Olen alkanut uskoa Teuvon tavoin, että Jumalan itsensä lähettämä väkevä eksytys täytyy olla kirjoitettuna Raamattuun! Eihän se muuten olisi väkevä eksytys.
Esim. Paavalin viesteillä ihmisiä "seulotaan" ja erotellaan, ketkä todella rakastavat totuutta. Hurmoshenkiset uskonlahkot ovat myös mainittu eksytyksen lähteinä lopun ajan kuvauksissa. Niistä varoitetaan kaikissa evankeliumikirjoissa.
"Jumala lähettää väkevän eksytyksen".....
139
807
Vastaukset
Oletko miettinyt tarkoin, kun tällaisen todistuksen tänne toit, että sinulla on sisälläsi sen verran kasvumaata totuudelle, että kestät sen ivan ja pilkan, kun sinua aletaan haukkua sunilaiseksi?
Monet entiset ystäväni, jotka sinun lailla kirjoitusteni johdosta totuuden tien löysivät, eivät kestäneet, koska heissä kävi toteteen tämä Jeesuksen ilmoitus:
"Kylvö kallioiseen paikkaan kuvaa sitä, joka sanoman kuullessaan heti ottaa sen iloiten vastaan mutta joka kestää vain hetken, koska häneltä puuttuvat juuret.
Kun tulee ahdinko ja vaino sanan tähden, hän luopuu kohta."Nyt saamme odottaakin sitä irvokasta näytelmää kun poloinen aloittaja joutuu liekaasi ja alkaa paljastelmaan yksityiselämänsä saloja, ennen kaikke sitä ahtaanportin välttämättömäksi läpikäymiseksi tarvittavaa aviorikostaan.
Sitten odotamme sitä hetkeä kun sinä julistat poloisen aloittajan ahtaanportin läpikäyneeksi ja sitäkin kun riitaannut hänenkin kanssaan ja julistat ettei aloitatja ole koskaan läpäissyt porttiasi.- Näin se vaan on
On varma myös siitä, että kukaan ei voi minua ryöstää Taivaallisen Isäni kädestä pois minkäänlaisella valheen puhumisella tai usonnollisilla taikapempuilla (selälleen kaatamiset ja jalanvenytykset jne. konstit, mitä iljetyksiä ne siellä usonteltoissaan harjoittavatkin "Jumalanpalveluksen" nimellä.
Sellaisesta menosta ja hurmoksesta pysyn kaukana, en poikkea sinne. Näin se vaan on kirjoitti:
On varma myös siitä, että kukaan ei voi minua ryöstää Taivaallisen Isäni kädestä pois minkäänlaisella valheen puhumisella tai usonnollisilla taikapempuilla (selälleen kaatamiset ja jalanvenytykset jne. konstit, mitä iljetyksiä ne siellä usonteltoissaan harjoittavatkin "Jumalanpalveluksen" nimellä.
Sellaisesta menosta ja hurmoksesta pysyn kaukana, en poikkea sinne.Niin se todella on, ja jos Jumaan valittu olet, sinä kestät myös ne ivat ja pilkat, joita Saatanan palvelijat ovat jo joukolla tulleet toteuttamaan, koska Jumala heidän kauttaan sinua koettelee.
Tämä Jeesuksen ilmoitus pitää paikkansa jokaisen valitun kohdalla:
Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta.
Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
Minä ja Isä olemme yhtä."- Näin se vaan on
Kyllä oikeassa olit kun tuosta hörhöjen legioonasta puhuit etukäteen. En ehtinyt kuin pari viestiä tänne lähettää, niin heti ilmestyivät koloistaan tänne rienaamaan.
Mutta Raamatusta puheen ollen mielestäni juuri Jeesuksen sanomat asiat ovat niitä ikuisen elämän kannalta tärkeitä kohtia.
Jumalan ääni sanoi: Tämä on minun rakas poikani, kuulkaa häntä.
Olen tykännyt kovasti siitä, kun perustat uskosi Jeesukseen. Se on kallio ja perusta,joka varmasti kestää. - normi.
Näin se vaan on kirjoitti:
Sellaisesta menosta ja hurmoksesta pysyn kaukana, en poikkea sinne.Näin se vaan on että mitä suustaan päästää sen läpi käy.
Katotaan, antaa ajan kulua. Näin se vaan on kirjoitti:
Kyllä oikeassa olit kun tuosta hörhöjen legioonasta puhuit etukäteen. En ehtinyt kuin pari viestiä tänne lähettää, niin heti ilmestyivät koloistaan tänne rienaamaan.
Mutta Raamatusta puheen ollen mielestäni juuri Jeesuksen sanomat asiat ovat niitä ikuisen elämän kannalta tärkeitä kohtia.
Jumalan ääni sanoi: Tämä on minun rakas poikani, kuulkaa häntä.
Olen tykännyt kovasti siitä, kun perustat uskosi Jeesukseen. Se on kallio ja perusta,joka varmasti kestää.Olen täällä täysin avoimesti kertonut kaiken elämästäni. Viimeksi toistin tuon Puyhän Hengen saamisen tuskan ja ilon: "Minun todistajani", jonka yllpito siirsi "kaatopaikalle": Yleistä uskonnosta.
Ja siellä se nyt kököttää. Ainakin toistaiseksi kaikkien halukkaitten luettavana.
Niin paljon olen täällä saamistani ilmestyksistä kertonut, että jos se olisi totta, niin kuin Paavali valehteli, että Jumalan ilmestysten kertomisesta hän Saatanan enkelin kurittajakseen sai.
Olisin varmasti samanlaisen Saatanan enkelin kuritettavana.
- Lucas M
Väärin!
Älä koroittele "sunilaisuuttasi!" Oikea usko ei ole SUNILAISUUTTA!
Vaan se on Kristuksessa olemista, sellaisenaan, Jumala antaa kasvun ja uskon voiman. Voiman tehdä hyvää ja elää Hänen tahtonsa mukaista elämää Kristuksessa.
Jos sinun uskosi perustuu omaan hurskauteesi ja omiin hyviin tekoihisi, niin se ei tule kestämään kaikkivaltiaan Jumalan edessä. Vasta kun Kristus saa halita kokonaisvaltaisesti kaikki ajatuksesi, sanasi ja tekosi, voit sanoa olevasi Kristuksessa.TODELLA VÄÄRIN ON VIESTISI.
Totuus on tässä Jeesuksen ilmoituksessa:
"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut.
Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."
Saatanalta se "ilosanoma" on lähtenyt, että totuus on sunilaisuutta, ja Jeesuksen ahdas portti on "suniportti."- Lucas M
TeuvoSuni kirjoitti:
TODELLA VÄÄRIN ON VIESTISI.
Totuus on tässä Jeesuksen ilmoituksessa:
"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut.
Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."
Saatanalta se "ilosanoma" on lähtenyt, että totuus on sunilaisuutta, ja Jeesuksen ahdas portti on "suniportti."Teuvo Sunille "TODELLA VÄÄRIN ON VIESTISI."
TeuvoSuni
4.2.2012 11:48
0
Sulje
> Oletko miettinyt tarkoin, kun tällaisen todistuksen tänne toit, että sinulla on sisälläsi sen verran kasvumaata totuudelle, että kestät sen ivan ja pilkan, kun sinua aletaan haukkua >sunilaiseksi? <
Tämä vastaukseni oli tähän alla olevaan viestiisi, jossa sinä omit tämän ketjun aloittajan hyvän kirjoituksen "sunilaisuudeksi."
Lucas M
4.2.2012 12:15
0
Sulje
Väärin!
Älä koroittele "sunilaisuuttasi!" Oikea usko ei ole SUNILAISUUTTA!
Vaan se on Kristuksessa olemista, sellaisenaan, Jumala antaa kasvun ja uskon voiman. Voiman tehdä hyvää ja elää Hänen tahtonsa mukaista elämää Kristuksessa.
Jos sinun uskosi perustuu omaan hurskauteesi ja omiin hyviin tekoihisi, niin se ei tule kestämään kaikkivaltiaan Jumalan edessä. Vasta kun Kristus saa halita kokonaisvaltaisesti kaikki ajatuksesi, sanasi ja tekosi, voit sanoa olevasi Kristuksessa.
- on lähetetty
Niinkuin aloittaja totesi, Jumala on lähettänyt maailmaan eksytyksen, jotta kallis vilja tulee erotetuksi akanoista. Mutta voi niitä keiden kautta eksytys tulee! Teuvo ei ole mikään Jumalan työkalu vaikka valehtelee ja levittää saastaa sydämensä kyllyydestä. Teuvon sekä hänenkaltaisensa Jeesus tulemuksessaan tuhoaa yhdellä suunsa henkäyksellä.
Vain ne, jotka ottavat Jumalan armotarjouksen vastaan Jeesuksen sovitustyössä ja uskovat Jeesukseen sekä tekevät parannuksen, he kestävät vahvoina eksytyksen keskelläkin. He ottavat Raamatun sanan totena ja auktoritettina, sillä Jumala on läsnä Sanassaan. Kun Pyhä Henki opettaa uskovia kiinnittymään Jumalan sanaan he saavat rakkauden totuuteen, ja silloin he tunnistavat eksytyksen ja sen levittäjät.
Jumalan ilmoitukseen uskollisesti suhtautuville paljastuvat erityisesti Sunin kaltaiset, jotka väittävät ettei Raamattu olisi totta, vaan siellä olisi muka paljon saa.tanan ujuttamia valheita. Raamattu on Pyhän Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle eikä sisällä yhtään valhetta, mutta maailma sen sijaan on täynnään näitä käärmehenkisten vääristelyjäTäydellistä, totuudesta vapaata, Saatanan ilosanomaa on viestisi.
Miksi et usko edes yhtä Paavalin todistusta siitä, miksi hän valehtelee?- Vain ja ainoastaan
TeuvoSuni kirjoitti:
Täydellistä, totuudesta vapaata, Saatanan ilosanomaa on viestisi.
Miksi et usko edes yhtä Paavalin todistusta siitä, miksi hän valehtelee?on Suni valehtelija. Paavali on Jumalan valittu ase julistamaan evankeliumia pakanoille ja palveli uskollisesti Pyhän Hengen johdatuksessa loppuunsa saakka. Hän halusi julistaa ristiinnaulittua Kristusta, mikä on kauhistus kaikille ristivihollisille sekä Sunin kaltaisille ääliömäisille herjaajille
- Näin se vaan on
Vain ja ainoastaan kirjoitti:
on Suni valehtelija. Paavali on Jumalan valittu ase julistamaan evankeliumia pakanoille ja palveli uskollisesti Pyhän Hengen johdatuksessa loppuunsa saakka. Hän halusi julistaa ristiinnaulittua Kristusta, mikä on kauhistus kaikille ristivihollisille sekä Sunin kaltaisille ääliömäisille herjaajille
Itse olet uskovaisten paha herjaaja, joka ei osaansa vaille.
Valittu ase. Ase on paha asia. Jo siitä sinun pitäisi ymmärtää Paavalin kutsumuksen perimmäinen tarkoitus. Vain ja ainoastaan kirjoitti:
on Suni valehtelija. Paavali on Jumalan valittu ase julistamaan evankeliumia pakanoille ja palveli uskollisesti Pyhän Hengen johdatuksessa loppuunsa saakka. Hän halusi julistaa ristiinnaulittua Kristusta, mikä on kauhistus kaikille ristivihollisille sekä Sunin kaltaisille ääliömäisille herjaajille
Kyllä olet Saatanalta mahtavan valheen pelastusvarmuuden saanut, kun et edes Paavalin omaa ilmoitsusta valehtelemisesta usko todeksi.
Saatanan enkeli häntä uskollisesti looppun asti rusikoi, kun ei pystynyt erottamaan Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan ilmestyksistä.
Niin kuin et sinäkään ole siihen pystynyt.Näin se vaan on kirjoitti:
Itse olet uskovaisten paha herjaaja, joka ei osaansa vaille.
Valittu ase. Ase on paha asia. Jo siitä sinun pitäisi ymmärtää Paavalin kutsumuksen perimmäinen tarkoitus.Paavalin kutsumisen perimmäinen tarkoitus on Raamatussa, jopa itse Paavalin kirjoittamana:
"Teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka julistavat totuudenvastaisia oppeja vetääkseen opetuslapset mukaansa."
"Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät.
Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden ."
Ja kun tämä on Jumalan lähettämä, sen kaikki eksyttävät valheet ovat nimenomaan Raamatussa. Eivätkä sen ulkopuolisissa kirjoituksissa."
Jos tätäkään Paavalin todistusta ei olisi Raamatussa:
"Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty.
En edes ymmärrä mitä tee: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.
Niinpä en enää teekään sitä itse, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.
Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää.
Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen..
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Toistan vielä:
Jos tätä Paavalin synnin siteissä olemista ei olisi Raamatussa, ja minä alkaisin samanlaista synnissä elämisen ylistystä laulaa, niin varmasti sinäkin ja kaikki kaltaisesi tekopyhät ja paadutetut uskoisivat, että Saatanan orja olen.- Näin se vaan on
TeuvoSuni kirjoitti:
Paavalin kutsumisen perimmäinen tarkoitus on Raamatussa, jopa itse Paavalin kirjoittamana:
"Teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka julistavat totuudenvastaisia oppeja vetääkseen opetuslapset mukaansa."
"Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät.
Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden ."
Ja kun tämä on Jumalan lähettämä, sen kaikki eksyttävät valheet ovat nimenomaan Raamatussa. Eivätkä sen ulkopuolisissa kirjoituksissa."
Jos tätäkään Paavalin todistusta ei olisi Raamatussa:
"Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty.
En edes ymmärrä mitä tee: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.
Niinpä en enää teekään sitä itse, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.
Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen..
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Toistan vielä:
Jos tätä Paavalin synnin siteissä olemista ei olisi Raamatussa, ja minä alkaisin samanlaista synnissä elämisen ylistystä laulaa, niin varmasti sinäkin ja kaikki kaltaisesi tekopyhät ja paadutetut uskoisivat, että Saatanan orja olen.Paavali puhuu itsestään, kierrellen sanomasta sitä suoraan:
"Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää." Näin se vaan on kirjoitti:
Paavali puhuu itsestään, kierrellen sanomasta sitä suoraan:
"Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää."Ja Saatanan kaksi erinomaista valttikorttia ovat kaksi veetä: veri ja valehteleminen:
"Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä."
Siksi Paavalikaan ei nähnyt valehtelemisessa mitään väärä, vaan ihmetteli:
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"- Näin se vaan on
TeuvoSuni kirjoitti:
Ja Saatanan kaksi erinomaista valttikorttia ovat kaksi veetä: veri ja valehteleminen:
"Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä."
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"Siksi Paavalikaan ei nähnyt valehtelemisessa mitään väärä, vaan ihmetteli:
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"
----
Niinhän nuo väärämieleiset hurmahengetkin valehtelevat julkisesti tulleensa ihmeparenemisen kohteiksi kun kehuvat omaa uskonlahkoaan ja houkuttelevat horjuvia sieluja liittymään heihin. Varoa niitä pitää ja kiertää lahkot kaukaa. TeuvoSuni kirjoitti:
Kyllä olet Saatanalta mahtavan valheen pelastusvarmuuden saanut, kun et edes Paavalin omaa ilmoitsusta valehtelemisesta usko todeksi.
Saatanan enkeli häntä uskollisesti looppun asti rusikoi, kun ei pystynyt erottamaan Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan ilmestyksistä.
Niin kuin et sinäkään ole siihen pystynyt.Säälittävää, taas Teuvo on keskustellut itsensä kanssa.
Kerropa Teuvo miksi sinä toimit sillä yhdellä v-llä, eli valehtelulla?Devoit kirjoitti:
Säälittävää, taas Teuvo on keskustellut itsensä kanssa.
Kerropa Teuvo miksi sinä toimit sillä yhdellä v-llä, eli valehtelulla?Jos siinä Saatanan veren voiman ja valehtelun hengessä olisin yli 20 vuotta toiminut, olisi Pyhä Henki minut jjo aikoja sitten näistä keskusteluista poistanut.
Valehtelu liittyy saumattomasti Saatanan veren voimaan:
"Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä."
Siksi sinä koet jokaisen totuuden sanan valehteluna, kun et päässyt ahtaasta portista sisälle, sinulta otettiin pois kaikki se totuus, jota 14 vuotta rinnallani kulkien opit tuntemaan:
"Jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on."
Eikä yksin sinulta vaan myös KariHenrikiltä, jonka piti itse poistaa raamattukeskustelusta kaikki ne yli 3000 kirjoitusta, jotka oli totuuden tiellä kulkiessaan kirjoittanut.
- ilosanoma?
Jos sinä olet alkanut uskoa siihen sanomaan, mitä TeuvoSuni tuo, niin itsensä TeuvoSunin mukaan Jeesus olisi silloin syyllistynyt valehteluun, sillä "kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden".
Ei ole tarkoituskaan OTTAA VASTAAN Teuvon tuomaa sanomaa, sillä se on mahdotonta, koska Jumala on pelastanut vain Teuvon ja paaduttanut kaikki muut. Evankeliumin ilosanoma on SIINÄ, että Jumala pelasti TeuvoSunin! Onhan se tullut jo nähtyä kautta maailman historian, että Jumalan sana on Jumalan sanaa vain niin kauan kuin sitä luetaan Jumalan viisauden edellyttämällä tavalla. Jos Jumalan sanaa luetaan, tulkitaan ja ymmärretään maailman ihmisiä miellyttävällä tavalla, niin määräävässä roolissahan tuossa "yhteistyössä" on silloin maailman eli riivaajien ja paholaisen "viisaus".
Ei Jeesus käsittääkseni käskenyt tappaa ketään eikä ainakaan siksi, että nuo eivät ole valmiita vannomaan Jeesuksen jumaluuden nimiin. Maailman silmissä tosi kristityiksi tunnustetut kuitenkin ovat tappaneet toisuskoisia kautta aikojen. Mitä tuo kertoo?Se keroo juuri sen totuuden, minkä apostoli Johannes jo vuonna 90 viestitti:
"Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."
Ja tuon Pahan, eli Saatanan valtaan koko ihmiskunta ajautui jo alkuseurakuntien viimeisinä hetkinä, kun Johanneskin toimitettiin vankeuteen pois seurakunnan keskeltä totuutta julistamasta:
"Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko, valtakunta ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä, olin joutunut Patmos-nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut Kristuksesta."
Ja Saatanan kaksi erinomaista valttikorttia ovat kaksi veetä: veri ja valehteleminen:
"Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä."
"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"
- Islamin jihad
ihmeineen ja pedon merkkeineen ja pedon kuvine kumartamisine tulee olemaan väkevä eksytys, aivan niinkuin Nebukadnesarin kuvapatsasta tuli kumartaa ja vain harvat juutalaiset pystyivät olemaan erossa tuosta väkevästä eksytyksestä ja hävityksen kauhistuksesta. Ihmisen Poikana Jeesus myös pelasti nämä kolme juutalaista Danielin ystävää tulisessa pätsissä ja Nebukadnessarinkin antoi kunnian Israelin Pyhälle Herralle, joka palvelijansa pystyi pelastamaan tuholta.
Tämä kaikki on esikuvallista Ilmestyskirjan väkevästä eksytyksestä ja hävityksen kauhistuksesta, sillä Jeesuksen omia, jotka pitävät Jumalan käskyt tappavat luulevat tekevänsä uhripalvelusta Jumalalle tappaessaan Jeesuksen omia kuten Saulus ennen Jeesuksen kohtaamista ja Sauluskin vilpittömällä ja hyvällä omallatunnolla oli eksytetty kuten nämä Islamin jihadin urhot sankarikuninkaat luulevat palvelevansa Jumalaa, mutta väkevässä eksytyksessä palvelevat Saatanaa, sillä Jeesus on Herra ja Jumala, totisesti.
Ei eksytä liian vaikeisiin väkeviin eksytyksiin, sillä niistä tulee vain ongelmia meidän omalle terveelle teologialle ja rakkaudelle Herraa Jeesusta ja myös veljiään ja sisariaan kohtaan, jos eksymme antamaan vääriä todistuksia.
Väkevän eksytksen vastustajat eivät pysty ottamaan pedon merkkiä ja tietää lyhytaikaista suurta ahdistusta ja sieltä myös pelastetut tulevat valkeisiin puettuina ja Herrassa kuolleet ensimmäisssä ylösnousemuksessa saavat autuaallisen osan Jeesuksessa ja valtakunnassaan, kuten on edeltä kirjoitettu ja opetettu ja profetoitu Ilmestyskirjassa.
Joskus uskovina rakennellaan liian väkeviä eksytyksiä itselleen vaikka Raamattua tuntisikin ja tokihan eksytään myös antamaan vääriä selityksiä ensimmäisen sinetin valkoiselle hevoselle ja myös Danielin kirjasta ei osata erottaa liiton vahvistajaa ja tuhon tuovaa ruhtinasta toisistaan ja näin on vaarana ajatua sotimaan jumalan palvellijoita vastaan sen jälkeen tulevan todellisen Antikristuksen sijaan.
Monikohan noita kahta säkkipukuihin puettua ajattelee antikristuksena ja vääränä profeettana ja ovat valmiit hyökkäämään Jerusalemiin koska juamalansa siihen kehottaa. Katsokaa että pystytte erottamaan Jumalasta ja riivajavalloista tulevat sanomat toisistaan. Toki tempauksen johdosta ei taida kaikki ajatella lainkaan olevansa edes enää täällä näiden toteutuessa, mutta sekin voi olla pelkkää eksytystä vailla Jumalan Hengen totuudellista hyvää hengellistä sanomaa ja opetusta.Tässä olet väärässä:
"ihmeineen ja pedon merkkeineen ja pedon kuvine kumartamisine tulee olemaan väkevä eksytys"
Ei tule olemaan, vaan se on ollut todellisuutta jo alkuseurakunnan viimeisistä hetkistä lähtien.
Saatanan ilosanomaa se on kun sanotaan: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!"TeuvoSuni kirjoitti:
Tässä olet väärässä:
"ihmeineen ja pedon merkkeineen ja pedon kuvine kumartamisine tulee olemaan väkevä eksytys"
Ei tule olemaan, vaan se on ollut todellisuutta jo alkuseurakunnan viimeisistä hetkistä lähtien.
Saatanan ilosanomaa se on kun sanotaan: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!"Eikö se eksytys alkanut jo Eedenissä tapahtuneesta lankeemuksesta, jonka jälkeen vihulainen villitsi koko maailman käyttämällä sitä valtaa, jonka hän Aadamilta petoksen kautta anasti? Eikö maailma ole ollut harhateillä, eksytetty ja petetty jo siitä lähtien ja vihulainen käyttänyt kaiken aikansa siitä lähtien synnin kietomiseksi osaksi ihmiskunnan kulttuurin kudosta niin, että jokainen varmasti syntyisi ympäristöön, joka tekee synninteon mahdollisimman helpoksi ja houkuttelevaksi?
christus.victor kirjoitti:
Eikö se eksytys alkanut jo Eedenissä tapahtuneesta lankeemuksesta, jonka jälkeen vihulainen villitsi koko maailman käyttämällä sitä valtaa, jonka hän Aadamilta petoksen kautta anasti? Eikö maailma ole ollut harhateillä, eksytetty ja petetty jo siitä lähtien ja vihulainen käyttänyt kaiken aikansa siitä lähtien synnin kietomiseksi osaksi ihmiskunnan kulttuurin kudosta niin, että jokainen varmasti syntyisi ympäristöön, joka tekee synninteon mahdollisimman helpoksi ja houkuttelevaksi?
Sieltähän se alkoi, mutta sitä oli jonkin aikaa pidättämässä Jeesus Kristus ja häneltä Hengen saaneet todistajat.
Mutta kun he olivat poissa, silloin tapahtui tämä:
"Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä; silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella."
Ensimmäisenä vääryyden ihmisenä tuli Paavali ja toisena Efesoon valittu seurakunnan johtaja Diotrefes.
Ja sen jälkeen näitä vääryyden paimenia on joka ainut maailman seurakunta tulvillaan.TeuvoSuni kirjoitti:
Sieltähän se alkoi, mutta sitä oli jonkin aikaa pidättämässä Jeesus Kristus ja häneltä Hengen saaneet todistajat.
Mutta kun he olivat poissa, silloin tapahtui tämä:
"Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä; silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella."
Ensimmäisenä vääryyden ihmisenä tuli Paavali ja toisena Efesoon valittu seurakunnan johtaja Diotrefes.
Ja sen jälkeen näitä vääryyden paimenia on joka ainut maailman seurakunta tulvillaan.Olen vieläkin sitä mieltä, että olet vain ymmärtänyt Paavalin väärin, mutta muuten olen toki samaa mieltä. Jo apostolien aikana oli taistelu käynnissä seurakunnan sisällä ja kenties taistelu Jumalan totuuden puolesta seurakunnassa hävittiin jo vielä apostolien eläessä tai siis en ainakaan pitäisi sitä mitenkään mahdottomana. Suoraan Kristukselta totuuden ja hengen saaneet todistajat kenties vain onnistuivat vähäsen viivyttämään väistämätöntä lopputulosta.
Olen vieläkin sitä mieltä, että olet vain ymmärtänyt Paavalin väärin, mutta muuten olen toki samaa mieltä. Jo apostolien aikana oli taistelu käynnissä seurakunnan sisällä ja kenties taistelu Jumalan totuuden puolesta seurakunnassa hävittiin jo vielä apostolien eläessä tai siis en ainakaan pitäisi sitä mitenkään mahdottomana. Suoraan Kristukselta totuuden ja hengen saaneet todistajat kenties vain onnistuivat vähäsen viivyttämään väistämätöntä lopputulosta.
Se on sinun mielipiteesi, jolla et pysty tekemään tyhjäksi kaikkia niitä Pyhän Hengen opetuksia, jotka hän on Paavalista opettanut.
Ja paljastanut niistä 25% totuudeksi ja 75% valheeksi.
Mieti nyt hetki tätäkin Paavalin ilmoitusta:
"Kun ensimmäisen kerran puolustauduin oikeudessa, ei kukaan tullut avukseni vaan kaikki jättivät minut yksin. Älköön sitä luettako heille viaksi!"
Miksi ei Pietarikaan mennyt häntä puolustamaan, vaikka oli samaan aikaan Roomassa?
Ja uskotko todella Paavalin tavoin, vastoin Jeesuksen ilmoitusta, ettei kukaan ihminen voi koskaan päästä eroon synnistä:
Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
Tällä todistuksella Paavali, joka antoi ymmärtää, että Kristus asuu hänessä, syyllistyi Pyhän Henen pilkkaan. Pilkatessaan tätä Jeesuksen ilmoitusta:
"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.
Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita."
Ja tätä Pojan vapautusta Paavali ei päässyt koskaan kokemaan.TeuvoSuni kirjoitti:
Se on sinun mielipiteesi, jolla et pysty tekemään tyhjäksi kaikkia niitä Pyhän Hengen opetuksia, jotka hän on Paavalista opettanut.
Ja paljastanut niistä 25% totuudeksi ja 75% valheeksi.
Mieti nyt hetki tätäkin Paavalin ilmoitusta:
"Kun ensimmäisen kerran puolustauduin oikeudessa, ei kukaan tullut avukseni vaan kaikki jättivät minut yksin. Älköön sitä luettako heille viaksi!"
Miksi ei Pietarikaan mennyt häntä puolustamaan, vaikka oli samaan aikaan Roomassa?
Ja uskotko todella Paavalin tavoin, vastoin Jeesuksen ilmoitusta, ettei kukaan ihminen voi koskaan päästä eroon synnistä:
Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
Tällä todistuksella Paavali, joka antoi ymmärtää, että Kristus asuu hänessä, syyllistyi Pyhän Henen pilkkaan. Pilkatessaan tätä Jeesuksen ilmoitusta:
"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.
Ja tätä Pojan vapautusta Paavali ei päässyt koskaan kokemaan."Miksi ei Pietarikaan mennyt häntä puolustamaan, vaikka oli samaan aikaan Roomassa?"
Jaa-a, arvailuksi menisi, jos tuohon yrittäisin vastata. Tiedätkö sinä itse tuohon syyn ja että se on varmasti se ainoa oikea selitys?
"Ja uskotko todella Paavalin tavoin, vastoin Jeesuksen ilmoitusta, ettei kukaan ihminen voi koskaan päästä eroon synnistä"
Ei ikinä? Tässä maailmanajassa ja "ei ikinä" ovat kaksi eri asiaa.
Johannes ensimmäisessä kirjeessään sanoo, että itseänsä synnittömänä pitäminen on vain itsepetosta, vaikka olisikin Jeesuksessa.
Minä en usko perisyntiin vaan opittuihin tapoihin. Jos on koko elämänsä harjoitellut synnintekoa niin, että se on jo kuin toinen luonto, niin hankala sitä on uusille tavoille oppia hetkessä ja olla ajattelemattomasti tai epähuomiossa tekemättä vääryyttä. Käsittääkseni Paavali ei tuossa sen kummempaa itsekään sano. Jumalan avulla se kenties on mahdollista, mutta ei se hetkessä tapahdu.
Tuohon jos sitten vielä laskee lisäksi sen, että paholainen on alusta lähtien ja koko ajan muovannut maailmaa entistä enemmän siihen suuntaan, että kukaan ei voi elää ja tulla toimeen tekemättä syntiä.
Jos joku minulle sanoisi, että on synnitön, niin minulla alkaisi välittömästi hälytyskellot soida sen suhteen, kuinka pinnallinen käsitys synnistä täytyy olla ihmisellä, joka tuollaista väittää.
Ei ihminen ole vastuussa vain omien sanojen ja tekojensa suorista ja välillisistä vaikutuksista vaan myös kaikesta siitä, mitä on ollut estämässä ja edistämässä lähimmäistensä elämässä.christus.victor kirjoitti:
"Miksi ei Pietarikaan mennyt häntä puolustamaan, vaikka oli samaan aikaan Roomassa?"
Jaa-a, arvailuksi menisi, jos tuohon yrittäisin vastata. Tiedätkö sinä itse tuohon syyn ja että se on varmasti se ainoa oikea selitys?
"Ja uskotko todella Paavalin tavoin, vastoin Jeesuksen ilmoitusta, ettei kukaan ihminen voi koskaan päästä eroon synnistä"
Ei ikinä? Tässä maailmanajassa ja "ei ikinä" ovat kaksi eri asiaa.
Johannes ensimmäisessä kirjeessään sanoo, että itseänsä synnittömänä pitäminen on vain itsepetosta, vaikka olisikin Jeesuksessa.
Minä en usko perisyntiin vaan opittuihin tapoihin. Jos on koko elämänsä harjoitellut synnintekoa niin, että se on jo kuin toinen luonto, niin hankala sitä on uusille tavoille oppia hetkessä ja olla ajattelemattomasti tai epähuomiossa tekemättä vääryyttä. Käsittääkseni Paavali ei tuossa sen kummempaa itsekään sano. Jumalan avulla se kenties on mahdollista, mutta ei se hetkessä tapahdu.
Tuohon jos sitten vielä laskee lisäksi sen, että paholainen on alusta lähtien ja koko ajan muovannut maailmaa entistä enemmän siihen suuntaan, että kukaan ei voi elää ja tulla toimeen tekemättä syntiä.
Jos joku minulle sanoisi, että on synnitön, niin minulla alkaisi välittömästi hälytyskellot soida sen suhteen, kuinka pinnallinen käsitys synnistä täytyy olla ihmisellä, joka tuollaista väittää.
Ei ihminen ole vastuussa vain omien sanojen ja tekojensa suorista ja välillisistä vaikutuksista vaan myös kaikesta siitä, mitä on ollut estämässä ja edistämässä lähimmäistensä elämässä.Perisynti on juuri opittuja tapoja, eli isiltäperittyä tyhjänpäiväistä elämää. Ja juuri siksi tämä Jeesuksen käsky on ehdoton:
"Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni."
Eikä ristin kantaminen ole tekopyhien kaulaan ripustettujen ristien kantamista, vaan Kristuksen käskyjen noudattamista.
Kaikki ihmiset syntyvät syntiin, mutta jos sinä Paavalin tavoin uskot syntiin jääneenä olevasi Jumalan vanhurskauttama, sinä todella heität roskiin tämän Jeesuksen ilmoituksen:
"Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta Poika pysyy.
On kaksi syytä, miksi Pietari ei mennyt Paavalia puolustamaan, ja ne ovat luettavissa näistä kahdesta ilmoituksesta:
"Kun Keefas (Pietari) sitten tuli Antiokiaan, nousin vastustamaan häntä julkisesti, koska hän oli menetellyt väärin. "
"Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia. "TeuvoSuni kirjoitti:
Perisynti on juuri opittuja tapoja, eli isiltäperittyä tyhjänpäiväistä elämää. Ja juuri siksi tämä Jeesuksen käsky on ehdoton:
"Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni."
Eikä ristin kantaminen ole tekopyhien kaulaan ripustettujen ristien kantamista, vaan Kristuksen käskyjen noudattamista.
Kaikki ihmiset syntyvät syntiin, mutta jos sinä Paavalin tavoin uskot syntiin jääneenä olevasi Jumalan vanhurskauttama, sinä todella heität roskiin tämän Jeesuksen ilmoituksen:
"Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta Poika pysyy.
On kaksi syytä, miksi Pietari ei mennyt Paavalia puolustamaan, ja ne ovat luettavissa näistä kahdesta ilmoituksesta:
"Kun Keefas (Pietari) sitten tuli Antiokiaan, nousin vastustamaan häntä julkisesti, koska hän oli menetellyt väärin. "
"Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia. "Yleensä tuolla perisynnillä tarkoitetaan kyllä aivan muuta kuin miten sinä nyt sitä kuvaat ja käytät, mutta hyvä on. Onpa nyt ainakin selvä, että mitä se sinun kielenkäytössäsi tarkoittaa.
Jeesus kieltämättä tuossa lainaamassasi käskyssä hyvin selkeästi tuo esille, millainen arvojärjestys hänen seuraajillaan tulisi olla, eli se, että elää pitäen käskyt.
Jos Paavali siis opettaa väärin ja Pietari ei ollut tehnyt mitään väärää, niin silloin Pietari oli täysin oikeassa lähtiessään niiden kelkkaan, jotka sanoivat, että vain vanhaa liittoa noudattavat juutalaiset voivat seurata Jeesusta ja siksi jokaisen, joka haluaa olla Jeesuksen seuraaja tulisi kääntyä juutalaiseksi, ympärileikkauttaa itsensä ja elää vanhan liiton lakien mukaan. Siis oletko sinä tuota mieltä, sillä juuri tuotahan se Paavali nimenomaan vastusti?
Mutta puretaanpas nyt tämä koko juttu vielä ihan selkeyden vuoksi. Paavali nähdäkseni sanoo, että Jeesus pelastaa synniltä, kuolemalta ja paholaiselta. Me ollaan vielä kuolevaisia, joten vielä ei tuo kuoleman osalta pidä paikkaansa, vaan meillä on vain usko lupaukseen ylösnousemuksesta. Paholainenkin vielä kulkee ympäri maita ja mantuja yrittäen saada uskovat lankeamaan. Tuosta voi siis päätellä sen, minkä Raamattu muutenkin sanoo, eli sen, että uskova voi langeta syntiin senkin jälkeen, kun Jeesus on sen orjuudesta vapauttanut.
Koska "kerran pelastettu, aina pelastettu" oppi on täydellisen järjetön ja raamatunvastainen, niin oletan, että sinäkään et halua missään nimessä leimautua sen puolestapuhujaksi.
Miten sinä sitten oikein asian näet? Jeesus voi vapauttaa syntisen ihmisen synnin orjuudesta kerran ja tosiaankin vain yhden kerran ja jos sitten ihminen edes kerran vaikka ihan täysin vahingossa sen jälkeen vielä tekee minkäänlaista vääryyttä toista ihmistä tai Jumalaa kohtaan, niin se on sitten automaattisesti "tervemenoa helvetin liekkeihin paistumaan ikuisuudeksi", koska Jumala ei voi antaa anteeksi kuin yhden ainoan kerran?
Paavalin tekstejä lukemalla ainakin minulle tulee täydellisen selväksi, että Paavali ei missään nimessä hyväksynyt tietoista ja tarkoituksellista synnintekoa sen enempää tai vähempää kuin Jumala itsekään, mutta sanoo kuitenkin Jumalan voivan antaa anteeksi useammin kuin kerran edellyttäen kuitenkin sitä, että anteeksipyytävä osapuoli on vilpitön ja vakavissaan asian suhteen.
Toisaalta mitä Paavalin ja Pietarin väleihin tulee, niin Pietari kutsuu Paavalia rakkaaksi veljeksi ja kehottaa pitämään pelastuksenaan sitä, että Herra on kärsivällinen, niin kuin Paavalikin kirjeissään kirjoittaa, joka minun mielestä on vain varsin yksiselitteinen osoitus siitä, että Pietari ei pitänyt Paavalia jumalattomana tai harhaopettajana, vaan tosiaan ihan kirjaimellisesti rakkaana uskonveljenä. Ei Paavalikaan Pietaria itseään vastustanut, vaan sitä, miten Pietari oli ihmistenpelosta lähtenyt juutalaisten kelkkaan, ja Pietari käsittääkseni sitten korjasi virheensä.
"Kaikki ihmiset syntyvät syntiin, mutta jos sinä Paavalin tavoin uskot syntiin jääneenä olevasi Jumalan vanhurskauttama, sinä todella heität roskiin tämän Jeesuksen ilmoituksen"
Jos tuolla tarkoitat, että ihminen syntyy jo valmiiksi syntisenä tai kyvyttömänä olemaan tekemättä syntiä, niin silloinhan sinä juuri opetat sitä perinteistä perisyntioppia, josta minä sanoudun irti ja jolla ei oikeastaan ole mitään tekemistä sen käsityksen kanssa että perisynti olisi vain opittuja tapoja. Jos näin, niin onnea vain yritykseen selittää, miten Jeesus sitten oli synnitön ja samalla kuitenkin ihmisenä kaikessa veljiensä kaltainen.
Ilmeisesti sinun käsityksesi siitä, mitä "syntiin jääminen" oikein tarkoittaa on erilainen kuin Paavalilla. Se, että tieten tahtoen jää räpiköimään maailman saastan rapakkoon, on täysin eri asia kuin se, että taistelee päästäkseen siitä pois. Paavali sanoo, että silloin tällöin vanhan tottumuksen voimasta hän saattaa vahingossa, epähuomioossa ja vastoin omia toiveitaan ja arvojaan tehdä jotain, mikä on väärin. Tuo on kuitenkin täysin eri asia kuin se, että ihan tarkoituksella ja nimenomaan pyrkii vääryyttä tekemään.
Mitä tuo "Jumalan vanhurskauttama" oikeasti edes tarkoittaa? Sitä Jeesukselta saatua "lainavanhurskautta"? Vai aiemmin syntisen ja sittemmin synnittömän ihmisen kuviteltua täydellisyyttä? Sitä, että Jumala kohtelee syntistä kuin synnittömänä Jeesuksen vuoksi? Ei kiitos. Minä en usko tuollaisiin monimutkaisiin, epäloogisiin ja keinotekoisiin selityksiin. Minulle vanhurskautuksessa on kyse vain ja nimenomaan siitä, että Jumala saattaa ihmisen sydämen takaisin sopusointuun omansa kanssa. Niin Aabraham kuin Daavidkin mokailivat koko ajan ja välissä aivan järkyttävillä tavoilla, mutta ei Jumala silti heitä kokonaan hyljännyt.christus.victor kirjoitti:
Yleensä tuolla perisynnillä tarkoitetaan kyllä aivan muuta kuin miten sinä nyt sitä kuvaat ja käytät, mutta hyvä on. Onpa nyt ainakin selvä, että mitä se sinun kielenkäytössäsi tarkoittaa.
Jeesus kieltämättä tuossa lainaamassasi käskyssä hyvin selkeästi tuo esille, millainen arvojärjestys hänen seuraajillaan tulisi olla, eli se, että elää pitäen käskyt.
Jos Paavali siis opettaa väärin ja Pietari ei ollut tehnyt mitään väärää, niin silloin Pietari oli täysin oikeassa lähtiessään niiden kelkkaan, jotka sanoivat, että vain vanhaa liittoa noudattavat juutalaiset voivat seurata Jeesusta ja siksi jokaisen, joka haluaa olla Jeesuksen seuraaja tulisi kääntyä juutalaiseksi, ympärileikkauttaa itsensä ja elää vanhan liiton lakien mukaan. Siis oletko sinä tuota mieltä, sillä juuri tuotahan se Paavali nimenomaan vastusti?
Mutta puretaanpas nyt tämä koko juttu vielä ihan selkeyden vuoksi. Paavali nähdäkseni sanoo, että Jeesus pelastaa synniltä, kuolemalta ja paholaiselta. Me ollaan vielä kuolevaisia, joten vielä ei tuo kuoleman osalta pidä paikkaansa, vaan meillä on vain usko lupaukseen ylösnousemuksesta. Paholainenkin vielä kulkee ympäri maita ja mantuja yrittäen saada uskovat lankeamaan. Tuosta voi siis päätellä sen, minkä Raamattu muutenkin sanoo, eli sen, että uskova voi langeta syntiin senkin jälkeen, kun Jeesus on sen orjuudesta vapauttanut.
Koska "kerran pelastettu, aina pelastettu" oppi on täydellisen järjetön ja raamatunvastainen, niin oletan, että sinäkään et halua missään nimessä leimautua sen puolestapuhujaksi.
Miten sinä sitten oikein asian näet? Jeesus voi vapauttaa syntisen ihmisen synnin orjuudesta kerran ja tosiaankin vain yhden kerran ja jos sitten ihminen edes kerran vaikka ihan täysin vahingossa sen jälkeen vielä tekee minkäänlaista vääryyttä toista ihmistä tai Jumalaa kohtaan, niin se on sitten automaattisesti "tervemenoa helvetin liekkeihin paistumaan ikuisuudeksi", koska Jumala ei voi antaa anteeksi kuin yhden ainoan kerran?
Paavalin tekstejä lukemalla ainakin minulle tulee täydellisen selväksi, että Paavali ei missään nimessä hyväksynyt tietoista ja tarkoituksellista synnintekoa sen enempää tai vähempää kuin Jumala itsekään, mutta sanoo kuitenkin Jumalan voivan antaa anteeksi useammin kuin kerran edellyttäen kuitenkin sitä, että anteeksipyytävä osapuoli on vilpitön ja vakavissaan asian suhteen.
Toisaalta mitä Paavalin ja Pietarin väleihin tulee, niin Pietari kutsuu Paavalia rakkaaksi veljeksi ja kehottaa pitämään pelastuksenaan sitä, että Herra on kärsivällinen, niin kuin Paavalikin kirjeissään kirjoittaa, joka minun mielestä on vain varsin yksiselitteinen osoitus siitä, että Pietari ei pitänyt Paavalia jumalattomana tai harhaopettajana, vaan tosiaan ihan kirjaimellisesti rakkaana uskonveljenä. Ei Paavalikaan Pietaria itseään vastustanut, vaan sitä, miten Pietari oli ihmistenpelosta lähtenyt juutalaisten kelkkaan, ja Pietari käsittääkseni sitten korjasi virheensä.
"Kaikki ihmiset syntyvät syntiin, mutta jos sinä Paavalin tavoin uskot syntiin jääneenä olevasi Jumalan vanhurskauttama, sinä todella heität roskiin tämän Jeesuksen ilmoituksen"
Jos tuolla tarkoitat, että ihminen syntyy jo valmiiksi syntisenä tai kyvyttömänä olemaan tekemättä syntiä, niin silloinhan sinä juuri opetat sitä perinteistä perisyntioppia, josta minä sanoudun irti ja jolla ei oikeastaan ole mitään tekemistä sen käsityksen kanssa että perisynti olisi vain opittuja tapoja. Jos näin, niin onnea vain yritykseen selittää, miten Jeesus sitten oli synnitön ja samalla kuitenkin ihmisenä kaikessa veljiensä kaltainen.
Ilmeisesti sinun käsityksesi siitä, mitä "syntiin jääminen" oikein tarkoittaa on erilainen kuin Paavalilla. Se, että tieten tahtoen jää räpiköimään maailman saastan rapakkoon, on täysin eri asia kuin se, että taistelee päästäkseen siitä pois. Paavali sanoo, että silloin tällöin vanhan tottumuksen voimasta hän saattaa vahingossa, epähuomioossa ja vastoin omia toiveitaan ja arvojaan tehdä jotain, mikä on väärin. Tuo on kuitenkin täysin eri asia kuin se, että ihan tarkoituksella ja nimenomaan pyrkii vääryyttä tekemään.
Mitä tuo "Jumalan vanhurskauttama" oikeasti edes tarkoittaa? Sitä Jeesukselta saatua "lainavanhurskautta"? Vai aiemmin syntisen ja sittemmin synnittömän ihmisen kuviteltua täydellisyyttä? Sitä, että Jumala kohtelee syntistä kuin synnittömänä Jeesuksen vuoksi? Ei kiitos. Minä en usko tuollaisiin monimutkaisiin, epäloogisiin ja keinotekoisiin selityksiin. Minulle vanhurskautuksessa on kyse vain ja nimenomaan siitä, että Jumala saattaa ihmisen sydämen takaisin sopusointuun omansa kanssa. Niin Aabraham kuin Daavidkin mokailivat koko ajan ja välissä aivan järkyttävillä tavoilla, mutta ei Jumala silti heitä kokonaan hyljännyt.Ei ole tarpeen käydä sana sanalta oikomaan tuota sinun rakkauttasi Paavalin saatanallisiin oppeihin setvimään. Siksi, kun hän ei pystynyt erottamaan Jumalan ilmestyksiä Saatanan ilmestyksistä. ja alkoi markkinoida niitä Jumalan antamina, kuten tuo syntiin jääminenkin.
Eikä todella pystynyt ymmärtämään, että valehtelu on Saatanasta, ja jo se on Hengen herjausta, kun väittää, että uudestisyntynytkin saa valehdella:
Jumala ei varmasti lähetä Saatanan enkeliä valittuaan kurittamaan, vaikka hän kuinka monta kertaa toteuttaisi tätä Jeesuksen käskyä:
"Palaa kotiisi ja kerro tästä suuresta teosta, jonka Jumala on sinulle tehnyt." Mies lähti, kulki ympäri kaupunkia ja julisti, mitä Jeesus oli tehnyt hänelle."
En ole minäkään osattomaksi jäänyt noista Saatanan erinomaisista ilmetyksistä. En edes veren voiman ylistämisestä. Jos en olisi Kristukselta Henkeä ja tehtävää saanut, olisin hyvinkin voinut lähteä markkinoimaan niitä Jumalan ilmestyksinä, ja silloin olisi varmasti samassa riettauden virrassa kanssasi Paavalia ylistämässä.
Tämä Paavalin todistus on selvä todistus siitä, ettei hän pystynyt erottamaan Totuuden Henkeä Saatanan valheen hengestä:
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."
Ja näinkin selvän saatanallisen valheen ovat kaikki Paavalin seuraajat ottaneet todesta. Sinäkin?
Saatana ei koskaan hyväksy omilleen sitä nimeä, jolla Jumala on heidät kutsunut, tai joka heille on kasteessa annettu. Siksi se teki Saulistakin Paavalin.
Ja juhlallisen nimen olet sinäkin häneltä saanut :christus.victorTeuvoSuni kirjoitti:
Ei ole tarpeen käydä sana sanalta oikomaan tuota sinun rakkauttasi Paavalin saatanallisiin oppeihin setvimään. Siksi, kun hän ei pystynyt erottamaan Jumalan ilmestyksiä Saatanan ilmestyksistä. ja alkoi markkinoida niitä Jumalan antamina, kuten tuo syntiin jääminenkin.
Eikä todella pystynyt ymmärtämään, että valehtelu on Saatanasta, ja jo se on Hengen herjausta, kun väittää, että uudestisyntynytkin saa valehdella:
Jumala ei varmasti lähetä Saatanan enkeliä valittuaan kurittamaan, vaikka hän kuinka monta kertaa toteuttaisi tätä Jeesuksen käskyä:
"Palaa kotiisi ja kerro tästä suuresta teosta, jonka Jumala on sinulle tehnyt." Mies lähti, kulki ympäri kaupunkia ja julisti, mitä Jeesus oli tehnyt hänelle."
En ole minäkään osattomaksi jäänyt noista Saatanan erinomaisista ilmetyksistä. En edes veren voiman ylistämisestä. Jos en olisi Kristukselta Henkeä ja tehtävää saanut, olisin hyvinkin voinut lähteä markkinoimaan niitä Jumalan ilmestyksinä, ja silloin olisi varmasti samassa riettauden virrassa kanssasi Paavalia ylistämässä.
Tämä Paavalin todistus on selvä todistus siitä, ettei hän pystynyt erottamaan Totuuden Henkeä Saatanan valheen hengestä:
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."
Ja näinkin selvän saatanallisen valheen ovat kaikki Paavalin seuraajat ottaneet todesta. Sinäkin?
Saatana ei koskaan hyväksy omilleen sitä nimeä, jolla Jumala on heidät kutsunut, tai joka heille on kasteessa annettu. Siksi se teki Saulistakin Paavalin.
Ja juhlallisen nimen olet sinäkin häneltä saanut :christus.victor"Äiti auta! Teuvo kiusaa!" ja niin eespäin. Eipä sitä kauaa kestänyt, että ryhdyit taas saatanallistamaan toisia. Niinkö lujasti sinä olet tuomionhengen vallassa?
"Ja juhlallisen nimen olet sinäkin häneltä saanut :christus.victor"
Niin joo sillä paholaisellahan onkin niin tapana toitottaa kaiken kansan kuulleen sitä totuutta, että Kristus veti häntä voimallisesti lättyyn, jota tuo "Kristus Voittaja" nimimerkki, jonka itse itselleni valitsin, tarkoittaa.
"ettei hän pystynyt erottamaan Totuuden Henkeä Saatanan valheen hengestä"
Paavali ei siis sinun mielestä erottanut Jumalan henkeä tämän maailmanajan hengestä? Jos maailman hengen mukaan aiheeton ylpeys on vain hyvä asia, niin miksi Paavali piti sitä hyvänä, että Jumala varmisti, että hän ei pääse ylpistymään?
"samassa riettauden virrassa kanssasi Paavalia ylistämässä"
Niin sinähän nyt asiantuntijana sen suhteen, kuka minä oikeasti tämän nimimerkkini takana olen ja mitä minä teen, pystyt tarkentamaan, että mistä riettauksista nyt on kyse? Vai onko sinun Jumalalta saadun rehellisyytesi ydin juuri siinä, että haukut sinulle täysin ventovieraita ihmisiä riettaiksi?
Voisitko samalla myös selittää, miten se, että sanon Paavalin olleen vain yksi vilpitön uskova ihminen muiden joukossa, on hänen ylistämistään? En vain kykene nyt tuossa näkemään minkäänsorttista syytä tai seurausta.
"Jumala ei varmasti lähetä Saatanan enkeliä valittuaan kurittamaan, vaikka hän kuinka monta kertaa toteuttaisi tätä Jeesuksen käskyä"
Tai ainakin näin se pakanuuteen sekoittunut kristillinen kirkko- ja kansanperinne väittää, joihin sinunkin raamatuntulkintasi näyttää suurimmaksi osaksi perustuvan. Eikö sinua ole ikinä mietityttänyt, että miten kristinuskon näkemys paholaisesta on jotakuinkin täysin päinvastainen sille pohjimmiltaan juutalaiselle näkemykselle, jota Raamatussa opetetaan? Mutta ai niin... kristitythän eivät hyväksy Jeesuksen eikä apostolien juutalaisuutta alkuunkaan vaan tekevät kaikkensa salatakseen sen, että he uudelleenloivat koko uskontonsa heti kun saivat Paavalin, Johanneksen, Pietarin ja kumppanit pois tieltään.
Kun Paavali sanoo "minun valheellisuuteni", niin mistä hän valheellisuudesta hän oikein puhuu? Ei tarvitse kovin suuria hoksottimia olla, että näkee tekstistä, että Paavali ei todellakaan tarkoittanut sitä, mistä sinä häntä syytät.
Ymmärräthän Teuvo, että Paavalien sanojen repiminen irti asiayhteydestään ja niiden käyttäminen perättömien syytösten tekemiseen on sekin valehtelua, jonka sanot olevan Jumalan omille kiellettyä samalla kuin itse samanaikaisesti sitä harjoitat vääristelemällä Paavalin sanoja?
Jos Teuvo nyt vain sanoisit suoraan ja yksiselitteisesti, että oletko mielestäsi nyt täysin ja täydellisen synnitön, kun et mielestäsi syntiin jäänyt. Vai onko sulla selkärankaa sanoa tuota asiaa suoraan ja rehellisesti sellaisena kuin se on?
Oletko sinä eri mieltä Paavalin kanssa kaikesta? Jos et, niin mitkä osat hänen opetuksestaan sinä hyväksyt?
Sinänsä kuitenkin mielenkiintoista se, miten asetat itsesi Raamatun yläpuolelle.christus.victor kirjoitti:
"Äiti auta! Teuvo kiusaa!" ja niin eespäin. Eipä sitä kauaa kestänyt, että ryhdyit taas saatanallistamaan toisia. Niinkö lujasti sinä olet tuomionhengen vallassa?
"Ja juhlallisen nimen olet sinäkin häneltä saanut :christus.victor"
Niin joo sillä paholaisellahan onkin niin tapana toitottaa kaiken kansan kuulleen sitä totuutta, että Kristus veti häntä voimallisesti lättyyn, jota tuo "Kristus Voittaja" nimimerkki, jonka itse itselleni valitsin, tarkoittaa.
"ettei hän pystynyt erottamaan Totuuden Henkeä Saatanan valheen hengestä"
Paavali ei siis sinun mielestä erottanut Jumalan henkeä tämän maailmanajan hengestä? Jos maailman hengen mukaan aiheeton ylpeys on vain hyvä asia, niin miksi Paavali piti sitä hyvänä, että Jumala varmisti, että hän ei pääse ylpistymään?
"samassa riettauden virrassa kanssasi Paavalia ylistämässä"
Niin sinähän nyt asiantuntijana sen suhteen, kuka minä oikeasti tämän nimimerkkini takana olen ja mitä minä teen, pystyt tarkentamaan, että mistä riettauksista nyt on kyse? Vai onko sinun Jumalalta saadun rehellisyytesi ydin juuri siinä, että haukut sinulle täysin ventovieraita ihmisiä riettaiksi?
Voisitko samalla myös selittää, miten se, että sanon Paavalin olleen vain yksi vilpitön uskova ihminen muiden joukossa, on hänen ylistämistään? En vain kykene nyt tuossa näkemään minkäänsorttista syytä tai seurausta.
"Jumala ei varmasti lähetä Saatanan enkeliä valittuaan kurittamaan, vaikka hän kuinka monta kertaa toteuttaisi tätä Jeesuksen käskyä"
Tai ainakin näin se pakanuuteen sekoittunut kristillinen kirkko- ja kansanperinne väittää, joihin sinunkin raamatuntulkintasi näyttää suurimmaksi osaksi perustuvan. Eikö sinua ole ikinä mietityttänyt, että miten kristinuskon näkemys paholaisesta on jotakuinkin täysin päinvastainen sille pohjimmiltaan juutalaiselle näkemykselle, jota Raamatussa opetetaan? Mutta ai niin... kristitythän eivät hyväksy Jeesuksen eikä apostolien juutalaisuutta alkuunkaan vaan tekevät kaikkensa salatakseen sen, että he uudelleenloivat koko uskontonsa heti kun saivat Paavalin, Johanneksen, Pietarin ja kumppanit pois tieltään.
Kun Paavali sanoo "minun valheellisuuteni", niin mistä hän valheellisuudesta hän oikein puhuu? Ei tarvitse kovin suuria hoksottimia olla, että näkee tekstistä, että Paavali ei todellakaan tarkoittanut sitä, mistä sinä häntä syytät.
Ymmärräthän Teuvo, että Paavalien sanojen repiminen irti asiayhteydestään ja niiden käyttäminen perättömien syytösten tekemiseen on sekin valehtelua, jonka sanot olevan Jumalan omille kiellettyä samalla kuin itse samanaikaisesti sitä harjoitat vääristelemällä Paavalin sanoja?
Jos Teuvo nyt vain sanoisit suoraan ja yksiselitteisesti, että oletko mielestäsi nyt täysin ja täydellisen synnitön, kun et mielestäsi syntiin jäänyt. Vai onko sulla selkärankaa sanoa tuota asiaa suoraan ja rehellisesti sellaisena kuin se on?
Oletko sinä eri mieltä Paavalin kanssa kaikesta? Jos et, niin mitkä osat hänen opetuksestaan sinä hyväksyt?
Sinänsä kuitenkin mielenkiintoista se, miten asetat itsesi Raamatun yläpuolelle.24 vuotta sitt6en Kristus minut synnistä vapautti, puhdisti sydämen,jonne antoi Henkensä.
Ja tämä Henki on pitänyt huolen siitä, ettei Saa-ta-na synteineen ole päässyt sinne uudelleen asumaan. Vaikka se 51 vuotta siellä asui.
MInä kyllä sen hyvin ymmärrän, miksi Saatanan valheiden paljastaminen on kaikille sen synnin kahleisiin jääneille Raamatun yläpuolelle asettumista.
Kyllä sen kelpaa julistaa joka ainoa Raamatun sana Jumalan sanaksi, kun yksin Paavalin kirjoituksissa sen valheiden osuus on 75% ja totuutta vain 25%.
1. Totuus Paavalilta
"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.
Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.
Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet.
"Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.'
Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi
samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus.
Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on oh: hän vatii kaikkia ihmisiä kaikkialla maailmassa tekemään parannuksen."
Jumalan tuomio, kun se ihmiskunnan kerran kohtaa, se alkaa juuri näistä Saatanan palvelijoillaan rakennuttamista jumalanhuoneista, joissa vuosisadasta ja -tuhannesta toiseen ihmisiä pidetään Satanan orjina juuri noilla ihmiskäsin tehtävillä jumalanpalveluksilla.
Siksi Raamatun viimeisimpiä Jeesuksen Kristuksen käskyjä on kutsua kaikki omansa pois noista Saatanan rituaalipalveluksista, ennen kuin hän saapuu ne tuhoamaan:
"Sen porton ( näiden lopun ajan seurakuntien ) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ( siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä töykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."
Tätä käskyä ei yksikään Jumalan jo paaduttama kykene noudattamaan, koska Jumalanlähettämän rajun eksytyksen vaikutuksesta tätä kehotusta rakkaan seurakuntansa jättämisestä pidetään Saatananasta lähteneenä. Vaikka tämä on yhtäpitävä Jeesuksen ja profeettojen ilmoitusten kanssa:
"Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia. Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."
"Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille."
Näin oli Jumala ihmiskäsin tehdyt jumalanhuoneet lopullisesti hylännyt, ja näin käynyt toteen hänen profeetoilleen antamansa ennustukset:
"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.
Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit.
Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki. Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan, yhdessä ne sortuivat."
Kaikki kirjoiitamani 7 totuutta Paavalilta pystyt lukemaan täydellisenä, kun ne googletat. Sieltä läytyy tämäkin alkuperäisenä.TeuvoSuni kirjoitti:
24 vuotta sitt6en Kristus minut synnistä vapautti, puhdisti sydämen,jonne antoi Henkensä.
Ja tämä Henki on pitänyt huolen siitä, ettei Saa-ta-na synteineen ole päässyt sinne uudelleen asumaan. Vaikka se 51 vuotta siellä asui.
MInä kyllä sen hyvin ymmärrän, miksi Saatanan valheiden paljastaminen on kaikille sen synnin kahleisiin jääneille Raamatun yläpuolelle asettumista.
Kyllä sen kelpaa julistaa joka ainoa Raamatun sana Jumalan sanaksi, kun yksin Paavalin kirjoituksissa sen valheiden osuus on 75% ja totuutta vain 25%.
1. Totuus Paavalilta
"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.
Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.
Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet.
"Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.'
samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus.
Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on oh: hän vatii kaikkia ihmisiä kaikkialla maailmassa tekemään parannuksen."
Jumalan tuomio, kun se ihmiskunnan kerran kohtaa, se alkaa juuri näistä Saatanan palvelijoillaan rakennuttamista jumalanhuoneista, joissa vuosisadasta ja -tuhannesta toiseen ihmisiä pidetään Satanan orjina juuri noilla ihmiskäsin tehtävillä jumalanpalveluksilla.
Siksi Raamatun viimeisimpiä Jeesuksen Kristuksen käskyjä on kutsua kaikki omansa pois noista Saatanan rituaalipalveluksista, ennen kuin hän saapuu ne tuhoamaan:
"Sen porton ( näiden lopun ajan seurakuntien ) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ( siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä töykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."
Tätä käskyä ei yksikään Jumalan jo paaduttama kykene noudattamaan, koska Jumalanlähettämän rajun eksytyksen vaikutuksesta tätä kehotusta rakkaan seurakuntansa jättämisestä pidetään Saatananasta lähteneenä. Vaikka tämä on yhtäpitävä Jeesuksen ja profeettojen ilmoitusten kanssa:
"Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia. Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."
Näin oli Jumala ihmiskäsin tehdyt jumalanhuoneet lopullisesti hylännyt, ja näin käynyt toteen hänen profeetoilleen antamansa ennustukset:
"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.
Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit.
Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki. Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan, yhdessä ne sortuivat."
Kaikki kirjoiitamani 7 totuutta Paavalilta pystyt lukemaan täydellisenä, kun ne googletat. Sieltä läytyy tämäkin alkuperäisenä.Googlesta löydät myös helposti kaikki ne kirjoittamani 21 Saatanan erinomaista ilmestystä Paavalille.
Alkaen tästä: 1. Erinomainen ilmestys.
Tämä oli itsellenikin melkoinen ja mieluinen yllätys, kun kirjoitukseni löytyvät myös Googlesta.TeuvoSuni kirjoitti:
24 vuotta sitt6en Kristus minut synnistä vapautti, puhdisti sydämen,jonne antoi Henkensä.
1. Totuus Paavalilta
Kaikki kirjoiitamani 7 totuutta Paavalilta pystyt lukemaan täydellisenä, kun ne googletat. Sieltä läytyy tämäkin alkuperäisenä.Viitsitkö kertoa, mikä asia se täsmälleen on sinun mielestäsi, jonka perusteella voi yksiselitteisesti erottaa totuuden valheesta Paavalin jutuissa?
Enköhän minä helposti löydä nuo ihan itsekin ulkomuistin avulla niistä muutamasta kymmenestä eri raamatunkäännöksestä, jotka oon raamatunlukuohjelmaani asentanut. Sääli vain, että yksikään niistä ei kovin uskollinen alkukieliselle tekstille ole.
Eli pidät kuitenkin kiinni siitä, että et ole tehnyt minkäänlaista pienintäkään mahdollista syntiä eli vääryyttä ketään kohtaan lähes neljännesvuosisataan?TeuvoSuni kirjoitti:
Googlesta löydät myös helposti kaikki ne kirjoittamani 21 Saatanan erinomaista ilmestystä Paavalille.
Tämä oli itsellenikin melkoinen ja mieluinen yllätys, kun kirjoitukseni löytyvät myös Googlesta.Katsotaan... minulla ei ole tapana niellä pureksimatta kunnolla.
Viitsitkö kertoa, mikä asia se täsmälleen on sinun mielestäsi, jonka perusteella voi yksiselitteisesti erottaa totuuden valheesta Paavalin jutuissa?
Enköhän minä helposti löydä nuo ihan itsekin ulkomuistin avulla niistä muutamasta kymmenestä eri raamatunkäännöksestä, jotka oon raamatunlukuohjelmaani asentanut. Sääli vain, että yksikään niistä ei kovin uskollinen alkukieliselle tekstille ole.
Eli pidät kuitenkin kiinni siitä, että et ole tehnyt minkäänlaista pienintäkään mahdollista syntiä eli vääryyttä ketään kohtaan lähes neljännesvuosisataan?Pyhästä Hengestä osaton ei pysty erottamaan totuutta valheesta, ja pelkästään siitä syystä, että Saa-ta-na on saanut ihmiset uskomaan, että jokainen Raamattuun kirjoitettu sana on Jumalan sanaa.
Vaikka useat Paavalin kirjoitukset ovat täysin selvässä ristiriidassa keskenään. Kuten tuo armosta pelastuminenkin.
Mitä armoa siinä on kun hän toisaalla kirjoittaa:
"Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle."
Mitä syntiin ja sen tekemiseen tulee, niin Saatanalle on syntiä lähes kaikki, mitä ihmiset tekevät vastoin porttopaimenten opetuksia.
Minulle on syntiä vain Kristuksen opetusten hylkääminen ja niitä vastaan toimiminen. Pidätkö sinä Jeesuksen rakkainta opetuslastakin valehtelijana, kun hän kirjoittaa:
"Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei VOI TEHDÄ SYNTIÄ, koska on syntynyt Jumalasta."
Se että olet jäänyt Kristuksen Hengestä osattomaksi tuli nyt selväksi kun paljastit tuon suuren raamattukokoelmasi, josta Jeesus sanoo:
"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytyvän
iankaikkisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.
Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
En minä ole ihmisten kiitosten tarpeessa. Minä tunnen teidät:
teissä ei ole rakkautta Jumalaan."
Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.
Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä
olette vastaanottavaisia.
Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne
ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ainoalta Jumalalta."
Toiseen asiaan. Vasta tämä ilta toi eteeni melkoisen yllätyksen, kun huomasin, että kaikki näihin kirjoituksiin kirjoittamani viestit ovat luettavissa myös Googlesta.
Kun hetki sitten sinne kirjoitin nimeni, tuli sinne vastauksena:
Noin 61 000 tulosta (0,24 sekuntia)
Nyt tuli lopullisesti selväksi myöskin se, miksi Pyhä Henki minut heinäkuussa 2005 näihin keskusteluihin johdatti sanoen:
"Kokeile, mitä täällä saa aikaan totuus!"TeuvoSuni kirjoitti:
Googlesta löydät myös helposti kaikki ne kirjoittamani 21 Saatanan erinomaista ilmestystä Paavalille.
Tämä oli itsellenikin melkoinen ja mieluinen yllätys, kun kirjoitukseni löytyvät myös Googlesta.Kommentti tuosta "erinomaisesta ilmestyksestä":
Paavali:
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole
lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."
Teuvo:
"Tämä on todella tehokas, koska se kertaheitolla mitätöi kaikki Jeesuksen opetukset ihmisen pelastumisesta."
Kenties se olisikin tehokas, mutta se edellyttäisi sitä, että tuo olisi koko totuus Paavalin opetuksesta, mitä se ei ole.
Toisten ihmisten sanojen irrotteleminen asiayhteydestään ja niiden esittäminen tuollaisessa valossa, kuin mitä sitä tuossa harrastat, on valehtelemista ja toisten harhaanjohtamista, joka käsittääkseni ei edes sinun omien sanojesi mukaan ole Jumalasta lähtöisin.
Vai onko tässä nyt kyse vain siitä, että sinullekin Paavalin teksti on liian vaikeatajuista, niin kuin Pietari varoitti sen joillekin olevan, ja että sinua ei kiinnosta lukea Paavalin tekstejä kokonaisuudessaan niin, että saisit selkeän kokonaiskuvan ymmärryksesi avuksi?
Eisegeesi on eisegeesiä eli omien kuvitelmien ja tulkintojen tekstiin lukemista, vaikka sitä kuinka yrittäisi puolustella vetoamalla ihmeisiin ja yliluonnolliseen ohjaukseen.
Ei se Paavalin vika ole, että sinä ja lähes kaikki muutkin kristityt ja kristityiksi itseään väittävät ovat ymmärtäneet Paavalin sanat väärin.christus.victor kirjoitti:
Kommentti tuosta "erinomaisesta ilmestyksestä":
Paavali:
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole
lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."
Teuvo:
"Tämä on todella tehokas, koska se kertaheitolla mitätöi kaikki Jeesuksen opetukset ihmisen pelastumisesta."
Kenties se olisikin tehokas, mutta se edellyttäisi sitä, että tuo olisi koko totuus Paavalin opetuksesta, mitä se ei ole.
Toisten ihmisten sanojen irrotteleminen asiayhteydestään ja niiden esittäminen tuollaisessa valossa, kuin mitä sitä tuossa harrastat, on valehtelemista ja toisten harhaanjohtamista, joka käsittääkseni ei edes sinun omien sanojesi mukaan ole Jumalasta lähtöisin.
Vai onko tässä nyt kyse vain siitä, että sinullekin Paavalin teksti on liian vaikeatajuista, niin kuin Pietari varoitti sen joillekin olevan, ja että sinua ei kiinnosta lukea Paavalin tekstejä kokonaisuudessaan niin, että saisit selkeän kokonaiskuvan ymmärryksesi avuksi?
Eisegeesi on eisegeesiä eli omien kuvitelmien ja tulkintojen tekstiin lukemista, vaikka sitä kuinka yrittäisi puolustella vetoamalla ihmeisiin ja yliluonnolliseen ohjaukseen.
Ei se Paavalin vika ole, että sinä ja lähes kaikki muutkin kristityt ja kristityiksi itseään väittävät ovat ymmärtäneet Paavalin sanat väärin.Vain Saatanan antamalla välinpitämättömyyden hengellä sinä pystyt tekemään tyhjäksi Paavalin jäämisen synnin siteisiin:
Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.
Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:
"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistää ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.
Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "
Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:
"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."
Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.
"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?
Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää.Saa-ta-na
on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."
Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.
Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:
"Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
Sen takasi vielä Jumalan käky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.
Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:
"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.
Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.
Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja
vanhurskauden tekoja.
Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."
Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."
Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:
"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."TeuvoSuni kirjoitti:
Pyhästä Hengestä osaton ei pysty erottamaan totuutta valheesta, ja pelkästään siitä syystä, että Saa-ta-na on saanut ihmiset uskomaan, että jokainen Raamattuun kirjoitettu sana on Jumalan sanaa.
Vaikka useat Paavalin kirjoitukset ovat täysin selvässä ristiriidassa keskenään. Kuten tuo armosta pelastuminenkin.
Mitä armoa siinä on kun hän toisaalla kirjoittaa:
"Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle."
Mitä syntiin ja sen tekemiseen tulee, niin Saatanalle on syntiä lähes kaikki, mitä ihmiset tekevät vastoin porttopaimenten opetuksia.
Minulle on syntiä vain Kristuksen opetusten hylkääminen ja niitä vastaan toimiminen. Pidätkö sinä Jeesuksen rakkainta opetuslastakin valehtelijana, kun hän kirjoittaa:
"Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei VOI TEHDÄ SYNTIÄ, koska on syntynyt Jumalasta."
Se että olet jäänyt Kristuksen Hengestä osattomaksi tuli nyt selväksi kun paljastit tuon suuren raamattukokoelmasi, josta Jeesus sanoo:
"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytyvän
iankaikkisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.
Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
En minä ole ihmisten kiitosten tarpeessa. Minä tunnen teidät:
teissä ei ole rakkautta Jumalaan."
Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.
Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä
olette vastaanottavaisia.
Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne
ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ainoalta Jumalalta."
Toiseen asiaan. Vasta tämä ilta toi eteeni melkoisen yllätyksen, kun huomasin, että kaikki näihin kirjoituksiin kirjoittamani viestit ovat luettavissa myös Googlesta.
Kun hetki sitten sinne kirjoitin nimeni, tuli sinne vastauksena:
Noin 61 000 tulosta (0,24 sekuntia)
Nyt tuli lopullisesti selväksi myöskin se, miksi Pyhä Henki minut heinäkuussa 2005 näihin keskusteluihin johdatti sanoen:
"Kokeile, mitä täällä saa aikaan totuus!""useat Paavalin kirjoitukset ovat täysin selvässä ristiriidassa keskenään. Kuten tuo armosta pelastuminenkin"
Kyllähän ne Paavalin tekstit voi noinkin nähdä, jos välttämättä niin haluaa eikä terveestä järjestä tai lukutaidon perusasioista välitä. Olet siis Paavalin lukemisessa hengenheimolainen tyypillisten tietämättömien ateistien kanssa, jotka eivät tee muuta kuin etsivät Raamatusta kohtia, jotka voi lukea väärin tavalla, joka saa näyttämään ne keskenään ristiriitaisilta.
"Pidätkö sinä Jeesuksen rakkainta opetuslastakin valehtelijana"
No sehän riippuu nimenomaan siitä, mitä hän sanoo. Lähtökohtaisesti en tietenkään oleta tuollaista kenestäkään.
"Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei VOI TEHDÄ SYNTIÄ, koska on syntynyt Jumalasta"
Kyllä kyllä. Lue vaan ihan niin kirjaimellisesti tuo jae kuin vain haluat ja jätä kaikki muut asiaan liittyvät tekstit kokonaan huomiotta, jos et tosiaan välitä mistään muusta kuin siitä, että löydät yhden "avainjakeen", jota voit väittää koko totuudeksi siitä, mitä Raamattu tuosta asiasta opettaa. Ei tuossa "lukutavassa" ole tietenkään järjen hiventäkään, mutta eipä se ole ihmisiä ennenkään pysäyttänyt.
Taisi osua siis varsin hyvin nappiin tuo aavistukseni siitä, että opetat "kerran pelastettu, aina pelastettu" oppia ja samalla luonnollisesti sen väistämättömänä seurauksena pidät kaikkea sitä, mitä Raamattu puhuu uskontaistelusta ja paholaisen vastustamisesta merkityksettömänä huuhaana, sillä jos kerran pelastettu ihminen ei yksinkertaisesti vain voi ikinä millään tavalla langeta syntiin, niin kai sinun silmissä Jeesus, Pietari ja Johanneskin näyttävät tosi typeriltä, kun varoittavat tosi uskovia lankeamasta syntiin, johon he yksinkertaisesti eivät vain edes teoriassa voi langeta. Vai onko muka mitään järkeä varoittaa syntymästään sokeaa miestä katsomasta himoiten naista?
"Se että olet jäänyt Kristuksen Hengestä osattomaksi tuli nyt selväksi kun paljastit tuon suuren raamattukokoelmasi, josta Jeesus sanoo"
Suuri raamattukokoelma? Aikamoisen vitsin kyllä nyt nakkasit. Sanoin vain raamatunlukuohjelmalle, että lataa ja asentaa kaikki ilmaiset raamatunkäännökset, jotka ovat vapaasti netistä kenelle tahansa hankittavissa. Niitä nyt vain sattui olemaan useampi kappale siellä.
Älä vain sano, että sinä luet vain yhtä käännöstä etkä siitäkään ole ottanut selvää, että mitkä kohdat siitä vastaavat luotettavimpien tunnettujen alkukielisten käsikirjoitusten tekstejä. Raamatunkäännöksiin kun ei voi sokeasti luottaa, sillä nehän juuri ovat noiden paljon parjaamiesi palkallisten porttopaimenten ja muiden vastaavien käsialaa. Jos siis et luota heidän opetuksiinsa, niin miksi luotat heidän tuottamiin ja omiin tarpeisiinsa räätälöimiin raamatunväännöksiin?christus.victor kirjoitti:
"useat Paavalin kirjoitukset ovat täysin selvässä ristiriidassa keskenään. Kuten tuo armosta pelastuminenkin"
Kyllähän ne Paavalin tekstit voi noinkin nähdä, jos välttämättä niin haluaa eikä terveestä järjestä tai lukutaidon perusasioista välitä. Olet siis Paavalin lukemisessa hengenheimolainen tyypillisten tietämättömien ateistien kanssa, jotka eivät tee muuta kuin etsivät Raamatusta kohtia, jotka voi lukea väärin tavalla, joka saa näyttämään ne keskenään ristiriitaisilta.
"Pidätkö sinä Jeesuksen rakkainta opetuslastakin valehtelijana"
No sehän riippuu nimenomaan siitä, mitä hän sanoo. Lähtökohtaisesti en tietenkään oleta tuollaista kenestäkään.
"Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei VOI TEHDÄ SYNTIÄ, koska on syntynyt Jumalasta"
Kyllä kyllä. Lue vaan ihan niin kirjaimellisesti tuo jae kuin vain haluat ja jätä kaikki muut asiaan liittyvät tekstit kokonaan huomiotta, jos et tosiaan välitä mistään muusta kuin siitä, että löydät yhden "avainjakeen", jota voit väittää koko totuudeksi siitä, mitä Raamattu tuosta asiasta opettaa. Ei tuossa "lukutavassa" ole tietenkään järjen hiventäkään, mutta eipä se ole ihmisiä ennenkään pysäyttänyt.
Taisi osua siis varsin hyvin nappiin tuo aavistukseni siitä, että opetat "kerran pelastettu, aina pelastettu" oppia ja samalla luonnollisesti sen väistämättömänä seurauksena pidät kaikkea sitä, mitä Raamattu puhuu uskontaistelusta ja paholaisen vastustamisesta merkityksettömänä huuhaana, sillä jos kerran pelastettu ihminen ei yksinkertaisesti vain voi ikinä millään tavalla langeta syntiin, niin kai sinun silmissä Jeesus, Pietari ja Johanneskin näyttävät tosi typeriltä, kun varoittavat tosi uskovia lankeamasta syntiin, johon he yksinkertaisesti eivät vain edes teoriassa voi langeta. Vai onko muka mitään järkeä varoittaa syntymästään sokeaa miestä katsomasta himoiten naista?
"Se että olet jäänyt Kristuksen Hengestä osattomaksi tuli nyt selväksi kun paljastit tuon suuren raamattukokoelmasi, josta Jeesus sanoo"
Suuri raamattukokoelma? Aikamoisen vitsin kyllä nyt nakkasit. Sanoin vain raamatunlukuohjelmalle, että lataa ja asentaa kaikki ilmaiset raamatunkäännökset, jotka ovat vapaasti netistä kenelle tahansa hankittavissa. Niitä nyt vain sattui olemaan useampi kappale siellä.
Älä vain sano, että sinä luet vain yhtä käännöstä etkä siitäkään ole ottanut selvää, että mitkä kohdat siitä vastaavat luotettavimpien tunnettujen alkukielisten käsikirjoitusten tekstejä. Raamatunkäännöksiin kun ei voi sokeasti luottaa, sillä nehän juuri ovat noiden paljon parjaamiesi palkallisten porttopaimenten ja muiden vastaavien käsialaa. Jos siis et luota heidän opetuksiinsa, niin miksi luotat heidän tuottamiin ja omiin tarpeisiinsa räätälöimiin raamatunväännöksiin?Niin klauan kun sinä etsit Jeesusta Kristusta lukuisten raamatunkäännösten joukosta, sinä varmasti jäät hänen Henkensä vaille, ja kuulut tähän suureen joukkoon:
"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät."
Silloin, Sanna-myrskyn päivänä, 11.8.1985, kun Kristus ilmestyi elämääni ensimmäisen kerran, en ollut juurikaan Raamattua lukenut, koska elin Jumalan vihan alla. Kotona oli tosin vihkiraamattu, jota olin yrittänyt muutaman kerran lukea, mutta siihen se jäi.
Mutta kun Kristuksen ilmestyminen alkoi siitä näystä RAAMATTU ON TOTTA, ostin itselleni oman Raamatun 33/38 käännöksen, ja todella suurella innolla sen lukemisen aloitin. Ja koko ajan oli Kristuksen Henki sen sanomaa selvittämässä.
Eräässä keskusteluketjussa joku kysyi sitä, että miksi käytän tätä
uusinta raamatunkäännöstä. Lupasin hänelle tekeväni siitä aloituksen,
ja tässä se on. Ensiksi kuitenkin tämä:
"Minä olen puhunut profeetoille, minä olen antanut heille näkyjä, he
ovat puhuneet vertauskuvin ja ilmoittaneet minun tahtoni."
Kun porttoseurakuntien ihmisopeilla ihmiset sidotaan syntiin, ja kun
tällainen ihminen sitten Raamatusta lukee: "Kukaan ei myöskään voi
sanoa: 'Jeesus on Herra', muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta."
Niin hän varmasti hihkuu ilosta kun tuon vielä ääneen toistaa, että
hän on todella saanut Pyhän Hengen.
Tällaisilla tekopyhitetyillä ihmisparoilla ei ole alkeellisintakaan
tajua siitä, miten Pyhä Henki omiansa opettaa ja jatkuvasti heitä
kaikissa askareissa, niin maallisissa kuin hengellisissäkin, ohjaa.
Kun olin seurakunnassa, niin vuonna 1989 saimme käyttöömme lausunnon
antamista varten raamatunkäännöskomitean ehdotuksen Uudeksi
testamentiksi.
Kun sen läpi luin, ihastuin jo silloin sen selvään suomenkieleen,
siihen samaan kieleen, jolla Pyhä Henki oli minulle jo 4 vuotta
puhunut.
Kun lopullinen Raamattu sitten markkinoille tuli, en suinpäin lähtenyt
sitä itselleni hankkimaan, varsinkin, kun se joiltakin
tiukkapipoisilta tekopyhiltä kirjanoppineilta sai varsin mursaakavat
lausunnot. Sanoihan Kuopion silloinen piispakin, että siitä on
"Jumalan pyhyys hävinnyt."
Kun Jumala on ilmoittanut tämänkin: "Älkää mistään olko huolissanne,
vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen
Jumalan tietoon", niin jätin tämän raamattuasian hänen
ratkaistavakseen. Enää en muista kauanko siitä rukouksesta oli aikaa
kulunut, kun eräänä yönä näin tällaisen unen:
Seison Helsingissä Sokoksen kulmalla ja katselen liikenteen vilinää ja
ihmisvirtaa,
siinä kadun aurinkoisella puolella.. Lähellä oli liperikaulaisen
miehen ympärillä suuri ihmislauma matkalle lähtijöitä, ja tämä mies
luki suuresta kirjasta viimeisiä matkaohjeita:
"Olemme nyt kaikki ikiaurinkoon lähtevät kokoontuneet tähän odottamaan
bussia, joka tuolta Erottajan suunnasta tulee, ja vie meidät kentälle,
josta sitten matkamme jatkuu ikiaurinkoon."
Kadun varjoisalla puolella, Lasipalatsin edessä on myös muutama, jotka
siinä varjossa väristen ovat lähdössä samalle matkalle. Yhtäkkiä tuo
liperikaulainen huutaa: "Nyt se bussi tulee!", ja koko joukko alkoi
kauhuissaa huutaa, kun se tulikin Eduskuntatalon suunnasta toiselle
puolelle katua, ja kun tämä joukko lähtee sinne ryntäämään vaihtuu
juuri sillä hetkellä liikennevalojen keltainen punaiseksi,
ja autojen virta täytti Mannerheimintien. Bussi otti kyytiinsä ne
muutamat Lasipalatsin edessä olleet ja jatkoi matkaansa.
Kun tällaisesta unesta aamulla heräsin, ehdin jo hetken miettiä, että
mitähän Pyhä Henki tällä tahtoi minulle viestittää, ja heti sain
unelleni selvityksen:
"Tässä Raamatussa ihmisen pelastumisen tärkein sanoma on niin selvästi
ilmoitettu, ettei yksikään ihminen, joka sen ääressä vilpittömin
sydämin Jumalan tietä omaan elämäänsä etsii, enää eksy. Eikä yksikään
porttopappi pysty heitä enää eksyttämään.TeuvoSuni kirjoitti:
Niin klauan kun sinä etsit Jeesusta Kristusta lukuisten raamatunkäännösten joukosta, sinä varmasti jäät hänen Henkensä vaille, ja kuulut tähän suureen joukkoon:
"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät."
Silloin, Sanna-myrskyn päivänä, 11.8.1985, kun Kristus ilmestyi elämääni ensimmäisen kerran, en ollut juurikaan Raamattua lukenut, koska elin Jumalan vihan alla. Kotona oli tosin vihkiraamattu, jota olin yrittänyt muutaman kerran lukea, mutta siihen se jäi.
Mutta kun Kristuksen ilmestyminen alkoi siitä näystä RAAMATTU ON TOTTA, ostin itselleni oman Raamatun 33/38 käännöksen, ja todella suurella innolla sen lukemisen aloitin. Ja koko ajan oli Kristuksen Henki sen sanomaa selvittämässä.
Eräässä keskusteluketjussa joku kysyi sitä, että miksi käytän tätä
uusinta raamatunkäännöstä. Lupasin hänelle tekeväni siitä aloituksen,
ja tässä se on. Ensiksi kuitenkin tämä:
"Minä olen puhunut profeetoille, minä olen antanut heille näkyjä, he
ovat puhuneet vertauskuvin ja ilmoittaneet minun tahtoni."
Kun porttoseurakuntien ihmisopeilla ihmiset sidotaan syntiin, ja kun
tällainen ihminen sitten Raamatusta lukee: "Kukaan ei myöskään voi
sanoa: 'Jeesus on Herra', muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta."
Niin hän varmasti hihkuu ilosta kun tuon vielä ääneen toistaa, että
hän on todella saanut Pyhän Hengen.
Tällaisilla tekopyhitetyillä ihmisparoilla ei ole alkeellisintakaan
tajua siitä, miten Pyhä Henki omiansa opettaa ja jatkuvasti heitä
kaikissa askareissa, niin maallisissa kuin hengellisissäkin, ohjaa.
Kun olin seurakunnassa, niin vuonna 1989 saimme käyttöömme lausunnon
antamista varten raamatunkäännöskomitean ehdotuksen Uudeksi
testamentiksi.
Kun sen läpi luin, ihastuin jo silloin sen selvään suomenkieleen,
siihen samaan kieleen, jolla Pyhä Henki oli minulle jo 4 vuotta
puhunut.
Kun lopullinen Raamattu sitten markkinoille tuli, en suinpäin lähtenyt
sitä itselleni hankkimaan, varsinkin, kun se joiltakin
tiukkapipoisilta tekopyhiltä kirjanoppineilta sai varsin mursaakavat
lausunnot. Sanoihan Kuopion silloinen piispakin, että siitä on
"Jumalan pyhyys hävinnyt."
Kun Jumala on ilmoittanut tämänkin: "Älkää mistään olko huolissanne,
vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen
Jumalan tietoon", niin jätin tämän raamattuasian hänen
ratkaistavakseen. Enää en muista kauanko siitä rukouksesta oli aikaa
kulunut, kun eräänä yönä näin tällaisen unen:
Seison Helsingissä Sokoksen kulmalla ja katselen liikenteen vilinää ja
ihmisvirtaa,
siinä kadun aurinkoisella puolella.. Lähellä oli liperikaulaisen
miehen ympärillä suuri ihmislauma matkalle lähtijöitä, ja tämä mies
luki suuresta kirjasta viimeisiä matkaohjeita:
"Olemme nyt kaikki ikiaurinkoon lähtevät kokoontuneet tähän odottamaan
bussia, joka tuolta Erottajan suunnasta tulee, ja vie meidät kentälle,
josta sitten matkamme jatkuu ikiaurinkoon."
Kadun varjoisalla puolella, Lasipalatsin edessä on myös muutama, jotka
siinä varjossa väristen ovat lähdössä samalle matkalle. Yhtäkkiä tuo
liperikaulainen huutaa: "Nyt se bussi tulee!", ja koko joukko alkoi
kauhuissaa huutaa, kun se tulikin Eduskuntatalon suunnasta toiselle
puolelle katua, ja kun tämä joukko lähtee sinne ryntäämään vaihtuu
juuri sillä hetkellä liikennevalojen keltainen punaiseksi,
ja autojen virta täytti Mannerheimintien. Bussi otti kyytiinsä ne
muutamat Lasipalatsin edessä olleet ja jatkoi matkaansa.
Kun tällaisesta unesta aamulla heräsin, ehdin jo hetken miettiä, että
mitähän Pyhä Henki tällä tahtoi minulle viestittää, ja heti sain
unelleni selvityksen:
"Tässä Raamatussa ihmisen pelastumisen tärkein sanoma on niin selvästi
ilmoitettu, ettei yksikään ihminen, joka sen ääressä vilpittömin
sydämin Jumalan tietä omaan elämäänsä etsii, enää eksy. Eikä yksikään
porttopappi pysty heitä enää eksyttämään."Niin klauan kun sinä etsit Jeesusta Kristusta lukuisten raamatunkäännösten joukosta"
Mitä ihmettä sinä oikein höpötät? Ei elävä Jeesus löydy minkään tekstin kuolleiden kirjainten joukosta. Miksi sinä siis luulet, että Jeesusta sieltä etsisin? Teksteissä kyllä kerrotaan Jeesuksesta, mutta koska kirkko on muuttanut noita tekstejä on eri käännösten vertaileminen hyvä keino totuuden selvittämiseksi niille, jotka eivät pelkää tai ole liian laiskoja näkemään vähäsen vaivaa saadakseen selville, mitä tekstin mukaan Jeesus oikeasti alunperin sanoi. Mutta jos sinua tuollainen ei kiinnosta, niin omapa on häpeäsi ja tietämättömyytesi.
"sinä varmasti jäät hänen Henkensä vaille"
Aika paksua tekstiä sellaisen suusta, joka ei välitä Jeesuksen sanoista edes sen vertaa, että jaksaisi yrittää ottaa selvää siitä, mitä Jeesus oikeasti sanoi, vaan sen sijaan pitää totuutena asian suhteen sitä, mitä kirkon vääristelemä Raamattu siitä sanoo.
Jos tarkoitat tuolla hengellä nyt sitä kirkon opettamaa yliluonnollista henkeä, joka on yksi kolmiyhteisen jumalan persoonista, niin minua ei voisi vähempää sellainen henki edes kiinnostaa, sillä minä uskon vain yhteen Jumalaan eli Häneen, jota Jeesus Isäksi ja ainoaksi todelliseksi Jumalaksi kutsuu.
Yritä muistaa, että minä en edes usko yliluonnolliseen. Maailma on kyllä täynnä asioita, joita en ymmärrä ja juuri siksi, että en ymmärrä niitä, en ole valmis sanomaan, että ymmärrän ne niin hyvin, että voin ne luokitella yliluonnollisiksi. Mitä minä muka tiedän siitä, mikä oikeasti luonnollista on? Ei minulla mitään lopullista absoluuttista totuutta hallussani ole.
Mitä tuohon uuteen raamatunväännökseen tulee, niin kyllähän siitä kaikki pelastukseen tarvittava löytyy. Tosin on mahdollista pelastua ikinä Raamatusta mitään kuulemattakaan, joten mitä se sitten oikein tuosta raamatunkäännöksestä oikein todistaa? Ainakin sen, että ei se ole Raamattu, joka ihmisen pelastaa, vaan Jumala. Ei Eliakaan Raamattua lukenut ja silti Jumala otti hänet luokseen ilman, että Elia olisi joutunut kuolemaan näkemään.
Puhut porttopapeista tuomiten, mutta hyvin paljon yhteistä sinun opetuksella on heidän opetuksensa kanssa, vaikka et itse sitä näkisikään.christus.victor kirjoitti:
"Niin klauan kun sinä etsit Jeesusta Kristusta lukuisten raamatunkäännösten joukosta"
Mitä ihmettä sinä oikein höpötät? Ei elävä Jeesus löydy minkään tekstin kuolleiden kirjainten joukosta. Miksi sinä siis luulet, että Jeesusta sieltä etsisin? Teksteissä kyllä kerrotaan Jeesuksesta, mutta koska kirkko on muuttanut noita tekstejä on eri käännösten vertaileminen hyvä keino totuuden selvittämiseksi niille, jotka eivät pelkää tai ole liian laiskoja näkemään vähäsen vaivaa saadakseen selville, mitä tekstin mukaan Jeesus oikeasti alunperin sanoi. Mutta jos sinua tuollainen ei kiinnosta, niin omapa on häpeäsi ja tietämättömyytesi.
"sinä varmasti jäät hänen Henkensä vaille"
Aika paksua tekstiä sellaisen suusta, joka ei välitä Jeesuksen sanoista edes sen vertaa, että jaksaisi yrittää ottaa selvää siitä, mitä Jeesus oikeasti sanoi, vaan sen sijaan pitää totuutena asian suhteen sitä, mitä kirkon vääristelemä Raamattu siitä sanoo.
Jos tarkoitat tuolla hengellä nyt sitä kirkon opettamaa yliluonnollista henkeä, joka on yksi kolmiyhteisen jumalan persoonista, niin minua ei voisi vähempää sellainen henki edes kiinnostaa, sillä minä uskon vain yhteen Jumalaan eli Häneen, jota Jeesus Isäksi ja ainoaksi todelliseksi Jumalaksi kutsuu.
Yritä muistaa, että minä en edes usko yliluonnolliseen. Maailma on kyllä täynnä asioita, joita en ymmärrä ja juuri siksi, että en ymmärrä niitä, en ole valmis sanomaan, että ymmärrän ne niin hyvin, että voin ne luokitella yliluonnollisiksi. Mitä minä muka tiedän siitä, mikä oikeasti luonnollista on? Ei minulla mitään lopullista absoluuttista totuutta hallussani ole.
Mitä tuohon uuteen raamatunväännökseen tulee, niin kyllähän siitä kaikki pelastukseen tarvittava löytyy. Tosin on mahdollista pelastua ikinä Raamatusta mitään kuulemattakaan, joten mitä se sitten oikein tuosta raamatunkäännöksestä oikein todistaa? Ainakin sen, että ei se ole Raamattu, joka ihmisen pelastaa, vaan Jumala. Ei Eliakaan Raamattua lukenut ja silti Jumala otti hänet luokseen ilman, että Elia olisi joutunut kuolemaan näkemään.
Puhut porttopapeista tuomiten, mutta hyvin paljon yhteistä sinun opetuksella on heidän opetuksensa kanssa, vaikka et itse sitä näkisikään.Sinä olet oman tiesi valinnut, ja uskot olevasi oikealla tiellä, kun lukisten raamatunkäännöksein joukosta uskot lopulta löytäväsi totuuden niistä sanoista, jotka Jeesus Kristus on 2000 vuotta sitten lausunut.
Etkä voi ymmärtää, että hän tänäkin päivänä puhuu omilleen ja käy vuoropuhelua heidän kanssaan, pitäessään heitä totuuden kapealla tiellä.
"Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta.
Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
Minä ja Isä olemme yhtä."
En ollut minäkään Raamattua lukenut, kun Jeesus Kristus minulle ilmestyi. Mutta sen jälkeen olen lukenut, ja kokenut tämän saman minkä Hesekiel:
Hän sanoi: "Ihminen, ravitse itsesi. Täytä vatsasi, syö tämä kirjakäärö, jonka minä sinulle annan." Minä söin sen, ja se maistui suussani makealta kuin hunaja."
Ja juuri Hesekielin kirjan ääreltä hän minulle tämän tehtävän antoi 8.11. kello 03.30:
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo,mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani
.
Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.
Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."TeuvoSuni kirjoitti:
Sinä olet oman tiesi valinnut, ja uskot olevasi oikealla tiellä, kun lukisten raamatunkäännöksein joukosta uskot lopulta löytäväsi totuuden niistä sanoista, jotka Jeesus Kristus on 2000 vuotta sitten lausunut.
Etkä voi ymmärtää, että hän tänäkin päivänä puhuu omilleen ja käy vuoropuhelua heidän kanssaan, pitäessään heitä totuuden kapealla tiellä.
Minä ja Isä olemme yhtä."
En ollut minäkään Raamattua lukenut, kun Jeesus Kristus minulle ilmestyi. Mutta sen jälkeen olen lukenut, ja kokenut tämän saman minkä Hesekiel:
Hän sanoi: "Ihminen, ravitse itsesi. Täytä vatsasi, syö tämä kirjakäärö, jonka minä sinulle annan." Minä söin sen, ja se maistui suussani makealta kuin hunaja."
Ja juuri Hesekielin kirjan ääreltä hän minulle tämän tehtävän antoi 8.11. kello 03.30:
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo,mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani
.
Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.
Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän.""Sinä olet oman tiesi valinnut"
Onko tuo mikään yllätys? Kuka ei valitse omaa tietänsä?
"uskot olevasi oikealla tiellä"
Voitko nimetä yhdenkin ihmisen, joka ei usko tietävänsä, mikä on totta, niistä asioista, jotka hän ajattelee tietävänsä?
"kun lukuisten raamatunkäännöksein joukosta uskot lopulta löytäväsi totuuden"
Sehän se tavoite olisi, mutta tiedän kyllä varsin hyvin, että mitään täydellisestä varmuutta siitä ei pelkästään noiden tekstien pohjalta tule kukaan ikinä saamaan.
"Etkä voi ymmärtää, että hän tänäkin päivänä puhuu omilleen ja käy vuoropuhelua heidän kanssaan"
Ja mistä ihmeen syystä sinä hyppäsit tuohon perusteettomaan johtopäätökseen, että minä en tuota tietäisi ja ymmärtäisi?christus.victor kirjoitti:
"Sinä olet oman tiesi valinnut"
Onko tuo mikään yllätys? Kuka ei valitse omaa tietänsä?
"uskot olevasi oikealla tiellä"
Voitko nimetä yhdenkin ihmisen, joka ei usko tietävänsä, mikä on totta, niistä asioista, jotka hän ajattelee tietävänsä?
"kun lukuisten raamatunkäännöksein joukosta uskot lopulta löytäväsi totuuden"
Sehän se tavoite olisi, mutta tiedän kyllä varsin hyvin, että mitään täydellisestä varmuutta siitä ei pelkästään noiden tekstien pohjalta tule kukaan ikinä saamaan.
"Etkä voi ymmärtää, että hän tänäkin päivänä puhuu omilleen ja käy vuoropuhelua heidän kanssaan"
Ja mistä ihmeen syystä sinä hyppäsit tuohon perusteettomaan johtopäätökseen, että minä en tuota tietäisi ja ymmärtäisi?Jos Pyhä Henki sinulle puhuisi ja elämääsi johdattaisi, olisimme toistemme veljiä, samassa Totuuden Hengessä.
Ny olemme toisille vain valeveljiä.
Ja kun kumpikin uskoo olevansa oikeassa hengessä niin toinen on tietenkin valeveli valheen hengessä.
Jos sinä et usko niitä kaikkia todistusksia todeksi, joista olen täällä kymmeniä, jos en satoja kertoja, niin en minä voi mitään muuta sinun pelastumisesi eteen tehdä.
Mutta jos sinä ne todeksi uskot, silloin kohdallasi tapahtuu tämä, ja Jeesuksen rukoukset helpottavat tietäsi päästä valheesta totuuteen:
"Minä en rukoile vain heidän (siis häneltä jo Hengen ja tehtävän saaneiden) puolesta, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun,"TeuvoSuni kirjoitti:
Jos Pyhä Henki sinulle puhuisi ja elämääsi johdattaisi, olisimme toistemme veljiä, samassa Totuuden Hengessä.
Ny olemme toisille vain valeveljiä.
Ja kun kumpikin uskoo olevansa oikeassa hengessä niin toinen on tietenkin valeveli valheen hengessä.
Jos sinä et usko niitä kaikkia todistusksia todeksi, joista olen täällä kymmeniä, jos en satoja kertoja, niin en minä voi mitään muuta sinun pelastumisesi eteen tehdä.
Mutta jos sinä ne todeksi uskot, silloin kohdallasi tapahtuu tämä, ja Jeesuksen rukoukset helpottavat tietäsi päästä valheesta totuuteen:
"Minä en rukoile vain heidän (siis häneltä jo Hengen ja tehtävän saaneiden) puolesta, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun,"Vain valeveljiä? Eikö tuo edellyttäisi sitä, että toinen tai molemmat meistä yrittäisi pettää toista sen suhteen, mihin uskoo? Minun käsitys asiasta on, että valeveljiltä nimenomaan puuttuu vilpittömyys ja heidän tekojen ja sanojen takana piilee petos.
Etkö sinäkin rehellisesti kerro siitä, mihin uskot, toisin kuin esimerkiksi ne ekumeniaa ajavat ihmiset, jotka luulevat, että kirkkokuntien rajat ylittävä ja kaikki kristittyjä yhdistävä kuvitteellinen "hengenheimolaisuus" toteutuu parhaiten sen kautta, että ollaan puhumatta siitä, mikä erottaa. Jos ongelmasta ei puhuta niin miten se voitaisiin käsitellä ja ratkaista? Ei ongelmat katoa, vaikka kuinka ne yritettäisiin vaieta kuoliaaksi.
- tuhat ja yksi
Orjallehan tuli vapautus mutta kaikki orjat eivät tahtoneetkaan vapautua.
Teuvo on ottanut orjuuden itse ja samalla laittanut raskaan ikeen itselleen ettei siitä kukaan voi häntä vapauttaa.
Pyhä Henki sanoi Teuvolle ;
" katsotaanhan Teuvo mitä sinä siellä Raamattu osastolla aikaan saat,
Pyhä Henki on sitä katsellut jo kotvasen aikaa, en lähden juuri nyt arvioimaan tilannetta onko pyhä henki ilahtunut vaiko suruun vaipunut ?Päättele itse, onko Jeesus Kristus taivaassa iloinen vaan surullinen, kun näkee ilmoitustensa toteutuvan myös Teuvo Sunin elämässä:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."- tuhat ja yksi
TeuvoSuni kirjoitti:
Päättele itse, onko Jeesus Kristus taivaassa iloinen vaan surullinen, kun näkee ilmoitustensa toteutuvan myös Teuvo Sunin elämässä:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."Päättele itse, onko Jeesus Kristus taivaassa iloinen vaan surullinen, kun näkee ilmoitustensa toteutuvan myös Teuvo Sunin elämässä:
- Jotenkin tämä Kristinusko on jämähtänyt paikalleen, muuten kirjoitin Pyhän Hengen aatelmista siitä miten seHän suhtautuu tuohon ,koetusaikaan jonka olet viettänyt täällä Raamatttu osastolla?
- Eikö ole muistanut vastata ?
Ja Jeesus ja Pyhä Henki - Uuden testamentin mukaan Pyhä Henki siitti Jeesuksen,
Eikait Jeesus itse, - sehän on mahdotonta.
- Mitkään Raamatun ilmoitukset ei muuten toteudu millään tasolla. - prophetian viesti
tuhat ja yksi kirjoitti:
Päättele itse, onko Jeesus Kristus taivaassa iloinen vaan surullinen, kun näkee ilmoitustensa toteutuvan myös Teuvo Sunin elämässä:
- Jotenkin tämä Kristinusko on jämähtänyt paikalleen, muuten kirjoitin Pyhän Hengen aatelmista siitä miten seHän suhtautuu tuohon ,koetusaikaan jonka olet viettänyt täällä Raamatttu osastolla?
- Mitkään Raamatun ilmoitukset ei muuten toteudu millään tasolla.tuhat ja yksi kuka sitten lienetkin,sinähän olet koteloitunut Danielin kirjan selityksiin ja olet syntivankilassa, mutta et löydä ulospääsyä järkeen perustuvilla selityksillä?
näet Teuvon kirjoituksissa jotain toivon pilkahdusta?
et tiedä mitä tulisi tehdä? tuhat ja yksi kirjoitti:
- Mitkään Raamatun ilmoitukset ei muuten toteudu millään tasolla.Jos sinulla joskus on jotakin totuutta tiedossasi ollut, on se otettu sinulta pois Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti:
"Jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on."
Minulle taas on annetty yltäkyllin jo pelkästään Paavalin valheiden paljastamisessa.
Kun sinulta on kaikki otettu pois, et pysty tätäkään Jeesuksen ilmoitusta ymmärtämään:
"Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja häntä minäkin rakastan, ja ilmaisen hänelle itseni."
Ymmärrätkö sinä miten tämä internet toimii? Se välittää minulta tietoa sinulle. Ja päinvastoin.
Pyhä Henki taivaan internet.- tuhat ja yksi
prophetian viesti kirjoitti:
tuhat ja yksi kuka sitten lienetkin,sinähän olet koteloitunut Danielin kirjan selityksiin ja olet syntivankilassa, mutta et löydä ulospääsyä järkeen perustuvilla selityksillä?
näet Teuvon kirjoituksissa jotain toivon pilkahdusta?
et tiedä mitä tulisi tehdä?>>> Näet Teuvon kirjoituksissa jotain toivon pilkahdusta?
Et tiedä mitä tulisi tehdä? >>>
En näe Teuvon kirjoituksissa mitään "toivon pilkahdusta" , näen vai Kristinuskon valheen haarautuman uudelleen selitellyksi , johon on otettu aineksia jo olemassa olevista uskonliikkeitten harhoista, nuita omaperäisiä selityksen antajia on maailma täynnä ja Teuvo on siihen tuonut oman osuutensa.
Jos et tiedä mitä tehdä niin ole sitten vaikka jouten , meidän tekemiset ja tekemättä jättämiset häipyvät aika nopeasti menneisyyteen ja unholaan.
Mutta sen minkä kerroin Danielin unet tulkintana se tulee jäämään omalta osaltaan senkin jälkeen ,kun minä täältä poistun.
Vankilassa en ole, - ei ole mahdollista tietää kaikkea ja en sellaiseeen mahdottomuuteen edes pyri.
Ja lisäksi myös pyrin antamaan anteeksi myös sinulle ja Sunille ! - tuhat ja yksi
TeuvoSuni kirjoitti:
Jos sinulla joskus on jotakin totuutta tiedossasi ollut, on se otettu sinulta pois Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti:
Minulle taas on annetty yltäkyllin jo pelkästään Paavalin valheiden paljastamisessa.
Kun sinulta on kaikki otettu pois, et pysty tätäkään Jeesuksen ilmoitusta ymmärtämään:
"Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja häntä minäkin rakastan, ja ilmaisen hänelle itseni."
Ymmärrätkö sinä miten tämä internet toimii? Se välittää minulta tietoa sinulle. Ja päinvastoin.
Pyhä Henki taivaan internet.Jos ?
Muistaakseni Pyhän Hengen piti kertoa , ei siinä Jossia silloin ole.
>>>Jos sinulla joskus on jotakin totuutta tiedossasi ollut, on se otettu sinulta pois Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti.>>>
En muuten ole dementia osastolla ja se vähä on jäljellä loka on ollut ennenkin.
Jeesus on ollut myös erehtyvä ihminen kuin sinä ja minä .
>>> Ymmärrätkö sinä miten tämä internet toimii? Se välittää minulta tietoa sinulle. Ja päinvastoin.
Pyhä Henki taivaan internet. >>>
Voi sen noinkin sanoa mutta , siihen kun sinulta jatkoa tulee niin se on sitten niitä omanpään ajatuksia , joita olet sinne ladannut uskontokirjallisuudesta ja elämäsi harhakuvitelmista.
Internet toimiin bittimaailmassa ja siinä ei ole henkeä , mutta on energiaa.
Pyhä Henki on elolliset eläväksi tekevä henki ja siinä on paljon enemmän kuin , samaanin rummutus bittimaailmassa. tuhat ja yksi kirjoitti:
Jos ?
Muistaakseni Pyhän Hengen piti kertoa , ei siinä Jossia silloin ole.
>>>Jos sinulla joskus on jotakin totuutta tiedossasi ollut, on se otettu sinulta pois Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti.>>>
En muuten ole dementia osastolla ja se vähä on jäljellä loka on ollut ennenkin.
Jeesus on ollut myös erehtyvä ihminen kuin sinä ja minä .
>>> Ymmärrätkö sinä miten tämä internet toimii? Se välittää minulta tietoa sinulle. Ja päinvastoin.
Pyhä Henki taivaan internet. >>>
Voi sen noinkin sanoa mutta , siihen kun sinulta jatkoa tulee niin se on sitten niitä omanpään ajatuksia , joita olet sinne ladannut uskontokirjallisuudesta ja elämäsi harhakuvitelmista.
Internet toimiin bittimaailmassa ja siinä ei ole henkeä , mutta on energiaa.
Pyhä Henki on elolliset eläväksi tekevä henki ja siinä on paljon enemmän kuin , samaanin rummutus bittimaailmassa.Pyhä Henki ei ole se henki, joka saa ihmiset hengittämään ja jopa hengestymään. Vaan Henki, joka on valitun ihmisen auttajana ja opastajana, kuten presidentillä on ympärillään neuvoja antavia ihmisiä: ns. Presidentin kanslia.
Minunkin kohdalla toimii Pyhä Henki juuri niin kuin Jeesus sanoi:
"Kun teitä viedään luovutettaviksi viranomaisille, älkää etukäteen olko huolissanne siitä mitä puhuisitte. Puhukaa ne sanat, jotka teille tuona hetkenä annetaan. Silloin ette puhu te, vaan Pyhä Henki."
Tämäkin keskustelupalsta on kuin oikeussali, jossa erihenkiset syyttäjät vuoron perään yrittävät osoittaa minut syylliseksi, mutta jokaiselle syyttäjälle, vaikka heitä olisi tuhat ja yksi, Pyhä Henki osaa antaa aina oikeat puolustussanat.
Tämä on yksi niistä kaikkein ihmeellisimmistä asioista, joita elämäni aikana olen saanut kokea.- puolustussanat
TeuvoSuni kirjoitti:
Pyhä Henki ei ole se henki, joka saa ihmiset hengittämään ja jopa hengestymään. Vaan Henki, joka on valitun ihmisen auttajana ja opastajana, kuten presidentillä on ympärillään neuvoja antavia ihmisiä: ns. Presidentin kanslia.
Minunkin kohdalla toimii Pyhä Henki juuri niin kuin Jeesus sanoi:
"Kun teitä viedään luovutettaviksi viranomaisille, älkää etukäteen olko huolissanne siitä mitä puhuisitte. Puhukaa ne sanat, jotka teille tuona hetkenä annetaan. Silloin ette puhu te, vaan Pyhä Henki."
Tämäkin keskustelupalsta on kuin oikeussali, jossa erihenkiset syyttäjät vuoron perään yrittävät osoittaa minut syylliseksi, mutta jokaiselle syyttäjälle, vaikka heitä olisi tuhat ja yksi, Pyhä Henki osaa antaa aina oikeat puolustussanat.
Tämä on yksi niistä kaikkein ihmeellisimmistä asioista, joita elämäni aikana olen saanut kokea.Heh heh! Yritätkö nauruun tukehduttaa, kun et muuhun pysty? Miksi sitten Sunin "puolustussanat" ovat tyhjää lässytystä? Niissä ei järjen häivääkään, vain psykoottisten harhojen seassa vinksahtaneen mielen tuotteita.
Auttaako mielikuvitusmaailmassa eläminen Sunia kokonaan sekoamasta? puolustussanat kirjoitti:
Heh heh! Yritätkö nauruun tukehduttaa, kun et muuhun pysty? Miksi sitten Sunin "puolustussanat" ovat tyhjää lässytystä? Niissä ei järjen häivääkään, vain psykoottisten harhojen seassa vinksahtaneen mielen tuotteita.
Auttaako mielikuvitusmaailmassa eläminen Sunia kokonaan sekoamasta?Teuvo Sunin sekoamisen estäjä on Jeesus Kristus:
Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä."
- Islam on ollut jo
pitkään niin väkevä eksytys että itsemurhaiskujen tekijät ovat niitä tehdessään luulleet pääsevänsä Paratiisiin, mutta menneet Tuonelaan seuratessaan murhan ja valheen isää Saa-tanaa, sillä kenessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista Elämää eli Jeesusta.
Varokaa Jeesuksen ja seuraajiensa ja todistajiensa pilkaajia, sillä ovat antikristuksen hengen eksyttämiä väkevästi aivan niinkuin islaminkin hyväksyneet kieltäessään Isän ja Pojan Jeesuksen ja Totuuden Hengen todistuksen Jumalan valtakunnasta.
Jeesus opetti: "Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä!"- tuhat ja yksi
Ei ole paljon eroa Kristinuskoon.
>>> Islam on ollut jo pitkään niin väkevä eksytys että itsemurhaiskujen tekijät ovat niitä tehdessään luulleet pääsevänsä Paratiisiin,,,>>
Kristitty myös luulee pääsevänsä tuonne samaan paikkaan kuoltuaan.
Sielläpä sitten olette ! tuhat ja yksi kirjoitti:
Ei ole paljon eroa Kristinuskoon.
>>> Islam on ollut jo pitkään niin väkevä eksytys että itsemurhaiskujen tekijät ovat niitä tehdessään luulleet pääsevänsä Paratiisiin,,,>>
Kristitty myös luulee pääsevänsä tuonne samaan paikkaan kuoltuaan.
Sielläpä sitten olette !Saman Saatanan ohjattavana ovat kaikki maailman uskonnot. Kristinuskosta tuli tuon murhaajan uskonto jo silloin, kun Saa-ta-na näytti keisari Konstantinukselle taivaalla ristinmerkin tehden selväksi, että tuon merkin alla hänen maailmanvalloituksensa tulevat onnistumaan.
Ei ollut silloin enää Pyhää Henkeä sanomassa hänelle:
"Pane miekkasi tuppeen. Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan kaatuu."
Silloin vaihtui kristittyjen alkuperäinen tunnus: kala, Saatanan kuoleman merkkkiin; ristiin.
Ja paavi Urbanuksen aloittamat ristiretket olivatkin sitten Saatanan juhlaparaatia, joka edelleen jatkuu.- Jeesus opetti
TeuvoSuni kirjoitti:
Saman Saatanan ohjattavana ovat kaikki maailman uskonnot. Kristinuskosta tuli tuon murhaajan uskonto jo silloin, kun Saa-ta-na näytti keisari Konstantinukselle taivaalla ristinmerkin tehden selväksi, että tuon merkin alla hänen maailmanvalloituksensa tulevat onnistumaan.
Ei ollut silloin enää Pyhää Henkeä sanomassa hänelle:
"Pane miekkasi tuppeen. Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan kaatuu."
Silloin vaihtui kristittyjen alkuperäinen tunnus: kala, Saatanan kuoleman merkkkiin; ristiin.
Ja paavi Urbanuksen aloittamat ristiretket olivatkin sitten Saatanan juhlaparaatia, joka edelleen jatkuu.selvästi ettei yksikään häneen uskova koskaan kuole, hallelujah! Tätä se vihollinen vihaa yli kaiken.
Jeesus opetti kirjoitti:
selvästi ettei yksikään häneen uskova koskaan kuole, hallelujah! Tätä se vihollinen vihaa yli kaiken.
Siinä on tekopyhille yksi ristiriita, valheen henki opettaa armosta pelastumista, ja Totuuden Henki tekoja.
Valhe on perinyt voiton jokaisen tekopyhän sydämessä, ja totuus on heille vain Saatanan syyttämistä.- tekopyhät eivät
TeuvoSuni kirjoitti:
Siinä on tekopyhille yksi ristiriita, valheen henki opettaa armosta pelastumista, ja Totuuden Henki tekoja.
Valhe on perinyt voiton jokaisen tekopyhän sydämessä, ja totuus on heille vain Saatanan syyttämistä.tarvitse armoa lainkaan, sillä ovat itsessään kelvollisia ja syntiä tekemättömiä omasta mielestään.
TeuvoSuni kirjoitti:
Valhe on perinyt voiton jokaisen tekopyhän sydämessä, ja totuus on heille vain Saatanan syyttämistä.Tekopyhiksi kutsutaan myös niitä, jotka luulevat olevansa synnittömämpiä kuin todellisuudessa ovat.
Ei armo ketään pelasta eikä teotkaan siihen pysty. Se on armollinen Jumala, joka armahtaa ja pelastaa ne, jotka Häneen uskovat, huutavat Häntä avuksi ja teoillaan todistavat uskonsa ja uskollisuutensa Hänelle. Ja tuo on mahdollista vain siksi, että on olemassa välimies ihmisten ja Jumalan välillä, joka yksin on täydellinen ja synnitön ja sen vuoksi Jumalan kuninkaaksi kruunaama.
Enpä usko, että mikään määrä kenenkään harhakuvitelmia pystyy horjuttamaan sitä tosiasiaa, että asia on tasan niinkuin käytännössä katsoen kaikki Raamatun kirjoittajat sanovat eli kaikki ihmiset (paitsi Kristus) ovat syntisiä. Vaikka Jumala antaisikin Hänen puoleensa kääntyvien vääryydet anteeksi ei se silti pyyhi heidän pahuuttaan ja sen seurauksia pois maailmasta ja sen historiasta. Ei murhaaja lakkaa olemasta murhaaja vain sen vuoksi, että hän on saanut tekonsa anteeksi.
- Toki nimkristitty
uudestisyntymättömänä ja lapsikasteeseen luottavana on myös pahasti eksytetty ja väkevästikin ainakin kun katsoo sen joukon suuruutta, jotka sen kautta kokevat saaneensa pelastuksen. Jos ei ole pelastusasia, niin kannattaisi ottaa selvää mitä kastajat opettavat siitä ettei vasta tuomiolla kiinnostuisi mitä tarkoitaa syntyminen vedestä ja Hengestä, niinkuin Jeesus opetti Nikodeemukselle sen välttämättömyydestä päästäkseen Jumalan valtakuntaan.
Kavahdetaan fariseuksien hapatusta eli nimikristityn valheopetusta vauvakasteesta ja muistakin armon irstaudeksi vääntämisopeista!- tuhat ja yksi
>>> Kavahdetaan fariseuksien hapatusta eli nimikristityn valheopetusta vauvakasteesta ja muistakin armon irstaudeksi vääntämisopeista! >>>
Saan sanoa ;
Pidän mahdottomuuksien uskonto poliittisena palopuheena noita "uudestisyntymisiä" , Samalla tapaa kuin sosialisessa vallankumouksessa Marx, Engel ja Leninkin hehkutti omaa vallankumoustaan.
"uudestisyntyneet" yrittävät saada sieluja varastettua mistä vain oppiharhojensa pauloihin ja tuo ideologia on saanut myös sinut kirjoittamaan tänne.
Kaste on uskontokultin puhdistusrituaalin muunnos Kristinuskoon ja siitä on monenlaisia toiminta malleja olemassa.
Pelastus kokemuskin on uskonnollinen rituuaali, murtuminen,mielen järkytys, tressihormoonien äkillinen purkaus jne,.. Etkö sinäkään ole pystynyt erottamaan kahta Raamatun erilaista kastekäskyä toisistaan, vaan olet mennyt Saatanan kastettavaksi:
1. Jeesuksen kastekäsky:
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
2. Saatanan kastekäsky:
Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.
Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.
He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."
Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun. Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:
"Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."- rukoilen pelastusta
tuhat ja yksi kirjoitti:
>>> Kavahdetaan fariseuksien hapatusta eli nimikristityn valheopetusta vauvakasteesta ja muistakin armon irstaudeksi vääntämisopeista! >>>
Saan sanoa ;
Pidän mahdottomuuksien uskonto poliittisena palopuheena noita "uudestisyntymisiä" , Samalla tapaa kuin sosialisessa vallankumouksessa Marx, Engel ja Leninkin hehkutti omaa vallankumoustaan.
"uudestisyntyneet" yrittävät saada sieluja varastettua mistä vain oppiharhojensa pauloihin ja tuo ideologia on saanut myös sinut kirjoittamaan tänne.
Kaste on uskontokultin puhdistusrituaalin muunnos Kristinuskoon ja siitä on monenlaisia toiminta malleja olemassa.
Pelastus kokemuskin on uskonnollinen rituuaali, murtuminen,mielen järkytys, tressihormoonien äkillinen purkaus jne,.."tuhat ja yksi" sielullesi ja samoin totuus on että vain Jeesuksessa anomalla se voit saavuttaa ja tämä sanomani on hyvä, sillä Jeesus on hyvä paimen.
- Sinä itse tuot
TeuvoSuni kirjoitti:
Etkö sinäkään ole pystynyt erottamaan kahta Raamatun erilaista kastekäskyä toisistaan, vaan olet mennyt Saatanan kastettavaksi:
1. Jeesuksen kastekäsky:
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
2. Saatanan kastekäsky:
Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.
Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.
He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."
Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun. Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:
"Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät.""TeuvoSuni" nimimerkkinä näitä esille ja osoittaa myös sinun teologian jakomielisyyden.
Sinä itse tuot kirjoitti:
"TeuvoSuni" nimimerkkinä näitä esille ja osoittaa myös sinun teologian jakomielisyyden.
Kumman kastekäskyn mukaan sinut on kastettu?
Ensimmäisen vai varmuuden vuoksi tuon toisenkin?
Minut on kastettu lapsena vain kerran, koska:
"Yksi on usko, yksi Henki, yksi kaste."- perusopetuksena
TeuvoSuni kirjoitti:
Kumman kastekäskyn mukaan sinut on kastettu?
Ensimmäisen vai varmuuden vuoksi tuon toisenkin?
Minut on kastettu lapsena vain kerran, koska:
"Yksi on usko, yksi Henki, yksi kaste."on tuotu oppi kasteista monikossa, sillä kasteet on sekä vedessä että Hengessä ja myös tulessa. Tutki Raamatusta, niin huomaat eron vesikasteen ja henkikasteen välillä.
- hen baptisma=1
perusopetuksena kirjoitti:
on tuotu oppi kasteista monikossa, sillä kasteet on sekä vedessä että Hengessä ja myös tulessa. Tutki Raamatusta, niin huomaat eron vesikasteen ja henkikasteen välillä.
Puhut väärin. Monikkomuoto liittyy siihen, että kristityksi kastamisen lisäksi oli käytössä myös pakanuudesta juutalaisuuteen kastaminen "proselyyttikaste", joka sekin oli perhekaste, kuten kristillinen kaste "perhekunnittain" kastaminen.
Uuden liiton aikana on vain "yksi kaste", jossa on samassa kasteessa vesi ja Henki. Ei siis ole erikseen vesikastetta ja siitä erillistä henkikastetta, kuten olet asian väärin ymmärtänyt. On vain yksi kaste, jossa on sekä Henki että vesi samassa yhdessä kasteessa. - tuhat ja yksi
rukoilen pelastusta kirjoitti:
"tuhat ja yksi" sielullesi ja samoin totuus on että vain Jeesuksessa anomalla se voit saavuttaa ja tämä sanomani on hyvä, sillä Jeesus on hyvä paimen.
>>> rukoilen pelastusta
"tuhat ja yksi" sielullesi ja samoin totuus on että vain Jeesuksessa anomalla se voit saavuttaa ja tämä sanomani on hyvä, sillä Jeesus on hyvä paimen. >>>
Älä turhaan tuhlaa aikaasi tuollaiseen.
Kristinusko on uskonto uskontojen joukossa, ei Jeesuksessa ole sen enempää totuutta kuin jossakin toisessa ihmisessä joista uskonnot kirjoittavat.
Olet itse suppeassa uskon käsitteessä, aivan kuin poliittisessa puolueessa johon synytään ja siitä lähtien äänestetään kuolemaan saakka samaa puoluetta. Ja aina tehdään oikeita päätöksiä ja toiset ovat väärässä ja heidät tulisi käännyttää siihen oikeaan politiikkaan. perusopetuksena kirjoitti:
on tuotu oppi kasteista monikossa, sillä kasteet on sekä vedessä että Hengessä ja myös tulessa. Tutki Raamatusta, niin huomaat eron vesikasteen ja henkikasteen välillä.
Ei minun tarvitse sitä Raamatusta tukia, sillä olen saanut elää sen todeksi omassa elämässäni. Tämänkin ihmeeliisen tapahtuman, jolla Pyhä henki estsi minua menemästä lähellekään sitä paikkaa, missä ihmisiä Saatanan veren voimaan kastetaan:
Kun elin 40 vuotta, 48 vuotiaaksi saakka Jumalan vihan alla, en ollut minkään uskon, enkä minkäänlaisen kasteen kannattaja. Kasteesta tiesin sen, että minut oli keväällä 1937 kastettu: "Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."
Luterilaisen opin mukaan, kuten maassa tapana on ollut.
Elämä muuttui täysin, kun Jumala vihan pitonsa päätteeksi näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä 11.8.1985, parantaa menneisyyden haavat, ja johdattaa Raamatun ääreen hänen totuuttaan tutkimaan.
Ja totuus johdatti minut lopulta siihen paikkaan, missä Kristus omansa synnistä puhdistaa, ja puhdistettuun sydämeen iankaikkisuuden sinetiksi Pyhän Henkensä antaa, ja näin toteutui
elämässäni tämä Jumalan ilmoitus:
"Yksi on Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste."
Kun Pyhä Henki sitten johdatti luterilaisen seurakunnan kaikkiin toimintoihin viideksi vuodeksi, näyttääkseen vain toteen sen, ettei tämäkään mikään Jumalan seurakunta ole, niin eräänä päivänä
ajattelin mennä Raaheen katsomaan minkälaista uskoa se helluntailaisten usko oikein on. Istuin autoon, ja kun oli pihatieltä kääntymässä vasemmalle kohti Raahea, sanoi Pyhä Henki:
"Sinut on jo kastettu!" Eikä autoni suostunut kääntymään vasemmalle kohti Raahea, vaan minun oli vastakkaista tiehaaraa hyväksi käyttäen käännyttävä oikean U-käännöksen kautta takaisin kotiin.
Tuo auto oli muuten ranskalaisvalmisteinen, väriltään valkoinen ja rekisterinumero OPH-374, jonka ostin 7.1.1989 käytettynä, kun ensin pitkään mietin, otanko tämän vaiko kokonaan uuden, kunnes
Pyhä Henki Saarnaajan sanoin hylkäsi uuden hankinnan:
"Kun omaisuus karttuu, karttuvat sen syöjätkin. Mitä iloa siitä on omistajalleen, paitsi, että saa nähdä sen kuluvan."
O = on
P = paimenena
H = Herra
374 = virsi: "Mitä silloin multa puuttuu, kun Herra huolen kantaa?"
Joten sen pituinen se.
Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.hen baptisma=1 kirjoitti:
Puhut väärin. Monikkomuoto liittyy siihen, että kristityksi kastamisen lisäksi oli käytössä myös pakanuudesta juutalaisuuteen kastaminen "proselyyttikaste", joka sekin oli perhekaste, kuten kristillinen kaste "perhekunnittain" kastaminen.
Uuden liiton aikana on vain "yksi kaste", jossa on samassa kasteessa vesi ja Henki. Ei siis ole erikseen vesikastetta ja siitä erillistä henkikastetta, kuten olet asian väärin ymmärtänyt. On vain yksi kaste, jossa on sekä Henki että vesi samassa yhdessä kasteessa.Väärin puhut sinäkin. Kaste ja Pyhän hengen saaminen ovat kaksi eri asiaa jokaisen ihmisen elämässä.
Niiden väli saattaa olla jopa ihmisiän pituinen, kun tiedän oman äititi ja entisen ystäväni kohtalosta, että he pääsivät ahtaasta portista sisälle vasta kuolinvuoteellaan. Äitini 47 vuotiaana ja tuo ystäväni yli kahdeksankymppisenä.
Itse, joka olin lapsena kastettu, keväällä 1937, pääsin ahtaasta portista sisälle vasta vuonna 1988 hieman vaille 51 vuotiaana.- tyypillistä
TeuvoSuni kirjoitti:
Ei minun tarvitse sitä Raamatusta tukia, sillä olen saanut elää sen todeksi omassa elämässäni. Tämänkin ihmeeliisen tapahtuman, jolla Pyhä henki estsi minua menemästä lähellekään sitä paikkaa, missä ihmisiä Saatanan veren voimaan kastetaan:
Kun elin 40 vuotta, 48 vuotiaaksi saakka Jumalan vihan alla, en ollut minkään uskon, enkä minkäänlaisen kasteen kannattaja. Kasteesta tiesin sen, että minut oli keväällä 1937 kastettu: "Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."
Elämä muuttui täysin, kun Jumala vihan pitonsa päätteeksi näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä 11.8.1985, parantaa menneisyyden haavat, ja johdattaa Raamatun ääreen hänen totuuttaan tutkimaan.
Ja totuus johdatti minut lopulta siihen paikkaan, missä Kristus omansa synnistä puhdistaa, ja puhdistettuun sydämeen iankaikkisuuden sinetiksi Pyhän Henkensä antaa, ja näin toteutui
Kun Pyhä Henki sitten johdatti luterilaisen seurakunnan kaikkiin toimintoihin viideksi vuodeksi, näyttääkseen vain toteen sen, ettei tämäkään mikään Jumalan seurakunta ole, niin eräänä päivänä
ajattelin mennä Raaheen katsomaan minkälaista uskoa se helluntailaisten usko oikein on. Istuin autoon, ja kun oli pihatieltä kääntymässä vasemmalle kohti Raahea, sanoi Pyhä Henki:
"Sinut on jo kastettu!" Eikä autoni suostunut kääntymään vasemmalle kohti Raahea, vaan minun oli vastakkaista tiehaaraa hyväksi käyttäen käännyttävä oikean U-käännöksen kautta takaisin kotiin.
Tuo auto oli muuten ranskalaisvalmisteinen, väriltään valkoinen ja rekisterinumero OPH-374, jonka ostin 7.1.1989 käytettynä, kun ensin pitkään mietin, otanko tämän vaiko kokonaan uuden, kunnes
"Kun omaisuus karttuu, karttuvat sen syöjätkin. Mitä iloa siitä on omistajalleen, paitsi, että saa nähdä sen kuluvan."
O = on
P = paimenena
H = Herra
Joten sen pituinen se.
Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.henkivalloilta saatua sanomaa, joka johti Sunin valikoivaan Raamatun lukemiseen. Samanlaista profetia- tai sanomaluritusta on saaneet ja edelleen saavat suuret harhaoppisten laumat tai muuten vaan eksyneet. Joten ei Suni mikään ainutlaatuinen eksyttäjien joukossa ole, mutta kehittyy kaiken aikaa tökerömmäksi ja törkeämmäksi pilkkaajaksi
Myöhemmin riivaajahenget opastivat omaksumaan 92-raamattuväärennöksen käyttämisen. Kaikki muut mustien seinien horinat osoittavat kyseessä olevan ymmärrykseltään heikon narsistin, joka on erittäin herkkäuskoinen - hen baptisma=1
TeuvoSuni kirjoitti:
Väärin puhut sinäkin. Kaste ja Pyhän hengen saaminen ovat kaksi eri asiaa jokaisen ihmisen elämässä.
Niiden väli saattaa olla jopa ihmisiän pituinen, kun tiedän oman äititi ja entisen ystäväni kohtalosta, että he pääsivät ahtaasta portista sisälle vasta kuolinvuoteellaan. Äitini 47 vuotiaana ja tuo ystäväni yli kahdeksankymppisenä.
Itse, joka olin lapsena kastettu, keväällä 1937, pääsin ahtaasta portista sisälle vasta vuonna 1988 hieman vaille 51 vuotiaana.Ymmärrän niin, että kaste on Jumalan ainutkertainen teko, joka voi tapahtua ihmisen elämässä vain yhden kerran "yksi kaste". Ja tuossa yhdessä kasteessa tapahtuu kaikki se, mitä Raamattu kasteesta paljastaa.
Pyhä Henki annetaan voimaksi, viisaudeksi, johtajaksi,puhumaan, estämään jne.
Johannes oli täytetty Pyhällä Hengellä jo äitinsä kohdussa.
Olen lukenut, että sinulla Teuvo on erityinen voimakas Pyhän Hengen voitelu elämässäsi. Kaksinkertainen voitelu Pyhältä, niinkuin profeetta Elisalla oli aikoinaan. Se oikeutti siunaamaan vanhurskaat että kiroamaan pahantekijät. Karhut tulivat ja raatelivat ne pojat, jotka haukkuivat Elisaa kaljupääksi. tyypillistä kirjoitti:
henkivalloilta saatua sanomaa, joka johti Sunin valikoivaan Raamatun lukemiseen. Samanlaista profetia- tai sanomaluritusta on saaneet ja edelleen saavat suuret harhaoppisten laumat tai muuten vaan eksyneet. Joten ei Suni mikään ainutlaatuinen eksyttäjien joukossa ole, mutta kehittyy kaiken aikaa tökerömmäksi ja törkeämmäksi pilkkaajaksi
Myöhemmin riivaajahenget opastivat omaksumaan 92-raamattuväärennöksen käyttämisen. Kaikki muut mustien seinien horinat osoittavat kyseessä olevan ymmärrykseltään heikon narsistin, joka on erittäin herkkäuskoinenEiköhän se 33/38 käännöskin ole aivan yhtälailla virheellinen, niin kuin ne kaikki ovat, sillä yksikään niistä ei ole täydellinen. Ei sillä, että alkukielinenkään olisi täydellinen tai että se edes voisi olla täydellinen. Siis jos täydellisyys tarkoittaa sitä, että se voisi kertoa totuuden tavalla, jota ei voi ymmärtää tai kääntää väärin.
Helppohan sitä on löytää Raamatusta tavallisten rienaajien tapaan ristiriitoja, jos lukee Raamattua Teuvon tavoin eli kuin "piru Raamattu" eli tarkoitushakuisesti väärin. Tai sitten Teuvo ei edes ymmärrä, missä menee metsikön puolelle.
Mutta jos Teuvo kykenee pettämään itseään niin pitkälle, että kuvittelee olevansa kykenemätön tekemään syntiä ja näin olevansa synnitön... näinhän hän vasta antoi ymmärtää asian olevan.christus.victor kirjoitti:
Eiköhän se 33/38 käännöskin ole aivan yhtälailla virheellinen, niin kuin ne kaikki ovat, sillä yksikään niistä ei ole täydellinen. Ei sillä, että alkukielinenkään olisi täydellinen tai että se edes voisi olla täydellinen. Siis jos täydellisyys tarkoittaa sitä, että se voisi kertoa totuuden tavalla, jota ei voi ymmärtää tai kääntää väärin.
Helppohan sitä on löytää Raamatusta tavallisten rienaajien tapaan ristiriitoja, jos lukee Raamattua Teuvon tavoin eli kuin "piru Raamattu" eli tarkoitushakuisesti väärin. Tai sitten Teuvo ei edes ymmärrä, missä menee metsikön puolelle.
Mutta jos Teuvo kykenee pettämään itseään niin pitkälle, että kuvittelee olevansa kykenemätön tekemään syntiä ja näin olevansa synnitön... näinhän hän vasta antoi ymmärtää asian olevan.Eipä sinun suuri Raamattukokoelmasi tule sinua pelastamaan, jos et pysty edes sen vertaa uskomaan Jeesuksen sanomaa syntien anteeksiantajana, ja niistä ainoana pelastajana:
"Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Orja ei pysy talossa, mutta Poika pysyy.
"Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
"Sinä olet nyt terve. Älä enää tee syntiä, ettei sinulle kävisi entistä pahemmin."
Synnin kahleissa, Saatanalta saadulla veren voimalla melskaaville on täysin mamahdotonta ymmärtää, miten Jeesus varjelee valittunsa, etteivät he ajaudu takaisin siihen riettauden virtaan, josta heidät on ylös nostettu:
Minä ja Isä olemme yhtä."tyypillistä kirjoitti:
henkivalloilta saatua sanomaa, joka johti Sunin valikoivaan Raamatun lukemiseen. Samanlaista profetia- tai sanomaluritusta on saaneet ja edelleen saavat suuret harhaoppisten laumat tai muuten vaan eksyneet. Joten ei Suni mikään ainutlaatuinen eksyttäjien joukossa ole, mutta kehittyy kaiken aikaa tökerömmäksi ja törkeämmäksi pilkkaajaksi
Myöhemmin riivaajahenget opastivat omaksumaan 92-raamattuväärennöksen käyttämisen. Kaikki muut mustien seinien horinat osoittavat kyseessä olevan ymmärrykseltään heikon narsistin, joka on erittäin herkkäuskoinenJokaiselle kaltaisellesi Kristuksen Hengestä osattomaksi jääneille, joka elävät ehtoollisviinistä saamallaan Veren voimalla, ovat kaikki henget epämääräisiä Saatanan henkiä.
Ne olivat sitä Jeesuksen aikana, ja tähän osaan on minunkin tyydyttävä:
"Tyytyköön opetuslapsi samaan kuin opettaja ja palvelija samaan kuin isäntä. Jos talon isäntää nimitetään Belsebuliksi*, kuinka paljon helpommin sen nimen saa talonväki!"Ulkoiset muotomenot eivät ole olennaisia. Ei Jumala ihmisiltä kaipaa rituaaleja vaan oikeamielisyyttä ja hyväsydämisyyttä. Kasteen muoto ei siis ole mikään pelastuskysymys. Jos olisi, niin mitenkäs esimerkiksi Aabrahamin ja Daavidin kohdalla tilanne olisi? Suoraan kadotukseen, koska Raamattu ei sano mitään sen tueksi, että heidät kastettiin oikealla tavalla? Entäs ryöväri ristillä? Samalla tavalla kadotukseen? Vai onko Jumala pikkumainen pilkunviilaaja, joka vaihtelee pelastuksen ehtoja esimerkiksi pelastettavan kansallisuuden, ihonvärin tai tuloluokan perusteella?
Ja mitä tuohon Jeesuksen keskusteluun Nikodeemuksen kanssa tulee, niin ei tuo uudestisyntyminen tuossa tarkoita vain sitä mielenmuutosta, jota myös uskoontuloksi kutsutaan, vaan Jeesus tuossa puhuu myös siitä ainoasta "tiestä", joka johtaa iankaikkiseen elämään, eli kuolleiden ylösnousemuksesta. Asia on täsmälleen niin kuin Paavalikin sanoo. Ilman kuolleiden ylösnousemusta kuolema on kaikille yhtä kuin kadotus. Paavali itse ja uskonsa vuoksi kuolleet mukaanlukien.TeuvoSuni kirjoitti:
Eipä sinun suuri Raamattukokoelmasi tule sinua pelastamaan, jos et pysty edes sen vertaa uskomaan Jeesuksen sanomaa syntien anteeksiantajana, ja niistä ainoana pelastajana:
"Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Orja ei pysy talossa, mutta Poika pysyy.
"Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
"Sinä olet nyt terve. Älä enää tee syntiä, ettei sinulle kävisi entistä pahemmin."
Synnin kahleissa, Saatanalta saadulla veren voimalla melskaaville on täysin mamahdotonta ymmärtää, miten Jeesus varjelee valittunsa, etteivät he ajaudu takaisin siihen riettauden virtaan, josta heidät on ylös nostettu:
Minä ja Isä olemme yhtä.""Eipä sinun suuri Raamattukokoelmasi tule sinua pelastamaan"
Ihan totta kyllä se, että mikään raamattukokoelma ei ketään pelasta. Jumala minut pelastaa, jos niin parhaaksi näkee. Ei ole minun asia sanella Jumalalle, mitä Hänen tulisi tai mitä Hän saa tehdä.
Minua kyllä vähintäänkin ihmetyttää tekojen kautta tulevaa pelastusta julistavat. Mihin tuo ajatus oikein edes perustuu? Siihen, että todistatte Jumalalle olevanne arvollisia pelastettaviksi? Vai kuvitteletteko, että Jumala on teille pelastuksen velkaa, koska te olette ansainneet sen hyvillä teoillanne?
Ja taas saarnaat tuota "kerran pelastettu, aina pelastettu" oppia? Kerropas nyt kerrankin selkeästi ja yksiselitteisesti, että miksi Raamatussa varoitetaan lankeamasta pois armosta takaisin syntiin, jos se on jo lähtökohtaisesti täydellisen mahdotonta? Miksi Jeesus varoittaisi tuosta vaarasta, jos sitä ei oikeasti olisi edes olemassa?
Muut ovat jo maininneet asiasta sinulle varmaankin jo lukemattoman monta kertaa, mutta toistanpa sen vielä kerran. Valikoiva Raamatun lainaileminen ei todista yhtään mitään. Jos haluat todistaa, että esimerkiksi Paavali opettaa tai ei opeta jotain, niin sinun tulisi näyttää toteen, että on tekstejä, jotka tukevat kantaasi, eikä ole sellaisia tekstejä, jotka ovat sen kanssa ristiriidassa. Ja ennenkaikkea ei tulisi lukea tekstejä kuin "piru Raamattua."
"Isossa" raamattukokoelmassa on yksi valtava etu suhteessa siihen, että lukee vain yhtä raamatunkäännöstä. Eri käännöksien keskenään ja alkukielisiin teksteihin vertaileminen voi auttaa näkemään, miten kirkko on muutellut noita raamatunkäännöksiä omien harhaoppiensa tukemiseksi. Yritä Paavalia kirotessasi muistaa, että sinä et edes lue Paavalin alkuperäistä tekstiä, vaan sellaista vääristelmää siitä, jollaista Babylonin palkkapaimenet haluavat sinun lukevan.- olet täysin väärässä
tuhat ja yksi kirjoitti:
>>> rukoilen pelastusta
"tuhat ja yksi" sielullesi ja samoin totuus on että vain Jeesuksessa anomalla se voit saavuttaa ja tämä sanomani on hyvä, sillä Jeesus on hyvä paimen. >>>
Älä turhaan tuhlaa aikaasi tuollaiseen.
Kristinusko on uskonto uskontojen joukossa, ei Jeesuksessa ole sen enempää totuutta kuin jossakin toisessa ihmisessä joista uskonnot kirjoittavat.
Olet itse suppeassa uskon käsitteessä, aivan kuin poliittisessa puolueessa johon synytään ja siitä lähtien äänestetään kuolemaan saakka samaa puoluetta. Ja aina tehdään oikeita päätöksiä ja toiset ovat väärässä ja heidät tulisi käännyttää siihen oikeaan politiikkaan.mutta ei se ole silti sinulle mahdotonta parannusta tehdä, jos tahdot.
- Niko.
Jumala ei valehtele.
Mutta Saatana valehtelee. Vai uskotko sinäkin, että nuo Raamattuun kirjoitettu kaksi erilaista kastekäskyä, ovat kumpikin Jeesuksen Kristuksen antamia?
1. Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kastekäsky
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeenja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
2. Tämän maailman jumalan, Saatanan, ja hänen Antikristus poikansa kastekäsky:
"Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."
Ei tosin ole mahdotonta sekään, että Paavali itse, tai joku hänen seuraajansa olisi onnistunut tämän Markuksen evankeliumin loppuun lisäämään.
Sitä puoltavat myös Paavalin nuotiosta nostama käärme, kielillä puhuminen, pahojen henkien pois ajaminen ja hänen rättisulkeisensa
- tuhat ja yksi
>>> Kyllä minä nuomunuaiskivivaivatkin olen saanut kokea kolme kertaa, silloin totuuden tien ensi metreillä, kun en uskaltanut muutamille papeille sanoa niin kovia sanoja joita Pyhä Henki käski sanoa.>>>
Kerran ovat nuo munuaiskivet vaivanneet ;
Enkä sanonut enkä jättänyt sanomatta mitään, ne tulivat kipuna kuin salama taivaalta, ei niitä Jumala lähettänyt, ei rankaissut ei palkinnut ,
Suodattimen seinään oli alkaantunut kerääntyä "kiveä" se lähti liikkeelle murtautuen lihaksen läpi ja siinä se sitten tukki toisen munuaisen toiminnan.
Ei Jumala tällaista kipua ole tahallaan suunnitellut mutta on se liian kova, mutta vaiva on hengen vaarallinen, muttei siinäkään Jumala kutsu vaan lääkäri kutsuu kylläkin .
NoH jos Paavali koki aivo infarktin Damaskoon johtavalla tiellä ja siitä selvittyään koko loppu eliniäkseen jäi mingreeni vaivaamaan ja kun tuohon vaivaan ei minkäänlaisia lääkkeitä siihen aikaan ollut, niin hänellä oli kauhea vaiva kannettavanaan koko loppu elämänsä ajan.
Ja se oli saatanan piikki !
Sunulla taas on kipu Jumalan johdatusta, - muuten ovat varmaan pöljiä nuo lääkärit sinun mielestä kun ne taistelevat sairauksia ja kipija vastaan ja näin aiheuttavat ettei potilaitten nimet siirry kauheissa tuskissa Kristuksen Elämän kirjaan , kuin uskot !
Pitääkö minunkin sairauden kohdatessa vihani purkaa ulospäin viattomiin ihmisiin , jotta kilpeni kirkastuisi?Seuraavan Jumalan kurituksen tullessa, ei sinun tarvitse muuta kuin hiljentyä ja kysyä:
"Herra, miksi nämä kivut minulle annoit"?
Ja hiljenny kuuntelemaan, kuten Job teki. Jospa silloin alkaisit kuulla myös JUmalan ääntä.- tuhat ja yksi
TeuvoSuni kirjoitti:
Seuraavan Jumalan kurituksen tullessa, ei sinun tarvitse muuta kuin hiljentyä ja kysyä:
Ja hiljenny kuuntelemaan, kuten Job teki. Jospa silloin alkaisit kuulla myös JUmalan ääntä.Sairaudet eivät tule Jumalan antamina, eikä myöskään uskovat ole turvassa sairastumiselta.
Joten kysymys ei vastaa todellisuutta.
Koska , jo sanoinkin sairaudet ja kivut eivät seuraa ihmisiä uskon mukaan, - eikä kohtaloa ole määrätty ennakolta.
Esim, virus-ja bakteeriperäiset sairaudet tarttuvat sattuman varaisesti ja jälkitaudit seuraavat myös niitä aiheuttaen lisää sairauksia. - huh huh.
tuhat ja yksi kirjoitti:
Sairaudet eivät tule Jumalan antamina, eikä myöskään uskovat ole turvassa sairastumiselta.
Joten kysymys ei vastaa todellisuutta.
Koska , jo sanoinkin sairaudet ja kivut eivät seuraa ihmisiä uskon mukaan, - eikä kohtaloa ole määrätty ennakolta.
Esim, virus-ja bakteeriperäiset sairaudet tarttuvat sattuman varaisesti ja jälkitaudit seuraavat myös niitä aiheuttaen lisää sairauksia.Kirjoitatko "tuhat ja yksi" todella näin profetiapalstalla?
--------------------------------------------------------------------------
tuhat ja yksi
10.2.2012 22:22
0
Sulje
Ilmeisesti "Jumala" tarkoitti kastraatiota ja juutalaiset alkoivat toteuttaa ympärileikkausta.
Tuo ongelma olisi jo ajat sitten poistunut.
------------------------------------------------------------------ huh huh. kirjoitti:
Kirjoitatko "tuhat ja yksi" todella näin profetiapalstalla?
--------------------------------------------------------------------------
tuhat ja yksi
10.2.2012 22:22
0
Sulje
Ilmeisesti "Jumala" tarkoitti kastraatiota ja juutalaiset alkoivat toteuttaa ympärileikkausta.
Tuo ongelma olisi jo ajat sitten poistunut.
------------------------------------------------------------------"Kaikkihan eivät usko."
SInä olet tämän rajun eksytyksen antiJob.
Job piti pitkät puheet ystävilleen Jumalasta, jotka kuitenkin lopulta Jumalan edessä paljastuivat toisten väärämielisten puheista korvakuulolla kuulluiksi:
"Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut. Sen tähden minä häpeän puheitani ja kadun niitä tomussa ja tuhkassa."
Ja tuota todistusta edelsi Jumalan lähettämä Saatanan kuritus.
Jos sinä, tämän hetkisestä sielusi tilasta huolimtta, Jumalan valittu olisit, toivoisin todella lukevani täältä joskus tuollaisen todistuksen sinun todistuksenasi.- toivottavasti voit
TeuvoSuni kirjoitti:
"Kaikkihan eivät usko."
SInä olet tämän rajun eksytyksen antiJob.
Job piti pitkät puheet ystävilleen Jumalasta, jotka kuitenkin lopulta Jumalan edessä paljastuivat toisten väärämielisten puheista korvakuulolla kuulluiksi:
"Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut. Sen tähden minä häpeän puheitani ja kadun niitä tomussa ja tuhkassa."
Ja tuota todistusta edelsi Jumalan lähettämä Saatanan kuritus.
Jos sinä, tämän hetkisestä sielusi tilasta huolimtta, Jumalan valittu olisit, toivoisin todella lukevani täältä joskus tuollaisen todistuksen sinun todistuksenasi.kokea ihan totuudellisen vapautuksen.
toivottavasti voit kirjoitti:
kokea ihan totuudellisen vapautuksen.
Täysin vailla ymmärrystäkö olet.
Etkö todella ole tuhansien antamieni todistustenkaan myötä oppinut ymmärtämään, minkälaista on se vapaus, johon Jeesus Kristus on minut vapauttanut?
Se on täsmälleen samanlaista, kuin se oli Jeesuksen alkuperäisillä opetuslapsilla:
"Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään opetusta.
Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa ja on tosi, hänessä ei ole petosta,
Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä."- Niko.
TeuvoSuni kirjoitti:
Täysin vailla ymmärrystäkö olet.
Etkö todella ole tuhansien antamieni todistustenkaan myötä oppinut ymmärtämään, minkälaista on se vapaus, johon Jeesus Kristus on minut vapauttanut?
Se on täsmälleen samanlaista, kuin se oli Jeesuksen alkuperäisillä opetuslapsilla:
"Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään opetusta.
Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa ja on tosi, hänessä ei ole petosta,
Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä."Teuvo kirjotti: "Etkö todella ole tuhansien antamieni todistustenkaan myötä oppinut ymmärtämään, minkälaista on se vapaus, johon Jeesus Kristus on minut vapauttanut?"
Ystävä hyvä, ei riitä vaikka koko maailman sivun kirjottaisi todistusta itsestään jos hedelmät eivät ole Kristuksen hedelmiä.
Hedelmistään puu tunnetaan, eikä hyvä puu tee huonoa hedelmää.
Joka sanoo olevansa Kristuksessa, hänen tekonsa, sanansa ja asenteensa todistavat itse hänen puolestansa!
Ja tästä Kristuksen heidät tunnetaan:
"Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." ( Johanneksen evankeliumi )
"Mutta ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä. " ( Jaakob )
"Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. " ( Galatalaisille )
"Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus." ( Johanneksen kirje ) Niko. kirjoitti:
Teuvo kirjotti: "Etkö todella ole tuhansien antamieni todistustenkaan myötä oppinut ymmärtämään, minkälaista on se vapaus, johon Jeesus Kristus on minut vapauttanut?"
Ystävä hyvä, ei riitä vaikka koko maailman sivun kirjottaisi todistusta itsestään jos hedelmät eivät ole Kristuksen hedelmiä.
Hedelmistään puu tunnetaan, eikä hyvä puu tee huonoa hedelmää.
Joka sanoo olevansa Kristuksessa, hänen tekonsa, sanansa ja asenteensa todistavat itse hänen puolestansa!
Ja tästä Kristuksen heidät tunnetaan:
"Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." ( Johanneksen evankeliumi )
"Mutta ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä. " ( Jaakob )
"Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. " ( Galatalaisille )
"Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus." ( Johanneksen kirje )Kaltaisesi porttopojat kyllä ovat innokkaita rakastajia, mutta eivät totuudessa vaan valheessa.
Sillä silloin kun ihminen jää ahtaan portin ulkouolelle, alkaa Saa-ta-na kuljettaa niitä seitsemää, murhaajan henkeä vieläkin pahempaa henkeä tuolaisen ihmisen sydämeen.
Ja ensimmäisenä tuo sinne täyden sylillisen rakkautta valheeseen ja heti perään välinpitämättömyyden hengen.
Siksi sinäkään et tule enää totuuden tietä elämäsi kasvupohjaksi löytämään, vaan Saa-ta-na ottaa sinusta kaikki tehot irti suurena rakastajana.
- Niko.
Väkevä eksytys tulee ilmi siinä, että Hänen Sanaansa, Raamattuu ei enään uskota, se kyseenalaistetaan, apostoleja herjataan, valheeksi väitetään. Ei turhaan Jeesus kysynyt, että mahtaakohan Hän löytää uskoa maanpäälle tullessaan... niin suurta on luopumus!
Ristillä Kristus saavutti täydellisen voiton vihollisesta, sitä historiallista hetkeä paholainen ei enään kykene estämään. Siksi se tekee kaikkensa, että Kristuksen EVANKELIUMI olisi peitossa ja sen löytäisi vain MAHDOLLISIMMAN HARVA!
Sen vuoksi Paavali, Kristuksen itsensä valitsema ase, Hänen apostolinsa, joka meille Kristuksen EVANKELIUMIN on tuonut, on kokenut suurta vastustusta ja suurta hyökkäystä.
Jotta evankeliumi jota Paavali toi, Jeesuksen Kristuksen evankeliumi, olisi peitossa.
Siihen retkuun niin moni ihminen on läpi historian eksynyt...
Jo alkuseurakunnan ajoista lähtien Paavali oli kaikken vihatuin, herjatuin, hyljeksityin, aivan kuten Herrammekin, eikä oppilas ole opettajaansa suurempi.
Mutta Jumalan Sana on Totuus, kokonansa Totuus.
Miettisin tarkoin, ennen kuin sanoisin Jumalan Sanaa, Raamattua eksytykseksi, valheeksi saati Hänen apostolejaan syyttäisin, sillä Kristus sanoi, joka Hänen seuraajiaansa vainoaa, vainoaa itse Häntä!
Samoin on, joka Hänen Sanansa hylkää, hylkää Hänet!Olit taas Saatanan jatkokoulutuksessa eli sen kertausharjoituksissa.
Ja sama Paavalin ylistys jatkuu kuten ennenkin.
Tuskin koskaat enää opit ymmärtämään sitä, etteivät kaikki Raamattuun kootut kirjoitukset ja sanat ole Jumalan sanaa, eli totuutta.
Se on Ramatun totuus, että sinun rakkaan Paavalisi kirjoituksissa on vai 25% Pyhän Hengen totuutta ja 75% Saatanan valheen hengen valheita.- Niko.
TeuvoSuni kirjoitti:
Olit taas Saatanan jatkokoulutuksessa eli sen kertausharjoituksissa.
Ja sama Paavalin ylistys jatkuu kuten ennenkin.
Tuskin koskaat enää opit ymmärtämään sitä, etteivät kaikki Raamattuun kootut kirjoitukset ja sanat ole Jumalan sanaa, eli totuutta.
Se on Ramatun totuus, että sinun rakkaan Paavalisi kirjoituksissa on vai 25% Pyhän Hengen totuutta ja 75% Saatanan valheen hengen valheita.Sinä et ole uskonut sitä, minkä Jumala sinulle kirkossa oman suusi todistuksen mukaan näytti.
Jos sen olisit uskonut, niin et olisi eksynyt vaikka itse valkeuden enkeliksi pukeutuneena vihollinen olisi koittanut juoniansa punoa edessäsi, vaan olisit pitänyt uskosi kiinni Jumalan Sanan Totuudessa! Niko. kirjoitti:
Sinä et ole uskonut sitä, minkä Jumala sinulle kirkossa oman suusi todistuksen mukaan näytti.
Jos sen olisit uskonut, niin et olisi eksynyt vaikka itse valkeuden enkeliksi pukeutuneena vihollinen olisi koittanut juoniansa punoa edessäsi, vaan olisit pitänyt uskosi kiinni Jumalan Sanan Totuudessa!Sitä Pyhän Hengen näkyä ei ole tarvinnut muuksi muuttaa: RAAMATTU ON TOTTA.
Se on totta, koska se kertoo totuuden myös kaikista niistä Saatanan valheista, joiden kautta Jumala tämän rajun eksytyksen maailmaan lähetti.
Vai vieläkö sinä uskot, että tuo Jumalan lähettämä raju eksytys on vasta edessä päin, kaukana hamassa tulevaisuudessa?- Niko.
TeuvoSuni kirjoitti:
Sitä Pyhän Hengen näkyä ei ole tarvinnut muuksi muuttaa: RAAMATTU ON TOTTA.
Se on totta, koska se kertoo totuuden myös kaikista niistä Saatanan valheista, joiden kautta Jumala tämän rajun eksytyksen maailmaan lähetti.
Vai vieläkö sinä uskot, että tuo Jumalan lähettämä raju eksytys on vasta edessä päin, kaukana hamassa tulevaisuudessa?Sanot uskovasi, että Raamattu on Totta, mutta heti seuraavassa lauseessa väität sen pitävän sisällään valhetta. Voi sinua, olet uskonut valheen, etkä ole uskonut sitä mitä sinulle kirkossa näytettiin!
Kirjoitit: "Vai vieläkö sinä uskot, että tuo Jumalan lähettämä raju eksytys on vasta edessä päin, kaukana hamassa tulevaisuudessa?"
Ei usko eksytyksen olevan edessäpäin, sillä näen luopumusta, eksytystä joka puolella, enenevissä määrin. Niko. kirjoitti:
Sanot uskovasi, että Raamattu on Totta, mutta heti seuraavassa lauseessa väität sen pitävän sisällään valhetta. Voi sinua, olet uskonut valheen, etkä ole uskonut sitä mitä sinulle kirkossa näytettiin!
Kirjoitit: "Vai vieläkö sinä uskot, että tuo Jumalan lähettämä raju eksytys on vasta edessä päin, kaukana hamassa tulevaisuudessa?"
Ei usko eksytyksen olevan edessäpäin, sillä näen luopumusta, eksytystä joka puolella, enenevissä määrin.Kyllä on Saatana vienyt sinulta jo terveen järjenkin vallassa tapahtuvan ajattelun,
Uskotko todelle todeksi senkin, että nämä Raamatun kaksi kästekäskyä ovat Jeesuksen Kristuksen antamia:
1. Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kastekäsky:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Oletko itse kastettu tuolla Saatanan kastekäskyllä?
"Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."
Ei tosin ole mahdotonta sekään, että Paavali itse, tai joku hänen seuraajansa olisi onnistunut tämän Markuksen evankeliumin loppuun lisäämään.
Sitä puoltavat myös Paavalin nuotiosta nostama käärme, kielillä puhuminen, pahojen henkien pois ajaminen ja hänen rättisulkeisensa- Niko.
TeuvoSuni kirjoitti:
Kyllä on Saatana vienyt sinulta jo terveen järjenkin vallassa tapahtuvan ajattelun,
Uskotko todelle todeksi senkin, että nämä Raamatun kaksi kästekäskyä ovat Jeesuksen Kristuksen antamia:
1. Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kastekäsky:
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Oletko itse kastettu tuolla Saatanan kastekäskyllä?
Sitä puoltavat myös Paavalin nuotiosta nostama käärme, kielillä puhuminen, pahojen henkien pois ajaminen ja hänen rättisulkeisensaJeesus Kristus olkoon sinulle armollinen, sillä sinä et tiedä mitä sinä teet!
Niko. kirjoitti:
Jeesus Kristus olkoon sinulle armollinen, sillä sinä et tiedä mitä sinä teet!
Miksi et vastaa kastekysymykseeni?
Kyllä minä tarkoin tiedän, mitä teen, sillä siitä pitää huolen Kristukselta saatu Henki ja tehtävä, joita sinulla ei ole.- Niko.
TeuvoSuni kirjoitti:
Miksi et vastaa kastekysymykseeni?
Kyllä minä tarkoin tiedän, mitä teen, sillä siitä pitää huolen Kristukselta saatu Henki ja tehtävä, joita sinulla ei ole.Raamattu on Totta!
- tuhat ja yksi
TeuvoSuni kirjoitti:
Missä viipyy vastauksesi kastekysymykseeni?
>>> Missä viipyy vastauksesi kastekysymykseeni? >>>
Mitä hyötyä on kiistellä kasteista, kun koko kristinusko lepää tyhjän päällä,
sama se millä uskonnollisella rituaalilla noihin uskonharha yhteisöihon liittyy ? - Niko.
TeuvoSuni kirjoitti:
Missä viipyy vastauksesi kastekysymykseeni?
Eikö edellinen vastaukseni ollut vastaus samalla myös kysymykseesi?
Raamattu on Totta ja kokonansa Totuus.
Sinä sanot Markuksen evankeliumin loppua eksytykseksi ja valheeksi, aivan kuten monia Paavalin opetuksia. Näin toimien teet Jumalasta valehtelijan ja kiellät Raamatun olevan Totta.
Joka Hänen Sanasa kieltää, kieltää itse Jeesuksen Kristuksen.
Raamattu on Totta! Niko. kirjoitti:
Eikö edellinen vastaukseni ollut vastaus samalla myös kysymykseesi?
Raamattu on Totta ja kokonansa Totuus.
Sinä sanot Markuksen evankeliumin loppua eksytykseksi ja valheeksi, aivan kuten monia Paavalin opetuksia. Näin toimien teet Jumalasta valehtelijan ja kiellät Raamatun olevan Totta.
Joka Hänen Sanasa kieltää, kieltää itse Jeesuksen Kristuksen.
Raamattu on Totta!Nyt tuli selväksi. Olet siis käynty uusimassa lapsena pelkästä Jumalan armosta saadun kasteesi Saatanan tekopyhäksi synnyttäväksi ns. uskovien kasteeksi.
Tuon Markuksen evankeliumin lopun ovat tutkijat paljon ennen minua todenneet Jeesuksen kastekäskyn vastaiseksi
Jos olisit Jumalan valittu ollut, kyllä Pyhä Henki olisi sinut tavalla tai toisella estänyt menemästä Saatanan kastettavaksi.
Näin hän minut esti:
O = on
P = paimenena
H = Herra
Joten sen pituinen se.
Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.
- - -
Ja Jumalan paaduttaman et pysty enää edes itkien katumaan ja anomaan anteeksianto tuolle saatanalliselle rituaalille.
Kun ilmoitit asuvasi naapurikunnassa, tule siihen aikaan käymään, kun käärmeet luikertelevat kevät hangille talvihorroksestaan.
Minä todella haluan nähdä, miten sinä paljain käsin nostelet kyykäärmeitä.- Niko.
TeuvoSuni kirjoitti:
Nyt tuli selväksi. Olet siis käynty uusimassa lapsena pelkästä Jumalan armosta saadun kasteesi Saatanan tekopyhäksi synnyttäväksi ns. uskovien kasteeksi.
Tuon Markuksen evankeliumin lopun ovat tutkijat paljon ennen minua todenneet Jeesuksen kastekäskyn vastaiseksi
Jos olisit Jumalan valittu ollut, kyllä Pyhä Henki olisi sinut tavalla tai toisella estänyt menemästä Saatanan kastettavaksi.
Näin hän minut esti:
O = on
P = paimenena
H = Herra
Joten sen pituinen se.
Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.
- - -
Ja Jumalan paaduttaman et pysty enää edes itkien katumaan ja anomaan anteeksianto tuolle saatanalliselle rituaalille.
Kun ilmoitit asuvasi naapurikunnassa, tule siihen aikaan käymään, kun käärmeet luikertelevat kevät hangille talvihorroksestaan.
Minä todella haluan nähdä, miten sinä paljain käsin nostelet kyykäärmeitä.Kirjoitit: "Minä todella haluan nähdä, miten sinä paljain käsin nostelet kyykäärmeitä. "
Ei ole Teuvo ihmeet ihmisen käskytettävissä, ei ihmisen tilattavissa. Ei Jumala ja Hänen tekonsa ole ihmisille sirkushuvia sillä;
"Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää."
Se että moista pyydät saada nähdä, kertoo minulle, että et ole vilpittömällä sydämellä ja tuo ilmi minulle sen, että sinä et usko Jumala voimaan!
Etkö tiedä;
"Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo, ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen. " ( Johanneksen evankeliumi )
Joka Kristuksessa on ja Häneen uskoo, ei mikään ole mahdotonta!
Tämäkin on Pyhän Hengen teko, kun hän on paljastanut henkesi Saatanan valheen hengeksi.
Jo siinä olet syyllistynyt Kristuksen Hengen herjaukseen eli Pyhän Hengen pilkkaan, kun olet hylännyt pelkästä armosta annetun kasteen.- 1+18
Ole uskollinen Jumalalle, älä usko pelossa tai palkkion toivossa muita jumalia ja kristuksia.
Risti on kuollut puu ja krusifiksi vain valettu kuva.
Sana herra, sekin voi tulla kreikan sanasta Hera, Hera oli Zeuksen puoliso.Minulleko viestisi tarkoitit, vaiko jollekin muulle? Jos se oli minulle, on vastaukseni tässä:
Ensimmäisten Kristuksen valittujen tunnusmerkki oli Kala, josta he tunnistivat
toisensa piirtämällä sen maahan, seinään tai pöytään. Kalaa tarkoittavan kreikankielisen sanan kirjaimet (i-kh-th-y-s) ovat samat kuin alkukirjaimet ssanoissa:
Iesous Khristos Theou Hyios Soter = Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja.
Kala tarkoittaa Jeesusta kuolleista nousseena Vapahtajana. Tähän on antanut
aiheen se, että Jeesus vertasi itseään profeetta Joonaan, joka oli kolme päivää
suuren kalan sisällä. (Kuvat puhuvat, Pentti Lempiäinen 1972/1981, Kirjaneliö).
Kaikki muuttui 300-luvulla kun Saatana sai houkuteltua tämän lopun ajan
kristinuskonsa isäksi Rooman keisarin, Konstantinus Suuren, näyttämällä hänelle
auriongossa ristinmerkin ja ilmoittamalla, että tuon merkin suojassa hänen kaikki
maailman valloituksensa tulevat onnistumaan. Ja niin alkoi miekoilla maailman valloitus: teksti: "Herran nimeen, aamen."
Ja näin elävän uskon merkki; Kala mitätöitiin ja tilalle otettiin Saatanan, tuon murhaajan ja kuoleman viikatemiehen oma tunnus, Risti. Muistuttamaan siitä, että juuri hänen toimiensa takia Jeesus Kristus ristille naulattiin.
Ja niin tuo risti on ängetty kaikkialle. Jopa Raamatun kannessakin se komeilee,
vaikka siinä pitäisi olla eläväksi tekevän Hengen kuva. Vaikkapa tulenliekki, tai
valkoinen kyyhkynen.
- - -
Oltuani reilun vuoden Kristuksen opetuslapsena, kun 50-vuotispäiväni lähestyi, pyysin
vaimoani hankkimaan minulle lahjaksi kultaisen pienen ristin, johon kaiverrettaisiin
tuo syntymämäpäivä, ja se päivä, kun Kristus minut opetuslapsekseen otti: 11.8.1985.
Ja niin tuo risti riippui kaulassani pitkälle 90-luvulle, kunnes eräänä päivänä katsoin televisiosta ohjelmaa, jossa toimittaja haastatteli muutamaa piispaa tuosta kiistaa aiheuttavasta naispappeudesta. Ja jokaisen piispan kaulassa roikkui paksuissa ketjuissa iso risti.
Silloin Pyhä Henki kysyi minulta: "Miksi tahdot olla noiden tekopyhien kaltainen?"
Ja sillä hetkellä riuhtaisin ristin kaulastani, ja laitoin se Raamatun lehtien väliin,
siihen kohtaan, jossa fariseukset ivailivat Jeesukselle, joka sanoi heille:
"Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne.
Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."
Tältäkin kohtaukselta olisi vältytty, jos olisin älynnyt kysyä Pyhältä Hengeltä ennen kuin vaimoltani tuon ristin pyysin: "Onko se minulle tarpeellinen?"
Onneksi ei hän lähettänyt Saatanaa minua siitä rusikoimaan, vaan näin hienolla tavalla hoiti tuonkin asian Jumalan tahdon mukaiseen järjestykseen.
Pyhä Henki on kyllä kaiken hoitanut ennalta suurella tarkkuudella. Niinpähän antoi ihmisen, jolle tämänkin salaisuutensa paljasti, syntyä juuri sellaiseen vuodenaikaan, jolloin aurinko oli taivaalla Kalojen tähdistössä.- Niko.
TeuvoSuni kirjoitti:
Minulleko viestisi tarkoitit, vaiko jollekin muulle? Jos se oli minulle, on vastaukseni tässä:
Ensimmäisten Kristuksen valittujen tunnusmerkki oli Kala, josta he tunnistivat
toisensa piirtämällä sen maahan, seinään tai pöytään. Kalaa tarkoittavan kreikankielisen sanan kirjaimet (i-kh-th-y-s) ovat samat kuin alkukirjaimet ssanoissa:
Iesous Khristos Theou Hyios Soter = Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja.
Kala tarkoittaa Jeesusta kuolleista nousseena Vapahtajana. Tähän on antanut
aiheen se, että Jeesus vertasi itseään profeetta Joonaan, joka oli kolme päivää
suuren kalan sisällä. (Kuvat puhuvat, Pentti Lempiäinen 1972/1981, Kirjaneliö).
Kaikki muuttui 300-luvulla kun Saatana sai houkuteltua tämän lopun ajan
kristinuskonsa isäksi Rooman keisarin, Konstantinus Suuren, näyttämällä hänelle
auriongossa ristinmerkin ja ilmoittamalla, että tuon merkin suojassa hänen kaikki
maailman valloituksensa tulevat onnistumaan. Ja niin alkoi miekoilla maailman valloitus: teksti: "Herran nimeen, aamen."
Ja näin elävän uskon merkki; Kala mitätöitiin ja tilalle otettiin Saatanan, tuon murhaajan ja kuoleman viikatemiehen oma tunnus, Risti. Muistuttamaan siitä, että juuri hänen toimiensa takia Jeesus Kristus ristille naulattiin.
Ja niin tuo risti on ängetty kaikkialle. Jopa Raamatun kannessakin se komeilee,
vaikka siinä pitäisi olla eläväksi tekevän Hengen kuva. Vaikkapa tulenliekki, tai
valkoinen kyyhkynen.
- - -
Oltuani reilun vuoden Kristuksen opetuslapsena, kun 50-vuotispäiväni lähestyi, pyysin
vaimoani hankkimaan minulle lahjaksi kultaisen pienen ristin, johon kaiverrettaisiin
tuo syntymämäpäivä, ja se päivä, kun Kristus minut opetuslapsekseen otti: 11.8.1985.
Ja niin tuo risti riippui kaulassani pitkälle 90-luvulle, kunnes eräänä päivänä katsoin televisiosta ohjelmaa, jossa toimittaja haastatteli muutamaa piispaa tuosta kiistaa aiheuttavasta naispappeudesta. Ja jokaisen piispan kaulassa roikkui paksuissa ketjuissa iso risti.
Silloin Pyhä Henki kysyi minulta: "Miksi tahdot olla noiden tekopyhien kaltainen?"
Ja sillä hetkellä riuhtaisin ristin kaulastani, ja laitoin se Raamatun lehtien väliin,
siihen kohtaan, jossa fariseukset ivailivat Jeesukselle, joka sanoi heille:
"Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne.
Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."
Tältäkin kohtaukselta olisi vältytty, jos olisin älynnyt kysyä Pyhältä Hengeltä ennen kuin vaimoltani tuon ristin pyysin: "Onko se minulle tarpeellinen?"
Onneksi ei hän lähettänyt Saatanaa minua siitä rusikoimaan, vaan näin hienolla tavalla hoiti tuonkin asian Jumalan tahdon mukaiseen järjestykseen.
Pyhä Henki on kyllä kaiken hoitanut ennalta suurella tarkkuudella. Niinpähän antoi ihmisen, jolle tämänkin salaisuutensa paljasti, syntyä juuri sellaiseen vuodenaikaan, jolloin aurinko oli taivaalla Kalojen tähdistössä.Olet Teuvo aivan oikeassa kertoessasi kalan olevan yksi alkuseurakunnan käyttämistä symboleista, sitä se todellakin on.
Jeesus tekee ihmisistä, myös tavallisista kalastajista kuten Pietari, ihmisten kalastajia!
Alkuseurakunnan aikoina Kristuksen seuraajia kutsuttiin myös "Tien kulkijoiksi". He olivat elämän tien kulkijoita, kulkivat Kristuksessa, pyrkien pyhitykseen ja lujasti luottaen siihen mitä he toivoivat!
Ei risti koruna ketään ihmistä pelasta, eikä kultaiset korut ketään mitään auta, ei edes puiset. Mutta muistettava on, että apostolit ovat lähetetyt saarnaamaan ristiinnaulittua Jeesusta Kristusta, Messiasta! Sitä apostolit ja jokainen Kristuksen seuraaja on kutsuttu/lähetetty julistamaan!
Aivan kuten Pietari vetosi juutalasiin kuulijoihin puheessa tuoden ilmi sen, että Jeesus oli juurikin se kansan odottaman Messia, Jumalan karitsa, Kristus lihaan tullut ja juuri Hänet, tämän miehen Nasaretin kylästä he ristiinnaulitsivat!
Pietari julisti ristiä, ristiinnaulittua, sillä risti on koko maailmakaikkeuden risteys, niin näkyvässä kuin näkymättömässäkin. Se jakaa niin elämän kuin kuoleman, uuden ja vanhan, pelastuksen ja kadotuksen.
Paavali kirjoittaa, että risti on hullutus heille jotka eivät usko.
Mutta Jumala on tehnyt viisaudeksi sen mikä ihmisten silmissä ei ole mitään.
Etpä malttanut kauan olla poissa, kun Saatana pisti sinut taas tänne omaa kuolemanmerkkiään ylistämään.
Siksi sinä Paavaliltakin taas otit ristin ylistyksen, etkä tätä:
"Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani."
Todella paljon on Pyhä Henki minua opettaessaan totuutta opettanut, eikä kertaakaan ole pitänyt oppituntia siitä, että minun pitäisi ylistää ristiä ja verta:
Etkä löydä Jeesuksen opetuksista yhtään sellaista kohtaa, jossa hän itse kehottaisi opetuslapsiaan ylistämänn hänen vertaan ja ristiään.
EIkä Jeesuksen opetus ristin kantamisesta suinkaan tarkoita kenenkään kaulaan ripustettua ristiä, vaan hänen tahtonsa noudattamista:
"Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte."
Risti ja veri ovat hedelmiä vain Saatanan synnin vankilaan jääneille, kaltaisillesi tekopyhille ja pilalle kastetuille.Väkevän eksytyksen tekee todella väkeväksi myöskin tuo Saatanan Paavalin kautta tuoma rituaali Jeesuksen opetuslapsilleen tarjoamasta ehtoollisesta.
Kun Pyhä Henki vuonna 96 päivitti Johannekselle sen hetkistä eksytystä, niin Jumalan pitkämielisyys tuli julki siinä, että vasta 63 vuotta Jeesuksen taivaaseenastumisesta tuosta ehtoollisviinistä tehtiin Jumalan silmissä vihan viiniä,
jonka nauttimisesta hän kaikki valittunsa pois kutsuu.
"Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä ovat kaikki
kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet
hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen
vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää
hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen
synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen
syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen
pahoja tekojaan."
Tuskin tälläkään palstalla on edes Jeesuksen opetuslasten suuruista joukkoa, joka on pystynyt porttoseurakuntansa jättämään?
Niin hyvin on Saatanan Veren voima tehtävänsä tehnyt, kun Saatanan kasteella kastetutkaan eivät pysty edes katumaan tuota tekoansa, koska Saa-ta-na on saanut heidät uskomaan, että silloin he pilkkaisivat Pyhää Henkeä.- Niko.
Hebr. 10:29
Niko. kirjoitti:
Hebr. 10:29
Kyllä pelkästä Jumalan armosta antaman kasteen hylkääminen, ja itsensä uudelleen kastattaminen on mitä törkeintä Pyhän Hengen pilkkaa.
Siitä on sinunkin kohdalla ollut seurauksena Jumalan lähettämä paatumus, niin ettet enää pysty edes itkien katumaan tuiota saatanallista tekoasi.
Paavalin kautta Saa-ta-na seurakuntansa ja niiden virkakoneiston loi yhtenä vahvana osana tähän lopun ajan rajuun eksytykseen.
MIstään et löydä todistusta sille, että olisin polkenut jalkoihini Jumalan Pojan. Tuona ahtaan portin tuskanyönä 24 vuotta sitten ei Jeesus Kristus minua verellään pyhittänyt, vaan teki sen Hengellään.
Ja Pyhän eli Totuuden Henkensä hän silloin minulle antoi, eikä maininnut sanakaan hänen verestään.
Saatanalle Jeesuksen veri lunastusmaksuksi jäi, ja Saatanan oli pakko tuonä yänä päästää minut otteestaan vapaaksi, kun Jeesus Kristus ilmoitti, että Teuvo on nyt minun valittuni, ja tulin vapauttamaan hänet sinun syntiesi vankilasta.- Niko.
TeuvoSuni kirjoitti:
Kyllä pelkästä Jumalan armosta antaman kasteen hylkääminen, ja itsensä uudelleen kastattaminen on mitä törkeintä Pyhän Hengen pilkkaa.
Siitä on sinunkin kohdalla ollut seurauksena Jumalan lähettämä paatumus, niin ettet enää pysty edes itkien katumaan tuiota saatanallista tekoasi.
Paavalin kautta Saa-ta-na seurakuntansa ja niiden virkakoneiston loi yhtenä vahvana osana tähän lopun ajan rajuun eksytykseen.
MIstään et löydä todistusta sille, että olisin polkenut jalkoihini Jumalan Pojan. Tuona ahtaan portin tuskanyönä 24 vuotta sitten ei Jeesus Kristus minua verellään pyhittänyt, vaan teki sen Hengellään.
Ja Pyhän eli Totuuden Henkensä hän silloin minulle antoi, eikä maininnut sanakaan hänen verestään.
Saatanalle Jeesuksen veri lunastusmaksuksi jäi, ja Saatanan oli pakko tuonä yänä päästää minut otteestaan vapaaksi, kun Jeesus Kristus ilmoitti, että Teuvo on nyt minun valittuni, ja tulin vapauttamaan hänet sinun syntiesi vankilasta.Jos sinä olisit Kristuksen opetuslapsi, sinun hedelmäsi olisivat Hänen hedelmänsä ja sinun teoissasi näkyisi Hänen tekonsa, sinun sanoissasi Hänen sanansa. Mutta sinun sanasi ovat pilkan sanat ja rakkautta sinä et tunne.
Olen Teuvo surullinen puolestasi. Olet rukouksissani. - Kristitty kirj.
Niko. kirjoitti:
Jos sinä olisit Kristuksen opetuslapsi, sinun hedelmäsi olisivat Hänen hedelmänsä ja sinun teoissasi näkyisi Hänen tekonsa, sinun sanoissasi Hänen sanansa. Mutta sinun sanasi ovat pilkan sanat ja rakkautta sinä et tunne.
Olen Teuvo surullinen puolestasi. Olet rukouksissani.Uudestikaste (=anabaptismi) hurmoshenkisen uskonlahkon jäseneksi on Jumalan sanan vastainen synti, jossa kielletään julkisesti lapsena pyhässä kasteessa läsnäollut kolmiyhteinen Jumala (Isä,Poika ja Pyhä Henki).
"Mutta joka kieltää Minut ihmisten edessä, sen Minä olen kerran kieltävä...Sanoo Jeesus. Niko. kirjoitti:
Jos sinä olisit Kristuksen opetuslapsi, sinun hedelmäsi olisivat Hänen hedelmänsä ja sinun teoissasi näkyisi Hänen tekonsa, sinun sanoissasi Hänen sanansa. Mutta sinun sanasi ovat pilkan sanat ja rakkautta sinä et tunne.
Olen Teuvo surullinen puolestasi. Olet rukouksissani.Pyhän Hengen hedelmät ovat totuuden hedelmiä, joita ei yksikään kaltaisesi tekopyhitetty ja Jumalan paaduttama pysty enää edes maistamaan.
Jeesuksen ilmoituksen mukaan sinä saata vapaasti elää uskossasi, kuten minäkin.
Minä osani olisi varsin pian sinun rinnallasi siellä riettauden virrassa, josa en olisi henkeäsi paljastanut:
"Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."
Rukoile sinä poika vaan, sehän on tekopyhien tehtävä:
"He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet."- Niko.
TeuvoSuni kirjoitti:
Pyhän Hengen hedelmät ovat totuuden hedelmiä, joita ei yksikään kaltaisesi tekopyhitetty ja Jumalan paaduttama pysty enää edes maistamaan.
Jeesuksen ilmoituksen mukaan sinä saata vapaasti elää uskossasi, kuten minäkin.
Minä osani olisi varsin pian sinun rinnallasi siellä riettauden virrassa, josa en olisi henkeäsi paljastanut:
"Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut."
Rukoile sinä poika vaan, sehän on tekopyhien tehtävä:
"He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.""Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." ( Johanneksen evankeliumi )
"Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus." ( Johanneksen kirje ) Niko. kirjoitti:
"Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus." ( Johanneksen kirje )Saatanan tekopyhittämä ja Jumalan paaduttama se taas tässä kopioi Raamattua, kun itse ei pysty todistamaan miten hadas se totuuden portti hänelle oli.
Tyhjästä kun on paha mitään nyhjästä.
MInä olen jo kuusi vuotta tällä palstalla odottanut, että tänne tulisi joku Saatanan kasteella käynyt, joka siitä huolimatta olisi saanut Kristukselta Hengen ja tehtävän.
Todistukseksi siitä, että senkin synnin voisi saada anteeksi.
Mutta ainuttakaan sellaista ihmistä ei tänne ole ilmestynyt.- Ei harhaa tämä.
TeuvoSuni kirjoitti:
Saatanalle Jeesuksen veri lunastusmaksuksi jäi, ja Saatanan oli pakko tuonä yänä päästää minut otteestaan vapaaksi, kun Jeesus Kristus ilmoitti, että Teuvo on nyt minun valittuni, ja tulin vapauttamaan hänet sinun syntiesi vankilasta.Lainaa: TeuvoSuni
Siunausta sinulle Suni äläkä liikaa halua näitä kirottuja kirjoituksia nähdä, se voi johtaa ihan joutavaankin tutkisteluun, itsellesi turhiin sana- ja kirjain-kombinaatiohin mielessäsi, ja mikä pahinta, aikamme valuu väärissä asioissa pois, ja menetämme Saattanalle ja demoneille sen, mitä itse halusimme tehdä.
- pelastunut poika
Hepr. 13:12
Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen kansan omalla verellään.
---
Kyllä Jeesuksen veri vahvisti armon, sovinnon ja rauhan liiton maassa ja taivaissa. Jeesuksen verellä me olemme myös syntivelasta lunastetut, puhtaiksi pestyt ja perillisiksi pyhitetyt. Tuon liiton todistajina ovat yhtäläisesti myös kaste ja Pyhä Henki sekä Jumalan sanan lujat, horjumattomat lupaukset.
Näin muodoin minäkin saan iloita pelastuksestani.Iloitse sinäkin poika vaan uskostasi. Jokaiselle Saatanan synnin kahleisiin jääneelle on veriusko se paras usko.
"Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuolemantie."
Yksikään sen synteihin sidottu ei pysty muuhun kuin hakemaan Raamatusta itselleen mieluisia jakeita siitä, mitä Jeesus on 2000 vuotta sitten tehnyt.
Ja nuo jakeet eivät löydy Jeesuksen ilmoituksista, vaan etupäässä Saatanan Paavalille sanelemista uskonopeista.
Jokainen Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut pystyy näyttämään toteen kaiken sen, mitä Jeesus Kristus on juuri hänelle tehnyt:
"Palaa kotiisi ja kerro tästä suuresta teosta, jonka Jumala on sinulle tehnyt." Mies lähti, kulki ympäri kaupunkia ja julisti, mitä Jeesus oli tehnyt hänelle."- pelastusiloa
TeuvoSuni kirjoitti:
Iloitse sinäkin poika vaan uskostasi. Jokaiselle Saatanan synnin kahleisiin jääneelle on veriusko se paras usko.
"Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuolemantie."
Yksikään sen synteihin sidottu ei pysty muuhun kuin hakemaan Raamatusta itselleen mieluisia jakeita siitä, mitä Jeesus on 2000 vuotta sitten tehnyt.
Ja nuo jakeet eivät löydy Jeesuksen ilmoituksista, vaan etupäässä Saatanan Paavalille sanelemista uskonopeista.
Jokainen Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut pystyy näyttämään toteen kaiken sen, mitä Jeesus Kristus on juuri hänelle tehnyt:
"Palaa kotiisi ja kerro tästä suuresta teosta, jonka Jumala on sinulle tehnyt." Mies lähti, kulki ympäri kaupunkia ja julisti, mitä Jeesus oli tehnyt hänelle."Niin minä iloitsenkin! Saatanan synnin kahleisiin en ole jäänyt vaan Jumalan armosta pelastuksen ankkurin saanut. Lisäksi, en luule tietäni oikeaksi, minä tiedän sen oikeaksi. En vain hae Raamatusta itselleni mieleisiä jakeita, elän Raamattua todeksi omassa elämässäni. Olen kertonut suurista teoista, jota Herra Jeesus on minulle tehnyt.
Sinun revittäväksesi vain en niitä anna. Ei helmiä sioille. - Kristitty kirj.
pelastusiloa kirjoitti:
Niin minä iloitsenkin! Saatanan synnin kahleisiin en ole jäänyt vaan Jumalan armosta pelastuksen ankkurin saanut. Lisäksi, en luule tietäni oikeaksi, minä tiedän sen oikeaksi. En vain hae Raamatusta itselleni mieleisiä jakeita, elän Raamattua todeksi omassa elämässäni. Olen kertonut suurista teoista, jota Herra Jeesus on minulle tehnyt.
Sinun revittäväksesi vain en niitä anna. Ei helmiä sioille.Jos olisit oikea uskovainen,sinä nimimerkki "pelastusiloa",niin kyllä sinä uskaltaisit täälläkin kertoa niistä suurista teoista,joita Jumala on elämässäsi tehnyt, niin me palstan lukijat voisimme niitä tekoja ihmetellä.
"Niin hän lähti ja rupesi Dekapolin alueella julistamaan, kuinka suuria tekoja Jeesus oli hänelle tehnyt; ja kaikki ihmettelivät" pelastusiloa kirjoitti:
Niin minä iloitsenkin! Saatanan synnin kahleisiin en ole jäänyt vaan Jumalan armosta pelastuksen ankkurin saanut. Lisäksi, en luule tietäni oikeaksi, minä tiedän sen oikeaksi. En vain hae Raamatusta itselleni mieleisiä jakeita, elän Raamattua todeksi omassa elämässäni. Olen kertonut suurista teoista, jota Herra Jeesus on minulle tehnyt.
Sinun revittäväksesi vain en niitä anna. Ei helmiä sioille.Sinuun pätee tämä:
"Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuoleman tie."
Kyllä Saatana on ovelan systeemin uskoihinsa laatinut, että joka ainoa lopun ajan porttoseurakunta uskoo olevansa se oikea seurakunta.
Totuudessa ei ole mitään pelättävää. Kyllä Saa-ta-na on sinun antanut omiensa keskellä ihania valheittaan julistaa, Mutta täällä ei siihen lupaa anna, koska tietää, että täällä Pyhä Henki paljastaa uskosi tekopyhäksi, ja sinut peräti Jumalan paaduttamaksi.
Vain paadutetulla on Saatanan "pelastusvarmuus" sydämessä, jonka turvin voi huoletta sanoa Pyhää Henkeä sian hengeksi.Kristitty kirj. kirjoitti:
Jos olisit oikea uskovainen,sinä nimimerkki "pelastusiloa",niin kyllä sinä uskaltaisit täälläkin kertoa niistä suurista teoista,joita Jumala on elämässäsi tehnyt, niin me palstan lukijat voisimme niitä tekoja ihmetellä.
"Niin hän lähti ja rupesi Dekapolin alueella julistamaan, kuinka suuria tekoja Jeesus oli hänelle tehnyt; ja kaikki ihmettelivät"Oletko sinä kristitty totuudessa, vaiko jonkun porttoseurakunnan valheissa.
Oletko ihmetellyt niistä teoista, joita Pyhä Henki on minun elämässäni tehnyt?- kristitty kirj.
TeuvoSuni kirjoitti:
Oletko sinä kristitty totuudessa, vaiko jonkun porttoseurakunnan valheissa.
Oletko ihmetellyt niistä teoista, joita Pyhä Henki on minun elämässäni tehnyt?En kannna iestä yhdessä väärähenkisten porttoseurakuntien kanssa. Jumala on repinyt pois kaiken istutuksen,joka ei ole oikeasta lähteestä.
Jumala toimii juuri sillä tavalla, mitä olet kokenut. Jumala ei kutsumustaan eikä valintaansa kadu.
Siunausta vaan sinulle kaikessa mitä teet. kristitty kirj. kirjoitti:
En kannna iestä yhdessä väärähenkisten porttoseurakuntien kanssa. Jumala on repinyt pois kaiken istutuksen,joka ei ole oikeasta lähteestä.
Jumala toimii juuri sillä tavalla, mitä olet kokenut. Jumala ei kutsumustaan eikä valintaansa kadu.
Siunausta vaan sinulle kaikessa mitä teet.Kiitos todistuksestasi. Totuuden kapean tien kulkijat ovat todella harvassa. Siksi yhdestäkin sen tien kulkijasta menee suuri kiitos Jeesukselle Kristukselle.
Noiden kahden tien lopullinen salaisuus on ihmeellinen:
Lavean tien kulkijat joutuvat lopulta melko ahtaalle, kun porttopaimenet alkavat heidän kulkuansa johdattaa.
Kapean tien kulkijat pääsevät lopulta täydelliseen vapauteen, johon Jeesus Kristus heidät johdattaa.- Ohjelmoikaa joskus
TeuvoSuni kirjoitti:
Sinuun pätee tämä:
"Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuoleman tie."
Kyllä Saatana on ovelan systeemin uskoihinsa laatinut, että joka ainoa lopun ajan porttoseurakunta uskoo olevansa se oikea seurakunta.
Totuudessa ei ole mitään pelättävää. Kyllä Saa-ta-na on sinun antanut omiensa keskellä ihania valheittaan julistaa, Mutta täällä ei siihen lupaa anna, koska tietää, että täällä Pyhä Henki paljastaa uskosi tekopyhäksi, ja sinut peräti Jumalan paaduttamaksi.
Vain paadutetulla on Saatanan "pelastusvarmuus" sydämessä, jonka turvin voi huoletta sanoa Pyhää Henkeä sian hengeksi.Kyllä ******* on ovelan systeemin uskoihinsa laatinut, että joka ainoa lopun ajan porttoseurakunta uskoo olevansa se oikea seurakunta.
Muista mitä Jeesus sanoi: Portot ja Publikaanitkin pääsivät luokseni, tekemään sitä mitä osaavat, mutta useimmat kirjan- ja lainoppineet eivät, koska eivät oppineet enää mitään uutta. Se paha ongelma on liian siveillä neideilläkin ja mammoiksi itseään luulleilla, että ei sellaisetkaan naiset ketään miestä loputtomiin kiinnosta, jota saa vain katsella ja kuunnella, vaikka ruokaakin ja murkina murhia lisääkin eteemme toisivat....
- Kolmas kerta
Eksytyset lähtevät aina äärettömyyden ideasta, kaikkea on niin paljon, että kaikkea saa tuhlata mielin määrin. Ei Jumala, vaikka jopa kiireehtikin silloin, kun aikataulu täytyy toteuttaa, mitään pahoja äkkiloppuja kennellekään sillä halua, ette tekisitte ja saisitte kaiken liian ahneesti ja yxkax.
- Aki, missä Turo?
Miksi lähettää Jumala eksytyksenkin eli Saattanan Enkeleineen maan päälle? Täällä on liian turvallista, ei jännitystä saa jos on turvassa. Jumala luo elämää ja jännitystä eksyttämällä ne, joiden elämä on ollut liian turvallista, tylsää, jänniteetöntä ja ainoastaan rauhallista. Turvallisuus ei ole Turon mielestä turhaa, mutta periaatteessa silti suurinpiirtein samasta juuresta turskahteneet sänkyymme.
- Jeesus on 2,7m
Hyvin merkillinen eksytys Usan elokuvissa: Mies yritti tulla ruudun läpi ja näin käden jo ruudun ulkopuolla kuvitelmana. Hän teki tasoja ja ruutuja, joiden läpi lähti nousemaan, mutta putosi siinne missä olikin, vaikka yksi näyttelijöistä katosikin jollakin triikillä. Eräs komedia elokuva näytti Antikristuksen vastustajan Tabithan tytön joutuneen antikristuksen ansaan, kun sai televison läpi tulemaan jonkun kaivon olennon. Minäkin luuliin sen olleen valhe, kunnes entisen asuntomme pellon yli juoksi kolme amerikkalaista miestä, ainakin puhuivat engantia, ja he olivat todellisia. Pelottelin ne poliisilla pakosalle, joten eivät tehneet minulla vielä silloin mitään pahempaa, mitä kannattaa aina Usalta odottaa....
Kamera tietysti ne elokuvat kaikki kuvaavat, mutta voiko kameran yli nähdä ja ne näyttelijätkin nähdä ja tulla jonnekin - en tiedä. Tai magia sen tekee, jos kuvittelette mitä haluatte, onhan teillä mielikuvitus tai mielisanailu, ellei ole, ette selviä Jumalankaan Lapsina kauaa, koska Jeesustakaan ette silloin KOSKAAN saa luoksenne.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215564- 531645
- 201119
- 69997
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,53987Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom155934- 48898
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle57890Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.120864Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58848