Virtuaalimaailmassa puhuminen on helpompaa kuin kasvokkain. Silloin ei tarvitse pelätä, että saa väärin uskovan tai väärään porukkaan kuuluvan, esim kanttorin tai piispan sihteerin kaverin tai kaverin kaverin leiman.
En ole seurannut palstaa pitkään aikaan. Oikeasta elämästä kerron sen verran, että eri puolilta Suomenmaata olen saanut vuosien aikana yhteydenottoja, ja minulta on kysytty, miten siellä Turussa. Luulen, että jonkun käsityksen asioista on saanut kun seuraa tätä palstaa. En tiedä, sillä kuten sanoin, en ole itse seurannut.
Turussa naispappeusasia on noussut valtakunnalliseksi puheenaiheeksi. Se on kiivastuttanut jotkut rauhanyhdistyksen organisaatiossa merkittävässä asemassa olevat ihmiset. Itse ajattelen niin, että Jumalan valtakunnassa kaikki ihmiset ovat lapsia, ja laumalla on vain yksi johtaja.
Ehkä naispappeusasiasta käydään vielä keskustelua. Sitä ennen on kuitenkin opittava puhumaan ihmisille suoraan, keskustelemaan, kuuntelemaan ja rakastamaan. Ilman tätä ei voi tehdä mitään, eikä suolata ketään.
Olen iloinen, että seurakunnassamme on veljiä, jotka ovat myöntäneet tehneensä väärin. Tulen tavattoman iloiseksi, kun kuulen, että nämä veljet pyytävät vääryyksiään anteeksi. Ehkä heillekin siihen voimaa annetaan. Toivon myös, että minun ei tarvitsisi enää kuulla muistinmenetyksistä niin usein. Valheella on lyhyet jäljet, vaikka joku voikin luulla, että kun sanon, etten muista, sillä pääsee vapaaksi. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
Kuulin, että rauhanyhdistyksellä oli pidetty puhe, jossa oli nimeä mainitsematta asetettu toinen puhujaveli nurjaan valoon. Kyseinen puhuja oli huolissaan jostain asiasta, mutta ei katsonut asiakseen ilmoittaa koko asiaa perinpohjaisesti seurakunnalle, vaan kautta rantain ja vähittäin vihjaillen. Tämän vihjailun kohteena olleelle puhujalle hän ei sen sijaan ollut sanonut asiasta sanaakaan.
Tämä on Turun tautia. Kun täällä opetellaan olemaan ihmisiksi, kaikki muu meille sen ohessa annetaan. Ongelmana ei ole naispappeus eikä missään nimessä kanttori, joka musisoi naapurikirkossa. Ongelma on epärehellisyys tai selkärangattomuus, tai molemmat.
Turun rauhanyhdistys
19
1443
Vastaukset
- mn.n.mn
Toi sama tauti taitaa olla vallalla aika monessa muussakin siionissa. Pidetään tuollaisia vihjailevia mustamaalauspuheita joitakin vl-ihmisiä kohtaa. Ei kuitenkaan käydä kohti mistään asiasta. Siellä Turussa näyttää käyneen niin että rengistä on tullut isäntä. Kun tilanteen pitäisi olla niin, että seurakunta hoitaa puhujat ja johtokunnan, siellä johtokunta on ottanut hoitavan huoneenhallituksen roolin.
Ja oikeasti mistään asioista ja ongelmista ei puhuta.- Puhujan vakanssi?
"Toi sama tauti taitaa olla vallalla aika monessa muussakin siionissa. Pidetään tuollaisia vihjailevia mustamaalauspuheita joitakin vl-ihmisiä kohtaa. Ei kuitenkaan käydä kohti mistään asiasta."
Tuosta menettelystä puheen ollen tähän voisi lisätä ainakin yhden paikkakunnan Pohjois-Pohjanmaalta. Toinen päätekijöistä on puhuja. Vihjailuna vielä tässä vaiheessa, mutta tullaan vielä kuulemaan. - Turun tunari
Turun johtokunnalta loppui rohkeus, kun eivät saaneetkaan salassa järjestää hoitokokousta lastenpuolustajalle. Nyt sitten nimettömänä vihjaillaan kun muuhun ei kyetä. Vellihousuja koko sakki!
- keskustelun paikka
Juuri niin .muuallakin tehdään niin.Koen sen yhtä pahaksi kuin raiskauksen,seuraukset ovat vielä pahemmat,Siinä ei voi olla veljellisessä rakkaudessa puhtaasta sydämestä .vääryys saa vallan ja rakkaus kylmenee. sotkut syvenee.
Kuka kukkulan valloitta ?Johtokuntako ,Srk vai yhteinen seurakuntako?
Jos te valossa vaellatte ,teillä on osallisuus keskenänne jeesuksen kristuksen
Jumalan pojan veri puhdistaa kaikesta pahasta.
Pienimmät ja vähäisimmät ovat suurimmat Jumalan valtakunnassa.- Rivijäsen
Johtokunnassa on veljien usko kuivunut.
- Jumala valmistaa
Todella hyvä kirjoitus!
"Ongelma on epärehellisyys tai selkärangattomuus, tai molemmat. "
Tämä on monen ry:n ongelma. Uskovaisia ihmisiä on juoruilemalla takanapäin saatettu täysin väärään valoon - kiusaamalla sillä jollakin. Kyseiseltä kohteelta ei ole kysytty eikä hänelle ole kerrottu asiasta mitään tai vain epämääräisesti vihjailtu jostakin. Huhuja ruokkinut juoruilija/juoruämmä/-äijä on saanut manipuloitua puolelleen kiusaajia. Tämä sama kaava toistuu yhteisössä melkein joka asiassa. Täysin syyttömästä tehdään syntipukki ja väärintekijää suojellaan.
Onneksi sen ovat jo tuomioistuimetkin "huomanneet", ettei "uskovainen" edes tuomiosalissa välttämättä puhu totta. - 38x79
"sut terttis naulita ristiin siitä häirikoimästä"
Jos toisen asiallista kirjoitusta haukut häiriköinniksi, niin voit itse katsoa peiliin ja tarkasti! - 11+7=19
Tuohon alkuun vielä, että tämä ilmiö on samalla tavalla puhujia kuin muitakin ihmisiä lähellä. Se, että ilmiö toistuu samanlaisena muillakin paikkakunnilla, tarkoittaa tietysti juuri sitä, että tässäkään asiassa Turussa eivät asiat ole sen kehnommin kuin muuallakaan.
Pelottavaa on ajattelu, että itse kun olen oikeassa, minulla on lupa ajaa asiaani epärehellisin ja epäreiluin keinoin, ja teeskennellä tarvittaessa muistisairasta jos minulta joku kysyy asioista, joita olen tehnyt tai puhunut. - itäsuomalaisittain
Täällä Ovensuussa tapahtui sellainen, että Elo-veli sai tarpeekseen eräistä pyhäkoulun opettajista. Hän otti listat itselleen ja poisti muutaman nimen ja yhden sellaisenkin jota ei aikonut. Asianomaisille ei kerrottu "vapatuttamisesta". He alkoivat kyselemään. Ei löytynyt nimeä, mutta ei myöskään selvitystä miksi lista oli kirjoitettu uudestaan. Johtotkunta käsitteli. Käsitteli uudestaan ja äänesti. Elo-veljen kanta hävisi 3-9. Siihen hän ei tyytynyt. Odottelemme jatkoa.
Että tällaista talostelua vapauden ja sorron hengessä- Kaikki jatkuu vaan
Mutta Elo-veli on edelleen siionin rakkaudessa. Eikö totta?
- ihimettelijänä
Turun ongelmaa ei voi ratkaista.
On sellainen tuntu, että etelän reissuja voi tehdä ilman vaimoa, veljien saarnoja saa arvostella, asioita voi unohtaa ja painostusta voi käyttää, omia tukijoukoja voi kerätä, luottamuksellisia kirjeitä voi julkistaa, kirkkoa saa arvostella, saarnoissa saa jutustella luottamuksellisten keskustelujen teemoja, ym
Jotta oikeista ja todellisista asioista ei syntyisi keskustelua agendalla tulee olla syntipukki tai muu teema. Näin tulee jatkumaan.
Eiköhän polteta sikarit- Terveyttä hoitamassa
No kiitos, kyllä se sikaari aina maistuu, laatusikaari. Etelässä setä voi hoitaa terveyttään kun saa hierontaa hyvin halvalla.
Täällähän tuo fysioterapia maksaa maltaita...............
- Kuunnelkaa veljet!
Luojan antaman laulamisen lahjan käyttäminen ei voi olla syntiä, vaikka se näin Turun Ry:llä ja SRK:ssa luokitellaan. Kuunnelkaa vaikka youtubesta Heikki Rainion laulua kirkossa kuoron solistina ja sanokaa sen jälkeen, mihin syntiin hän siinä muka lankeaa.
Itse näen ja kulen hänen laulussaan Jumalan suuren luomistyön ihmeen ja san siitä suurta lohtua. Jumalan Rakkaus puhuttelee minua hänen laulunsa kautta. Ei sellainen voi olla syntiä.- L. Lemminkäinen
Onko sitä laulamista kukaan ollukkaan kieltämässä.
- Älä valehtele!
L. Lemminkäinen kirjoitti:
Onko sitä laulamista kukaan ollukkaan kieltämässä.
Kysyhän Heikki Rainiolta, kuinka monta hoitokokousta hänelle on asiasta järjestetty. Sekä paikallisyhdistyksen, että SRK:n toimesta.
- haloo haloo haloo
eminemikin käyttää vaan luojalta saamaansa lahjaa, joten wtf?! emme me ole tuomareita, antaa laulajien laulaa!!! ei se voi olla syntiä!!
tässä eminemi panee parastaan (geeneri featuring): http://www.youtube.com/watch?v=YD592Gmy6Jo&feature=related
tuo tsipale antaa mulle palijo lohtua ja sanat eritoten puhuttelevat. hiano biisi!
- Evl-veronmaksaja
Viisaita kirjoitat!
Virtuaalimaailmasta en tiedä, mutta keskusteluun netissä pitää kannustaa: keskustelu on valvottua ja siitä jää dokumentti (jos ei harrasteta mielivaltaista sensuuria, kuten S24:ssä).
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110