****Ihmisille arvokkaita ovat paavit, piispat, papit, saarnaajat, evankelistat, julistyöntekijät,kaatajat, saarnaajat jne...
Ne kaikki ovat kuitenkin Jumalalle iljetyksiä, sillä Golgatalla hän nuo kaikki poisti omasta käytöstään, Hesekielin ennustuksen mukaisesti:
"Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan. Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa eikä etsi niitä.
"Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimeneni eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.
Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenia, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen" *****
Suoraan Ellen G Whiteltä lainattua
Whiten ja Teuvon tun
3
<50
Vastaukset
- tuhat ja yksi
niinhän se tekee.
Niin muuten tekee Raamatun kirjoituksetkin lainnailevat vanhempia tekstejä ja sekin osoittaa sen jotta Raamatun kirjoittajat eivät ole sen kummoisempia kuin muutkaan oppirakennelmien luojat , kaikki perustavat oppinsa aikaisempiin. Tunsit kai kuka tuon kirjoituksen Elleniltä oli kopsannut? Tietenkin Teuvo the suuri
Eiköhän tuo päde jokaiseen paimeneen ja toisille joko totuutta tai "totuutta" opettavaan Ellen itsekin mukaanlukien.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215614- 541715
- 211193
- 691027
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,53997Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom162978- 48918
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.129916Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle57910Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58858