Suuruuskuvitelmat?

*

Millaisia suuruuskuvitelmia narsisteilla olette havainneet? Onko ne olleet ensin ihan uskottavia vai sitten aivan utopistisia?

60

2264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *
    • kristuksen veri

      Semmoinen tuli kerran vastaan joka aidosti kuvitteli olevansa Jumala, herra Sebaot.

    • piiri pieni pyörii

      Tällä palstalla suuruuskuvitelmista tulee mieleen lähinnä palstan vakikirjoittajat, heidän suuruuskuvitelmansa taitaa olla se, että kun täyttävät palstan kaikenlaisella paikkansapitämättömällä höpinällään, joka sisältää välillä myös jonkin verran oikeaa tietoa narsisteista (uskon että on luettu paljon että osataan uskottavasti vääristellä) sekoitettuna omaan keksimään soopaan, niin luulevat että ihmiset pitävät heitä narsismin asiantuntijaguruina, eivätkä huomaa, että juuri kukaan ei edes kirjoita vastauksia heidän keskusteluihinsa vaan sama joukko jauhaa koko ajan samaa asiaa keskenään, luultavasti monella nimimerkilä vielä. Tavallinen ihminen ei edes viitsi lukea teidän juttujanne.

      • En minä ainakaan "tavallisille ihmisille" kirjoitakaan, eikä heidän mielipiteensä edes kiinnosta...saati että kiinnostaisi saada heiltä vastauksia.
        Näillä taviksilla kun on muutenkin aika rajoittunut käsityskyky...
        Heille narsismista puhuminen on samaa, kuin yrittäisi opettaa simpanssille, miten korttia pelataan...Aikaa vievää ja onnistuminen olisi hyvin epätodennäköistä.
        Käytän aikani mieluummin johonkin hyödylliseen... ;P


      • 4+12=16
        dizel kirjoitti:

        En minä ainakaan "tavallisille ihmisille" kirjoitakaan, eikä heidän mielipiteensä edes kiinnosta...saati että kiinnostaisi saada heiltä vastauksia.
        Näillä taviksilla kun on muutenkin aika rajoittunut käsityskyky...
        Heille narsismista puhuminen on samaa, kuin yrittäisi opettaa simpanssille, miten korttia pelataan...Aikaa vievää ja onnistuminen olisi hyvin epätodennäköistä.
        Käytän aikani mieluummin johonkin hyödylliseen... ;P

        Hui... nyt minä pikkusen petyin sinuun...
        kun aiemmin vastasit minulle suht asiallisesti kuitenkin, aihe tais sivuta sitä voiko toinen ihminen merkitä narsistille jotain...

        ja rehelliseen vastaukseesi...ettei voi...
        olin tosi tyytyväinen...sen raadollisuudesta huolimatta...

        Mutta vastaan myös aloittajan aiheeseen narsistin suuruuskuvitemista, että aikas yleinen lie kuvitelma, että hänellä on yhtä aikaa monta naista/miestä , jotka kaikki ovat palavasti rakastuneita heihin.


      • M.B.
        4+12=16 kirjoitti:

        Hui... nyt minä pikkusen petyin sinuun...
        kun aiemmin vastasit minulle suht asiallisesti kuitenkin, aihe tais sivuta sitä voiko toinen ihminen merkitä narsistille jotain...

        ja rehelliseen vastaukseesi...ettei voi...
        olin tosi tyytyväinen...sen raadollisuudesta huolimatta...

        Mutta vastaan myös aloittajan aiheeseen narsistin suuruuskuvitemista, että aikas yleinen lie kuvitelma, että hänellä on yhtä aikaa monta naista/miestä , jotka kaikki ovat palavasti rakastuneita heihin.

        Piiri pieni pyörii taisi kirjoituksellan itse hieman.. hmm.. tilata vastaukseen Laatua..

        Ja miksi pettyä kun toinen antaa suoran ja rehellisen vastauksen??


      • M.B. kirjoitti:

        Piiri pieni pyörii taisi kirjoituksellan itse hieman.. hmm.. tilata vastaukseen Laatua..

        Ja miksi pettyä kun toinen antaa suoran ja rehellisen vastauksen??

        Mielummin ikävä totuus, kuin kaunisteltu valhe. :)


      • dizel kirjoitti:

        Mielummin ikävä totuus, kuin kaunisteltu valhe. :)

        Valehtelua aliarvostetaan :D


      • 1+13=14
        M.B. kirjoitti:

        Piiri pieni pyörii taisi kirjoituksellan itse hieman.. hmm.. tilata vastaukseen Laatua..

        Ja miksi pettyä kun toinen antaa suoran ja rehellisen vastauksen??

        En minä ainakaan "tavallisille ihmisille" kirjoitakaan, eikä heidän mielipiteensä edes kiinnosta...saati että kiinnostaisi saada heiltä vastauksia.
        Näillä taviksilla kun on muutenkin aika rajoittunut käsityskyky...
        Heille narsismista puhuminen on samaa, kuin yrittäisi opettaa simpanssille, miten korttia pelataan.

        Siis minä olin aiemmin tyytyväinen hänen rehelliseen vastaukseensa "tavalliselle ihmiselle"...koskien toisen ihmisen merkitystä narsistille..

        Mutta pettymys tuli tästä...en kirjoita"tavallisille" ihmisille, eikä heidän mielipiteensä edes kiinnosta ja vertaa heitä simpansseihin.

        Tuota jälkimmäistä vastausta en "tilannut", liityin keskusteluun myöhemmin, mutta petyin/kritisoin vastauksen tyyliä/ihmisten nimittelyä tässä kohtaa..

        Aidot, asialliset vastaukset ilman nimittelyä kiinnostavat aina vastapuolellakin olevaa...oli ne miten raadollisia tahansa...ihmisiähän me kaikki ollaan.


      • pieni piiri pyörii
        dizel kirjoitti:

        En minä ainakaan "tavallisille ihmisille" kirjoitakaan, eikä heidän mielipiteensä edes kiinnosta...saati että kiinnostaisi saada heiltä vastauksia.
        Näillä taviksilla kun on muutenkin aika rajoittunut käsityskyky...
        Heille narsismista puhuminen on samaa, kuin yrittäisi opettaa simpanssille, miten korttia pelataan...Aikaa vievää ja onnistuminen olisi hyvin epätodennäköistä.
        Käytän aikani mieluummin johonkin hyödylliseen... ;P

        Joo, tuo kuvaa aika hyvin juuri suuruusKUVITELMAAsi! :D


      • 10+10=20
        1+13=14 kirjoitti:

        En minä ainakaan "tavallisille ihmisille" kirjoitakaan, eikä heidän mielipiteensä edes kiinnosta...saati että kiinnostaisi saada heiltä vastauksia.
        Näillä taviksilla kun on muutenkin aika rajoittunut käsityskyky...
        Heille narsismista puhuminen on samaa, kuin yrittäisi opettaa simpanssille, miten korttia pelataan.

        Siis minä olin aiemmin tyytyväinen hänen rehelliseen vastaukseensa "tavalliselle ihmiselle"...koskien toisen ihmisen merkitystä narsistille..

        Mutta pettymys tuli tästä...en kirjoita"tavallisille" ihmisille, eikä heidän mielipiteensä edes kiinnosta ja vertaa heitä simpansseihin.

        Tuota jälkimmäistä vastausta en "tilannut", liityin keskusteluun myöhemmin, mutta petyin/kritisoin vastauksen tyyliä/ihmisten nimittelyä tässä kohtaa..

        Aidot, asialliset vastaukset ilman nimittelyä kiinnostavat aina vastapuolellakin olevaa...oli ne miten raadollisia tahansa...ihmisiähän me kaikki ollaan.

        Niin onko se totuus sitten tässä kohtaa, että narsistin mielestä "tavalliset ihmiset" ovat kaikki käsityskyvyltään rajoittuneita simpansseja eikä heille kannata kirjoittaa.

        no voihan niinkin ajatella, mutta itse ajattelisin ettei keskustelua edes synny, ilman jos kaikki ovat asioista yhtä mieltä.

        ja miten hedellmällistä se yksinpuhelu täälläkään on jos itse kysyy ja vastaa, tuskin narsistikaan sellaisesta keskustelusta mitään saa...


      • 18+20=38
        pieni piiri pyörii kirjoitti:

        Joo, tuo kuvaa aika hyvin juuri suuruusKUVITELMAAsi! :D

        Siis TÄH...

        Suuruuskuvitelmaani...sekö on sitä, että kuvittelen olevani muutakin kuin käsityskyvyltäni rajoittunut simpanssi...oli asia jota kritisoin.

        no olkoon sitten niin jos se sinut tuntemaan itsesi paremmaksi ihmiseksi.


      • 1+13=14 kirjoitti:

        En minä ainakaan "tavallisille ihmisille" kirjoitakaan, eikä heidän mielipiteensä edes kiinnosta...saati että kiinnostaisi saada heiltä vastauksia.
        Näillä taviksilla kun on muutenkin aika rajoittunut käsityskyky...
        Heille narsismista puhuminen on samaa, kuin yrittäisi opettaa simpanssille, miten korttia pelataan.

        Siis minä olin aiemmin tyytyväinen hänen rehelliseen vastaukseensa "tavalliselle ihmiselle"...koskien toisen ihmisen merkitystä narsistille..

        Mutta pettymys tuli tästä...en kirjoita"tavallisille" ihmisille, eikä heidän mielipiteensä edes kiinnosta ja vertaa heitä simpansseihin.

        Tuota jälkimmäistä vastausta en "tilannut", liityin keskusteluun myöhemmin, mutta petyin/kritisoin vastauksen tyyliä/ihmisten nimittelyä tässä kohtaa..

        Aidot, asialliset vastaukset ilman nimittelyä kiinnostavat aina vastapuolellakin olevaa...oli ne miten raadollisia tahansa...ihmisiähän me kaikki ollaan.

        Vastaan kommentteihin sen mukaan millaisia ne ovat. :)
        Tuossa kommentissa mitätöitiin mm. minua, niin vastaan kyllä sitten samalla mitalla.
        Asiallisiin kommentteihin asiallinen vastaus.


      • 6+12=18
        dizel kirjoitti:

        Vastaan kommentteihin sen mukaan millaisia ne ovat. :)
        Tuossa kommentissa mitätöitiin mm. minua, niin vastaan kyllä sitten samalla mitalla.
        Asiallisiin kommentteihin asiallinen vastaus.

        niin jos oikein ymmärsin sitte tuo nimittely oli tarkoitettu nimimerkille...piiri pieni pyörii...mutta siltikin/provosoiduit...itse "tavallisena ihmisenä" tosiaan olen pitänyt vastauksistasi, niiden raadollisuudesta huolimatta...että itsekin provosoiduin ja petyin tuosta sinun nimittelystäsi meitä taviksia kohtaan.


      • 6+12=18 kirjoitti:

        niin jos oikein ymmärsin sitte tuo nimittely oli tarkoitettu nimimerkille...piiri pieni pyörii...mutta siltikin/provosoiduit...itse "tavallisena ihmisenä" tosiaan olen pitänyt vastauksistasi, niiden raadollisuudesta huolimatta...että itsekin provosoiduin ja petyin tuosta sinun nimittelystäsi meitä taviksia kohtaan.

        On minullakin oikeus reagoida, jos joku henkilö on joka välissä leimaamassa valehtelijaksi.


      • 16+18
        dizel kirjoitti:

        En minä ainakaan "tavallisille ihmisille" kirjoitakaan, eikä heidän mielipiteensä edes kiinnosta...saati että kiinnostaisi saada heiltä vastauksia.
        Näillä taviksilla kun on muutenkin aika rajoittunut käsityskyky...
        Heille narsismista puhuminen on samaa, kuin yrittäisi opettaa simpanssille, miten korttia pelataan...Aikaa vievää ja onnistuminen olisi hyvin epätodennäköistä.
        Käytän aikani mieluummin johonkin hyödylliseen... ;P

        dizel
        Tunnut kuitenkin näissä keskusteluissa liian hyvinkin viihtyvän? Ristiriitaista. Täällä ei muuten löydy ainoatakaan ketjua johonka et olisi jotakin tyhmää heittänyt.


      • 7+13=20
        dizel kirjoitti:

        On minullakin oikeus reagoida, jos joku henkilö on joka välissä leimaamassa valehtelijaksi.

        On toki, mutta tulit samalla leimanneeksi meidät kaikki tavikset samaan nippuun, käsityskyvyltään rajoittuneiksi simpansseiksi.
        oli asia josta minä provosouduin.Ihmiset on erilaisia, niin me tavikset, kuin narsistitkin...


      • 16+18 kirjoitti:

        dizel
        Tunnut kuitenkin näissä keskusteluissa liian hyvinkin viihtyvän? Ristiriitaista. Täällä ei muuten löydy ainoatakaan ketjua johonka et olisi jotakin tyhmää heittänyt.

        Mitä ristiriitaista tuossa on?


      • 7+13=20 kirjoitti:

        On toki, mutta tulit samalla leimanneeksi meidät kaikki tavikset samaan nippuun, käsityskyvyltään rajoittuneiksi simpansseiksi.
        oli asia josta minä provosouduin.Ihmiset on erilaisia, niin me tavikset, kuin narsistitkin...

        Se oli vain vertauskuva. Ei simpansseissa sitä paitsi mitään vikaa ole. Mukavia otuksia varmasti. :D


      • M.B.
        temppuilija kirjoitti:

        Valehtelua aliarvostetaan :D

        Riippuu ammatista.. =)


      • älä lyö

        miksi tuhlaat omaa energiaasi siihen mitä toiset kirjoittaa ? tiedät jopa mitä he luulevat itsestään ? eiköhän oisi aika vähän tutkiskella itseään kuin etsiä vikoja muista.
        aivan totta että monesti kirjoitukset ovat samoja mutta entä sitten ? jos vain vähän yritettäisiin puolin ja toisin kunnioittaa toisiamme ja iloita että täälläkin voi huvikseen aikaansa viettää. välillä on ihan kivoja keskusteluja ,riippuen mitä etsii.

        mikä on tavallinen ihminen ? se joka hakee vikoja toisista ja tuomitsee ? voi olla että suurin osa kansasta näin tekee, he ovat siis tavallisia ihmisiä, en taida kuulua heihin, onneksi.
        mikä ihmisissä on kun aina etsitään vikoja ? ehkä tämä netillä kirjoittaminen on saanut aikaan sen ettei osata enään olla kanssakäymisissä toisten kanssa.


      • M.B.
        dizel kirjoitti:

        Mitä ristiriitaista tuossa on?

        Ja taas jätät jonkun odotukset täyttämättä olemalla oma itsesi.. Diiisse-eel.. Mitä muut ovat tuollaisesta sanoneet... ;)


      • M.B. kirjoitti:

        Ja taas jätät jonkun odotukset täyttämättä olemalla oma itsesi.. Diiisse-eel.. Mitä muut ovat tuollaisesta sanoneet... ;)

        Voi surkeus sentään, miten nyt kestän tämän muiden suunnalta tulevan paheksunnan. :)


      • pieni piiri pyörii kirjoitti:

        Joo, tuo kuvaa aika hyvin juuri suuruusKUVITELMAAsi! :D

        Sulla niitä suuruusharhoja on, kun kuvittelet, että voit kutsua itseäsi "tavalliseksi" ja "normaaliksi" ihmiseksi, vaikka itselläsi on joku kummallinen pakkomielle aina mitätöidä muiden tekstejä ja leimata muut valehtelijoiksi vain siksi, koska heidän tekstinsä eivät välttämättä ole sitä, mitä haluaisit niiden olevan. :)


      • piiri pieni pyörii
        18+20=38 kirjoitti:

        Siis TÄH...

        Suuruuskuvitelmaani...sekö on sitä, että kuvittelen olevani muutakin kuin käsityskyvyltäni rajoittunut simpanssi...oli asia jota kritisoin.

        no olkoon sitten niin jos se sinut tuntemaan itsesi paremmaksi ihmiseksi.

        "Siis TÄH...

        Suuruuskuvitelmaani...sekö on sitä, että kuvittelen olevani muutakin kuin käsityskyvyltäni rajoittunut simpanssi...oli asia jota kritisoin.

        no olkoon sitten niin jos se sinut tuntemaan itsesi paremmaksi ihmiseksi. "

        NO ET SINÄ :D

        Tuo oli tarkoitettu tuolle Dizelille, joka roikkuu täällä joka päivä joka ketjussa jatkuvasti ylimielisine ihmekommenteineen!


      • piiri pieni pyörii
        dizel kirjoitti:

        Sulla niitä suuruusharhoja on, kun kuvittelet, että voit kutsua itseäsi "tavalliseksi" ja "normaaliksi" ihmiseksi, vaikka itselläsi on joku kummallinen pakkomielle aina mitätöidä muiden tekstejä ja leimata muut valehtelijoiksi vain siksi, koska heidän tekstinsä eivät välttämättä ole sitä, mitä haluaisit niiden olevan. :)

        MUUT, muut, muut leimata valehtelijoksi yms. Minä olen kritisoinut SINUA ja muutamaa samaan jengiin kuuluvaa samanhenkistä vääristelijää.


      • niin vain on
        älä lyö kirjoitti:

        miksi tuhlaat omaa energiaasi siihen mitä toiset kirjoittaa ? tiedät jopa mitä he luulevat itsestään ? eiköhän oisi aika vähän tutkiskella itseään kuin etsiä vikoja muista.
        aivan totta että monesti kirjoitukset ovat samoja mutta entä sitten ? jos vain vähän yritettäisiin puolin ja toisin kunnioittaa toisiamme ja iloita että täälläkin voi huvikseen aikaansa viettää. välillä on ihan kivoja keskusteluja ,riippuen mitä etsii.

        mikä on tavallinen ihminen ? se joka hakee vikoja toisista ja tuomitsee ? voi olla että suurin osa kansasta näin tekee, he ovat siis tavallisia ihmisiä, en taida kuulua heihin, onneksi.
        mikä ihmisissä on kun aina etsitään vikoja ? ehkä tämä netillä kirjoittaminen on saanut aikaan sen ettei osata enään olla kanssakäymisissä toisten kanssa.

        Luepas nyt enemmän tämän narsisti palstan kirjoituksia, täällä on muutama nimimerkki. jotka on joka ikisessä keskustelussa lukemattomin viestein tuomassa voimakkaasti esiin muita halventavia, mitätöiviä mielipiteitään esille, mielipiteitä jotka tarkemmin ajatellen ovat yleensä täydessä ristiriidassa narsisteista olevan asiantuntijatiedon kanssa, jotkut verhotummin muka-tietoon, toiset ihan avoimia virheellisten asioiden syöttämisyrityksiä.


      • piiri pieni pyörii kirjoitti:

        MUUT, muut, muut leimata valehtelijoksi yms. Minä olen kritisoinut SINUA ja muutamaa samaan jengiin kuuluvaa samanhenkistä vääristelijää.

        "Minä olen kritisoinut SINUA"


        Tulihan se sieltä...
        Voisitkohan jatkossa ottaa kommenteistani ne valehtelu/vääristelyosuudet ylös ja laittaa sen sinun totuuden siihen perään, ( mielellään asiantuntija linkin kanssa ) että näen, mikä kohta kirjoituksissani on sitä valehtelua.
        Muuten noilla syytöksilläsi ei ole nimittäin mitään pohjaa...Vaikka tuulesta temmattujahan ne ovatkin.

        Veikkaan, että et tuohonkaan mainitsemaani suostu, nimittäin se vain todistaisi, että se valehtelija oletkin sinä. :)


      • niin vain on kirjoitti:

        Luepas nyt enemmän tämän narsisti palstan kirjoituksia, täällä on muutama nimimerkki. jotka on joka ikisessä keskustelussa lukemattomin viestein tuomassa voimakkaasti esiin muita halventavia, mitätöiviä mielipiteitään esille, mielipiteitä jotka tarkemmin ajatellen ovat yleensä täydessä ristiriidassa narsisteista olevan asiantuntijatiedon kanssa, jotkut verhotummin muka-tietoon, toiset ihan avoimia virheellisten asioiden syöttämisyrityksiä.

        Teeppäs aloitus jostain mukatietoon perustuvasta kommentistani ;)


      • M.B.

        "Stevenson mainitsee myös paradoksin idän ja lännen välillä. Lännessä ihmiset kysyvät: "Miksi tuhlaatte niin paljon rahoja tutkiaksenne uudelleen syntymistä, kun tiedämme sen olevan mahdotonta?" Idässä ihmiset kysyvät: "Miksi tuhlaatte niin paljon rahoja tutkiaksenne uudelleen syntymistä, kun tiedämme, että se on totta?"."

        "Ian Stevensonin (Head of the department of psychiatry at the University of Virginia Medical School) tutkimat tapaukset ovat lähinnä sitä, mitä paatuneimmankin skeptikon sielu kaipaa. Kyseessä on yli kaksi tuhatta hyvin samankaltaista tarinaa, joissa on läsnä useampia ulkopuolisia todistajia. Tarinat sisältävät tarkkoja nimiä, paikkoja, päivämääriä, joita lapsen ei ole ollut mahdollista saada selville. "

        Tiiä sitten mitä uskoa, mutta ehkä kuitenkin sen, että ELÄMÄ EI OIKEASTI OLE NIIN VAKAVA ASIA. Sori, piti huutaa, mutta iloisesti nauraen, toki :)

        Usein otamme elämän vain niin vakavasti. Työ, ura, raha, maine, tavoitteet, saavutukset, eipoikkeavuus muista, mitä kaikkea, juu neim it, mun mielikuvitus vetelee vimmeisiään.


      • niin vain on
        temppuilija kirjoitti:

        Teeppäs aloitus jostain mukatietoon perustuvasta kommentistani ;)

        HAHHAA, älä nyt hullujas kuvittele, että moiseen viitsisin ryhtyä koska on ilmiselvää että sun kommenttisi perustuvat mukatietoon lähes jokainen. Saisit vaan korostusta suuruudenhulluudellesi kun saisit minut tekemään jotain älytöntä, etsimään sulle esimerkkejä ilmiselvästä asiasta.


      • niin vain on kirjoitti:

        HAHHAA, älä nyt hullujas kuvittele, että moiseen viitsisin ryhtyä koska on ilmiselvää että sun kommenttisi perustuvat mukatietoon lähes jokainen. Saisit vaan korostusta suuruudenhulluudellesi kun saisit minut tekemään jotain älytöntä, etsimään sulle esimerkkejä ilmiselvästä asiasta.

        Logiikalla tylsää?


      • 8+7*8/7eiole87
        M.B. kirjoitti:

        Ja taas jätät jonkun odotukset täyttämättä olemalla oma itsesi.. Diiisse-eel.. Mitä muut ovat tuollaisesta sanoneet... ;)

        Ihmeellistä narsistien keskinäistä takapuolen nuolentaa...Rääväsuusta tehdään kuningatar jota hovi palvoo. Narsistinen valta alkaa toimia. Ja muut laittavat smile-merkkejä muka hymyilläkseen vaikka ulkopuolisin silmin asetelma näyttää jo ihan vääristyneeltä. Herätys hovi!


      • M.B.
        8+7*8/7eiole87 kirjoitti:

        Ihmeellistä narsistien keskinäistä takapuolen nuolentaa...Rääväsuusta tehdään kuningatar jota hovi palvoo. Narsistinen valta alkaa toimia. Ja muut laittavat smile-merkkejä muka hymyilläkseen vaikka ulkopuolisin silmin asetelma näyttää jo ihan vääristyneeltä. Herätys hovi!

        -suuruuskuvitelmista tulee mieleen lähinnä palstan vakikirjoittajat
        -paikkansapitämättömällä höpinällään
        -uskon että on luettu paljon että osataan uskottavasti vääristellä
         -omaan keksimään soopaan
         -luulevat 
        -narsismin asiantuntijaguruina
        - sama joukko jauhaa koko ajan
        - luultavasti monella nimimerkilä vielä
        -Tavallinen ihminen ei edes viitsi lukea teidän juttujanne.

        Tässä muutama lainaus harvinaisen positiivisen puoleisesta, täynnä oletuksia olevasta ja vahvasti omaan uskomukseen nojautuvasta kirjoituksesta. Henkilökohtaisesti tykkään "nuoleskella rääväsuiden persiitä" ja liitellä smile-merkkejä "muka hymyilläkseni" kommentoidessani kirjoituksiin, joista itse tykkään tai kommentoidessani tyylillä, joka saa itseni huvittuneeksi.

        Toki jokainenhan toimii itselleen parhaaksi katsomallaan tavalla.

        Mitä hovia muuten herättelet? Onko omasi kadoksissa? :)


      • 8+7*8/7eiole87 kirjoitti:

        Ihmeellistä narsistien keskinäistä takapuolen nuolentaa...Rääväsuusta tehdään kuningatar jota hovi palvoo. Narsistinen valta alkaa toimia. Ja muut laittavat smile-merkkejä muka hymyilläkseen vaikka ulkopuolisin silmin asetelma näyttää jo ihan vääristyneeltä. Herätys hovi!

        Hyss...Älä paljasta minua. ;)


      • dizel kirjoitti:

        Hyss...Älä paljasta minua. ;)

        Ai sinäkö se kuningatar olitkin? :)

        Minulle ei riitä nuo nuoleskelut, pitää olla varmempi keino. Ja kotonakin tarjoillaan vain kasviskeittoa.

        *tuijottaa keskittyneesti Dzl:n pulleaa ahteria*

        *näyks*


      • elisakettu kirjoitti:

        Ai sinäkö se kuningatar olitkin? :)

        Minulle ei riitä nuo nuoleskelut, pitää olla varmempi keino. Ja kotonakin tarjoillaan vain kasviskeittoa.

        *tuijottaa keskittyneesti Dzl:n pulleaa ahteria*

        *näyks*

        Minusta kai tässä yritetään taas syntipukkia tehdä. ;(


        *tuijottaa ihmetellen kettua, joka on epähuomiossa tarrannut hampaillaan kiinni omaan ahteriinsa*

        ( Pitänee ryhtyä antamaan noille "alamaisilleni" vähän parempaa sapuskaa... )


      • M.B.
        dizel kirjoitti:

        Minusta kai tässä yritetään taas syntipukkia tehdä. ;(


        *tuijottaa ihmetellen kettua, joka on epähuomiossa tarrannut hampaillaan kiinni omaan ahteriinsa*

        ( Pitänee ryhtyä antamaan noille "alamaisilleni" vähän parempaa sapuskaa... )

        Lupaan olla laulamatta jos saan suklaamurumuffineja vähintään kahdesti päivässä... Ja aidan takaa sitä vihreämpää ruohoa.. :D


      • M.B. kirjoitti:

        Lupaan olla laulamatta jos saan suklaamurumuffineja vähintään kahdesti päivässä... Ja aidan takaa sitä vihreämpää ruohoa.. :D

        *salamana paikalle*

        MISSÄ on suklaamurumuffineja? Mulle kans ja äkkiä! Ja voipullia ja mustikkapiirakkaa... njam..

        *laulaa (=kiekuu) epävireisesti ja nuuskii epäluuloisena palstalaisten taskuja. "Mitä ootte niihin piilotelleet, penteleet, löydän ne, löydän ne...*


      • M.B.
        elisakettu kirjoitti:

        *salamana paikalle*

        MISSÄ on suklaamurumuffineja? Mulle kans ja äkkiä! Ja voipullia ja mustikkapiirakkaa... njam..

        *laulaa (=kiekuu) epävireisesti ja nuuskii epäluuloisena palstalaisten taskuja. "Mitä ootte niihin piilotelleet, penteleet, löydän ne, löydän ne...*

        Viriteltyjä hiirenloukkuja ja japanilaisia sormiansoja... =D

        *haukkaa muffinsista*


      • M.B. kirjoitti:

        Viriteltyjä hiirenloukkuja ja japanilaisia sormiansoja... =D

        *haukkaa muffinsista*

        =D (rontti :) )

        *Törmäilee ympäriinsä rotanloukko kuonossa kiinni*

        "A, tuuu ikkunaaan! Nuo tytöt kiusaa mua"


      • M.B.
        elisakettu kirjoitti:

        =D (rontti :) )

        *Törmäilee ympäriinsä rotanloukko kuonossa kiinni*

        "A, tuuu ikkunaaan! Nuo tytöt kiusaa mua"

        *Auttelee loukkua kuononpäästä*

        Eihän sattunut pahasti? Hmm... Loikit kyllä aika hienosti :D

        *antaa yhden muffinsin*


      • M.B. kirjoitti:

        *Auttelee loukkua kuononpäästä*

        Eihän sattunut pahasti? Hmm... Loikit kyllä aika hienosti :D

        *antaa yhden muffinsin*

        *mutustaa.. njam.. muffinssia... ollaanks kavereita taas ?* :)


      • M.B.
        elisakettu kirjoitti:

        *mutustaa.. njam.. muffinssia... ollaanks kavereita taas ?* :)

        JeshRÖYH!!

        *nyppii ketsun viiksikarvoista murusia sokerihumalaisella tatsilla* :D


      • M.B. kirjoitti:

        JeshRÖYH!!

        *nyppii ketsun viiksikarvoista murusia sokerihumalaisella tatsilla* :D

        :D *kutittaa*

        *kähveltää lampaan kaulusvillojen joukosta tipahtaneen puoliksisyödyn muffinin*

        Annetaan tää Dzl:lle, ettei sille tuu paha mieli.


      • M.B.
        elisakettu kirjoitti:

        :D *kutittaa*

        *kähveltää lampaan kaulusvillojen joukosta tipahtaneen puoliksisyödyn muffinin*

        Annetaan tää Dzl:lle, ettei sille tuu paha mieli.

        Tämän kerran...

        *katselee puoliksi hotkittua herkkupalaa ketun käpälässä ja pyyhkäisee suupielestään norahtavan kuolavanan*

        Tämän kerran..


      • M.B.
        M.B. kirjoitti:

        Tämän kerran...

        *katselee puoliksi hotkittua herkkupalaa ketun käpälässä ja pyyhkäisee suupielestään norahtavan kuolavanan*

        Tämän kerran..

        Mutta jos Diisseli ei syö sitä niin..

        *hymyilee toiveikkaasti*


      • M.B. kirjoitti:

        Mutta jos Diisseli ei syö sitä niin..

        *hymyilee toiveikkaasti*

        ..niin pannaan se puoliksi? :)


      • elisakettu kirjoitti:

        ..niin pannaan se puoliksi? :)

        Mitä kummaa täällä taas tapahtuu? Kettu ja lammas maassa makaamassa ketarat pystyssä, vatsa pömpöllään ja kuola valuu molemmilta suusta. Onko niillä vesikauhu?

        *nojaa matkasauvaan ja silmäilee puita mihin voi kiivetä turvaan*

        Ja mikä tuossa on? Kuolattuja muffinsseja? Voi laupias taivas tätä nykymaailman menoa :D

        *levittää viittansa mokomien ahmattien suojaksi*


      • A
        elisakettu kirjoitti:

        =D (rontti :) )

        *Törmäilee ympäriinsä rotanloukko kuonossa kiinni*

        "A, tuuu ikkunaaan! Nuo tytöt kiusaa mua"

        Olin lumitöissä.

        Ei näköjään sattunut pahasti.


      • M.B.
        yxex kirjoitti:

        Mitä kummaa täällä taas tapahtuu? Kettu ja lammas maassa makaamassa ketarat pystyssä, vatsa pömpöllään ja kuola valuu molemmilta suusta. Onko niillä vesikauhu?

        *nojaa matkasauvaan ja silmäilee puita mihin voi kiivetä turvaan*

        Ja mikä tuossa on? Kuolattuja muffinsseja? Voi laupias taivas tätä nykymaailman menoa :D

        *levittää viittansa mokomien ahmattien suojaksi*

        Herää auringonpaisteeseen ja linnunlauluun ja raottaa sinistä tähtiviittaa sen verran, että mahtuu livahtamaan ketun heräämättä purolle aamupesulle. Sokeripöhnän aiheuttamat silmäpussit lanaavat polkuun kaksi uraa askeljälkien väliin. Pääsee purolle ja huomaa neulasten muodostaneen täydellisen pitkät a kaartuvat tekoripset alaluomiin...


      • M.B. kirjoitti:

        Herää auringonpaisteeseen ja linnunlauluun ja raottaa sinistä tähtiviittaa sen verran, että mahtuu livahtamaan ketun heräämättä purolle aamupesulle. Sokeripöhnän aiheuttamat silmäpussit lanaavat polkuun kaksi uraa askeljälkien väliin. Pääsee purolle ja huomaa neulasten muodostaneen täydellisen pitkät a kaartuvat tekoripset alaluomiin...

        http://www.youtube.com/watch?v=H6IeASZZf1c&feature=relmfu

        ( perjantai kevennys )


      • A kirjoitti:

        Olin lumitöissä.

        Ei näköjään sattunut pahasti.

        Kiitos A. Pari rupea vain kaunistaa ketun kuonoa.

        Kuule Valmentaja; olisiko aika puhua ylpeydestä? Voisitko?


      • A
        elisakettu kirjoitti:

        Kiitos A. Pari rupea vain kaunistaa ketun kuonoa.

        Kuule Valmentaja; olisiko aika puhua ylpeydestä? Voisitko?

        Minun voimani eivät riitä. Mutta sanon jotakin.

        Ylpeys on kuolemansynneistä kaikkein perimmäisin pahe.

        Ylpeyttä vastaan voi taistella vain nöyryys. Meidän tulee ihmisinä nähdä itsemme sellaisina kuin olemme eikä verrata itseämme muihin ihmisiin.

        Ylpeys on kilpailua ihmisten välillä. Jos jonkin ihmisen ylpeys kovin loukkaa sinua, on sinussa itsessäsi paljon ylpeyttä.


    • Ainahan unelmansa, edes sirunen siitä pitäisi säilyttää vaikka asuisi 'Rälläkän' yömajassa. Näin jaksaa taas pahimman kuilun yli yrittää.

    • Suuruuskuvitelmista....

      Kyllä, alkuun ne voivat tuntuaa hyvinkin mahdollisille: suurelle ja erikoiselle noin kuulijankin mielestä. Silloin kun ollaan vielä illuusion vallassa. Narsistin maalailema maailmankuva näyttää poikkkeukselliselle, jännittävälle, erityislaatuiselle. Mutta mahddolliselle. Vaikka mielessä onkin epäilys, että mitenkähän tuon asian todellinen laita on... mutta mukaan on helppo mennä nimenomaan tuossa illuusiovaiheessa. Silloin kun nk uhrillakin on vielä toiveita ja odotuksia, jotka saattavat täyttyä. Huom, tässä vaiheessa suhde vielä toimii, koska molemmilla on jotain yhteisiä intressejä.

      Myöhemmin kuvitelmat selvästi vaikuttavat utopiselle kumppanin näkökulmasta. Harhalta. Ja mikäli uhrina alkaa kritisoimaan, hän näin mitätöi narsistisen toiveet ja pyrkimykset. Sanktioita alkaa tulla. Narsistilta tässä vaiheessa menee luottamus uhriinsa; tämä ei täytä enää hänen odotuksiaan yhteisten haaveiden rakentamisesta. Hän on kääntänyt selkänsä, eli näin ollen on myös uhka narsistin omille tavoitteille. Jos kyseessä on parisuhde, tässä vaiheessa ongelmat alkavat näkyä selvemmin. Kumppani on pettänyt tavallaan narsistin odotukset, mitätöinyt, murskannut narsistisen haaveet. Toiveiden täyttymättömyys, johtui sitten mistä syystä tahansa, on helppo sysätä kumppanin syyksi.

      • Omat odotteet toisesta rakentuvat hyvinkin helposti illuusion varaan. Ajatus, että toinen pystyy antamaan itselle kaikenlaista, mitä on kaivannut, on koukuttava. Odotteiden romahtaessa voipi kuvaan astua toisen syyllistäminen, joka on kuitenkin oman pettymyksen ulkoistamista kumppaniin. Kuten sanoit osuvasti: "Toiveiden täyttymättömyys, johtui sitten mistä syystä tahansa, on helppo sysätä kumppanin syyksi."

        Ehkä odotteita pitäisi kyetä alentamaan.

        Ehkä toiselta ei pitäisi odottaa mitään(?) (ajatus johtaa toisen hyväksymiseen sellaisena kuin hän on...joka johtaa taas ajatukseen että kumppaniksi ei silti hyväksytä ihan millaista ihmistä hyvänsä, vaan vertainen ja vastavuoroinen)


    • 19+15

      Tällä palstalla tulee hyvä käsitys suuruuskuvitelmista kun lukee näitä narsistien kirjoituksia. Tänne mahtuu monenmoista selitystä ja soveltajaa. Tulet kyllä huomaamaan ja opit yllättävän nopeasti tunnistamaan heidät kaikki.

      • Huomasin sinutkin. Kovasti olet negatiivinen.

        Koitapas piristyä!


    • Anonyymi

      Utopistinen kuvitelma on esim. että nuori peruskoulun rimaahipoen läpäissyt ilmoittaa juhlallisesti opiskelevansa psykologiksi, vaikka lukio tuskin tulee mikään läpihuutojuttu olemaan jos nyt sinne edes pääsee.

      Sama henkilö mielellään puuttuu toisten asioihin ja arvioi muiden vaikkapa riskialttiutta väkivaltaisuuteen ja ilmoittelee ihmisistä eri viranomaistahoille pitkässä juoksussa tulee todennäköisesti jossain vaiheessa elämää puuttuneeksi sellaisen tahon elämään joka näpäyttää oikein tuntuvasti takaisin ja sitten alkaa uhrirääkyminen.

      Klassinen esimerkkitapaus kehityshäiriöisestä tunkiosta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      952
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      665
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe