Pentu Virosta tuotuna

Misuliini

Moikka,
tällä palstalla (ja muillakin) on ollut juttua laittomasta tuonnista jne. Mistä tuollaiset tunnistaa? Mulla olis tulossa välittäjän kautta koiramus ensi viikolla tänne Suomeen ja hiukka kyllä vielä arvelluttaa tällainen. Onko muilla kokemuksia virosta tuoduista koiran pennuista?

37

3734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?

Miksi hankit sieltä, jos kerran arveluttaa?

• Boikottiin tehtailu

Jos koira tuodaan sinulle kotiin etkä ole nähnyt olosuhteita etkä edes sen emoa, on lähes satavarma, että koira on pentutehtailijoiden tuotos. Sillä voi olla perinnöllisiä sairauksia, puutostauteja ja loisia. Et tiedä mikä siitä kasvaa, koska ei ole takuuta, että se on puhdasrotuinen tai sekoitus, jonka vanhemmista kerrotaan. Jos jotain menee pieleen, ei vastuuhenkilöitä löydy. Saatat joutua maksamaan loppujen lopuksi paljon enemmän kuin jos ottaisit jopa rotukoiran Suomesta.

Jokaisen koiran ostajan tulisi boikotoida näitä ttuontikoiria, joiden lähtökohtaa ei tiedä. Turvallisempaa on hankkia koira vaikka Espanjasta tunnetusta koirakodista, jolloin tietää, mistä se lähtee ja kuka sen tuo.

Suomessakin on paljon ihan ok halpiskoiria, seropeja tai vahinkovauvoja. Itsellänkin on jälkimmäinen, kahden puhdasrotuisen vahinkolapsi. Kasvattajan kanssa pidetään yhteyttä eikä mikään ole epäselvää. Koira maksoi yli puolet vähemmän kuin paperillinen versio. Kannattaa siis rauhassa etsiä.

• oooooooooooooooooooo

Virosta tuodut ns. halpiskoirat saattavat tulla maksamaan jopa 10krtaa enemmän kuin rekattu koira kotimaiselta kasvattajalta. Noilla halpispennuilla kun saattaa olla menehtymiseen melkeinpä aina johtava tauti (parvo) tai muita sellaisia hoitoja vaativia sairauksia joiden eläinlääkärikustannukset hipovat satoja euroja.

Älkää hyvät ihmiset kannattako niitä pentutehtailijoita!!! Alla olevat linkit kertovat paljon...

http://koiratarhat.com/15
      http://www.sey.fi/elaintietoa/lemmikkielaimet/pysayta_pentutehdas!_-kampanja
      http://puuvillaparatiisi.blogspot.com/2011/10/pentutehtailu-mika-kirosana-kaikkien.html
      http://hoocee.webs.com/pentut.htm

• 18+1

Miksi otat asioista selvää vasta nyt? Asiat olisi pitänyt selvittää ennen kuin päätit ottaa koiran.

• ÄLÄ OSTA!!

Kerrohan hieman lisää koirasta. Onko rekattu, vanhempien terveystulokset, perinnölliset sairaudet, olosuhteet kasvattajan luona, pennun hinta yms.

Toivottavasti et ole ollut niin sinisilmäinen ja ihastunut johonkin tekaistuun kuvaan suloisesta pennusta! Kyseessä lähes satavarmasti pentutehtaan tuotos!

• Misuliini

Paperit kunnossa, kävin eläinlääkärillä kysymässä. Pääsen katsomaan pentua asuinoloihin ennen luovutusta, menenkin jo perjantaina. Osoite ja ihminen täsmää ;) Videokuvaa ja kuvia olen saanut jo pennusta ja asuinolosuhteista sekä nähnyt näissä myös pennun emän.

Kyse ei ole, ettenkö olisi voinut ottaa pentua myös suomesta, sopivaa ei vain ole tullut eteen vaikka olen jo pitkään etsiskellytkin.

• Misuliini

Niin ja noissa espanjasta tuoduissakin voi olla kaikkia näitä epämääräisiä sairauksia yms. mistä ei tiedetä, eivät tiedä nämä luotettavat eläinten toimittajatkaan. Minä tiedän ainakin kokemuksesta, koska meille n. vuosi sitten oli varattuna tällainen koira joka sitten ei tullutkaan meille kun sairastui Leichmaniaan (vai mikä nytten onkaan) ja hetkeksi vetäydyin koira-ajatuksesta ja olen kyllä ottanut kaikesta selvää ja se on ollut aikaavievää, mutta ajattelin josko täällä olisi rakentavaa keskustelua ja omakohtaisia kokemuksia asiasta.

Myös suomessa myytävissä tapauksissa voi olla pentutehtailua, olen lukenut palstoilta ja moni on mennyt halpaan. Niin että mikä parempi??

Eli onko omakohtaisia kokemuksia virosta tuoduista koirista.

• Boikottiin tehtailu

Jos menet Suomessa olevaan kotiin, niin sehän on välittäjän koti, ei syntymäkoti. Ja kuvia voi ottaa vaikka netistä, ei ne mitään kerro, kun on kysymys näistä viorlaisita koirista. Ja kuinka sinulla voi olla paperit etukäteen?

Jos kyseessä on suomalainen järjestö, saattaa asia olla toinen, mutta varmista se ensin.

Täytyy vaan ihmetellä ettei muka Suomesta löydy sopivaa. Kun tarpeeksi kauan hakee, niin varmasti löytyy. Ulkomaisten koirien ilmotuksia vain on pilvin pimein, mutta se voi olla yhdestä ja samasta koirasta, jota myydään eri Puolella Suomea. Tai Tai paremminkin kopioitu kuva.
        Olen seurannut vuoden verran ja aina vähän väliä ilmestyy Keltaiseen Pörssiin samat söpöt kuvat pienistä koirista, jotka ovat "valmiita uuteen kotiin ilmaiseksi"... Höpöhöpö, aina siellä kuitenkin on jokin maksu.

Olisi kiva tietää, miltä sivuilta löysit koirasi? Minun koirani löytyi puolen vuoden seurannan jälkeen Apulasta. Rekisteröimätön rotukoira sopuhintaan.

• Misuliini
        Boikottiin tehtailu kirjoitti:

Jos menet Suomessa olevaan kotiin, niin sehän on välittäjän koti, ei syntymäkoti. Ja kuvia voi ottaa vaikka netistä, ei ne mitään kerro, kun on kysymys näistä viorlaisita koirista. Ja kuinka sinulla voi olla paperit etukäteen?

Jos kyseessä on suomalainen järjestö, saattaa asia olla toinen, mutta varmista se ensin.

Täytyy vaan ihmetellä ettei muka Suomesta löydy sopivaa. Kun tarpeeksi kauan hakee, niin varmasti löytyy. Ulkomaisten koirien ilmotuksia vain on pilvin pimein, mutta se voi olla yhdestä ja samasta koirasta, jota myydään eri Puolella Suomea. Tai Tai paremminkin kopioitu kuva.
        Olen seurannut vuoden verran ja aina vähän väliä ilmestyy Keltaiseen Pörssiin samat söpöt kuvat pienistä koirista, jotka ovat "valmiita uuteen kotiin ilmaiseksi"... Höpöhöpö, aina siellä kuitenkin on jokin maksu.

Olisi kiva tietää, miltä sivuilta löysit koirasi? Minun koirani löytyi puolen vuoden seurannan jälkeen Apulasta. Rekisteröimätön rotukoira sopuhintaan.

niin ja noita juttuja kun täältä palstoilta ym saa lukea niin noista suomalaisistakin rekisteröimättömistä rotukoiristakin sanotaan että jotain niissä on kuitenkin vikaa kun kerran eivät rekisterissä ole, vai luinkohan tämän ihan SEYn sivuilta. Juu näinhän se olikin...

"Rotukoiralle kuuluu aina rekisteritodistus. Rekisteröimätön koira voi olla aivan yhtä hieno lemmikki kuin rekisteröity, mutta siitä ei pidä maksaa rotukoiran hintaa. Rekisteritodistuksen puuttumisen syy ei välttämättä kestä päivänvaloa.

Pennun vanhemmilta saattavat puuttua vaadittavat terveystutkimukset tai ne voivat olla niin sairaita, ettei niillä saisi teettää pentuja ollenkaan. Yleinen syy rekisteröimättömyyteen on myös se että emällä on teetetty pentuja useammin kuin on sallittua. Kasvattajalla saattaa olla myös rekisteröintikielto, joka voi johtua esimerkiksi eläinsuojelullisista syistä"

Eli jos kaikkeen tuutista tulevaan uskoo, niin varmasti jää ilman koiraa. Eikä toi mun varaama koira mikään ilmainen ole ja minä menen siis sinne Viroon paikan päälle katsomaan sitä touhua.

Rakantava palaute on hyvää, mutta ainahan ja kaikki voivat paasata toistenkin sanoilla tällaisilla palstoilla mitä vaan, helppoa sellainen on, ja ainakin mitä nyt olen ylipäätään nähnyt niin kaikenmoista kielteistä skeidaa suorastaan on. Taitaa tällaiset olla elämääkin suurempia asioita joillekin täällä. Vai ettekö kotona pääse keuhkoamaan tarpeeksi, eikö kukaan kuuntele, oletko kenties hissukka?? No mutta sellasta. Ei näköjään kenenkään kannata laittaa tänne keskusteluihin asioita tai mietteitä ellei kyse ole ROTUkoirista.

• Misuliini
        Misuliini kirjoitti:

niin ja noita juttuja kun täältä palstoilta ym saa lukea niin noista suomalaisistakin rekisteröimättömistä rotukoiristakin sanotaan että jotain niissä on kuitenkin vikaa kun kerran eivät rekisterissä ole, vai luinkohan tämän ihan SEYn sivuilta. Juu näinhän se olikin...

"Rotukoiralle kuuluu aina rekisteritodistus. Rekisteröimätön koira voi olla aivan yhtä hieno lemmikki kuin rekisteröity, mutta siitä ei pidä maksaa rotukoiran hintaa. Rekisteritodistuksen puuttumisen syy ei välttämättä kestä päivänvaloa.

Pennun vanhemmilta saattavat puuttua vaadittavat terveystutkimukset tai ne voivat olla niin sairaita, ettei niillä saisi teettää pentuja ollenkaan. Yleinen syy rekisteröimättömyyteen on myös se että emällä on teetetty pentuja useammin kuin on sallittua. Kasvattajalla saattaa olla myös rekisteröintikielto, joka voi johtua esimerkiksi eläinsuojelullisista syistä"

Eli jos kaikkeen tuutista tulevaan uskoo, niin varmasti jää ilman koiraa. Eikä toi mun varaama koira mikään ilmainen ole ja minä menen siis sinne Viroon paikan päälle katsomaan sitä touhua.

Rakantava palaute on hyvää, mutta ainahan ja kaikki voivat paasata toistenkin sanoilla tällaisilla palstoilla mitä vaan, helppoa sellainen on, ja ainakin mitä nyt olen ylipäätään nähnyt niin kaikenmoista kielteistä skeidaa suorastaan on. Taitaa tällaiset olla elämääkin suurempia asioita joillekin täällä. Vai ettekö kotona pääse keuhkoamaan tarpeeksi, eikö kukaan kuuntele, oletko kenties hissukka?? No mutta sellasta. Ei näköjään kenenkään kannata laittaa tänne keskusteluihin asioita tai mietteitä ellei kyse ole ROTUkoirista.

Niin ja apuulaakin olen toki seuraillut tässä hiukka yli puolisen vuotta...

• 15+12
        Misuliini kirjoitti:

Niin ja apuulaakin olen toki seuraillut tässä hiukka yli puolisen vuotta...

Apulako on ainoa paikka mitä olet "seuraillut" koiran löytääksesi???
        Entäs kasvattajat, oletko heihin ollut yhteydessä?
        Mistä joku eläinlääkäri voi tietää että onko paperit kunnossa vai ei? Ne on hyvin helppo väärentää tuola Virossa. Samoin EU-passin rokotusmerkinnät.
        Olet varmaan ottanut selvää myös pennun vanhempien terveydestä?
        Ja jos paikka josta olet pentua ottamassa, on kunnon paikka niin heillä varmaan on myös kennel-nimi jota kannattaa googlata, samoin kyseisiä ihmisiä, ja ilmeisesti on rotukoira niin ota yhteyttä Suomen kyseisen rodun yhdistykseen ja kysele heiltä mahdollisia lisätietoja paikasta.

• koiruuksienkoiruus1
        Misuliini kirjoitti:

Kennelithän ei olis kannattavia jos ihmiset ei osta niiden kautta kasvattajilta koiria. Kasvattajilla menee heikosti kun on niin paljon noita halpoja koiria Virosta saatavana. On loppupeleissä ihan sama mistä sen koiran ostaa, takeita siitä ei voi koskaan kukaan antaa ettei se sairastu vakavasti taikka ettei sillä ole piilevänä jotain tautia. Toisekseen sekarotuiset on terveempiä kuin rotukoirat. Itsellä kokemusta molemmista. Muutenkaan ei vissiin enää mene niin hyvin kaupaksi nää kotimaiset sekarotusetkaan kun pyytävät niin suolasia hintoja. Monet ostaa siksi niitä Viron koiria kun ne on niin paljon halvempia. Mä tiedän monta ketä on ostanu sieltä koiran, eikä vielä yhtään sairasta pentua ole ollut. Tottakai SAATTAA saada sairaan pennun, mutta niin voi käydä vaikka ostaisi sen koiran mistä.

• diipadaapa1330
        Misuliini kirjoitti:

Niin ja noissa espanjasta tuoduissakin voi olla kaikkia näitä epämääräisiä sairauksia yms. mistä ei tiedetä, eivät tiedä nämä luotettavat eläinten toimittajatkaan. Minä tiedän ainakin kokemuksesta, koska meille n. vuosi sitten oli varattuna tällainen koira joka sitten ei tullutkaan meille kun sairastui Leichmaniaan (vai mikä nytten onkaan) ja hetkeksi vetäydyin koira-ajatuksesta ja olen kyllä ottanut kaikesta selvää ja se on ollut aikaavievää, mutta ajattelin josko täällä olisi rakentavaa keskustelua ja omakohtaisia kokemuksia asiasta.

Myös suomessa myytävissä tapauksissa voi olla pentutehtailua, olen lukenut palstoilta ja moni on mennyt halpaan. Niin että mikä parempi??

Eli onko omakohtaisia kokemuksia virosta tuoduista koirista.

MIKSI sen koiran tuo ´välittäjä´???????

Ja MIHIN asuinoloihin pääset tutustumaan, siis myyntikulisseihin ??????

Kuitenkin kirjoitit näin " Mulla olis tulossa välittäjän kautta koiramus ensi viikolla tänne Suomeen ja hiukka kyllä vielä arvelluttaa tällainen. Onko muilla kokemuksia virosta tuoduista koiran pennuista?

Oletko tosi tollo, hölmö vai muuten vaan yksinkertainen ???

• yksi monista
      • Misuliini

Joo, just näitä tarkoitankin kun olen moisista lukenut, että kyllä sitä täällä Suomessakin osataan "nää" jutut.

• toivottavastiprovo

Et VOI olla tosissas. Toivottavasti tämä on provo, huono sellainen. Sillä valitettavan moni, liian moni menee tuohon välittäjän retkuun ja hankkii koiran rokarilta.

• Misuliini

No te kaikkitietävät ja kasvattajilta ne parhaat koiranne hankkineet voitte jatkaa tätä keskustelua. En saanut niitä omakohtaisia kokemuksia joita pyysin, vaan jotkut ihan muut (varmaan ne samat, jotka kirjoittelevat kaikkiin keskusteluihin ne "omat" kielteiset ajatuksensa) kirjoitteli tänne kaikkea mitä en pyytänyt. Täytyy etsiä jokin toinen tie missä näitä tyyppejä ei ole.

Niin ja ei todellakaan apula ole ainoa mistä olen koiria etsinyt, mainitsin sen vain koska kyseinen vastaaja mainitsi minulle apulan ja kuinka on sieltä löytänyt (täydellisen) REKISTERÖIMÄTTÖMÄN rutu koiran...

Kyseessä on minulla vain sellainen rotu nyt josta ei kasvattajia suomessa mutta maailmalla kyllä. Ja enkä ole valmis maksamaan rotukoiristakaan 2000E, mielestäni myös sellaisen summan pyytäminenkin on jonkunnäköistä tehtailua. Olen siis ollut lukuisiin eri rodun kasvattajiin yhteyksissä, mutta heiltä en ole itselleni sopivaa koiraa vielä löytänyt. Sori, voin olla nirso, mutta omapa on asiani!

• utelias'

Niin kerros nyt vielä vastaukset näihin:
        "Mistä joku eläinlääkäri voi tietää että onko paperit kunnossa vai ei? Ne on hyvin helppo väärentää tuola Virossa. Samoin EU-passin rokotusmerkinnät.
        Olet varmaan ottanut selvää myös pennun vanhempien terveydestä?"

• ???

Cockapoo? labradoodle?

• Boikottiin tehtailu

Misuliini! Jos odotit puoltavia vastauksia, odotuksesi oli turha. Jos et saa sitä mitä haluat, niin turha on sitten kysellä kommentteja.

Ja turhaan haukut minua ja koiraani, jolla on paperilliset vanhemmat ja todistettava selitys, miksi pentuja ei rekisteröity. Syytä en sen enempää selittele, mutta jos jotain tiedät tuon siteeramasi kirjeen lisäksi, niin tiedät myös, että paperittomia rotukoiria on ilman tehtailua tai vilppiä.

• 11
        utelias' kirjoitti:

Niin kerros nyt vielä vastaukset näihin:
        "Mistä joku eläinlääkäri voi tietää että onko paperit kunnossa vai ei? Ne on hyvin helppo väärentää tuola Virossa. Samoin EU-passin rokotusmerkinnät.
        Olet varmaan ottanut selvää myös pennun vanhempien terveydestä?"

meillä ell sanoi että on uransa aikana nähnyt vaikka minkälaisia passeja ja papereita, ei toki voi olla ihan 110% varma että on "aidot" paprut, mutta jos koira kunnossa, paperit näyttävät siltä kuin pitääkin ja siru luettavissa ja tiedot täsmää niin silloin kaikki yl. ok.

selkeästi väärennetyt paperit ja passit huomaa kuulema jo alkujaan...

• (A)

Jos ostaa koiran apulan kautta on tyhmä. Jos ulkomailta jonkun epämääräisen rekkaamattoman on todella tyhmä.

Hullulla halvat huvit.
      Idjootilla ilmaset.
      Ei muuta peace!

• Nappula

Olen eri mieltä, Apula on erittäin hyvä sivusto ja olen itsekkin ostanut myynyt lemmikkejä vuosien varrella siellä, ja ikinä en ole joutunut pettymään! Onhan se totta, että ulkomailta tuodut koirat on aina riskipeliä, minulle yritettiin tarjota englanninbullia lontoosta ja aloin heti epäillä asiaa että voiko puhadas,rokotettu,sirutettu,madotettu,rekisteröity enkku pentu maksaa 200€!
      Myyjä ei osannut puhua englantia ja otin selvää hänen soittamastaan puhelin-numerosta joka tuli jostain Afrikasta!! eli jos olisin maksanut varausmaksun eli koko koiran hinnan,en olisi saanut mitään,koska koko koiraa ei ollut olemassa!
      Mutta on minulla toinen kantakin tähän, monella ystävälläni on virosta ja venäjältä tuotuja koiria jotka on terveitä ja tarvittavat toimenpiteet tehty,kun tullut suomeen..
      Tämä on niin monimutkainen asia, tulet joko huijatuksi tai onnelliseksi koiran omistajaksi.. kannattaa erittäin tarkkaan ottaa selvää AIVAN KAIKESTA, ennen kuin tekee mitään päätöstä.

• 5

meille on tullut kaksi koiraa virosta välittäjältä ja molemmat terveitä, tuonti paperit kunnossa ja hyvin hoidettuja kilttejä koiria.

ovat siis "vahinkolapsia" molemmat, hinta tosi alhainen, pentutehtaasta tai ei niin olemme olleet tyytyväisiä kavereihimme!

kyllä sekin keneltä koiran ottaa jotain kertoo, meillä molemmila koirilla passit, rokotukset, tuontipaperit ym hoidossa, mukana tuli pentupaketit ja "välittäjä" piti yhteyttä todella asiallisesti ja olemme nyt jälkeenkin päin vaihtaneet kuulumisia!

riskihän se tietty on, että sairas koira tulee, mutta niin se voi tulla suomestakin... meile laitettiin passeista ja rokotustodistuksista ym. sähköpostiin kopiot ennen tuontia, ja molemmilla kerroilla näytin ne ell:lle, samoin terveystarkastus oli heti suomeen tulon jälkeen ja molemmat terveitä ja ok.

koirista huomasi kyllä heti että niitä on hyvin pidetty kasvattajan luona, molemmat perustottelevaisia (vaikka eri kieli) :) ja sisäsistejä jo tullessaan.

meillä ainakin hyvät kokemukset! toinen koira on virosta ja toinen liettuasta, samalta välittäjältä!

• 111g

Se nyt vaan on niin,että jos tuot Virosta tai Liettuasta.Latviasta jne. pennun ja sillä on "rokotukset" paperien mukaan kunnossa, niin 90 % niistä on rokotettu vaan paperilla,että kannattaa rokottaa uudestaan Suomessa,jos on pakko ulkomailta sekarotusen ottaa.

• 20

eipä ainakaan meillä ell lähtenyt uudelleen rokottamaan! sanoi että kaikki näyttää hyvältä ja koska koirat selvästi hoidettuja ja hyvin pidettyjä niin jo sekin kertoo että koira tulee hyvinstä oloista ja näin ollen on myöskin asianmukaisesti hoidettu. sirut löytyi ym!

ehkä kuuluimme sitten siihen 10% joilla asiat niin kuin pitääkin ;)

vuosia tässä on porskuteltu terveiden koirien kanssa joita ei ole täytynyt lääkärissä käyttää muuta kuin iha normaaleissa tarkastuksissa :D

• virosta hyviäkin

minulle tuli pentu virosta. Todella luotettavalta ja hyvältä kasvattajalta. Paperit, siru ja rokotukset kunnossa. Passi tuli mukana jossa on kaikki tiedot mitä rokotuksia pentu saanut ja sirun tiedot.
        Suomen puolella sitten soitin eläinlääkäriin ja kerroin tilanteen, niin sanoi, että kun pentu on 3kk vanha, niin viedä uudestaan rokotettavaksi, et ''aloittavat alusta'' rokotusohjelman, vaikka on jo kertaalleen virossa rokotettu.
        Koira oli ja on edelleenkin hyvin hoidettu, ja huomenna menemmekin sinne ensimmäiseen Suomen puolella tapahtuvaan rokotukseen :)

• happyend
        virosta hyviäkin kirjoitti:

minulle tuli pentu virosta. Todella luotettavalta ja hyvältä kasvattajalta. Paperit, siru ja rokotukset kunnossa. Passi tuli mukana jossa on kaikki tiedot mitä rokotuksia pentu saanut ja sirun tiedot.
        Suomen puolella sitten soitin eläinlääkäriin ja kerroin tilanteen, niin sanoi, että kun pentu on 3kk vanha, niin viedä uudestaan rokotettavaksi, et ''aloittavat alusta'' rokotusohjelman, vaikka on jo kertaalleen virossa rokotettu.
        Koira oli ja on edelleenkin hyvin hoidettu, ja huomenna menemmekin sinne ensimmäiseen Suomen puolella tapahtuvaan rokotukseen :)

Myös meille tuli viime kesänä pentu virosta. Käytiin itse hakemassa kasvattajalta, koska haluttiin ennen ostopäätöstä nähdä koiran vanhemmat ja pennun elinympäristö. Ei kaikki ole pentutehtailijoita, eikä pentu oikeastaan tullut yhtään sen halvemmaksi kuin suomesta ostettuna. Meidän ostopäätökseen vaikutti kasvattajan luotettavuus ja hyvä maine, joka tunnetaan myös täällä Suomessa. Pennun vanhemmat ovat molemmat kansainvälisiä muotovalioita ja terveitä, joten ei mitään epäilyttävää ostaa koira tuollaiselta kasvattajalta. Myös meidän koiran rokotusohjelma lähti tavallaan alusta, mutta siitäpä ei mitään vaivaa meille ole ollut. Tokihan niitä pentutehtailijoita on Virossa, ne pitää vain osata erottaa kunnon kasvattajista. Kunnon taustatyö ja tutustuminen kasvattajiin kannattaa, ostitpa koiran mistä maasta tahansa.

Rekisteröimätön koira on sekarotuinen riippumatta väitetyistä oletetuista vanhemmista. Ja esim. bulle pentueen aikaansaamis hoitokulut voivat olla todella tähtitieteelliset, vaikka pennut maksaisivat meillä about 2000 euroa, voi olla että kasvattajalta on tuohon mennessä mennyt yli 10 000 euroa ennen kuin pentue on aikaan saatu ja luovutusikäiseksi hoidettu (emän hankinta, näyttelyt ym kulut, mahdolliset terveys tutkimukset, astutus kulut, ehkä muutama tyhjäksi jäänti, pentue raha, tod.näk. keisarinleikkuas,pentujen hoito, rekiseröinti, eläinlääkärin tarkastus jne).Itseltäni on lähtenyt maailmalle yksi pentue, kyseessä ykkösryhmän koira, ja meillä tuohon pentueen aikaan saamiseen meni lähemmäks 10 000 eur ja käytettyä aikaa lienee mahdoton mitata rahassa. Eli ainakaan tyypillisellä suomalaisella kasvatuksella, joka useimmilla on kuitenkin pieni muotoista, ei varmasti kukaan tee yhtään voittoa. Paperittomien tai muuten esim astutetaan naapurin mustilla kun sattuu olemaan samaa rotua -tyylisten tehtailijoiden touhusta voi jotain jäädäkkin.

• nakkikorva...

mites tässä tapauksessa.. ostin pennun joka oli totaalisen värivirheellinen. kasvattaja ei sille hankkinut papereita ollenkaan. väitättekö siis että kasvattaja on nyt kusipäinen naapurin mustin käyttäjä eikä koko suvusta ole tietoa tän takia?

• niin ja näin

Aloittajalle; Miksi et osta koiraa suoraan kasvattajalta. Välittäjä vaikuttaa epärehelliseltä.Nakkikorvalle: niin kauan kuin koirallasi ei ole papereita on koirasi sekarotuinen.Kasvattaja olisi voinut rekisteröidä se EJ-rekisteriin.Ei halunnut vaan maksaa rekisteröinti maksua.

• Töröstiina

Pakko vastata vaikka keskustelu onkin vanha kun kivi :) eli, itekkin hain koiranpennun virosta, rekisteröimätön mutta terveystarkastettu/madotettu ym. Kerran tein sen virheen että laitoin suomi24 viestiä kun pentu oksenteli ja heti tuli viestiä kuten "mistä **** pentutehtailijalta olet menny hankkimaan pentusi? Se kuolee kuitenki, miksi pitää mennä ylläpitämään tehtailioita?" Ja "toivottavasti kuolet, ei tollaiset salakuljettajat ansaitse elää" ym. Miksi, siis MIKSI viron pentu on aina pentutehtailijan pentu tai salakuljetettu tai täynnä matoja/loisia ym. Kyllä virostakin voi kunnon pentuja saada! Ja sekin että "olisit pistänyt pari hunttia lisää ni oisit saanut rotukoiran suomesta" miksi koiran pitää aina olla rotukoira. Ei seropi ole huonompi koiraa kun esim naapurin noutaja! Ärsyttää sellaset ihmiset. Ja sekin kun tulee apua pyytämään täältä niin heti tullaan haukkumaan... Huoooh.... Mutta, kiinnostaa tietää, mites sun pennun kävi? Kävitkö hakemassa ja minkälaista on elämä ollut? :)

• voi elämän kevät

http://www.kennelliit.ee/

jos nyt joku ei tiedä , niin ihan vastaava järjestö löytyy myös virosta kuin suomesta.

eli kennelliitto.

Oman rottweilerini sukupuu löytyy myös tuolta.
        löytyy nykyään myös rekisteröitynä suomen kennelliittoon.

• Jepa

Meillä ulkomaantuonti juurikin Virosta :D Rotukoira, joka löytyy rekisteristä ;) Aikanaan koiraa etsiessä tutustuin ko kasvattajaan ja yhteistyö lähti käyntiin, sopivan yhdistelmän löydyttyä ja pentujen synnyttyä sinne ihan paikan päälle kipsuttelin katsomaan, näimme myös koiranäyttelyissä tämän lisäksi :) Sittemmin koira saapunut Suomeen, asiallisesti rokotettuna, sirutettuna, madotettuna etc.. Ja EU passi sekä rekisteritodistus mukanaan, ihan minun matkassani laivalla kiltisti matkaten.. Että ei se nyt aina niin mustavalkoista ole... miksi nyt on jälleen käynnissä Viron dissaus? pelottaako suomalaisia kasvattajia kenties?? ;)

• sakemanni/labbis ***

Moikka. Kerroppa "Misuliini" millasen koiran sait ja oletko tyytyväinen ja miten pentu on kotiutunut yms...vai otitko sitä ollenkaan??

Itselläni on Virosta pentu (sekarotuinen) maksoin koirasta 250€ ja pentu oli ihan tavallisen perheen luona missä oli myös koiran emä ja sisruksia. Perheessä oli myös laspsia joten koira oli tottunut myös lapsiin ja olikin ihan onnessaan kun ensimmäisen kerran koiran tultua taloon, tuli pojan lapset viettämään viikonloppua. Pentu on ihan hulluna lapsiin :)

Itseänikin pelotti vähän ottaa koiraa kun olin lukenut kaikkia kauhu juttuja Virosta tulevista koirista. Onneksi meidän pentu on ihan terve ja rokotukset kunnossa ja muut paperit. Oli myöskin sirutettu asianmukaisesti. Tyttö on terve ja iloinen. Madotin sen kun se tuli meille (oli kyllä madotettu myös lähtöpaikassa). Ei ole ollut mitään loisia tytössä. KOrvat puhtaat, samoin silmät. On niin terve ja reipas ja fiksu. Todella nopeesti on oppinut asioita ja yksinkin pärjää jo hyvin ( 4 tuntia kerran viikossa kun joutuu olemaan). Ei ole tehnyt mitään tuhoja tms. On ihana pentu. En olis voinut parempaa seropia saada täältä suomestakaan, enkä ainakaan niin edullisesti.

• Tassuttelia

Vaikka, keskustelu onkin vanha vastaan silti. Otimme mieheni kanssa saksanpaimenkoiran pennun Venäjältä tuotuna, oli tullessaan meille noin 4kk ikäinen ja kuoli muutama kuukausi tämän jälkeen (tod.näköisesti sydänmato tai muuta vastaavaa, loisinen) eikä lihonnut millään, kylkiluut näkyiviät. Arka koira ( aivan kuin olisi hakattu tms). Myöhemmin otimme Virosta tuontikoirana tulleen rotikka/saku mixin, joka on sirutettu, rokotettu, madotettu ja EU passi, täysin terve nelijalkainen! Kyllä näissä löytyy niin monenmoista onnen onkijaa!

• diiapapa

Tassuttelia, milloin otitte Viron koiranne?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5305
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3573
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      443
      2496
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      252
      1537
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1291
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      85
      1289
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      138
      1139
    Aihe