Narsismia ei ole

heikot ei peri maata

Narsisteja ei ole olemassa, siksi kyseinen "oirehtiminen" poistetaan uudesta DSM:stä. Näin ollen ei ole narsistin uhrejakaan, ainoastaan sekopäitä joiden pultit ovat pudonneet yhteentörmäyksessä liian vahvan ihmisen kanssa. Menkää siis "uhrit" hoitoon ja yrittäkää tehdä itsestänne yhtä vahvoja.

23

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh,

      ihan kiva provo. :)

      Haluutko jatkaa? Koitas perustella, miksi vahva narsistiksi kutsuttu ihminen sitten joutuu tekemisiin heikkojen uhrien kanssa, jotka ovat vielä sekopäitä. Ei nimittäin kuulosta oikein järkevältä...

      • 18+17=35

        Noh...narsistit joutuvat tekemisiin niiden KUVITTELEMIENSA heikkojen uhrien ja sekopäiden kanssa syystä, että he voivat KUVITELLA itsensä niiksi vahvoiksi ihmisiksi.

        No ehkä joku narsisti voi paremmin perustella asian,
        tämä ny oli vain uhrin heitto. Aina ei jaksa olla niin fiksu.


      • A
        18+17=35 kirjoitti:

        Noh...narsistit joutuvat tekemisiin niiden KUVITTELEMIENSA heikkojen uhrien ja sekopäiden kanssa syystä, että he voivat KUVITELLA itsensä niiksi vahvoiksi ihmisiksi.

        No ehkä joku narsisti voi paremmin perustella asian,
        tämä ny oli vain uhrin heitto. Aina ei jaksa olla niin fiksu.

        > Noh...narsistit joutuvat tekemisiin niiden KUVITTELEMIENSA heikkojen uhrien ja sekopäiden kanssa syystä, että he voivat KUVITELLA itsensä niiksi vahvoiksi ihmisiksi.

        Todellisuudentajun on korvannut laukkaava mielikuvitus ja eletään sadussa ja roolitetaan kaikki siihen mukaan erikseen edes kysymättä haluuko leikkiä kanssa.


      • jglijllkj
        A kirjoitti:

        > Noh...narsistit joutuvat tekemisiin niiden KUVITTELEMIENSA heikkojen uhrien ja sekopäiden kanssa syystä, että he voivat KUVITELLA itsensä niiksi vahvoiksi ihmisiksi.

        Todellisuudentajun on korvannut laukkaava mielikuvitus ja eletään sadussa ja roolitetaan kaikki siihen mukaan erikseen edes kysymättä haluuko leikkiä kanssa.

        Kuten sinä roolitat palstalla kirjoittavat esim. lapsiksi??


      • A
        jglijllkj kirjoitti:

        Kuten sinä roolitat palstalla kirjoittavat esim. lapsiksi??

        Kenties.


      • M.B.
        jglijllkj kirjoitti:

        Kuten sinä roolitat palstalla kirjoittavat esim. lapsiksi??

        Roolileikit ovat itseasiassa aika avartavia. Jämäkkys ja tosikkous on vaan niin tappavaa, että kun kerran onnistuu antautumaan oikeasti roolileikkiin, se tunne... Ei ainakaan kehoita kääntymään takaisin samaan vanhaan kaavaan, siihen harmaaseen harmaan miehen puvunkaavaan ainakaan..


      • A
        M.B. kirjoitti:

        Roolileikit ovat itseasiassa aika avartavia. Jämäkkys ja tosikkous on vaan niin tappavaa, että kun kerran onnistuu antautumaan oikeasti roolileikkiin, se tunne... Ei ainakaan kehoita kääntymään takaisin samaan vanhaan kaavaan, siihen harmaaseen harmaan miehen puvunkaavaan ainakaan..

        Aikuiset ei opi mitään jos lapset on aina kilttejä.


      • Tosi juttu

        Tämä on tosiasia. Narsismi poistetaan tautiluokituksesta koska määritelmä on havaittu vääräksi, yhteiskunnan ja ympäristön laajasti aiheuttamaksi käytökseksi.

        Ongelma ei ole yksilössä vaan maailmassa jossa elämme.


      • M.B.
        A kirjoitti:

        Aikuiset ei opi mitään jos lapset on aina kilttejä.

        Ja vielä vähemmän aikuiset oppivat jos aina pukeutuvat harmaaseen pukuun ja pitävät suun viivana ja pitävät huolta vain kiireestään ja päänsärystään :)


    • bon voyage

      Nasset karkoitetaan nasselandiaan :)

    • xcch

      Tai sitten nasseja on jo niin paljon että tavikset ovat jo vähemmistö, tämän palstan perusteella voisi niin päätellä.. :) Noinki typerä aloitus sai heti 3 plussaa..

      Lisäksi määritelmää on ehkä päässyt peukaloimaan narsistin hovi, seuraava vaihe lienee että narsimin uhrista tehdään täyttä ymmärrystä vailla oleva rikollinen, kuten tällä palstalla on jo tehty.

    • jjj jjj jjj

      Tällainen aloitus ja vielä sen peukuttaminen kertoo sen, mitä tämä palsta on. Täyttä manipulointia, vääriä väitteitä ja huuhaata.

      Ihmettelen edelleen että miksi tällaista väärää tietoa markkinoivaa palstaa ylipäänsä pidetään olemassa, koska narsismi on vakava asia ja tuhoaa tuhansien ihmisten elämän Suomessakin.

      On hyvin moraalitonta jakaa tuollaista tietoa kuin suurin osa täällä kirjoittavista vakionimimerkeistä tekevät, kun ajattelee että tietoa narsismista etsivät hyvinkin heikoiksi narsistin tekemät uhrit. Narsistihan on nimitys juuri sellaisille ihmisille, jotka tuhoavat toisia ihmisiä henkisesti ja usein fyysisestikin. Tämä on totuus kaikesta täällä olevasta valheellisesta höpötyksestä huolimatta. Missään muualla ei tapaa tällaista narsistien tekojen mitätöimistä ja narsistien nostamista jalustalle.

      • 20+9=29

        Niin.. narsistitkin jakavat sitä "oikeaakin" karua tietoa itsestään/sairaudestaan omalla tavallaan vahvistaen uhrin omia kokemuksia siitä, että sellaista on oikeasti olemassa.

        Minua ei sinällään haittaa nuo ns. suorat ilkeät kommentoinnit, tuntemattomien ihmisten henk. koht. mollaamiset.

        Sitähän se on...narsismia arkitodellisuudessa.

        samoin sivuutan monesti ne monimutoiset hienot psykologiset teoriat, kun niiden tietämys ei mitenkään auta ns. uhria eteenpäin., kun elämä kuitenkin eletään siinä arkitodellisuudessa, ei teorioissa.

        Pahimpina pidän niitä kirjoituksia , joissa narsisti itse pukeutuu hyvän kaapuun ja levittää omaa kieroa sanomaansa siitä miten narsistia voi mukamas hallita ja siten syyllistää ihmistä, että vika on hänessä jos hänestä tuntuu pahalta.


      • noh,
        20+9=29 kirjoitti:

        Niin.. narsistitkin jakavat sitä "oikeaakin" karua tietoa itsestään/sairaudestaan omalla tavallaan vahvistaen uhrin omia kokemuksia siitä, että sellaista on oikeasti olemassa.

        Minua ei sinällään haittaa nuo ns. suorat ilkeät kommentoinnit, tuntemattomien ihmisten henk. koht. mollaamiset.

        Sitähän se on...narsismia arkitodellisuudessa.

        samoin sivuutan monesti ne monimutoiset hienot psykologiset teoriat, kun niiden tietämys ei mitenkään auta ns. uhria eteenpäin., kun elämä kuitenkin eletään siinä arkitodellisuudessa, ei teorioissa.

        Pahimpina pidän niitä kirjoituksia , joissa narsisti itse pukeutuu hyvän kaapuun ja levittää omaa kieroa sanomaansa siitä miten narsistia voi mukamas hallita ja siten syyllistää ihmistä, että vika on hänessä jos hänestä tuntuu pahalta.

        laitapa linkki kuvaamasi kaltaiseen kirjoitukseen, niin katsotaan, mistä oikein on kyse. Minua alkoi ihan kiinnostaa.


      • 2+8=10
        noh, kirjoitti:

        laitapa linkki kuvaamasi kaltaiseen kirjoitukseen, niin katsotaan, mistä oikein on kyse. Minua alkoi ihan kiinnostaa.

        Noh, on kunkin lukijan oma asia, miten toisen kirjoituksen tulkitsee, miltä asia tuntuu...kun sitä lukee oman tietämyksensä ja kokemuksensa valossa.

        En minä sinällään halua kenenkään tuntemuksia väittää vääriksi tai oikeiksi ja alkaa niistä väittelemään...kaikilla on oikeus toki omaan tuntemukseensa.

        toisen hyvä voi olla toisen paha tai päinvastoin...eikä kumpikaan tuntemus ole sinällään väärä.

        Sinäkin varmaan suhtaudut toisten kirjoituksiin omalla tavallasi, joko positiivisesti tai negatiivisesti, sen mukaan millaisia tuntemuksia ne sinussa herättävät, mutta kannattaa muistaa ettei kaikki ole aina sitä miltä ne äkkiseltään näyttää ja tuntuu.

        Minusta ny tuntuu tässä kohtaa, että yrität haastaa minut väittelyyn kanssasi siitä että minun tuntemukseni ovat vääriä.

        Voi ollakkin, mutta se ei ole sinun ongelmasi, että pitäydytään mielummin asiassa ja jaetaan vaan niitä omia tuntemuksia, minä omiani ja sinä omiasi.

        Molemmat kun on itselle niitä oikeita, vaikka toiselle olisivatkin vääriä.


      • eli,
        2+8=10 kirjoitti:

        Noh, on kunkin lukijan oma asia, miten toisen kirjoituksen tulkitsee, miltä asia tuntuu...kun sitä lukee oman tietämyksensä ja kokemuksensa valossa.

        En minä sinällään halua kenenkään tuntemuksia väittää vääriksi tai oikeiksi ja alkaa niistä väittelemään...kaikilla on oikeus toki omaan tuntemukseensa.

        toisen hyvä voi olla toisen paha tai päinvastoin...eikä kumpikaan tuntemus ole sinällään väärä.

        Sinäkin varmaan suhtaudut toisten kirjoituksiin omalla tavallasi, joko positiivisesti tai negatiivisesti, sen mukaan millaisia tuntemuksia ne sinussa herättävät, mutta kannattaa muistaa ettei kaikki ole aina sitä miltä ne äkkiseltään näyttää ja tuntuu.

        Minusta ny tuntuu tässä kohtaa, että yrität haastaa minut väittelyyn kanssasi siitä että minun tuntemukseni ovat vääriä.

        Voi ollakkin, mutta se ei ole sinun ongelmasi, että pitäydytään mielummin asiassa ja jaetaan vaan niitä omia tuntemuksia, minä omiani ja sinä omiasi.

        Molemmat kun on itselle niitä oikeita, vaikka toiselle olisivatkin vääriä.

        et halua (tai pysty) osoittamaan yhtään kirjoitusta, "joissa narsisti itse pukeutuu hyvän kaapuun ja levittää omaa kieroa sanomaansa siitä miten narsistia voi mukamas hallita".

        Asia selvä.


      • 9+2=11
        eli, kirjoitti:

        et halua (tai pysty) osoittamaan yhtään kirjoitusta, "joissa narsisti itse pukeutuu hyvän kaapuun ja levittää omaa kieroa sanomaansa siitä miten narsistia voi mukamas hallita".

        Asia selvä.

        Niin en halua lähteä sellaiseen väittelyyn, jossa väitellään kunkin ihmisen omista kokemuksista/tuntemuksista.

        Kun ne nyt ovat jotain mitä vain ovat, niitä ihan OMIA tuntemuksia , eivät sinällään oikeita tai vääriä.

        Oman mielipiteensä ja kokemuksensa, tuntemuksensa jostain asiasta voi kyllä jakaa, vaikka se poikkeiasi jonkun toisen mielipiteistä, kokemuksista ja tuntemuksista.

        Keskustelua voi jatkaa aiheesta ja kertoa eriävä mielipiteensä... ilman yritystä etsiä todistusaineistoa siitä, että jonkun ihmisen oma tuntemus olisi väärä.

        Joskus täälläkin kokee samanmielisyyttä jonkun kirjoituksen johdosta, joskus taas tekee mieli esittää se oma mielipide/tuntemus asiaan.

        Itse nyt kerroin omista tuntemuksistani, millaisia tuntemuksia minussa herää joistain kirjoituksista...sinulla ei ole virinnyt samanlaisia tuntemuksia, turha niistä on silti alkaa väittelemään.


      • no siis,
        9+2=11 kirjoitti:

        Niin en halua lähteä sellaiseen väittelyyn, jossa väitellään kunkin ihmisen omista kokemuksista/tuntemuksista.

        Kun ne nyt ovat jotain mitä vain ovat, niitä ihan OMIA tuntemuksia , eivät sinällään oikeita tai vääriä.

        Oman mielipiteensä ja kokemuksensa, tuntemuksensa jostain asiasta voi kyllä jakaa, vaikka se poikkeiasi jonkun toisen mielipiteistä, kokemuksista ja tuntemuksista.

        Keskustelua voi jatkaa aiheesta ja kertoa eriävä mielipiteensä... ilman yritystä etsiä todistusaineistoa siitä, että jonkun ihmisen oma tuntemus olisi väärä.

        Joskus täälläkin kokee samanmielisyyttä jonkun kirjoituksen johdosta, joskus taas tekee mieli esittää se oma mielipide/tuntemus asiaan.

        Itse nyt kerroin omista tuntemuksistani, millaisia tuntemuksia minussa herää joistain kirjoituksista...sinulla ei ole virinnyt samanlaisia tuntemuksia, turha niistä on silti alkaa väittelemään.

        kun minä olisin vain halunnut nähdä "niitä kirjoituksia , joissa narsisti itse pukeutuu hyvän kaapuun ja levittää omaa kieroa sanomaansa siitä miten narsistia voi mukamas hallita ja siten syyllistää ihmistä, että vika on hänessä jos hänestä tuntuu pahalta."

        (Ajatukset "vääristä tuntemuksistasi" ovat ihan sun omia ajatuksia.)


      • inhottava palsta
        no siis, kirjoitti:

        kun minä olisin vain halunnut nähdä "niitä kirjoituksia , joissa narsisti itse pukeutuu hyvän kaapuun ja levittää omaa kieroa sanomaansa siitä miten narsistia voi mukamas hallita ja siten syyllistää ihmistä, että vika on hänessä jos hänestä tuntuu pahalta."

        (Ajatukset "vääristä tuntemuksistasi" ovat ihan sun omia ajatuksia.)

        Älä kysele esimerkkejä koska lue mitä ketjua tahansa niin tuota narsistin hyvään kaapuun pukemista ja oman kieron sanoman levittämistä on hyvin paljon TÄÄLLÄ jokaisessa ketjussa. Tuollaista ei edes tosielämässä tapaa juurikaan, mutta narsistit pitävät tätä palstaa omana temmellyskenttänään, kun ylläpitokaan ei estä heitä ja väärin tiedon levittämistä. Jos uhri aloittaa jonkun ketjun ja kertoo asiasta siltä kannalta miten tuhoava narsisti on uhrin kannalta niin pian siinä on kymmenen narsistien suojelijaa roikkumassa viesteineen, jotka hyvin ivallisesti kumoavat ihan kekstyillä, usein jopa lapsellisilla kommenteillaan.


      • 2+12=14
        no siis, kirjoitti:

        kun minä olisin vain halunnut nähdä "niitä kirjoituksia , joissa narsisti itse pukeutuu hyvän kaapuun ja levittää omaa kieroa sanomaansa siitä miten narsistia voi mukamas hallita ja siten syyllistää ihmistä, että vika on hänessä jos hänestä tuntuu pahalta."

        (Ajatukset "vääristä tuntemuksistasi" ovat ihan sun omia ajatuksia.)

        Niin niin...
        ajatukset on ihan omiani...kuten sekin, että jonkun kirjoituksesta mulle tulee tunne siitä, että siinä narsisti yrittää pukeutua hyvän kaapuun.

        Jos et sinä koe lukiessasi koskaan sellaisia tuntemuksia, et ole nähnyt sellaisia kirjoituksia...niin se on sitten oma asiasi, oma kokemuksesi.

        Minä vain jaoin, ajatukseni, tuntemukseni, ei minun sitä sinulle tarvitse syöttää, kun sinä olet oma itsesi ja sama asia/kirjoitus voi tuntua sinusta ihan toisenlaiselta.

        Tuntemuksiaan, mielipiteitä, ajatuksiaan, kokemuksiaan voi jakaa kertomalla niistä, oli ny ne "oikeita tai väärä"...mutta samaa tunnetta/kokemusta ei voi toiselle antaa tai yrittää takoa toisen päähän...


      • ihan okei,
        2+12=14 kirjoitti:

        Niin niin...
        ajatukset on ihan omiani...kuten sekin, että jonkun kirjoituksesta mulle tulee tunne siitä, että siinä narsisti yrittää pukeutua hyvän kaapuun.

        Jos et sinä koe lukiessasi koskaan sellaisia tuntemuksia, et ole nähnyt sellaisia kirjoituksia...niin se on sitten oma asiasi, oma kokemuksesi.

        Minä vain jaoin, ajatukseni, tuntemukseni, ei minun sitä sinulle tarvitse syöttää, kun sinä olet oma itsesi ja sama asia/kirjoitus voi tuntua sinusta ihan toisenlaiselta.

        Tuntemuksiaan, mielipiteitä, ajatuksiaan, kokemuksiaan voi jakaa kertomalla niistä, oli ny ne "oikeita tai väärä"...mutta samaa tunnetta/kokemusta ei voi toiselle antaa tai yrittää takoa toisen päähän...

        sä et halua kertoa ja se on sillä selvä.


    • ankka

      Aloittaja voi taas haistaa pitkän paskan. Kateellinen vain kaikille uhreille tällä palstalla, jäänyt ehkä huomiotta. Ilmiselvä masokisti joka haluaa myös olla uhrin asemassa. Painukoon vittuun täältä. Kiitos.

      • iodhfgi

        Narsismiko siis poistuu DSM .n tautiluokituksesta sano aloittaja?

        aletaanko ne narsistit siis luokittelemaan uudestaan esim: patologisiksi häviäjiksi vai kroonisiksi luusereiksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe