Kuinkas ne presidentinvaalit raadin mielestä menivät?
Vaalipohdintaa
10
63
Vastaukset
- db601
Eka kierroksella veikkasin Väyrysen menevän jatkoon, jopa kärkeen.
EU:n kritiikki oli lähtökohtana.
Periferian äänet riittäneet.
Näkemys etelän presidenttiehdokkaista vähensi kiinnostusta pohjoisessa.- rautaako?
Itse oletin Lipposen menevän toiselle kierrokselle, ja pelkäsin ettei kansa ole vielä nähnyt mikä Soini on. Kuinka väärässä olinkaan.
Mutta onneksi olin väärässä. Niinkin epätodennäköisen ehdokkaan kun Haaviston lento toiselle kierrokselle, ja stadissa tasalukemiin päässeminen toisellakin kierroksella, oli mielestäni Suomelle terapeuttinen kokemus. Varsinkin viimekeväisen traumaaattisen tapahtuman jälkeen.
Eiköhän kansamme keksimäärin pitkässä juoksussa kuitenkin vasta omiakin näkemyksiäni siitä mitä pohjimmiltamme olemme. Vain yhdessä olemme vahvoja.
Live and let live!
Niin, ja Niinistö on ok, jahka saa temperamentin pysymään kurissa. Ja jos ei saa, niin hänethän vain marginalisoidaan. Luulen että hän saa. Kyllä tuossa iässä on jo oppinut tuntemaan itsensä ja tietää heikkoutensa. - db602
Soini ei tainnut panostaa alussa koko vaaliin, mutta kun äänet lähtivät vaetamaan mikä minnekin, tuli huoli.
Tänään päätetään Kreikan lisäjatkopaketista, sen poliittinen hyödyntäminen on Soinin heiniä.
Kuntavaalit ovatkin seuraava testi.
Unionin tapahtumat ovat takuulla taustalla ukkospilvenä, jonka kumina saattaa vääntää taas ajatukset Soinin linjoille. - Börjeeee
rautaako? kirjoitti:
Itse oletin Lipposen menevän toiselle kierrokselle, ja pelkäsin ettei kansa ole vielä nähnyt mikä Soini on. Kuinka väärässä olinkaan.
Mutta onneksi olin väärässä. Niinkin epätodennäköisen ehdokkaan kun Haaviston lento toiselle kierrokselle, ja stadissa tasalukemiin päässeminen toisellakin kierroksella, oli mielestäni Suomelle terapeuttinen kokemus. Varsinkin viimekeväisen traumaaattisen tapahtuman jälkeen.
Eiköhän kansamme keksimäärin pitkässä juoksussa kuitenkin vasta omiakin näkemyksiäni siitä mitä pohjimmiltamme olemme. Vain yhdessä olemme vahvoja.
Live and let live!
Niin, ja Niinistö on ok, jahka saa temperamentin pysymään kurissa. Ja jos ei saa, niin hänethän vain marginalisoidaan. Luulen että hän saa. Kyllä tuossa iässä on jo oppinut tuntemaan itsensä ja tietää heikkoutensa."Varsinkin viimekeväisen traumaaattisen tapahtuman jälkeen."
rkp:lle vaalit olivat tietenkin järkytys, mikä näkyi mm Päivi Sorgårdin kasvoiilta.
Kansa siis "äänesti " väärin, ranta ruotsalaisrosvon mielestä :D
Ihan hienoa, että rkp ei menestynyt ja PS meni eteenpäin.
Sinä nyt et tiedä Soinista sen enempää kuin sika ydinfysiikasta. - po hdiskelija
rautaako? kirjoitti:
Live and let live!
Niin, ja Niinistö on ok, jahka saa temperamentin pysymään kurissa. Ja jos ei saa, niin hänethän vain marginalisoidaan. Luulen että hän saa. Kyllä tuossa iässä on jo oppinut tuntemaan itsensä ja tietää heikkoutensa.Muuten olen sitä mieltä että Niinistön ja oikeiston ajama julkisia palveluja heikentävä ja yhteiskunnan eriarvoisuutta lisäävä politiikka tekee hallaa mm. suomen kaksikielisyydelle. Siinä mielessä epäloogista että RKP:n puheenjohtaja asettui Niinistön taakse - toisaalta taas loogista koska hänen mielipiteensä muutoin ovat hyvin oikeistolaisia.
Itse äänestin Haavistoa. En ole pakkoruotsin kannattaja.
- demokratialeikki
Haaviston porukka teki hyvän vaalikampanjan. Minusta se oli jo itsessään voitto.
Niinistö on minulle hiukan liian kovan talouden kannattaja ja taustapuolueensa erityisesti, muttei minulla muuta häntäkään vastaan ole.
Asetelma oli alunalkaenkin Niinistön puolella, joten tässä lähinnä näyteltiin demokratian mukainen vaalikamppailu ilman aitoa jännitystä. Mutta hyvä niin.
Tietysti seurasin mielenkiinnolla, miten ruotsinkielisten äänistä ja muustakin tuesta kamppailtiin. FST:n haastattelussa oli jo tosi ikävä maku. Ehdokkaat luottivat siihen, etteivät pakkoruotsiin kyllästyneet suomenkieliset tule sitä kanavaa katsoneeksi. Oli se noloa. Mutta kertoo siitä, miten luja ote joillakin voi olla valtakunnan politiikkaan. - C.E.
No jos kahdesta second bestistä valitaan toinen, niin eipä siinä nyt ole erityisempiä tyytyväisyyden kuin tyytymättömyyden aiheita.
Niinistö on henkilönä okei, mutta valitettavasti vain taustaryhmänsä eli kokoomuksen ja sen oikeistoarvojen edustaja, joten itse äänestin Haavistoa.
Mutta annetaan miehelle nyt aikaa ja tilaisuus näyttää millainen presidentti on, ja arvostellaan sitten myöhemmin tekojen ja toiminnan jälkeen.- Ioni¤
Näin myös itsekin ajattelin!
- Ålands Kalle
Kaikki ne Niinistöä äänestäneet ovat rasisteja ja suvaitsemattomia nurkkajusseja.
- Miksi kysyt?
Etkö seuraa uutisia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462