30 v Bulimikko, mutta en silti menetä toivoa prkl! :)

haLi81

Nelisen vuotta tässä 30 iässä on tätä kakkaa joutunut käymään läpi.. ja inhottaa tietää mitä hallaa itelleen aiheuttaa. Ihmettelen aina, että miten mulla on niin suuri kuri urhelun suhteen, mutta mitään itsehillintää en ruoan suhteen pysty tekemään. Taudin normaalit oireet on aina.. ja ku tietää että kuinka ihania päiviä pystyy vielä elämään.. ja oikeesti nauttimaan elämästä niin miksen sitten tee niin jatkuvasti! Mutta aina kun ilta tulee ja pääsen kotiin.. jatkuu sama vanha..
Jotenkin nyt vaan tuli piste.. en oo uskaltanut pariin vuoteen hammaslääkärille koskaan pelkään lääkärin kommenttia hampaista. Ulospäin hampaat on valkoiset .. mutta kyllä mä tiedän mitä mä niille olen jo tehny. Vihlonta kertoo kaiken.. en vaan tiedä kestänkö mä jos lääkäri kommentoi jotain. Rupean varmaan itkemään isoa pattia sisältäni pois.. Ku tää ei ole ollu valinta.. mä lupasin itelleni että paastota saan , mutta oksentamaan en ikinä ala. Ja tässäpä hieno lupauksen pitäminen sitten oli... Mutta niin.. jos teillä olis antaa Helsingin alueelta hyvää yksityistä hammaslääkäriä jossa mukavat lääkärit niin voisin aloittaa tien paranemiseen. Tästä alkaa tahdonvoiman kasvattaminen.. vittu.. elämä on tarkoitettu elettäväski hyvillä mielin. Ei muita , eikä varsinkaan itseään haukkumalla ja vahingoittamalla. Voimia teille kaikille .. ikinä ei ole liian myöhäistä parantua.. ja nyt mä taas koitan ite nousta.

2

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pliis mene

      Mene ihmeessä hammaslääkärille! Mulla oli sama juttu, en kehdannu. Sitte pakotin itseni. Avasin heti vastaanotolla suuni ja kerroin, että saattaa olla aika kamalaa katottavaa, oon meinaa oksentanu kolmen vuoden ajan joka päivä.

      Hammaslääkäri sano että ok, katsotaanpas tilanne ja oli erittäin mukava ja asiallinen. Teki mulle kaikenlasia fluorihoitoja sun muuta hyödyllistä. Lopuks se vielä sano että tämä ei ole ollenkaan harvinaista, tällaisia tyttöjä näkee paljon... Ja kuulemma kokiksella voi saada hampaansa samaan kuntoon.

      Tulet katumaan jos et mene hammaslääkäriin!

      • 32v

        Minulla takana 17v bulimiaa oksentelua jokapäivä muutaman päivän poikkeuksia lukuunottamatta.
        Vasta nyt olen päättänyt parantua, ja se onkin jo hyvällä mallilla. Asiassa suuri tuki on tullut rakkaalta avomieheltäni joka on saanut minut ymmärtämään että elämässä on niin paljon parempaakin kuin ahmiminen ja oksentelu ja että enää en kamppaile sairauteni kanssa yksin.
        Olisi todella mukava saada vertistukea samassa tilanteessa olevilta ja nimenomaan heiltä jotka haluavat parantu.
        Mitään sairasta pro -ana tai bulimiapaskaa en halua kuunnella sanaakaan, olen totaalisen kyllästynyt olemaan sen taudin pauloissa.
        Yritän opetella nyt siihen että suon itslleni herkkuja ilman että oksennan ja opettelen siihen että ei ol pakko syödä valtavia annoksia.
        Lihomisen pelko on edelleen suuri ja haluan muutaman kilon laihtua mutta nyt halu tervehtyä näyttää vihdoin menevän tuon saatanan edelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe