Tunteeko kukaan lintuvaarassa...

tietoa kaipaava

Onko kenelläkään kokemuksia Espoon Lintuvaarassa asuvasta herrasta, joka myy sekarotuisia bolonka-koiranpentuja?

102

20696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MantaMatilda.

      Osta siltä mieheltä pentua! Uskoisin että on sama heppu jossa aikaa sitten kerran kävin pentuja katsomassa. En silloin oikein tiennyt mitään pentutehtailijoista ja välittäjistä. Mutta jokin siellä paikalla ei natsannut ja hälytyskellot alkoivat soimaan.

      Pentuja pyöri jaloissa ja emää ei ollut missään. Pennut oli tuotu virosta myyntiin ja mitään ei koirista osattu kertoa. Ja sitä paitsi, itse olin huolellisesti tutustunut netissä Bolonka rotuun ja siksi menin pentuja katsomaan kun niintä Bolonkoja myi. Pennut olivat tosi söpöjä, mutta eivät ne kyllä Bolonkoja ollut sillä olivat ihan erinäköisiä.

      Vaikka pennut olivat söpöjä ja koira kuume kova, niin ostamatta pennun jätin vaikka mieli olisi tehnyt pentu sieltä loukosta pelastaa!

    • minä vain

      Minulla on ja olen tavannut toisenkin joka on siltä ostanut pennun. Ei todella ollut kokemusta minullakaan pentutehtailijoista ja silloin olin jokseenkin koirien huumassa, jälkeenpäin katselin Hesaria ja aina sama ilmoitus ja saman tyylisiä seurailin sen hommia ja touhu vain jatkui. Epäilyni silloin heräsi ja vahvistui kun eläinlääkääri kertoi että pennullani on nivelrappeumaa ja sillä on hampaat vintturat. :(
      imoitin eläinsuojeluviranomaiselle ja se kertoi että tietää tapauksen ja homma menossa oikeuteen. En tiedä mikä tilanne on nyt minun pentu on jo 2v. mutta asia tutuu kestävän että saadaan ukko vastuuseen!
      koirani on ihana mutta kipeä välillä ja jalat kipeytyy helposti, toisaalta olen onnellinen että rakkaan koirani pelastin siltä koska koirallamme on mies kammo en tiedä juontaako juurensa sieltä että pelkää miehiä. tiedä häntä miten se niitä kohtelee.
      koiramme on aivan ihana luonne mutta toivon hartaasti ja levitän sanaa että kukaan ei erehtyisi kuten minä ostamaan pentua häneltä.
      ylensä kun esim nivelrappeuma tulee esiin vasta n. vuoden iässä.
      että silleen.. kaikkia niitä onkin..

      • Anonyymi

        En ole varma, mutta luulen tuntevani miehen liiankin hyvin.


    • päin

      Lintuvaaraa tämä kyseinen herra asustelee?
      Onko hänellä tälläkin hetkellä ilmoituksia koiranpennuista.
      Haluaisin saada hänen yhteystietonsa....ihan vaan siinä mielessä että haluan nähdä paikan ja voitte olla varmoja,että sen jälkeen siellä käy viranomaiset todellakin.

      • suututtaa tuollainen

        niin vietävästi.
        Kiitos yhteystiedoista,sillä otan ukkoon ihan varmasti yhteyttä.
        Omistan itse kaksi koiraa ja aikaisemminkin olen koiria omistanut rakkaudella kasvattanut.
        Mikäli epäilen yhtään tuota äijää,niin hommaan taatusti viranomaiset paikalle.


      • MantaMatilda.
        suututtaa tuollainen kirjoitti:

        niin vietävästi.
        Kiitos yhteystiedoista,sillä otan ukkoon ihan varmasti yhteyttä.
        Omistan itse kaksi koiraa ja aikaisemminkin olen koiria omistanut rakkaudella kasvattanut.
        Mikäli epäilen yhtään tuota äijää,niin hommaan taatusti viranomaiset paikalle.

        Löytyy 14.7, myydään Espoo Monirotu-chihuahuat 350e.

        Puhelinnumero näyttää olevan sama kuin tuossa ylempänä hesarissa oleva kerrottu.

        Myös kesäkuussa oli ilmoituksia mm. Bonkoista ja monirotupennuista. On varmaan nyt myyty kun taas uudet pennut myynnissä:(


      • sanoa
        MantaMatilda. kirjoitti:

        Löytyy 14.7, myydään Espoo Monirotu-chihuahuat 350e.

        Puhelinnumero näyttää olevan sama kuin tuossa ylempänä hesarissa oleva kerrottu.

        Myös kesäkuussa oli ilmoituksia mm. Bonkoista ja monirotupennuista. On varmaan nyt myyty kun taas uudet pennut myynnissä:(

        missäpäin Lintuvaaraa sijaitsee tämä "kenneli",meinaan asun n.8km päässä Lintuvaarasta ja voisin käydä aluksi hieman vakoilemassa paikkaa.
        Mitä ovat monirotu-Chihut? Halojaa.
        Pakko tuohon on puuttua raakalla kädellä.


      • bubutsi

        mahtavaa jos saataisiin tämän keskustelupalstan avulla pentutehtailua vähennettyä :)


      • minä vain
        bubutsi kirjoitti:

        mahtavaa jos saataisiin tämän keskustelupalstan avulla pentutehtailua vähennettyä :)

        kuten kerroin aikaisemmin asia hoidossa mutta ehkä kannattaa eläinsujelu yhdistykseltä tiedustella miten nopeesti tämä prosessi edistyy? kun siitä on n. vuosi kun sinne ilmoitin ja silloin sanoi sen olevan oikeuteen menossa ja vieläkin myy?
        eikö tällaista ihmistä saada myynti kieltoon tai yleensäkin eläintenpito kieltoon kun meidän koiran mies pelko vissiin juontaa juurensa sieltä, luulen että ei kovin hyvin pentuja käsittele.
        Luojankiitos tuo meidän koira on meillä nty ja on rakas ja voi hyvin nivelrikkoa ja yläpurentaa huomioon ottamatta. tuo pentu tuli mieheni jalkoihin silloin ja ei suostunut lähtemään pois kuin pyytäen: viekää minut pois!
        nyt sitä on rakastettu ja sillä on hyvä elämä vaikken tykkää pentutehtailun tukemisesta olen onnellinen että ostin tuon pennun pois sieltä. tämä kun on kakspiippuinen homma. Tosin varmasti on sairaita yksilöitä kun se teetttää pentuja ristin rastiin tiedä vaikka sisaruksilla, kamala ihminen :(
        oon kylväny tietoutta tästä miehestä koirapuistossa jotta muut ei tekisi sitä virhettä kun me silloin aikoinaan.
        itse olen asiasta jo ilmoittanut kuka kysyisi uudelleen eläinsuojeluviranomaisilta?


      • ilmoittakaa
        minä vain kirjoitti:

        kuten kerroin aikaisemmin asia hoidossa mutta ehkä kannattaa eläinsujelu yhdistykseltä tiedustella miten nopeesti tämä prosessi edistyy? kun siitä on n. vuosi kun sinne ilmoitin ja silloin sanoi sen olevan oikeuteen menossa ja vieläkin myy?
        eikö tällaista ihmistä saada myynti kieltoon tai yleensäkin eläintenpito kieltoon kun meidän koiran mies pelko vissiin juontaa juurensa sieltä, luulen että ei kovin hyvin pentuja käsittele.
        Luojankiitos tuo meidän koira on meillä nty ja on rakas ja voi hyvin nivelrikkoa ja yläpurentaa huomioon ottamatta. tuo pentu tuli mieheni jalkoihin silloin ja ei suostunut lähtemään pois kuin pyytäen: viekää minut pois!
        nyt sitä on rakastettu ja sillä on hyvä elämä vaikken tykkää pentutehtailun tukemisesta olen onnellinen että ostin tuon pennun pois sieltä. tämä kun on kakspiippuinen homma. Tosin varmasti on sairaita yksilöitä kun se teetttää pentuja ristin rastiin tiedä vaikka sisaruksilla, kamala ihminen :(
        oon kylväny tietoutta tästä miehestä koirapuistossa jotta muut ei tekisi sitä virhettä kun me silloin aikoinaan.
        itse olen asiasta jo ilmoittanut kuka kysyisi uudelleen eläinsuojeluviranomaisilta?

        tästä miehestä eläinsuojeluun, läänineläinlääkärille, kuluttaja-asiamiehelle jne... jos teillä on vähänkin huonoja kokemuksia tai muuten valittamisen aihetta (pentujen olot miehen luona tms.)
        Koirathan eivät ole edes välttämättä rokotettuja, vaikka passissa lukisi mitä. Virossa kun yleisenä käytäntönä tuntuu olevan "laitetaanko vain leimat vai rokotetaanko oikeasti".


      • MantaMatilda.
        sanoa kirjoitti:

        missäpäin Lintuvaaraa sijaitsee tämä "kenneli",meinaan asun n.8km päässä Lintuvaarasta ja voisin käydä aluksi hieman vakoilemassa paikkaa.
        Mitä ovat monirotu-Chihut? Halojaa.
        Pakko tuohon on puuttua raakalla kädellä.

        Espoota, mutta jos en ihan väärin muista niin siinä aika lähellä oli vissiin Shel-huoltsikka, ja osote siihen herran kotiin taisi olla muistaakseni joku Tikankolo tai jotain sinnepäin. Paljon taloja lähekkäin jotain kerrostaloja, ei hirveen korkeita ja siellä ylimmässä kerroksessa asui.

        Meehän käymään siellä ja kuulostele miestä tarkkaan. Koirilla oli kyllä ruokaa ja vettä, tilaakin ainakin silloin kun katsomassa olin niin ihan riittävästi, mutta kyllä sen huomas ettei kaikki ole kohdallaan. Mies itsessään jo tekee sen selväksi kun ei edes koirista mitään tiedä vaikka niitä myy. Ei rodun luonnetta, ei osaa kertoa edes pennuista itsestään mitään.

        Monirotu-chicu? Ei sellaista olekkaan, mutta se on myyntikikka, saa hyväuskoisen ihmisen uskomaan, että koira kuitenkin on chicu. Ihan samallalailla kun myi Bolonkoja, uskotteli ostajille että kyse on erilaisista Bolonka lajeista ja ostajat uskoivat että Bolonkojakin on erilaisia, koira on aito Bolonka vaikka kasvaisi 50cm korkeaksi.


      • erehdyin
        ilmoittakaa kirjoitti:

        tästä miehestä eläinsuojeluun, läänineläinlääkärille, kuluttaja-asiamiehelle jne... jos teillä on vähänkin huonoja kokemuksia tai muuten valittamisen aihetta (pentujen olot miehen luona tms.)
        Koirathan eivät ole edes välttämättä rokotettuja, vaikka passissa lukisi mitä. Virossa kun yleisenä käytäntönä tuntuu olevan "laitetaanko vain leimat vai rokotetaanko oikeasti".

        ostamaan tältä mieheltä n.vuosi takaperin koiravauvan joka täytyi viedä piikille 5 päivää ostamisen jälkeen koska sillä oli parvo :(..veimme pennun eläinlääkäriin,mutta sieltäkin vain sanottiin ettei mtn ole enää tehtävissä.Kyllä se sydämestä otti :'(..Muistan kuinka päästin sen pihallemme vähäksi aikaa sen viimeisenä päivänä ja se heilutti heikosti häntäänsä.Se mies pitäisi kyllä saada vastaamaan teostaan,käy sääliksi niitä pentuparkoja jotka nytkin ovat myynnissä :(


      • pupujussila
        erehdyin kirjoitti:

        ostamaan tältä mieheltä n.vuosi takaperin koiravauvan joka täytyi viedä piikille 5 päivää ostamisen jälkeen koska sillä oli parvo :(..veimme pennun eläinlääkäriin,mutta sieltäkin vain sanottiin ettei mtn ole enää tehtävissä.Kyllä se sydämestä otti :'(..Muistan kuinka päästin sen pihallemme vähäksi aikaa sen viimeisenä päivänä ja se heilutti heikosti häntäänsä.Se mies pitäisi kyllä saada vastaamaan teostaan,käy sääliksi niitä pentuparkoja jotka nytkin ovat myynnissä :(

        ...tuolta kyseiseltä sedältä tikankolosta. Kyllä soitti hälytyskellot ja lujaa meidänkin korvissa kun mentiin neitiä ostamaan, mutta hirveässä huumassa pentu tuli kuitenkin ostettua. Pyörittelin kyllä kaikki paperit moneen kertaan ympäri ja kuulustelin äijää, monirotuiseksi bolonka-terrieriksi kehui tyttöä, mutta näkee sen otsallaankin että koirassa on mäyristä, kun on tuota pituutta siunaantunut. Kaikesta huolimatta pentu lähti kotiin mukaan, sen verran epäilytti että vietiin "uusinta" rokotuksille omalle lääkärille samoin tein. Ja selvästi oli koira nuorempi kuin 8vkoa ostohetkellä.
        Ikinä en kyllä välittäjältä enää pentua ostaisi, ja olen kyseisen myyjän ilmoituksia seuraillut hampaat irvessä. Teko kaduttaa hillittömästi, itse koirasta en kyllä luopuisi kirveelläkään uhattuna. Terveenä on koira pysynyt, pikkuisen on tuollaista hysteeriaa luonteessa, jonka olemme otaksuneet juontuvan aikaisesta vierotuksesta.
        Täst edes meidän perheen eläimet hankitaan suoraan kasvattajalta.


      • koira sairastui
        erehdyin kirjoitti:

        ostamaan tältä mieheltä n.vuosi takaperin koiravauvan joka täytyi viedä piikille 5 päivää ostamisen jälkeen koska sillä oli parvo :(..veimme pennun eläinlääkäriin,mutta sieltäkin vain sanottiin ettei mtn ole enää tehtävissä.Kyllä se sydämestä otti :'(..Muistan kuinka päästin sen pihallemme vähäksi aikaa sen viimeisenä päivänä ja se heilutti heikosti häntäänsä.Se mies pitäisi kyllä saada vastaamaan teostaan,käy sääliksi niitä pentuparkoja jotka nytkin ovat myynnissä :(

        heti ostamisen jälkeen parvoon (passin mukaan oli rokotettu, tarkastettu..). Onneksemme asumme pääkaupunkiseudulla ja pieneläinklinikalle päästiin "ajoissa". Koiruli oli viikon tehohoidossa ja onneksemme pelastui. Hintaa "edulliselle" sekarotuiselle tuli lähes 2000€, mutta rahahan ei korvaa rakkautta ja nyt meillä on maailman ihanin, söpöin, hullunkurisin jne. veijari.
        Asiaa on yritetty hoitaa reklamaatioin, läänineläinlääkärin- sekä kuluttaja-asiamiehen kautta ja nyt jopa lakimiehen palkkaamista on ajateltu. Mutta, mutta.. oikeudellisesti asian etenemisen estämiseksi tuntuu riittävän, jos mies sanoo ettei ole rahaa maksaa. VOIKO TÄMÄ OLLA TOTTA ja OIKEIN? Neuvokaa viisaammat ja jotka tunnette lainkiemuroita jne.
        Voisiko suurempi joukko puuttua tuon miehen tekosiin, kun yksilöillä näyttää keinot olevan aika vähissä??


      • KaijaP

        Aivan sama viesti oli lähes kolme vuoden kuluttua v. 2009 Helsingin sanomissa. Eli koiria tehtaillaan edelleen?


      • pentutehtailijat ovat

        ei voi tietää onko kaikki koirat edes terveitä


      • Ankattaja
        pentutehtailijat ovat kirjoitti:

        ei voi tietää onko kaikki koirat edes terveitä

        Siis kyseinen v****pää myy EDELLEEN PENTUJA!! Minä idioottina viime joulukuussa ostin häneltä pennun, joka sitten koko yön oksenteli ja sai ihmeellisiä epilepsiakohtauksia (olisiko kyseessä kanssa tämä parvovirus). Soitin heti aamulla miehelle naama punaisena ja hän suostui perumaan kaupat. Niin pahalta kun se tuntuikin niin palautin pennun hänelle takaisin. Tänään olikin sitten keltaisessa pörsissä JÄLLEEN pentuimoitus, sama henkilö. Siis voiko olla mahdollista että jannu on saanut 5 vuotta ihan rauhassa tehdä temppujaan, eikä kukaan ole pystynyt häntä estämään. Tämä alkaa olemaan ihan naurettavaa!! Nyt ihmiset, mitä voimme tehdä?????


      • surullista

        Nyt on jo 2013 ja edelleen siellä lintuvarassa niitä sekarotuisia pieniä koiria myydään. En tiedä onko sama ihminen, mutta mun piti ottaa siltä pentu, mutta sitten alko hälärit soimaan päässä kun yhtäkkiä hinta laski 100€ ja jo varatut pennut ei menneetkään kaupaksi. Itse en mennyt edes sit kattomaan niitä pentuja kun päättelin että ihmiset ei osta niitä kun näkevät että on huonokuntosia tai jotain...enkä sit menny ostamaan. suloisia oli pennut mutta jotenkin surullisen näkösiä :(

        Ensin pyysi koirista 350 ja viikonpäästä hinta oli 250€


      • Anonyymi
        bubutsi kirjoitti:

        mahtavaa jos saataisiin tämän keskustelupalstan avulla pentutehtailua vähennettyä :)

        Niin kauan, kun sivun moderaattorit ja valvojat poistavat kirjoituksia, joissa kerrotaan epäeettisistä kasvattajista, toiminta jatkuu., EIVÄTKÄ pennun ostajat saa rehellistä tiettoa kasvattajasta ja hänen kasvateistaan.
        Minelan


    • REINO

      Hei!
      Meillä perheessä k.o paikasta otettu pentu, syntynyt 17.2.2006, eläinlääkärin arvio kuukautta myöhemmäksi. Pentu ollut terve.
      Myyjä kertoi sen olevan rodultaan emän puolelta "bolognese", isä "pienen terrierin ja spanielin sekoitus", ulkonäöltään kuin pitkäkarvainen kääpiösnautseri. Minulla oli syyni saada sekarotuinen, aiemmin meillä on ollut ihan puhdasrotuisiakin koiria. Koirakuume oli valtava, hesaria en lue niin usein, että olisin tajunnut tämän k.o herran omistavan pentutehtaan jatkuvien ilmoitusten perusteella... Ehkä olisin miettinyt toisenkin kerran, mistä koiran otan, jos minulla olisi ollut tämä tieto koiraa ottaessa.. Anyway, koira on nyt meillä, terve toistaiseksi, kiva, rakas perheenjäsen, reipas poika, joka alkaa olla murkkuiässä,kiva sohvakainaloinen, mutta myös lenkkikaverina jaksava, sekarotuisten luonteista niin hankala sanoa muuta, kun että omaa tahtoa löytyy...

      • todellahuolestunut

        nyt iski paniikki. en tiennyt ko herrasta ennen mitään ja kun oli kauhea koirakuume tuli ostettua pentu. nyt iski kauhea paniikki ja itkukin kerkesi tulla. miksi menin ostamaan pennun sieltä, olisihan se pitänyt tajuta! terve ja vilkas on pentu ollut tähän mennessä.. nyt alkoi vaan pelottamaan, jos pentu onkin kipeä. onneksi mennään ensi viikolla eläinlääkäriin.


      • todellahuolestunut
        todellahuolestunut kirjoitti:

        nyt iski paniikki. en tiennyt ko herrasta ennen mitään ja kun oli kauhea koirakuume tuli ostettua pentu. nyt iski kauhea paniikki ja itkukin kerkesi tulla. miksi menin ostamaan pennun sieltä, olisihan se pitänyt tajuta! terve ja vilkas on pentu ollut tähän mennessä.. nyt alkoi vaan pelottamaan, jos pentu onkin kipeä. onneksi mennään ensi viikolla eläinlääkäriin.

        nyt tuo kamala äijä täytyy saada vastuuseen! olen todella vihainen hänelle ( ja itsellenikin )pennuista. jos olisin seurannut enemmän ilmoituksia ( niinkuin nyt ) olisin tajunnut! keltaisessa pörssissä on ollut parin viikon aikana eri ilmoituksia ainakin 3 eri pentueesta ko mieheltä. kyllä sen nyt tajuan, miksen voinut aikaisemmin. :(
        toivotaan nyt ettei _kukaan_ enää osta siltä mitään ja tehtailu loppuu ja mies saa rangaistuksensa ja kiellon eläinten pitoon!! *murisee kiukusta*


      • numeron ni saa yhteyden
        todellahuolestunut kirjoitti:

        nyt tuo kamala äijä täytyy saada vastuuseen! olen todella vihainen hänelle ( ja itsellenikin )pennuista. jos olisin seurannut enemmän ilmoituksia ( niinkuin nyt ) olisin tajunnut! keltaisessa pörssissä on ollut parin viikon aikana eri ilmoituksia ainakin 3 eri pentueesta ko mieheltä. kyllä sen nyt tajuan, miksen voinut aikaisemmin. :(
        toivotaan nyt ettei _kukaan_ enää osta siltä mitään ja tehtailu loppuu ja mies saa rangaistuksensa ja kiellon eläinten pitoon!! *murisee kiukusta*

        äijään ja elukat lähtee veke


    • pinni___

      Voi miksi te olette ostaneet siltä mieheltä pentuja?! Kun hyvää hyvyyttänne pelastatte sieltä koiranpennun, se tietää aina lisää uhreja. Kait se mies niitä kokoajan tehtailekin, kun menekki on noin hurjaa! Älkää ostako vaikka kuinka säälitte! Tehkää mielummin ilmoitus eläinsuojeluviraston niin voitte pelastaa useamman pennun ja monen vielä syntymättömän.
      Itselläni on sairas koira ja tiedän miten kauheata se on kun oma rakas hauva on kipeä:`( (ei ole pentutehtailun tulos eikä edes kovin sairas rotu, huono tuuri vaan)

    • Lasu

      Ostin itsekin kyseiseltä ihmiseltä koiran. (Läksin hakemaan Troijaa satojen kilometrien säteeltä.) Herra oli nähtävästi alkoholisti, ja sanon näin suoraan, koska tiedän, miltä kyseiset ihmiset näyttävät. Asunto oli todella epäsiisti ja pennut ravasivat ympäriinsä. Pentueita oli kaksi.

      Minulle sanottiin pentuni olevan bolonkan ja tiibetinspanielin risteytys. Mutta Troijassa näyttää olevan enemmänkin mäyräkoiraa muuta.
      Tyttö on kuitenkin terve ja aivan ihana koira. En ikinä vaihtaisi pois.

      Olisi mukava, jos joillain on samasta pentueesta koiria (synt. 24.12.2005 kuulemma). Haluaisin tietää, onko sairauksia tms?

      [email protected]

    • myy koiria

      Olen suunnilleen parin kuukauden ajan äijän ilmotuksia seuraillut ja se on ilmoittanut ainakin keltaisessa pörssissä muistaakseni kuudesta pentueesta!! Nyt siellä on parasta aikaa mäyräkoirista ilmoitus.
      Jatketaan eläinsuojelijoille raportoimista

    • ostettu samalta ukolta!

      Pentu on nyt vuoden ikäinen. Mullaki alko hälytyskellot soimaan kun kävin tämän kalevin luona pentuja katsomassa, mut oli niin kova koirakuume et ei mikään auttanut. Muuten koira on ollut terve, mut sillon kun oltiin haettu pentu, huomasin sillä kirppuja. Kaikki rokotukset laitettiin uudestaan, kaiken varalta. Tosi kiltti koira, mutta pelkää lapsia ja joitain miehiä. Olen itsekkin lukenut melkeen joka viikko keltaisen pörssin sivuja ja aina siellä on ilmoitus uusista koirista..

      • hennae

        Luojan kiitos että satuin vilkaisemaan täältä bolonka-koirista kirjoitettuja juttuja! Meinasin huomenna mennä ostamaan itselleni pennun kyseisestä paikasta, mutta en todellakaan ole menossa enää. Kiitos ja kumarrus teille!


      • Kärt
        hennae kirjoitti:

        Luojan kiitos että satuin vilkaisemaan täältä bolonka-koirista kirjoitettuja juttuja! Meinasin huomenna mennä ostamaan itselleni pennun kyseisestä paikasta, mutta en todellakaan ole menossa enää. Kiitos ja kumarrus teille!

        Mekin ollaan menty samaan lankaan, kuin moni muukin täällä. Itseasiassa tämä oli jo toinen erhe. Ensimmäinen koiramme, Lara, tuli Valkealan Pentutehtaalta vuonna 2003. Se oli minun ensimmäinen oma koirani, niin piti saada heti eka vastaantuleva. Ja vuonna 2005 keväällä piti saada Laralle kaveri, harkittiin ROTUkoiraa, mutta hinnat nousi vanhempien mukaan niin koviksi, niin ei otettu. Sitten ystäväni otti tältä Kalevilta sekarotuisen koiransa, jossa piti kuulema olla bolonkaa ja spanielia. Se muistuttaa nyt aivan pienempää versiota welsh corgista valkoisena, ja musta korva. Äitini ihastui ystäväni pikkuiseen pentuun, niin otettiin Kalevilta meidänkin pikkuinen. Luultiin silloin, että se tuo jostain Viron vahinkopentueista pentujaan. Mentiin sitten katsomaan toista koiraamme silloin Porvoon McDonaldsin pihalle. Silloin pentuja oli kaksi; mustavalkoinen Vera ja ja meidän ruskeavalkoinen Kärt. Otimme pennun, koska se vaikutti terveeltä ja tasapainoiselta, iloiselta pikkukoiralta. Roduiksi sanottiin perhoskoira ja spanieli. Taitaa se Kalevi vetästä rodut vaan hatustaan. Kärt, nykyinen Siiri, maksoi meille 350€, saimme sen osamaksulla ja mukana tuli Europassi ja joku ihme Suomen kennelliiton paperi? En kyllä ole löytänyt sitä paperia sen jälkeen, kun Siirin saimme. Siiri olikin 6 ensimmäisenä kuukautensa aikana todella iloinen ja lempeä hauveli joka tykkäsi kaikesta ja kaikista. Yhtäkkiä kuitenkin se muuttui; se alkoi haukkua kaikille ihmisille ja vieraille koirille, alkoi pelkäämään niitä. Etenkin pienempiä lapsia se pelkää. En tajua, miten se yhtäkkiä noin vain muuttui. Moni koiraihminen sanonut, että sillä saattaa olla pentuajoiltaan jotain sattuneita traumoja, mitkä tulee vasta nyt esille. Naapurinikin otti vahingossaan Kalevilta koiran, bolonkan ja spanielin sekoituksen muka, näyttää aivan terrieriltä! Sillä on kyllä kaikki asiat kunnossa, ei pelkää ihmisiä eikä muutakaan, rohkea yksilö.

        Jos jollakulla on Siirin (ent. Kärt) sisaruksia, ota vain yhteyttä!
        Siiri on Kalevin mukaan syntynyt 14.2.2005.
        Sillä on myös tatuointi korvassaan.


      • ostanut koiraa!
        hennae kirjoitti:

        Luojan kiitos että satuin vilkaisemaan täältä bolonka-koirista kirjoitettuja juttuja! Meinasin huomenna mennä ostamaan itselleni pennun kyseisestä paikasta, mutta en todellakaan ole menossa enää. Kiitos ja kumarrus teille!

        Hyvä ettet ostanut, tuo on nyt saatava loppumaan totaallisesti! Mies laittelee ilmoituksia yltympäriinsä jatkuvaan.
        järkyttävää o.o


      • surullista

        Joo, siis on se sama tyyppi "Kalevi" jolta minunkin piti pentu ostaa nyt vuonna 2013...eli edelleen se äijä niitä koiria myy :(

        Onneksi en ostanut siltä vaikka ihastuin siihen pieneen ihan kybällä.

        Mitenhän sen sais lopettamaan sen homman??? Ei ne eläinsuojelusta tai poliisista oikeesti tee asialle mitään. Niillä on kädet täynnä muutenkin että ei niillä ole aikaa eikä varmaan halujakaan.


    • Quu-Luu

      Jos teillä on huonoja kokemuksia niin menkää ihmeessä tekemään ilmoitus/rikosilmoitus poliisiasemalla ja informoikaa eläinsuojeluyhdistystä ja kunnan virkaeläinlääkäriä!

      Ei tätä tyyppiä saada kuriin kuin joukkovoimalla. Viranomaiset ovat voimattomia, elleivät saa tukea ja tutkimusperusteita vääryyttä kohdanneilta vastatoimien ja tutkimusten aloittamiseksi.

      Pelkkä sekarotuisten koiranpentujen myynti ei ole kiellettyä, mutta sairaiden myynti huijausta!

      Tänäänkin kuulin vastikään parvoon kuolleesta ja tältä samalta mieheltä ostetusta pennusta... taas kerran.

      Työkaverini äiti osti tietämättömyyttään myös pennun tältä samalta tyypiltä. Asia ja yli 1000 euron sairaalakulut oli menossa oikeuteen, mutta viime metreillä asia sovittiin rahalla.

      On siis todella tärkeää levittää varoituksen sanaa tästä tyypistä mahdollisimman laajalle.

      • Paperillisen omistaja

        Miten helvetissä voi tänä päivänä ihmiset olla noin pirun tyhmiä, vaikka tietoa pentutehtailusta on niin helppo saada netistä, että otetaan tuollaisesta paikasta elukka??
        Tuetaan vaan kaikki idiootit tuollaista paikkaa ja annetaan vielä siitä kunnon rahakorvauskin.
        Olen taas petttynyt ihmisten ajattelemattomuuteen.
        Mutta itsehän kärsitte nahoissanne tuon pihiyden.


      • myös paperillisen omistaja
        Paperillisen omistaja kirjoitti:

        Miten helvetissä voi tänä päivänä ihmiset olla noin pirun tyhmiä, vaikka tietoa pentutehtailusta on niin helppo saada netistä, että otetaan tuollaisesta paikasta elukka??
        Tuetaan vaan kaikki idiootit tuollaista paikkaa ja annetaan vielä siitä kunnon rahakorvauskin.
        Olen taas petttynyt ihmisten ajattelemattomuuteen.
        Mutta itsehän kärsitte nahoissanne tuon pihiyden.

        Itse muistan aikoinaan toimineen naisen minna jotakin, joka otti huostaansa kaikki ilmaiset koirat ym, eläimet ja myi niitä sitten voiton toivossa eteenpäin..Oli espoosta myös ja ilmoitteli lehdissä, tästä tehtiin useita valituksia? kun katosi sitten ilmoittelemasta. Eli sana kiertämään jos näitä kaupittelijoita ilmaantuu, että mahd, moni tietää varoa ja loppuu lyhyeen kaupat. Tuon lintuvaaraäijän koiria näkyy aika paljon naapuristossa ja koirapuistoissa, yleensä mäyräkoiranmallisia ja ilmeisesti joku isompi rotu toisena, mahd, jopa boxeri tai tanskandoggi väreistä päätellen! Usei näillä koirilla on silmät sennäköiset, että näkee, ettei ole aivan terve eläin. Säälittää sekä koirat, että nämä tietämättömät ihmiset! ELI Listaa epämääräisistä "kasvattajista" ja trokareista!!! Ja aina ilmoitus epäilyistä eläinsuojeluun..!!


      • ....
        myös paperillisen omistaja kirjoitti:

        Itse muistan aikoinaan toimineen naisen minna jotakin, joka otti huostaansa kaikki ilmaiset koirat ym, eläimet ja myi niitä sitten voiton toivossa eteenpäin..Oli espoosta myös ja ilmoitteli lehdissä, tästä tehtiin useita valituksia? kun katosi sitten ilmoittelemasta. Eli sana kiertämään jos näitä kaupittelijoita ilmaantuu, että mahd, moni tietää varoa ja loppuu lyhyeen kaupat. Tuon lintuvaaraäijän koiria näkyy aika paljon naapuristossa ja koirapuistoissa, yleensä mäyräkoiranmallisia ja ilmeisesti joku isompi rotu toisena, mahd, jopa boxeri tai tanskandoggi väreistä päätellen! Usei näillä koirilla on silmät sennäköiset, että näkee, ettei ole aivan terve eläin. Säälittää sekä koirat, että nämä tietämättömät ihmiset! ELI Listaa epämääräisistä "kasvattajista" ja trokareista!!! Ja aina ilmoitus epäilyistä eläinsuojeluun..!!

        itse ostin kyseiseltä mieheltä toissa kesänä seropi pennun. Tiesin, että koira oli virosto tuotu pahvilaatikossa auton takakontissa. Europassi koiralla oli ja eläinlääkärin leimat.

        Käytin koiraa heti itse eläinlääkärillä uusimassa rokotteet kun oli ensimmäiset hiukan liian nuorena saanut.

        Kyllä kaikkien pitäisi tietää että jos jostain kerrostalo asunnosta, virosta tuodun vanhinkopennun ostaa, että sillä voi olla mitä vain sairauksia kytemässä. Ja että niistä koirista ei kukaan voi tietää oikeastaan mitään. Se on riskipeliä mitä sieltä sitten saa ja minkälainen koiran rakenne on kun se kasvaa.

        Tämä mies ei tiennyt koirani isästä mitään ja emänkin oli nähnyt vain ohimennen. Seropi sekin, eikä yhtään tiennyt mitä rotua siinä oli.

        Otin riskin, ostin koiran. Koira nyt noin puolitoista vuotias, erittäin terve, tosin hiukan arka ihmisiä kohtaan.

        Ei olisi koiraa pitänyt ostaa, näin jälkikäteen kun miettii, tottakai olen pentutehtailua vastaan. Toinen koirani onkin siis puhdasrotuinen, suomesta hankittu ja tarkoin harkittu.

        Yksilökohtaisia nämä koirien terveydentilat kun virosta tuodun pennun hankkii.


      • Elfiuira
        .... kirjoitti:

        itse ostin kyseiseltä mieheltä toissa kesänä seropi pennun. Tiesin, että koira oli virosto tuotu pahvilaatikossa auton takakontissa. Europassi koiralla oli ja eläinlääkärin leimat.

        Käytin koiraa heti itse eläinlääkärillä uusimassa rokotteet kun oli ensimmäiset hiukan liian nuorena saanut.

        Kyllä kaikkien pitäisi tietää että jos jostain kerrostalo asunnosta, virosta tuodun vanhinkopennun ostaa, että sillä voi olla mitä vain sairauksia kytemässä. Ja että niistä koirista ei kukaan voi tietää oikeastaan mitään. Se on riskipeliä mitä sieltä sitten saa ja minkälainen koiran rakenne on kun se kasvaa.

        Tämä mies ei tiennyt koirani isästä mitään ja emänkin oli nähnyt vain ohimennen. Seropi sekin, eikä yhtään tiennyt mitä rotua siinä oli.

        Otin riskin, ostin koiran. Koira nyt noin puolitoista vuotias, erittäin terve, tosin hiukan arka ihmisiä kohtaan.

        Ei olisi koiraa pitänyt ostaa, näin jälkikäteen kun miettii, tottakai olen pentutehtailua vastaan. Toinen koirani onkin siis puhdasrotuinen, suomesta hankittu ja tarkoin harkittu.

        Yksilökohtaisia nämä koirien terveydentilat kun virosta tuodun pennun hankkii.

        Eihän kukaan tosiaan osta tuolta mieheltä pentuja??? Keltasessa pörssissä taas ilmoitus!! ja on jos jonkin näköistä pentua!! Tietääkö kukaan miten kävi, saiko sakkoja/koiran pito kiellon?? ja siis mies muutenki pyytää 400 euroa pennuista, ei kukaan saa sitä hintaa pyytää sekarotusista!!!


      • vakavia ongelmia
        .... kirjoitti:

        itse ostin kyseiseltä mieheltä toissa kesänä seropi pennun. Tiesin, että koira oli virosto tuotu pahvilaatikossa auton takakontissa. Europassi koiralla oli ja eläinlääkärin leimat.

        Käytin koiraa heti itse eläinlääkärillä uusimassa rokotteet kun oli ensimmäiset hiukan liian nuorena saanut.

        Kyllä kaikkien pitäisi tietää että jos jostain kerrostalo asunnosta, virosta tuodun vanhinkopennun ostaa, että sillä voi olla mitä vain sairauksia kytemässä. Ja että niistä koirista ei kukaan voi tietää oikeastaan mitään. Se on riskipeliä mitä sieltä sitten saa ja minkälainen koiran rakenne on kun se kasvaa.

        Tämä mies ei tiennyt koirani isästä mitään ja emänkin oli nähnyt vain ohimennen. Seropi sekin, eikä yhtään tiennyt mitä rotua siinä oli.

        Otin riskin, ostin koiran. Koira nyt noin puolitoista vuotias, erittäin terve, tosin hiukan arka ihmisiä kohtaan.

        Ei olisi koiraa pitänyt ostaa, näin jälkikäteen kun miettii, tottakai olen pentutehtailua vastaan. Toinen koirani onkin siis puhdasrotuinen, suomesta hankittu ja tarkoin harkittu.

        Yksilökohtaisia nämä koirien terveydentilat kun virosta tuodun pennun hankkii.

        Toivottavasti ymmärrätte, että jos pentu on asianmukaisesti rokotettu ja loishäädetty, ei se voi Virosta tulla laillisin keinoin Suomeen kuukauden-parin ikäisenä..?

        "Raivotautia vastaan rokottamattomia alle kolmen kuukauden ikäisiä koiran- ja kissanpentuja saa tuoda Suomeen vain seuraavista raivotautivapaista maista" (Evira) Virossa esiintyy raivotautia,joten alle kolmen kuukausen ikäisiä pentuja EI saa tuoda. Raivotauti on tappava (koirat ja ihmiset) oireiden ilmetessä ja itämisaika vaihtelee 21 vrk:sta kahteen vuoteen. Rokote ei suojaa ennen rokotusta tapahtuneelta tartunnalta. Tämän takia virosta tuotavilta koirilta vaaditaan rabies-rokoite 21 vrk ENNEN maahan tuloa. Mikä taas tarkoittaa, että laillisesti tuotu koira on vähintään nelikuinen (12 vk plus 3:n viikon varoaika).

        Lisäksi koira täytyy loishäätää heisimadosta (Echinococcus multilocularis), jota ei (vielä) esiinny Suomessa. Tämä loinen aiheuttaa ihmiselle ekinokokkoosia. Tämä heisimato on koiralle usein oireeton, mutta ihmiselle se voi tehdä kasvaimen tyyppisiä rakkuloita maksaan ja voi tappaa ihmisen viidessä vuodessa. Hoito on hankalaa, yhdistelmä matolääkkeitä ja leikkaushoitoa. Heisimadon munat säilyvät luonnossa jopa kaksi vuotta ja luonnonvaraisiin eläimiin levitessään metsiemme marjat ja sienet saattavat sisältää luonnonvaraisten eläinten ulosteista levinneitä munia. Munat leviävät myös roskiin kerättäessä kaatopaikoilta myyriin ja muihin eläimiin, joten ongelma ei ole ihan niin helposti hoidettu, kun antamalla matokuuri. Suurin osa matolääkkeistä ei edes tehoa näihin matoihin (Drontal, Droncit ja cestal plus tehoaa).

        "Eläimen mukana on oltava lähtömaan (EU:n ulkopuolisen maan) virkaeläinlääkärin tai muun toimivaltaisen viranomaisen hyväksymän eläinlääkärin antama todistus, josta käyvät ilmi eläimen tunnistusta, raivotautirokotusta ja heisimatolääkitystä koskevat tiedot. Jos todistus ei ole virkaeläinlääkärin antama, tulee lähtömaan toimivaltaisen viranomaisen vahvistaa todistus. Heisimatolääkitystä koskevan merkinnän voi tehdä eläinlääkäri, jolla on lupa harjoittaa eläinlääkintää lähtömaassa." (Evira)

        Lisäksi näiden vaarallisten tautien lisäksi, salakuljetetut pennut levittävät helposti koiriin tarttuvia tauteja, kuten pennuile usein kohtalokasta parvoa.

        Jos siis saat/ostat luovutusikäisen (tai alle) pennun, joka on Virosta, se ei ole rokotettu asianmukaisesti, sitä ei ole tuotu maahan asianmukaisesti ja se saattaa olla kantaja erilaisille itselleen ja muille koirille vaaralisille taudeille, sekä ihmiselle hengenvaarallisille taudeille. Maahantuontimääräyset on olemassa hyvästä syystä.

        Se, että laittomasti tuodulla koiralla on EU-passi, ei lupaa yhtään mitään rokotuksista tai mistään muustakaan. Se vihkonen on helppo täyttää. Jos rokotukset olisivat kunnossa, koira tuskin tuotaisiin laittomasti. Lisäksi Virossa valitettavasti myös väärennetään passien rokotusten tietoja (rokotusmerkinnät ilman rokotuksia ym.).

        Näitä salakuljetettuja sekarotuisia usein puolustellaan sillä, että sekarotuiset olisivat automaattisesti terveempiä kuin muut. Ikävä kyllä pentutehtailijoila on usein ne pari koiraa, joilla tehtaili alkaa ja sen jälkeen jokaisesti juoksusta tehdään pennut ja jo muutamassa sukupolvessa koirat ovat täysin sisäsiittoisia, kun serkus-, sisar-, isä-tytär ja emä-poika-yhdistelmät kertaantuvat.

        Itselläni on rescue koira Virosta, jonka tuonnista otin selvää ja minimoin tuonnin riskit kaikkien hyvinvoinnin vuoksi. En ole sekarotuisia tai virolaisia koiria vastaan, mutta pentutehtailua ja laitonta maahantuontia vastaan olen.


      • Pelkää
        vakavia ongelmia kirjoitti:

        Toivottavasti ymmärrätte, että jos pentu on asianmukaisesti rokotettu ja loishäädetty, ei se voi Virosta tulla laillisin keinoin Suomeen kuukauden-parin ikäisenä..?

        "Raivotautia vastaan rokottamattomia alle kolmen kuukauden ikäisiä koiran- ja kissanpentuja saa tuoda Suomeen vain seuraavista raivotautivapaista maista" (Evira) Virossa esiintyy raivotautia,joten alle kolmen kuukausen ikäisiä pentuja EI saa tuoda. Raivotauti on tappava (koirat ja ihmiset) oireiden ilmetessä ja itämisaika vaihtelee 21 vrk:sta kahteen vuoteen. Rokote ei suojaa ennen rokotusta tapahtuneelta tartunnalta. Tämän takia virosta tuotavilta koirilta vaaditaan rabies-rokoite 21 vrk ENNEN maahan tuloa. Mikä taas tarkoittaa, että laillisesti tuotu koira on vähintään nelikuinen (12 vk plus 3:n viikon varoaika).

        Lisäksi koira täytyy loishäätää heisimadosta (Echinococcus multilocularis), jota ei (vielä) esiinny Suomessa. Tämä loinen aiheuttaa ihmiselle ekinokokkoosia. Tämä heisimato on koiralle usein oireeton, mutta ihmiselle se voi tehdä kasvaimen tyyppisiä rakkuloita maksaan ja voi tappaa ihmisen viidessä vuodessa. Hoito on hankalaa, yhdistelmä matolääkkeitä ja leikkaushoitoa. Heisimadon munat säilyvät luonnossa jopa kaksi vuotta ja luonnonvaraisiin eläimiin levitessään metsiemme marjat ja sienet saattavat sisältää luonnonvaraisten eläinten ulosteista levinneitä munia. Munat leviävät myös roskiin kerättäessä kaatopaikoilta myyriin ja muihin eläimiin, joten ongelma ei ole ihan niin helposti hoidettu, kun antamalla matokuuri. Suurin osa matolääkkeistä ei edes tehoa näihin matoihin (Drontal, Droncit ja cestal plus tehoaa).

        "Eläimen mukana on oltava lähtömaan (EU:n ulkopuolisen maan) virkaeläinlääkärin tai muun toimivaltaisen viranomaisen hyväksymän eläinlääkärin antama todistus, josta käyvät ilmi eläimen tunnistusta, raivotautirokotusta ja heisimatolääkitystä koskevat tiedot. Jos todistus ei ole virkaeläinlääkärin antama, tulee lähtömaan toimivaltaisen viranomaisen vahvistaa todistus. Heisimatolääkitystä koskevan merkinnän voi tehdä eläinlääkäri, jolla on lupa harjoittaa eläinlääkintää lähtömaassa." (Evira)

        Lisäksi näiden vaarallisten tautien lisäksi, salakuljetetut pennut levittävät helposti koiriin tarttuvia tauteja, kuten pennuile usein kohtalokasta parvoa.

        Jos siis saat/ostat luovutusikäisen (tai alle) pennun, joka on Virosta, se ei ole rokotettu asianmukaisesti, sitä ei ole tuotu maahan asianmukaisesti ja se saattaa olla kantaja erilaisille itselleen ja muille koirille vaaralisille taudeille, sekä ihmiselle hengenvaarallisille taudeille. Maahantuontimääräyset on olemassa hyvästä syystä.

        Se, että laittomasti tuodulla koiralla on EU-passi, ei lupaa yhtään mitään rokotuksista tai mistään muustakaan. Se vihkonen on helppo täyttää. Jos rokotukset olisivat kunnossa, koira tuskin tuotaisiin laittomasti. Lisäksi Virossa valitettavasti myös väärennetään passien rokotusten tietoja (rokotusmerkinnät ilman rokotuksia ym.).

        Näitä salakuljetettuja sekarotuisia usein puolustellaan sillä, että sekarotuiset olisivat automaattisesti terveempiä kuin muut. Ikävä kyllä pentutehtailijoila on usein ne pari koiraa, joilla tehtaili alkaa ja sen jälkeen jokaisesti juoksusta tehdään pennut ja jo muutamassa sukupolvessa koirat ovat täysin sisäsiittoisia, kun serkus-, sisar-, isä-tytär ja emä-poika-yhdistelmät kertaantuvat.

        Itselläni on rescue koira Virosta, jonka tuonnista otin selvää ja minimoin tuonnin riskit kaikkien hyvinvoinnin vuoksi. En ole sekarotuisia tai virolaisia koiria vastaan, mutta pentutehtailua ja laitonta maahantuontia vastaan olen.

        Meillä on lintuvaarasta koira ja nyt alkoi pelottamaan ihan hirveästi jos meissä on niitä matoja. Voiko koiraa laittaa mihinkään tutkimuksiin jossa selviää olisiko sillä raivotautia tai heisimatoja? Tietääkö kukaan? Meillä on matolääkettä Flubenol vettiä, mutta ei todellakaan tiedetä auttaako se. Kolme kertaa ollaan koira jo madotettu. Rokotettu ollaan jo se ja nyt kahen viikon päästä laitetaan raivotauti rokotus (jos se nyt mitään auttaa jos pennulla on jo raivotauti) Nyt oikeesti alko pelottaa tosi paljon jos tässä on vaan elinikää 5 vuotta mitä nyt noitä äskeisiä juttuja luin, jos ihmisessä on heisimatoja niin ne puhkee ja tappaa ihmisen vasta viiden vuoden päästä. Ei ois iki maailmas pitäny ottaa koiraa sieltä, muttakun me ei tiedetty asiasta ja ollaan koiraan jo todella paljon kiinnytty, toivottavasti löytyisi joku ratkaisu

        :'(


      • pinei suloinen koiranpentu
        Pelkää kirjoitti:

        Meillä on lintuvaarasta koira ja nyt alkoi pelottamaan ihan hirveästi jos meissä on niitä matoja. Voiko koiraa laittaa mihinkään tutkimuksiin jossa selviää olisiko sillä raivotautia tai heisimatoja? Tietääkö kukaan? Meillä on matolääkettä Flubenol vettiä, mutta ei todellakaan tiedetä auttaako se. Kolme kertaa ollaan koira jo madotettu. Rokotettu ollaan jo se ja nyt kahen viikon päästä laitetaan raivotauti rokotus (jos se nyt mitään auttaa jos pennulla on jo raivotauti) Nyt oikeesti alko pelottaa tosi paljon jos tässä on vaan elinikää 5 vuotta mitä nyt noitä äskeisiä juttuja luin, jos ihmisessä on heisimatoja niin ne puhkee ja tappaa ihmisen vasta viiden vuoden päästä. Ei ois iki maailmas pitäny ottaa koiraa sieltä, muttakun me ei tiedetty asiasta ja ollaan koiraan jo todella paljon kiinnytty, toivottavasti löytyisi joku ratkaisu

        :'(

        minulla kanssa koira tuolta ja ongelmia on nyt saako koira edes jäädä suomeen, sitä raivotautia ei pysty mitenkään tutkimaan, joten luotetava vaan on ettei ole ja käytävä antamassa tehoste, onko koirallasia mikrosiru? haluaisin keskustella sun kanssa mutta uskaltaako tänne mitään tietojaan laittaa...:(


      • Pelkää
        pinei suloinen koiranpentu kirjoitti:

        minulla kanssa koira tuolta ja ongelmia on nyt saako koira edes jäädä suomeen, sitä raivotautia ei pysty mitenkään tutkimaan, joten luotetava vaan on ettei ole ja käytävä antamassa tehoste, onko koirallasia mikrosiru? haluaisin keskustella sun kanssa mutta uskaltaako tänne mitään tietojaan laittaa...:(

        Sinulle pinei suloinen koiranpentu. Milloin hait koirasi? Oliko se täysin terve kun hait? (Pitikö käyttää eläinlääkärissä jne)? Itse ostin koirani tossa Elokuussa. Kyllä minulle voit antaa yhteistietosi olisi todella mukava päästä juttelemaan jonkun kanssa, jolla on sama ongelma.

        Tässä sähk.posti-osotteeni: [email protected]


      • Tiedoksi vaan
        Elfiuira kirjoitti:

        Eihän kukaan tosiaan osta tuolta mieheltä pentuja??? Keltasessa pörssissä taas ilmoitus!! ja on jos jonkin näköistä pentua!! Tietääkö kukaan miten kävi, saiko sakkoja/koiran pito kiellon?? ja siis mies muutenki pyytää 400 euroa pennuista, ei kukaan saa sitä hintaa pyytää sekarotusista!!!

        Kyllähän noi sekarotuset täällä suomessa (siis ihan vahinko pennut missä emä on yleensä nähtävillä) on vielä kalliimpia. Itse kun etin koiraa...nimen omaan seropia) niin täällä järestään kaikki oli 400-600€, no en ole valmis maksamaan sekarotuisesta noin paljoo. Sen takia pentutehtailu saa kukoistaa edelleen, koska suomesta ei sekarotuisia saa 250€ tai alle...paitsi jostain rovaniemeltä.
        Eli, hyvät koirien omistajat JOS HALUATTE PENTUTEHTAILUN LOPPUVAN, MYYKÄÄ NIITÄ TEIDÄN VAHINKOPENTUJA SEN VERRAN EDULLISESTI ETTEI KENENKÄÄN TARVII LÄHTEE OSTAMAAN NIITÄ VIRON YM KOIRIA!!


    • etsii..

      Meidän pentu on juuri tuolta Lintuvaarasta ja ollaan kyllä tosi vihaisia itsellemme, kun mentiin lankaan niinkun monet täällä ovat menneet ja ostettiin koira tuolta. Onneksemme koira on ollut terve (ainakin vielä)

      Jokatapauksessa etsisin meidän Maxille (nyk. Tuisku) sisaruksia. Koira on syntynyt 5.4.2008, ainakin passin mukaan, mutta epäillään, että nuorempi. Rotuja emme kunnolla tiedä meille sanottiin, että Pointteria ja Spanielia, mutta kyllä me nähään, että pojassa on ihan selvästi shelttiä ja kääpiöpinseriä ainakin.

      Laitan kuvan sähk.postissa, jos tärppää.

      • nnnnnoora

        Eksyin sattumalta lukemaan Kalevista näitä juttuja. Mun koira myös sieltä, synt. 5.4.2008. Samat rotusepostukset silloin mulle sanoi. Vieläkin tämä koira minulla.
        Ota yhteyttä jos näät tän vielä lähes 10v jälkeenpäin :D

        [email protected]


    • hellohello03

      Tämä ei liity mitenkään tähän, mutta lintuvaarassa päin on karannut koira.Ruskea,arka,pelokas,keskikokoinen koira.
      Onko kukaan nähnyt tälläistä koiraa lintuvaarassa? Nimittäin koitin ottaa koiraa kiinni, mutta en saanut juoksin koiran perässä monta tuntia se vain vaihtoi paikkaa.Ja välillä seisoi keskellä tietä, yritin sano sille että tulisi luokseni, mutta eih.. Tosi arka ja pelokas koira, ajattelisin jos olisi karannut joltain, tehtii ilmotus poliiseille, mutta ainakaan koirasta ei ollut aikasemmin tehty ilmoitusta. En sitten tiedä onko koira karannut kauempaa.En usko. Mutta heti kuin kännyin ja lähdin kävelemään koira seurasi, ja kun kännyin katsomaan koiraa, koira lähti pois?

      • Kukaan.............

        Ei voi kertoo miehen nimee tässä keskustelussa. Mulle on tuo Lintuvaara ihan tuntematon paikka. Jos me nytten halutaan tämä kyseinen mies "kiini" lisä tietoja kiitos.


    • suomenkielinen
      • Missä....

        Missä se on tuolla linkin takan?


      • lukisin...

        niin missä se tuolla tosiaan on ? tai ohjelman nimi


    • onnimonni

      Etsiskelen meidän Onnin sisaruksia jotka on myös ostettu tuolta samaisesta paikasta Lituvaarasta. Passin mukaan syntyneet 14.3.2007, vaaleita(valko-karamelli) väriltään ja pentueessa oli sekä pörröisempiä että lyhempikarvaisia kavereita. Mukamas Chihu-Bolonka sekoituksia. Olisi mukava vaihtaa kuulumisia ja mahdollisesti jopa tavata jos satutaan asumaan vaikka lähekkäin.:) Onni sairasti parvon ja jäin miettimään kuinka sen sisarusten kävi. Ottakaa yhteyttä jos kuulostaa tutulta!
      [email protected]

      • juu...

        OKSETTAA MOINEN!!!!


      • ...........

        Tee ihmeessä ilmoitus eläinsuojeluviranomaisille, jos kerran tiedät kyseessä olevan tehtailun. He kyllä puuttuvat asiaan, jos kyseessä on oikea tehtailu.


      • maisaT
        ........... kirjoitti:

        Tee ihmeessä ilmoitus eläinsuojeluviranomaisille, jos kerran tiedät kyseessä olevan tehtailun. He kyllä puuttuvat asiaan, jos kyseessä on oikea tehtailu.

        Niin just miksi ei kukaan tee mitään ilmotusta jos kerta tietää paikan..Tai sit nää on näitä huhu puheita vaan..


      • kuulemma monesti
        maisaT kirjoitti:

        Niin just miksi ei kukaan tee mitään ilmotusta jos kerta tietää paikan..Tai sit nää on näitä huhu puheita vaan..

        kävihän tuosta jutustelusta ilmi että ilmoitus on tehty ja monesti jo monta vuotta sitten ekakerran!


      • eläinsuojeluyhdistykseen
        maisaT kirjoitti:

        Niin just miksi ei kukaan tee mitään ilmotusta jos kerta tietää paikan..Tai sit nää on näitä huhu puheita vaan..

        ja lisäksi löysin linkin adressiin!

        Käykää kaikki kirjoittamassa.


      • vai?
        kuulemma monesti kirjoitti:

        kävihän tuosta jutustelusta ilmi että ilmoitus on tehty ja monesti jo monta vuotta sitten ekakerran!

        Eli mistään tehtailusta ei siis ole kyse, jos kerran ilmoitus ei johtanut tuloksiin.


      • hmm...
        vai? kirjoitti:

        Eli mistään tehtailusta ei siis ole kyse, jos kerran ilmoitus ei johtanut tuloksiin.

        niin...jos aloittanut jo vuonna 2004 ja jatkaa yhä...sanoo puhelimessa että uusi LÄHETYS tulee taas perjantaina!!!! ja näitä "lähetyksiä" tulee siis pari viikossa niin olisko tehtailua vai vaan ihan normi koirien kasvatusta??

        Naurattaa ......nämä idiootit kommenneitteen :))

        Eläinsuojelusta sanottiin että myydä saa... eriasia on jos koirat ovat myyntipaikassa huonossa olosuhteissa,toivottavasti menevät tarkistamaan!
        Ja kaikkien sieltä koiran ostaneiden pitäisi ehdottomasti ilmoittaa jos koirassa on sairauksia ym..


    • ninnuliini23

      hei jos jollain on asiaa lintuvaarassa asuvasta miehestä joka myy pentuja niin soittakaa mulle niin mulla on tietoa siitä numero on 046-6383664

    • huolestunut :(

      jos koiraparkoja ei edes kunnolla hoideta ja kohdella kyseisessä paikassa!:(

    • aina vaan

      Edelleen Hesarissa ilmoitus samalta mieheltä

    • maassa maan tavalla

      se on vaan valitettava tosiasia että meillä ei puututa eläinten huonoon kohteluun. eläimen pitää olla oikeesti TODELLA huonossa kunnossa ennenkuin viranomaiset edes harkitsee ottamasta eläintä omistajalta... surullista mutta totta. Välillä hävettää asua suomessa juuri tämän takia. Laki ei velvoita käytännössä juurikaan mihinkään

    • eikä!

      Mä asun lintuvaarassa!! Missä päi siel se asuu?

    • öööyks

      Ihan vaan tuli mieleen että ne jotka asiasta enemmän tiet'v't niin voisivat olla yhteydessä EVIRaan....jos ammattimaisesti myy koiria niin tarvii kait olla luvat ja maksaa veroja...ainakin jos tuo ulkomailta ihan tuolleen useampia...en sit oo varma mut olkaa joku yhteydessä sinnekkin , itse en viiti ku en asiasta mitään tiedä..

    • joku vaan

      Joo, pentuja käytiin katsomassa mekin, tosin siitä on jo monta vuotta aikaa...
      Koiranpentua ei tullut mukaan, vaikuttivat apaattisilta, joten siihen se jäi. Huomattiin heti että jotain on vinossa, asunto ja koirat mielestäni surkeassa kunnossa. Tämä kyseinen herra myy vieläkin keltaisessa pörssissä koiranpentuja, monistaa eri pentueista. Älkää hyvät ihmiset ostako häneltä! Näin pentutehtailu jatkuu ja jatkuu. Äijä selviää aina vain varoituksella. Että suututtaa!!!

    • fkldkdjfg

      Miks ihmiset on niin idiootteja että ostaa tälläsesta paikasta. Kaik helpoin tapa saada kaik pentutehtailijat pois markkinoilta on olla OSTAMATTA pentuja niistä paikoista! Ne jotka ostaa pentuja tehtailijoilta on YHTÄ syyllisiä eläinrääkkäykseen ku tehtailijatkin! HERÄTKÄÄ!!!!!

    • Kitikö

      Itse olen tapellut n. 10 vuotta kyseisen herran ja eläinsuojelun kanssa. Vaan ei millään saada lopetettua Hepun touhua..

      ÄLKÄÄ OSTAKO KYSEISLTÄ IHMISELTÄ KOIRAA!

      Tunnen kymmeniä ja kymmeniä perheitä joiden tuolta ostama pentu on päästään sekaisin ja kuollut parvoon alle 12vko!!

      LEVITTÄKÄÄ SANAA!

      • aina sinisestä napis

        Joo, ei, tulee vaan niin paha mieli noiden pentu-parkojen puolesta. Mutta, kylmästi vaan sinisestä napista poliisille rikosilmoitus. Noihan tekevät tuota maahantuontia ihan työkseen, ja yhtäkään ylimääräistä parvo-tapausta ei tarvita Suomeen.
        Hävetköön jokainen, joka tulta pentunsa hakee. Eikö Suomalaisilla ole enää mitään moraalia ja loppu järkikin on hävinnyt johonkin. HÄVETKÄÄ:

        Kyllä noi ilmoitukset loppuu, kun joka kerta, jokainen kun näkee, niiin sinisestä napista ilmoa poliisille, epäiltynä eläinrääkkäyksestä sekä talousrikoksesta, niin loppuvat tosi lyhyeen.


      • koiraa etsimässä
        aina sinisestä napis kirjoitti:

        Joo, ei, tulee vaan niin paha mieli noiden pentu-parkojen puolesta. Mutta, kylmästi vaan sinisestä napista poliisille rikosilmoitus. Noihan tekevät tuota maahantuontia ihan työkseen, ja yhtäkään ylimääräistä parvo-tapausta ei tarvita Suomeen.
        Hävetköön jokainen, joka tulta pentunsa hakee. Eikö Suomalaisilla ole enää mitään moraalia ja loppu järkikin on hävinnyt johonkin. HÄVETKÄÄ:

        Kyllä noi ilmoitukset loppuu, kun joka kerta, jokainen kun näkee, niiin sinisestä napista ilmoa poliisille, epäiltynä eläinrääkkäyksestä sekä talousrikoksesta, niin loppuvat tosi lyhyeen.

        Minäkin äsken puhuin Kalevin kanssa puhelimessa. Mutta onneksi olen lukenut näitä palstoja niin paljon, että heti tiesin kenestä on kysymys. Aika kumma että heppua ei saada mistään narautetuksi. Mitenkä on verojen ja alvin laita?

        Ja toinenhan on tämä Keltaisen pörssin Tiina milloin mikäkin sukunimi.


    • käsittämätöntä!!!
    • Tyttö

      Vahingossa eksyin tänne lukemaan tätä kirjeketjua ja voi kauhistus.. Olen myös jutellut kyseisen miehen kanssa viime kesänä puhelimessa. Löysin miehen ilmoituksen sunnuntain hesarista missä hän ilmoitti myyvänsä sekarotuisia koiria. Soitin hänelle ja koska hän vaikutti jo puhelimessa hyvin epämukavalta ja töykeän oloiselta, ei halunnut kertoa pennuista juurikaan mitään ja vaikutti hieman närkästyneeltä kysymyksistäni, en lähtenyt edes katsomaan pentuja. Ja hyvä että en lähtenyt, mutta kuriinhan tuo ukko on saatava hitto soikoon!

    • Pikku-Rekku

      Olipa hyvä, että eksyin tänne lukemaan! Juuri vaihdan sähköpostia tämän "Tiinan" kanssa, ja jotenkin tuli kumma fiilis ja aloin googlettelemaan. Sattuipa sopivasti.
      Taidamme kääntyä ihan vaan reippaasti jonkun rekisteröidyn, oikean ja kunnollisen kasvattajan puoleen :)

      • Pikku-Rekku

        Ja nyt tuli vastaus ja varmennos siihen, että sama hemmo on kyseessä. Tyyppi laitto sähköpostissa kuvia ja hirviän määrän hoonosoomi-tekstiä pennuista ja niiden vanhemmista. Kaikista paras:"Emon omistaja on minun tutun tuttu" Juupa juu, näinhän ne vastuuntuntoiset "välittäjät" toimivat...

        Tässä pätkä hänen kirjoitustaan:
        "Pennut ovat kotoisin yksittyiseltä kasvattajalta Türin kaupunkin
        läheltä Rooveresta maaseudulta. Emon omistaja on minun tutun tuttu.
        Pentueseen syntyi 4 pentua, kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Minun
        tehtäväksi on järjestää pennuille elänlääkärin tarkastukset, rokotukset
        ja pentujen myynti edeleen. Toimintani on täysinlaillista ja rehellistä
        koska tiedän minkälaisiä toimipiteeitä täytyy noudatta kun pentu
        myydään Suomeen.

        Eiköhän tälle pitäisi saada jo piste.


    • Jatkaa edelleen
      • Nuoripari

        Minä nuori ja tyhmä hain koirani sieltä... Miks en tajunnu ennen sitä googlaamaan...


    • kalevipappa1

      teksti epäasiallinen

    • Tanssintumua

      Jännästi noita vain menee ''palsta-pentueita'' vaikka niistä porutaankin :D
      Turha itkeä markkinoilla niin kauan kun tango soi ja rahalla saa! Kun vuoden verran jos kaksikin säästäisitte jokainen niin tällainenkin toiminta sammuisi alta kymmenen vuoden vaan kun sama mantra: en tarvitse papereita tai halua rescueta, jaadi jaa :)

      • niinno1

        Ei ne rescue koiratkaan halpoja ole. Hinta voi olla likemmäs 500 euroa, kun ottaa koiran esim. Espanjasta.


    • Verrokkiav

      Rekku rescue halvin (100-300e) ja kallein serbian koirat (600e)

    • Galleeeeee

      Edelleen myy pentuja.....

    • Lintuvaaran.herra

      Tunnen hyvin, koska se olen minä. Montakos laitetaan?

    • Onneksigoogletin

      Tämä kyseinen hlö kauppaa jälleen koiranpentuja, on ilmoitus koiratorissa ainakin kääpiösnautseri-mäyräkoiramix pennuista.

      • Näkeepunaista

        Olen myös huomannut henkilön ilmoituksia. Ihan omalla nimellään myy. Käsittämätöntä! Nyt varoitusta kiertämään someen tästä yrittäjästä, jos nimi on tuntematon nuoremmille ihmisille.


      • Kallispentu

        Valitettavasti näköjään, voi söderholm sentään!.. :( on myös apulan sivuilla myymässä pikkukoiramixejä (spaniel/snautseri).. Aivan käsittämätöntä että näitä vielä ostetaan häneltä, jo vähintään vuoskymmenen puhalluksen jälkeen!!

        Olkaa ihmiset tietoisia ostajia ja googletelkaa tietoa, sopikaa ostotilannetta edeltävästi tutustumiskäynti jne. Se on palvelus itsellenne, sekä ennen kaikkea syntymättömille pennuille!

        Itse virheet jo tehneenä, EI kalevilta hankittuna, mutta.. Kerrottakoon että 380e pentu on tullut rotupentua kalliimmaksi, voi rehellisesti heittää nollan tuohon kamun ostohinnan perään! Ja puhumattakaan koiralle aiheutuneesta tuskasta!! :(
        Minulla griffon/chihu minimix 3v, molemmin puolisella patellan luksaatiolla ja lonkkavialla (D/E). Näistä johuen jo pahasti nivelrikkoa polvissa ja lonkissa, sekä sattunaisesti nivelpusseissa tulehduksen merkkejä. Viat ovat täysin synnynäisesti periytyviä, eli vanhemmat jo olleet SAIRAITA..
        Onneksi meillä voidaan nykyään hyvin kaikesta huolimatta. Polvet leikkattiin kesällä (lonkkia ei tulla leikkaamaan monimutkaisuuden takia, lonkkamalja ei koskaan ole kehittynyt), fyssarilla käytiin useasti ja tullaan jossain vaiheessa varmasti vielä käymään. Koko koiran oppuelämän joudutaan lonkat ja alaraajat kuvatuttamaan riittävin väliajoin (koska ei näytä kipuaan), nivel-lisää annan päivittäin, cartrophen-pistokset (3kpl) puolen vuoden välein, käydään uimahallilla ylläpitämässä lihaskuntoa ja pitämässä painoa kurissa, hierojalla täytyy käydä tästä johuten rentouttamassa lihaksia, makuualustaksi on hankittuna ortopedinen peti joka jakaa koiran painoa, erityis ruokailuteline jottei tarvitse kyyristyä syödessään, jnejne ... Toinen vaihtoehto olisi ollut koiran lopetus (tätä usea kannusti), mutta koska ortopedi meinasi että mahdollisuutta nuorella pikkukoiralla on, halusin vielä yrittää, ja tässä tapauksessa hyvä näin :) Tiedän, että koirasta tulen joutumaan luopumaan kun reppana on kuluttanut takapäänsä loppuun, sen aika saattaa olla ennenkuin laskut hoidoista on maksettu. Sekin on hyväksyttävä.

        Kysykäähän siis itseltänne, oletteko valmiita kaikkeen tähän jos sellainen tilanne tulee? Ja halpa koira (ei sellaista olekaan :D) onkin sairas? Itsellä ei raha niinkään merkitse, vaikka opiskelijana taistelenkin maksujen kanssa, mutta KALLIIKSI on tullut ja tulee. Sen lisäksi kaikki vaatii tietysti paljon aikaa ja järjestelyjä, varovaisuutta ja uusien toimintatapojen oppimista molemmille.

        Eli vielä kerran, kysykää itseltänne onko teistä tosiaan siihen? Eläin EI voi valita!


      • Töttöröööööö

        Näinpä! Kaveri (19 v.) oli ottanut seropin, koska oli ajatellut, että haluaa koiran ystäväksi eikä näyttelyihin ym. Mietti kauan koiraa ja katseli kaikenlaisia. Kävi sitten katsomassa erästä pentua, joka oli ollut ihan normaalikodissa emonsa kanssa. Myyjä vaikuttanut luotettavalta. Ei ollut kuitenkaan tajunnut/kuullut, että myyjät valehtelevat ihan ammatikseen ja osaavat näytellä ja teeskennellä lahjakkaasti. Pentu oli ollut ihana, tullut syliin ja lähtenyt tietty sylissä kotiin (hinta 450€). Tämän jälkeen myyjä oli parin päivän jälkeen häipynyt kuin pieru Saharaan, prepaid-liittymä jne. Alle viikossa pennun kunto oli romahtanut... eläinlääkärillä tehtiin kaikki voitava, hinta 570€, mutta pentu oli ollut niin sairas, että ei mikään auttanut. Hirveä suru vain jäi. Eli tonni meni, koira meni, luottamus ihmisiin meni ja hirveä suru jäi. Älkää ihmiset säästäkö koiran hankintahinnasta tai kuvitelko, että säästämällä hankintahinnasta lopulta säästäisitte!!


      • Kallispentu

        Se on juuri näin! :( Valitettavasti ihmiset automaattisesti ajattelevat että sekarotuiset ja seropit on terveempiä koska niitä ei ole "varsinaisesti jalostettu". Ja että koiraa ei tarvitse rekisteröidä koska se tulee vaan kotikoiraksi, eikä sitä olla viemässä näyttelyihin jne. Todellisuushan on se, että rekisterien kautta pystytään seuraamaan koiran suvussa esiintyviä periytyviä mm sairauksia sekä sukusiitosprosentit ja näin ollen minimoida sairaan koiran hankintaa. Rekisterikoiriakin on kotikoirina, ei se siihen liity :) Toki sitten taas rekisteröityjä kasvattajiakin on joka lähtöön, oikeastikin ihan pentutehtailun merkit täyttäviä. Ostajan on oltava valpas.

        Raha on huono renki!


    • Myynti-ilmoitus

      Tällä hetkellä ilmoitus nettimarkkinat.com Kingcharlesspaneli pojista.

    • JokoRiittäisi

      Ja sama pappa myy koiratori.comissa tällä hetkellä "kinghcarlesspanielia aavistuksella chihua"
      Samasta häiskästä keskustellaan tällä hetkellä fb:ssä, ja kun osan keskustelijoista kommentit on luokkaa "no miten sille pennulle käy jos kukaan ei osta? Onhan silläkin oikeus hyvään elämään!", niin en ihmettele, että pentutehtailu jatkuu ja jatkuu, onhan se kannattavaa kun aina vaan löytyy joko tietämättömiä tai säälistä ostavia...
      Ei ajatella mitä se tehdaspennun ostaminen tarkoittaa: sitä, että toiminta on kannattavaa, pentuja kannattaa aina vaan teettää, emojen kärsiessä hoitamattomina, huonolla ravinnolla, mahdollisesti sairaina ilman hoitoa, joka juoksusta tiineenä. Pennut syntyy sairaina tai sairastuu pian, ei rokotuksia...
      Huoh.

    • 16ifk

      Onko tällä myyjällä käheä ääni puhuessaan? Mietin onko sama myyjä keneltä ostimme koiran n. vuosi ja 2 kuukautta sitten. En muista hänen nimeä, mutta hän asui Espoossa kerrostalossa. Vasta kun meillä oli pentu sylissä ja kysyin emoa hän kertoi että emo asuu Virossa. Ostimme pennun, ja emme ymmärtäneet että tällaista on olemassa. Entinen koiramme oli kuollut 16 vuoden ikäisenä ja halusimme uuden koiran. Ajoimme 800 kilometriä edes takaisin ainoastaan hakemaan tätä pentua. Koira on ollut terve, mutta vasta nyt se luottaa meihin. Se on ollut aika haastava luonneltaan ja todella intensiivinen. Nyt on rauhallisempi ja kiltimpi. Jos tämä myyjä on sama kun tässä ketjussa niin olisi kiva saada yhteyttä muihin jotka ostivat pennun samasta pentueesta. Koira syntyi muistaakseen marraskuun lopulla tai joulukuun alussa 2015.

      • Anonyymi

        Moi, onko koiranne musta valkoinen? Otimme tuohon aikaan häneltä pennun ja sinne jäi vielä yksi musta valkea pentu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi, onko koiranne musta valkoinen? Otimme tuohon aikaan häneltä pennun ja sinne jäi vielä yksi musta valkea pentu.

        Pentueesta oli jäljellä n. 4-5 pentua kun haimme omamme. Muistaakseni siellä oli yksi mustavalkoinen. Meidän koira on vaaleanruskea-valkoinen, vähän mustaa selässä. Silmien välissä on valkoinen raita. Hän näyttää huskymixiltä.


    • Khgsyuiijhds

      Ette muuten tajua yhtä asiaa, tuo tyyppi ei ole pentutehtailija, koska ei ole emot hänen omia, tuo tyyppi ostaa halvalla pentuja yksityisiltä ihmisiltä virosta, ja myy suomeen. Jos hän pitää huolta että pennuilla on passi siru echinokokkoosi lääkitys annettu ennen suomeen tuloa. Ja jos on rekisteröinyt itsensä aluehallintovirastoon/eviraan tuojaksi, niin silloin hänellä on oikeus välittää pentuja.

      Todennäköisesti hänelle myynyt ihminen on huijannut häntä että pennut on terveitä. Parvoa kun ei päällepäin näe, jos ei ole vielä oireita

      • Anonyymi

        Kierrettävä mahdollisimman kaukaa.En oo koiraihminen,mutta tiedän söderholmin.aika iäkäskin jo.


      • Anonyymi

        Hirveitä juoru-ukkoja ja -akkoja nämä espoolaiset varsinkin Lintuvaara/Leppävaara-alueelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kierrettävä mahdollisimman kaukaa.En oo koiraihminen,mutta tiedän söderholmin.aika iäkäskin jo.

        En ostaisi-ottaisi häneltä maailman korkeimmassakaan koirakuumeessa,vaikka maksaisi siitä minulle.Suomessa on eläinlääkäreitäkin,jotka varmasti ovat parhaita asiantuntijoita,jos koirakuume iskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ostaisi-ottaisi häneltä maailman korkeimmassakaan koirakuumeessa,vaikka maksaisi siitä minulle.Suomessa on eläinlääkäreitäkin,jotka varmasti ovat parhaita asiantuntijoita,jos koirakuume iskee.

        Valitettavasti mäyräkoirien kasvattajista löytyy ainakin yksi kennel. jolla on aina pentuja jatkuvasti, mielestäni, eikä toiminta mielestäni ole eettistä. Kysymys on Welmu kennelistä,
        Parempaa tietoa saa kennelin kotisivuillta goolaamalla Welmu kennel.


    • Anonyymi

      Ite en oo kyseiseltä hepulta koiraa hommannut , vaan perheestä mihin oli koira otettu ja pidetty muutaman kuukauden kunnes eivät enään lasten takia pystyneet koiraa pitämään. Aikaisemmat omistajat eivät osanneet kertoa koirasta mitään, antoivat vaan passin käteen minkä olivat saaneet kun olivat koiran ite ostaneet.
      Kyseinen koira on siis tän Kalevin tuoma virosta, syntynyt 2017 ja näyttää saksanpaimenkoira ja husky mixiltä. Onko kellään muulla samasta pentueesta koiria? Olis kiva tietää onko jollain jotain tietoa, oma koira on täysin terve ja kohta 7 v. Ollut aina tän koiran taustat yks mysteeri. Nyt ainakin selvis että aikaisempi perhe mistä hain koiran on näköjään tältä pentutehtailijalta sen hommannut

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      243
      2101
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1817
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      70
      1523
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      107
      1225
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1105
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1025
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      960
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe