-automaisuus. Vaikuttaisi että tilhi ois ohittanut husun ainakin käyttöominaisuuksiensa puolesta läpi linjan ja muutenkin.

Täälläpäin paikallinen husukaupias meni konkkaan. Tilhi taas muutti suurempiin tiloihin. Kaksisatasta tilhiä myydään valtavia määriä vaikka on moneen tarpeeseen varsin epäsopiva. Kuulemma husun 339 ei ole saanut lainkaan vastaavaa suosioita..

• huru-ukko-

Husqvarna ei tee kesäsahoja, tuo uusi 200-sarja ei ole Husqvarnan tekemä vaan Poulanin peruja johon Husqvarna on jostain syystä pistänyt tarransa. Aidot Husqvarnat ovat Ruottalaisia ja tuo 200-sarja on koottu usassa (luultavasti kuitenkin made in china). Koneviestissä oli tästä juttua ja siinäkin 200-sarja haukuttiin. Sanottiin että Hussen oli pakko "tehdä" halpasaha koska kilpailijoillakin on sellaiset.

"Täälläpäin paikallinen husukaupias meni konkkaan"
        Kone-ketola tosiaan meni konkkaan, mutta sahat eivät sitä aiheuttaneet. Nykyään ihmiset hakevat kaikki tarvikkeensa motonetistä tai tilaa netistä, ei perinteiset "pajat" enää pärjää.

• kllii.60

mun 236 vm.2011. on ainakin tehty sweduissa toiminut ainakin talvella ok.

• toyooooooota

Mulla rivinelonen ja 254 huskut on toiminut vielä ainakin pakkasessa ja välillä umpihankikylvyssäkin... :)

• Anonyymi

Tämä reiska tarjoo kielikylpyjä sulle köriläs

• Anonyymi

Kyllä minun 236 X-Torq on toiminu kelillä kun kelillä.

• Anonyymi

Valvoline stou kelpaa myös kesämoottorisahoihin

• Anonyymi

mul on tuo 238 ja pärjätty 80 luvulta asti, liekkö sattumaa kun pelannut jos romuja ovat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe