"Haaviston porukka tuhosi liberalismin"

siinäs kuulitte

Tuulikki Ukkola:

"Näiden vaalien saldo on hurja: liberalismin täystuho, kuolema. Sitä ei aiheuttanut liberalismilla vaalikentille ratsastanut Pekka Haavisto, vaan hänen tukijansa, tieteen edustajat, kulttuurikuikelot (huom. oululainen ilmaus) ja sosiaalisessa mediassa mellastavat liberaalifundamentalistit. He tuhosivat liberalismin perusaatteen, suvaitsevaisuuden ja vapaamielisyyden.

Liberalismia ei ole se, että julistaudutaan liberaaliksi,potkitaan ja herjataan toisinajattelijoita, riehutaan ja rällätään sosiaalisessa mediassa ainoiden oikeiden ehdokkaiden puolesta. Noita toisia saa haukkua ja kiusata, kilpailevasta ehdokkaasta saa levittää valheita –liberalismin nimissä. Kaikki jotka ajattelevat toisin tai uskaltavat epäillä näitä ehdottomasti oikeassa olijoiden mielipiteitä, ovat sieltä alapäästä.

Älkää tulko lankoja pitkin ja sanoko, että turpa tukkoon Ukkolan akka, et sinä mitään liberalismista tiedä. Enköhän minä jotain tiedä. Olen LKP:n (Liberaalisen Kansanpuolueen) viimeinen kansanedustaja ja entinen puheenjohtaja. Liberalismi ei todellakaan ole toisinajattelijoiden jahtaamista, panettelua. Se on vapaamielisyyttä ja suvaitsevaisuutta.

Olen myös iloinen siitä, että oppi-isäni Olavi Borg, entinen professorini Tampereen yliopistosta ja liberaali kansanedustaja 70-luvulta, on Niinistön kannattaja. Se mielestäni osoittaa sen, että Haaviston ympärille ryhmittyneen ”suvaitsevaiston” liberalismi on bluffia.

Liberalismi lähtee siitä, ettei ole olemassa ainoaa oikeaa aatetta. On monia aatteita, joiden puolesta itse kukin voi taistella ja tehdä töitä. Jokin aate voittaa, jokin häviää – kuten liberalismi. Sitä olen surrut kohta 20 vuotta. Mutta älkää pukeko älämölöä ja vihaa vastustajia kohtaan liberalismin kaapuun.

Kulttuuriväki on suurella joukolla ja tekemisen innolla rientänyt Pekka Haaviston taakse. Tässä ei ole mitään moitittavaa tai pahaa sanottavana, päinvastoin. Mutta siinä sen sijaan on, että juuri kulttuuriväki edustaa kaikkein ehdottominta ja suvaitsematonta joukkoa.

Olen todella ihmeissäni kulttuuriväen liikehdinnästä, kellokkaiden ehdottomuudesta. Tilanne vaikuttaa aivan samalta kuin 70-luvun stalinistiaikoina: jos et ole ajattele niin kuin me stalinistit, et ole mitään, et saa rooleja, et apurahoja, et etene uralla. ”Me pidämme
siitä huolen.”

Vaaran merkit ovat pelottavat. Jos kulttuuriväki, tieteen ja taiteen edustajat ja muutkin Haaviston kannattajat jatkavat toisinajattelijoiden jahtaamista, ajaudumme 70-luvun ahdasmielisyyteen, hulluihin ”stalinistiaikoihin”.

Hyvät Haaviston ympärille ryhmittyneet kolme-nelikymppiset: kysykää isiltänne ja äideiltänne, mitä 70-luku heille merkitsi. Oliko se muuta kuin sivistymätöntä panettelua, neukkujen nuoleskelua? Jokaisella on oikeus poliittisiin mielipiteisiin. Niin teillä kuin kaikilla muillakin, myös toisinajattelijoilla ja Niinistön kannattajilla."

Tuulikki Ukkola 3.2.2012

http://tukkola.puheenvuoro.uusisuomi.fi ... 3%A4ystuho

14

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm... Todella viisaita sanoja.

• ):(:):(

KIITOS! Nykyään tuntuu, että kaikkea muuta saat olla paitsi hetero kristitty. Itse olen törmännyt melkoiseen vihapuheeseen netissä näiden "liberaalien suvaitsevaisten" suunnalta. Esim. kristityt tuntuvat olevan aivan vapaasti haukuttavaa porukka, jatkuvasti saa lukea olevansa idiootti, aivoton, yms. Eipä niin kauan aikaa, kun professorien taholta tuli ehdotusta uskovaisten laittamisesta pakkohoitoon...Suvaitsevaiset eivät sitten millään saata suvaita esim.kouluissa joulujuhlissa kristillistä sisältöä, mutta tontut ja joulupukit sinne kyllä mahtuvat.
        Nykyään vallalla ovat ääriliberalistit, joiden on vaikea suvaita toisin ajattelijoita. Se voi pahimmillaan johtaa toisinajattelijoiden vainoamiseen ja vihaan eri muodoissaan. Mielestäni todellinen suvaitsevaisuus pyrkii ymmärtämään myös omasta mielestään niitä suvaitsemattomimpiakin...

• Tykki

Hieno kirjoitus.

• karo6789
      • Alt Gr

Reeta Niemonen? Sehän on kuvan perusteella nuori tyttö. Ja noin hyvän kirjoituksen vetäisi. Johan jotakin.

• 7+11

Näin on asia.

On suvaitsevaisuutta ja on "suvaitsevaisuutta".

Erinomaisen hyvä kirjoitus.

• Tykki

Tulee tästä vielä mieleen se Lastumäen/Kinnusen rauhan yhdistys. Kotimainen elokuva, jossa pakotettiin nyrkillä rauhaan. Lastumäki oli muuten hieno näyttelijä.
      Oletkos siinä, nyrkillä turpaan jos et ole suvaitsevainen. Sillalailla.

• valkopukuinen nainen

Hyvä, Tuulikki Ukkola puhut asiaa. Isäni oli myös aikoinaan 60-luvulla liberaaleihin kuuluva. Ajatusmaailmahan oli vasemmiston ja oikeiston välissä oleva.

Jotkut näyttelijät ja esiintyvät taiteilijat taitavat olla rooliensa vankeja eivätkä elä todellisuudessa. Heistä tärkeintä on, että on hauskaa. Välillä voi pitää hauskaa mutta elämä sinänsä vaatii jokaisen kehittymistä henkisesti aikuiseksi. Se on elämän tarkoitus.

Niinistössä on tarpeellista puoluettomuutta, joka hyvältä valtion päämieheltä vaaditaan. Ei se ole pellen homma, joksi jotkut sen mieltävät.

• Maria M

Haavistolaiset ovat ryöstäneet vihreän liikkeen omiin tarkoitusperiinsä.

• sivusta seurannut

Mitä olen fb:ssä keskustelua seurannut sekä täällä ja muissa medioissa, tätä alatyylistä rälläämistä harrastavat enemmän Niinistön kannattajat. Esim Haaviston kannattaja eivät juurikaan vieraile Niinistön fb- sivuilla haukkumassa häntä, mutta Niinistön sen sijaan....

• M M

En tiedä fb:stä kun en sitä tunne. En ole katsonut aiheelliseksi liittyä sinne. Sen tiedän kuitenkin, että täällä haavistolaiset pyörittää samoja Niinstöä herjaavia "väärennöksiä" päiväkaudet, ettei asialliset kirjoitukset pääse kunnolla luettavaksi.

• Sosialisti 1966

Muistan kyllä sinut ja teidän Liberaalisen puolueen teesinne. Kuinka hyökkäsitte Suomen työväenliikettä vastaan, joka on aina vuoden 1918 jälkeen ajanut tasa arvoa tähän maahan. te luulitte silloin yhdessä muiden porvarien kanssa haudanneenne Suomen työväeston sorakuoppiin, vankiloihin ja kurjuuteen. Mitä tapahtui te hävisitte sen taistelun.

Paljon on vettä virrannut sen jälkeen ajan saatossa ja nyt olleen tilanteessa, jossa ääri oikeiston Perus Suomalaisten ja fundamentalistien RKP ansiosta ollaan tilanteessa, jossa on raskaasti hyökätty seksuaalivähemmistöjä, maahanmuuttajia ja Ruotsin Suomalaisia vastaan. Nyt on noussut se kansanliike, joka teitä vastustaa ja teidän laisianne. Nyt te käännättekin asian niin, että ne jotka ajavat tasa arvoa kaikille tähän maahan ovatkin yhtäkkiä niitä, jotka jahtaava toisinajattelijoita johon teikäläiset porvarit kuuluvat. Johan ovat maailman kirjat menneet sekaisin. Teikäläisethän hyökkäsivät härskisti Suomen vähemmistöjä vastaan. Ja nyt kun vähintään 40% Suomen kansasta näissä vaaleissa sanoo EI suvaitsemattomuudelle niin te tuomitsette heidät Stalinisteiksi johan on aikoihin eletty. Kyllä Paavo Lipponen ajoi näissä vaaleissa ihan oikeaa asiaa yhdessä Haaviston kanssa.

• Niinistölle tuki

Antaa kulttuuriväen vaan hillua. Kun ajat huononee ja joutuvat työttömäksi niin onhan heillä jotain mitä muistella äänestyajoista.

• kuoleman vakavaa

Suomessa pitäisi olla nyt vahva johtaja sillä tulemme aikaan, jossa mikään ei ole enää itsestään selvää. Haavistolla ei johtajakokemusta. Niinistö valittava, vaikka ei olisikaan hänen kanssaan samoilla linjoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1555
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1193
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe