Ihan turhaan

heippa.

siellä suunnittelet tekeväsi lasta tai olet jo sitten tyhmyyksissäsi sen tehnyt teini hörhöt.Se opiskelu kun on niin paljon helpompaa ilman sitä nyyttiä! ja ensinnäkin ammatti ja työpaikka on paljon tärkeämpiä asioista elämässä ennen lasten hankintaa ja toisekseen vakituinen mies, josta sitten tulee aviopuoliso ennen lapsen syntymää vältyt turhalta paperisodalta.Järjen käyttö on sallittua! alle 18v ovat lapsia, jotka noudattavat kotiintuloaikoja, saavat taskurahaa, opiskelevat, usein asuvat vielä kotona...nyt lopettakaa se p erseen levittäminen ja kasvakaa aikuisiksi ja eläkää ensin omaakin elämää.Tämä palsta vaan yllyttää tekemään lapsen lapsena.Pitäisi laissa kieltää lapsen saaminen alaikäisenä tai oikeastaan K-25!

4

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkupojanäiti

No itse olen poikani saanut joulukuun alusta ja olin silloin kyllä 18v. Mies 21v. En ole mitenkään hulttio ja koulunkäyntini on sujunut erittäin hyvin. nyt vain tuli pieni tauko ammattilukioni suhteen kun sain pikkunyytin

• yksinuoriäiti

Äidiksi tulin 17-vuotiaana. P*rsettäni en koskaan ole mielestäni levitellyt, avopuolisoni kanssa olen ollut yhdessä kolme vuotta, josta tulee pian neljä =). Avomieheni käy töissä ja tällä hetkellä lukee yo-kokeisiin. ka. hänellä 8,3 , itse opiskelin itsenäisesti lukiokursseja vanhempainvapaalla koulutyön kärsimättä, ja ka.:ni on 8,5. Suoritinpa avoimenyliopistonkin kursseja etänä... Lapseni on nyt vuoden ikäinen ja lapsen kanssa ei ole ollut ongelmia, hoidossakin ollut vain isän kirjoituksien ajan ja kerran, jolloin vietimme aikaa keskenämme. Toisin sanoen, opiskelu sujuu, rahaa on (säästöjäkin kertynyt ihan mukavasti, maksoimme isän ajokortin ja saimme vaariltani käytetyn auton), ja töitäkin on. Tottahan opiskeluihin pitää varata hieman enemmän aikaa ja vaivaa, mutta hyvin sujuu ja kouluissa oppii oikein mukavasti, nyt kun olen sinne palannut.

• kolmenpojanäiti

Kotiäitiysaika on oikeasti hyvää opiskeluaikaa, kannattaa käyttää hyväkseen! Itse olen ollut 3,5 vuotta kotona, vielä 2,5 vuotta edessä (vanhin poika 3,5-vuotias, jo päiväkodissa, mutta kaksi nuorempaa vielä kotona, heistä nuorempi vasta reilut puolivuotias). Opiskellut tähän mennessä ylioppilaaksi, maatalousyrittäjäksi, nyt haen lähihoitajakoulutukseen ja ratsastuksenohjaajaksi. Monimuoto-, etä- ja iltaopinnot on kuin tehtyjä kotiäideille, kannatan! :) Eipä monella ikäiselläni, eli 22-vuotiaalla, ole koulutusta näin kertynyt ;)

• no heipä hei.

Kiitos huolenpidostasi, mutta (mikäli asia nyt edes sinulle kuuluu) elän oikein hyvää ja tavallista nuoren naisen (vaikka ikääkin nykyään lähemmäs 30) elämää äitinäkin. Miten tuollainen säälittävä reppana, joka ilmeisesti ITSE ei kykene itsenäiseen päätöksentekoon ja normaaliin elämänhallintaan (syyttäen siitä nuorta ikää), kykenisi kieltämään kenenkään vanhemmuutta? Opettelisit hyvä ihminen vähän kunnioittamaan itseäsi niin ei tule tarvetta mennä nettiin haukkumaan kasvottomana tuntemattomia ihmisiä perseenlevittelijöiksi. Ulkoilulla on hyvä aloittaa, minäkin lähden nyt :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe