Renkaan DOT numeron piti ilmaista sen valmistusaika jotenkin.
Minulla on iäkkäät ja liukkaan tuntuiset Michelinit. En löydä niistä nuuta DOT -merkintää kuin DOT HM CM. Näinhän sen ei pitänyt mennä? Mistä nyt tiedän kuinka vanhat renkaat ovat (tulivat varaosa-auton mukana).
Miten eroaa vuonna 1999 ja 2009 tehtyjen renkaitten merkinnät? Entä 1989 ja -79?
Kiitos parempimuistisille!
Mites se menikään?
7
98
Vastaukset
- j cj j6jjc
Eiköhän nyrkki sääntö ole se et josset löydä sit dot merkintää,niin vanhat ja kovettuneeet renkaat alla
- Kyrbä
Ei tuo DOT merkintä kerro renkaan valmistumista mitenkään. Renkaassa on merkintä jossa on valmistusviikko ja -vuosi. Aiemmin se merkittiin esim. 123 ja silloin se tarkoitti viikko 12 ja vuosi 1993. Myöhemmin merkintä muuttui nelinumeroiseksi,
esin 1203. Silloin se olisi valmistettu viikko 12 vuonna 2003.
Toinen asia on, että turhaan noita merkkejä kytätään ja yritetään päteä. Jos rengas ei pidä, vaihda se.- Rengasihmettelijä
OK. Keväällä nypin nastat pois ja ajan renkaat loppuun kesärenkaina vaikka äänekkäät ovatkin. Kesäkelillä ainakin pitävät riittävästi.
- pöh.
renkaan tekninen ikä valmistusajankohdasta, joka on merkitty renkaan kylkeen nelinumeroisena tunnuksena DOT-merkinnän yhteyteen; kansainvälisen käytännön mukaisesti renkaan kokonaisiäksi suositellaan enintään kymmenen vuotta.
http://www.rengasvalmistajat.fi/20 - Auto Masentaja 2
pöh. kirjoitti:
renkaan tekninen ikä valmistusajankohdasta, joka on merkitty renkaan kylkeen nelinumeroisena tunnuksena DOT-merkinnän yhteyteen; kansainvälisen käytännön mukaisesti renkaan kokonaisiäksi suositellaan enintään kymmenen vuotta.
http://www.rengasvalmistajat.fi/20Kauppiaalla on kauppiaan puheet.
- Kenellä
Auto Masentaja 2 kirjoitti:
Kauppiaalla on kauppiaan puheet.
on kauppiaan puheet? Tuo DOT- merkintähän on kuluttajan, siis asiakkaan etu. Ei pääse nulju gummikauppias myymään vanhoja kovettuneita kikkareita uutena.
- mek.1981
Paitti sateella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483