Paljonko joudun suunnilleen itse kustantamaan kelan korvaamasta psykoterapiasta?
Missään ei lue kelan valtuuttamien psykoterapeuttejen hintoja, sanotaan vain, että hinnat menevät 60-100 euroon, riippuen terapeutin pätevyydestä.
Olen kuntoutustuella. Voinko hakea hoitotukea terapiaa varten?
Paljon psykoterapia tulee maksamaan nuorille (alle 25)?
2
367
Vastaukset 2
- forptoypiojkgjbhaöit
Voit hakea kelan kuntoutuspsykoterapiaan riippumatta siitä, oletko sairauslomalla, kuntoutustuella tai et.
Sitä, minkälaiseksi omavastuuosuus jää, ei voi sanoa, kun se riippuu psykoterapeutin taksasta. Erityistason psykoterapeutilla käynneistä kela maksaa 52.14 euroa/kerta ja vaativan eritystason psykoterapeutilla (tai psykiatripsykoterapeutilla) käynneistä enemmän, mutta heillä taksatkin on kalliimpia.
Joillakin psykoterapeuteilla on kotisivut ja niillä hinnat. Voit myös ottaa vaikka sähköpostitse ensin yhteyttä mahdollisiin psykoterapeutteihin ja kysyä taksoja (ja onko vapaita aikoja). Näin sinun ei tarvitse soittaa kaikkia läpi. Kyllä he kertovat hinnat ja voit laskea, mikä oma osuutesi käynneistä olisi. Joskus sosiaalitoimisto tukee omavastuuosuuden kanssa, mutta se lienee poikkeuksellista ja perusteita pitää olla.- Ei nuori
Hei
En ole nuori, joten taksat ovat varmaankin vähän erilaiset kuin mulla yli 40 v.
Mut minulla oma osuus on käyntikerrasta 28 euroa kelan maksun jälkeen.
Hinta ilman korvausta olisi 65 euroa. Terapeutti kertoi heti mitä itse joudun maksamaan, eli osaavat varmaan kaikki sanoa ennen korvauksen hakua..
Ja kertoi myös heti, että saan kuitin aina kuukauden lopussa, eli ainakaan hänelle ei makseta joka käynnin yhteydessä. Käyn terapeutin luona kerran vkossa, joka on tietääkseni minimimäärä. Eli minun maksuni on 4:stä kerrasta 112 euroa, mut olen tosiaan melk.. keski-ikäinen. En tiedä onko merkitystä asuinpaikan sijainnilla, asun Länsi-Suomen läänissä.
Hän on ylemmän eritystason kognitiivinen psykoterapeutti.
Tosiaan maksan jo alennetun hinnan, hän itse hakee kelalta loput ja luulen, että menee muillakin näin, että itse maksetaan jo vähennetty summa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei201324Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331221- 641220
- 1081195
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671039- 109989
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94947Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182913- 43824
- 80821
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66781Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50676- 43656
- 58653
- 70636
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087608Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r121570- 52554
- 60544