Kun yksityinen valvoja valvomallaan alueella kirjoittaa autooni maksulapun, jonka maksan, olenko oikeutettu pitämään autoani parkissa määräämättömän ajan? Minkä sopimuksen olen siis hyväksynyt maksamalla, "sakon vai pysäköintiluvan vai minkä?
Ei nimittäin ole tietyissä tilanteissa ollenkaan kallista. Ei kait autoani saa edes hinata pois, kun olen sopimuksen hyväksynyt.
Kauan luvallisesti parkissa yksityisen maksun maksamalla
8
237
Vastaukset 8
- Xx park controler
Olet hyväksynyt sopimusrikosta maksun eli jos siellä taulussa jonka perusteella on tuo sopimus syntynyt , lukee joku aikaraja siitä, , niiin se on tuo aika, mutta jos ei ole mainintaa ajasta, niin se on maksu sen kertaisesta sopimusrikosta eli jos tilanne ei muutu, eli et esimerkiksi siirrä autoasi tai muuta sellaista, niin sopimus jatkuu samalla maksulla hamaan tulevaisuuteen asti
- kilvetön parkkiin
Yksityinen ei saa hinata autoasi pois, silloin syyllistyisivät varkauteen. Tämän tietenkin voisi kiertää laittamalla kyltin sopimustekstiin "autosi kuuluu meille jos laputamme kahdesti. Pysäköimällä hyväksyt ehdot" tai jotain sinnepäin. Tätä eivät uskalla tehdä koska se olisi sitten jo semmoinen teko mikä voisi korkeimmassakin oikeudessa herättää nikottelua vaikka kaikki muu sinne näyttää kelpaavan.
Toden totta, tietyissä tilanteissa tuo pysköinti olisi halpaa koska sopimustekstit yleensä pätee kertarikkomukseen eli niissä ei ole mitään mainintaa mitä tapahtuu jos rikkoo sitä useamman kerran (siis usemman kerran rikkomus on varmaan suhteessa paten käyntitiheyteen, ei siihen että on itse pysäköinyt useamman kerran). - Parkkilateksi
"Ei nimittäin ole tietyissä tilanteissa ollenkaan kallista. Ei kait autoani saa edes hinata pois, kun olen sopimuksen hyväksynyt. "
Juu, ei saakaan. Esim. tyypillisesti voit kausipysäköidä ajoneuvosi yksityiseen halliin tuolla edullisella 40€ maksulla. Olethan sopimusehdot hyväksynyt.
Voit vielä pistää emäntäs ajamaan auton halliin, niin ei tarvitse edes maksaa tuota 40€:tä kun kerrot olevasi sopimustekstissä ihan ulkopuolinen kaveri noin muutenkin. Voit vain voittaa tässä keississä. - JAM
Kukaan ei vielä varmaan ole kokeillut kesäauton talvisäilytystä tällä metodilla, mutta hiukan keskeneräisiltä nämä yksityiset kyltit ja niiden sopimustekstit vaikuttavat.
Kaikkiin tilanteisiin sopivia tekstejä kylttiin ei voida saada mahtumaan ikinä. Senpä takia esim. yritystenvälisissä kaupoissa käytetään niin sanottuja yleisiä sopimusehtoja esim. NL01, Orgalime 2000, jotta joka kerta ei tarvitse tulostaa ja toimittaa sataa sivua paperia, kun ostaa pari ruuvia.
Jokainen jonka omasta parkkiruudusta löytyy kerta kerran jälkeen vieras auto, olisi tyytyväinen kun valvontaa saataisiin myös yksityisalueille. Kuitenkin yksityisten parkkifirmojen perustajat eivät ilmeisesti ole käyneet edes peruskoulua loppuun, koska eivät ymmärrä mitään sopimusten tekemisestä. Ei siis ihme, että asia aiheuttaa närää. Periaatteessa hyvä asia on pilattu idiottien tekijöiden toimesta. - selvä asia
tietenkin yksityispihalta saa omistaja hinauttaa auton pois...jos minä jätän autoni sinun omakotitalon pihaan ilman lupaa niin kai sinulla on hinaus oikeus? Olisi aika kohtuutonta jos ei olisi...miettikää nyt ja sama sääntö se on esim. kerroatalon pihalla...se on myös monesti ykstyispiha kuten merkissä lukee....
- ei ole ei
Ei toisen omaisuuteen noin vain voi kajota, vaikka olispihallesi parkkeerattu. Viranomaiset on sitä varten että he se siirtävät mutta siihen heillä on viranomaisvaltuudet. Se on eri asia kuin yksityinen instanssi.
Mihinkäs sen itse hinautat tuosta noin vain?
Eipä nuo näytä yksityiset ihmiset tai valvojat niitä hinaievan vaikka onkin väärin pysäköity. - 87k
"minä jätän autoni sinun omakotitalon pihaan ilman lupaa"
Nythän ei ole kysymys siitä että pysäköidään ilman lupaa, vaan siitä että asiasta tehdään sopimus, ja molemmat osapuolet sen hyväksyy, ja maksetaan asinmukainen maksu pysäköinnistä
- 87k
Jos sulla on LUPA pitää autoa siellä, ja olet siitä myös maksanut, niin eiköhäs silloin autoa saa pitää siellä juurikin sen sopimuksen ajan (eli siihen asti kun ajetaan ulos) tietenkin jos ei maksa sopimusmaksuja, niin voi tulla muita seuraamuksia.
Tämänhän nyt pitäisi päivänselvää kaikille osapuolille, tulee tosin vain aika kalliiksi kun jokainen ajokerta halliin maksaa sen 40€ eli sallittua on, mutta kallista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 67758
- 113722
- 37696
- 129649
- 67589
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40589Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58483- 26465
Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu142459Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35458- 41432
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30398Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0395Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks58377- 29374
Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys64374- 61374
- 32361
Jää tyhjää tila
Kun ärrä loppuu. Toivottavasti ei kyhätä siihenkin kirppari. Hävettää koko keskusta.24359- 23357