Putkeen meni taas

alkoholistix

Nimittäin juomaputkeen 7pv. On kyllä vittumainen sairaus tämä alkoholismi. Kaikkea melkein on jo keiltu AA:sta lähtien, mikään vaan tunnu pysäyttävän juomista: paras yritys tähän menessä oli 50pv raittius viime syksyn aikana mutta sen jälkeen onkin mennyt tosi huonosti juomattomuuden tavoittellussa. No, tänään kuitenkin selvinpäin ja siitä tyytyväinen.

19

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä häh

      Olet siis juomaputkessa selvinpäin?

    • Ryhtiä elämään

      Älä valita, ei se mikään sairaus ole.
      Olet vain riippuvainen alkoholista ja puolivakavista raitistumisyrityksistä huolimatta haluton jättämään alkoholia lopullisesti pois kuvioista. Se vaatii täydellistä elämäntavan muutosta, johon et ilmeisesti ole vielä valmis.

    • selkärangalinen

      Kyllä se on sairaus, mutta sen hoittamatta jättäminin on selkärangattomuutta.

      • alkoholistix

        "selkärangalinen
        6.2.2012 14:22
        Kyllä se on sairaus, mutta sen hoittamatta jättäminin on selkärangattomuutta. "

        Mikä olisi mielestäsi paras hoitomuoto?

        Juomattomuusputki jatkuu taas 3. aamun kera. Nyt sai jo melkein normaalisti nukuttuakin. Vielä ei ole kovia himoja juoda mutta tiedän että ne siellä jo häämöttävät.


      • Vanha juoppo
        alkoholistix kirjoitti:

        "selkärangalinen
        6.2.2012 14:22
        Kyllä se on sairaus, mutta sen hoittamatta jättäminin on selkärangattomuutta. "

        Mikä olisi mielestäsi paras hoitomuoto?

        Juomattomuusputki jatkuu taas 3. aamun kera. Nyt sai jo melkein normaalisti nukuttuakin. Vielä ei ole kovia himoja juoda mutta tiedän että ne siellä jo häämöttävät.

        Paras keino on, kun myönnät rehellisesti ittelles ettet yksinkertasesti pärjää viinalle. Ei semmosta vastaan kannata tapella, jolta saa aina turpaan.
        Nosta kädet pystyyn ja unohda koko myrkky.


    • Asennevamma..

      "Vielä ei ole kovia himoja juoda mutta tiedän että ne siellä jo häämöttävät."

      Tuolla asenteella ei pitkälle pötkitä.

      • alkoholistix

        "Asennevamma..
        "Vielä ei ole kovia himoja juoda mutta tiedän että ne siellä jo häämöttävät."

        Tuolla asenteella ei pitkälle pötkitä. "

        Mikä siis on se oikea asenne(tm)(r)? Pitääkö kieltää todellisuus jollain tapaa ja kuvitella ettei riippuvuusoireita tulisikaan?

        Hauskaa raitista viikonloppua, sellainen näyttäisi olevan tulossa.


    • kohtuu käyttäjä

      Viinan juominen on ihanaa!

    • aikani pähkäilin!

      Panin vain korkin kiinni. Se oli siinä. Näin se vain on tehtävä.

    • jortikka 3

      42 päivää selvin päin mun enkka 25 vuoteen ihan hyvä olo

    • TaaviDaniel

      Korkki kiinni ja itselle selväksi että omat viinat on juotu tässä maailmassa.
      Helppoa kun sen oivaltaa,
      Aikaa on yli 10 vuotta minulla kun laitoin korkin kiinni ja se oli elämäni paras teko.
      Aluksi oli vaikeitakin hetkiä mutta päivä kerrallaan on menty eteenpäin eikä enää varmaan osaisi edes juoda.

    • heikolla jäällä..

      Et vaan ole vielä pohjalla, toivottavasti et menekkään. Itse kuvittelin olevani tavallinen nuori ja sittemmin 30 ylittänyt mies kun löysin eräänä aamu-yönä juomaputken ja töistä saamani varoituksen kunniaksi sovittelemasta köyttä kaulaani taloyhtiön pesutuvassa. Jotain kuitenkin tapahtui... tapahtumasta on yli 2 vuotta mutta alkoholiin en ole koskenut kahteen vuoteen ja elämä on fantastista, osaan nauttia pienistä asioista kuten noista kynttilöistä yö-pöydällä, heh vaikka olen äijä.. En tuputa mutta minun juttuni oli akuuttiin hätään AA:n auttava puhelin ja sittemmin AA:n pahvikahvimuki kokoukset, tosin ne on tarkoitettu vain koville tyypeille joten teistä kaikista ei siihen ole.. Tsemppiä kuitenkin huomiseen..

      • Jalat maassa

        "AA:n auttava puhelin ja sittemmin AA:n pahvikahvimuki kokoukset, tosin ne on tarkoitettu vain koville tyypeille joten teistä kaikista ei siihen ole..

        Vai sovittelit köyttä kaulaan jonkun työnantajaltasi saaman varoituksen vuoksi. Aika lapsellista sanoisin, eikä ainakaan vaikuta itseään koviksena mainostavan miehen touhulta.
        Et tuputa AA:ta, mutta etpä myöskään taida arvostaa muilla keinoin raitistuneita alkoholisteja?


    • Kylmät kädet

      Maailman pahuutta kestää hetkittäin, selvinpäin. Onnistuneessa nousuhumalassa hiukan pidempään.

    • ilman alk

      Oletko ollut katkaisuhoidossa koskaan, tai pitempiaikaisessa kuntoutuksessa. Kannattaisi aloittaa niistä, jo tänne kirjoittaminen on hyvä asia, koska asia todella huolettaa sinua. Tsemppiä T.yli 2 vuotta raiittiina.

      • alkoholistix

        "ilman alk
        11.2.2012 08:17
        Oletko ollut katkaisuhoidossa koskaan, tai pitempiaikaisessa kuntoutuksessa. Kannattaisi aloittaa niistä, jo tänne kirjoittaminen on hyvä asia, koska asia todella huolettaa sinua. Tsemppiä T.yli 2 vuotta raiittiina. "

        En ole ollut, asia on kylläkin käynyt mielessä. On kuitenkin melko mahdoton yhtälö mielestäni hoitaa työ ja sen avulla asuntolaina ja samaan aikaan olla pidempiaikaisessa kuntoutuksessa.


      • En suosittele
        alkoholistix kirjoitti:

        "ilman alk
        11.2.2012 08:17
        Oletko ollut katkaisuhoidossa koskaan, tai pitempiaikaisessa kuntoutuksessa. Kannattaisi aloittaa niistä, jo tänne kirjoittaminen on hyvä asia, koska asia todella huolettaa sinua. Tsemppiä T.yli 2 vuotta raiittiina. "

        En ole ollut, asia on kylläkin käynyt mielessä. On kuitenkin melko mahdoton yhtälö mielestäni hoitaa työ ja sen avulla asuntolaina ja samaan aikaan olla pidempiaikaisessa kuntoutuksessa.

        Tietenkin yksi vaihtoehto on ottaa töistä loparit, sekä myydä se omistusasunto ja alkaa täysipäiväiseksi juopoksi.
        Muutama vuosi kunnolla huikkaa, niin eiköhän se pohjakosketus tule, jos ei muuten, niin viimeistään siellä minne arkku kolahtaa.


      • Avomyllynjauhatuksee
        alkoholistix kirjoitti:

        "ilman alk
        11.2.2012 08:17
        Oletko ollut katkaisuhoidossa koskaan, tai pitempiaikaisessa kuntoutuksessa. Kannattaisi aloittaa niistä, jo tänne kirjoittaminen on hyvä asia, koska asia todella huolettaa sinua. Tsemppiä T.yli 2 vuotta raiittiina. "

        En ole ollut, asia on kylläkin käynyt mielessä. On kuitenkin melko mahdoton yhtälö mielestäni hoitaa työ ja sen avulla asuntolaina ja samaan aikaan olla pidempiaikaisessa kuntoutuksessa.

        Avomylly toimii monella paikkakunnalla. Iltaisin.


    • aa-lainen alkoholist

      Men AA:han, älä pelkästään kokeile.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe