Vaihtuuko markkinajohtaja?

Pusteri on passé

13

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pertti Petrus Pitkän

      Muilla on pitkä matka edes markkinajohtajan kantapäille. Vuonna 2011 venerekisteriin Buster 1000 kpl, Yamarin 450 kpl, Silver 400 kpl.

    • JL

      Uusimmassa Kipparissa aluveneiden testi alkaen sivulla 30. Siellä näyttää päätoimittaja pönöttävän lempiveneessään. Vene kulkee hieman kallellaan, mikä varmaan johtunee Kesko Marinen tarjoamien lukuisten ilmaisien päivällisten tuomasta lisäpainosta. Tätä painoa päätoimittaja yrittää kyllä kompensoida istumalla hieman vinossa jakkarallaan, kun taas muut kuskit istuvat suorassa.

      Jaa niin... Cross voitti vertailun.

      Lehdessä muuten on kolme kokosivun mainosta Kesko Marinelta. Mutta näillä asioilla tuskin on mitään tekemistä keskenään. Jotkut ne vaan onnistuu kerrasta tekemään maailman parhaan aluveneen.

      • löfkeögo

        Aivan uskomatonta hehkutusta kyllä toimittajilta. Tietty ihan samat fysiikan laithan ne pätee muoviveneeseenkin, eikä Yammariinit ihan häntäpäässä ole ajo-ominaisuuksissaan silläkään puolella. Toisaalta harva juntti osaa veneen ajo-ominaisuuksia ja hyvyyttä ymmärtää, joten Busteri on taatusti turvassa jatkossakin venemarkkinoilla.


      • dillin dallin
        löfkeögo kirjoitti:

        Aivan uskomatonta hehkutusta kyllä toimittajilta. Tietty ihan samat fysiikan laithan ne pätee muoviveneeseenkin, eikä Yammariinit ihan häntäpäässä ole ajo-ominaisuuksissaan silläkään puolella. Toisaalta harva juntti osaa veneen ajo-ominaisuuksia ja hyvyyttä ymmärtää, joten Busteri on taatusti turvassa jatkossakin venemarkkinoilla.

        Eli Busterin suosio perustuu ostajien junttiuteen, vai mikä oli loppukommenttisi pointti????


      • löfkeögo
        dillin dallin kirjoitti:

        Eli Busterin suosio perustuu ostajien junttiuteen, vai mikä oli loppukommenttisi pointti????

        Eikös tämä ilmiö päde ihan kaikessa markkinoinnissa? Buster on Suomen tunnetun venebrandi. Sillä on varaa olla ominaisuksiltaan huonompi ja näinhän se onkin.


      • exjijhgdcvbn
        löfkeögo kirjoitti:

        Eikös tämä ilmiö päde ihan kaikessa markkinoinnissa? Buster on Suomen tunnetun venebrandi. Sillä on varaa olla ominaisuksiltaan huonompi ja näinhän se onkin.

        Mutta kuinka kauan markkinajohtaja voi olla huonompi kuin muut, ennen kuin kelkka alkaa kääntyä. Ei kai tuotenimellä voi loputtomiin ratsastaa?


    • JL

      Joo, voihan se Cross olla ihan hyvä vene. Itsellä ei ole mitään aluvenettä, enkä ole niitä edes ajanut, joten en pysty arvioimaan.

      Mutta pointtina oli lähinnä se, että jos Kipparin testissä on Yamarin-merkkinen vene, niin testiin kannattaa suhtautua aika varauksella. Tuo lehden ja Kesko Marinen suhde vaikuttaa melko epäterveeltä. Pelkästään Yamarin aiheisia juttuja on lehdessä perstuntumalta noin 2x enemmän kuin vaikkapa Busterista. Myyntitilastojen pohjalta tätä ei ainakaan voi perustella. Lisäksi oli hauska huomata että Finnmaster/Grandezza tarinoita tuli lehteen roppakaupalla kun Kesko otti nämä merkit siipiensä alle. Nyt kun yhteistyö päättyi, niin kyseiset veneet katosi lehden sivuilta kuin tuhka tuuleen. Ja sitten on vielä merkit joista ei kirjoiteta juuri mitään, kuten Terhi ja iso osa ruotsalaisista veneistä.

      • 4+0

        Hyvä huomio JL. Samaan hengenvetoon lisäisin, että ns. pieniltä venefirmoilta ei ole päässyt testeihin tuotteita. Olisi mielenkiintoista nähdä reilu 5 metrin luokassa muoviveneiden osalta myös esim. Paro, Rönnqvist.

        Kumpaakaan en omista.


      • Ahkera Aaloppi

        Nuo lehtijutut on muutenkin aika lailla Top Gear-tasoa, kun käyttötestissä on joku Yamarin 80 Yamahan 350 heppaisella koneella. Eihän noita myydä kuin yhden käden sormin suomen markkinoille vuodessa. Onhan se toki kiva sellaisessa veneessä kesät kestotestiä ajella...

        Oli niillä kyllä joku vuosi sitten Busterinkin kestotesti. Ilmeisesti siitä oppineena ovat panostaneet mukavuuteen (tai lähinnä selän kestävyyteen).


    • Entinen kipparin til

      Kippari-lehti on sekä Busterin että Yamarinin hypettäjä. Monia venemerkkejä ei juuri mainita. Hyvät ominaisuudet omaavia AMT-veneitä ei ole käytännössä lainkaan? Buster on siellä myös Keskon takia, jälleenmyynti suurelta osin ja Yamahat menee Keskon kautta.
      Nyt on Suvi-veneitä kehuttu. Aika tuoreessa numerossa oli joku katettu Buster, tekstissä mainitaan ongelmia ja vähän haukkujakin, mutta viisi tähteä tuI, eli maksimipisteet.

    • bububu

      Ensinnäkin,jos venetestejä tehdään pitäisi valita lähes samanpainoisia ja kokoisia veneitä jotta lopputulema olisi lähellekkään oikea. Esim buster l:n testikumppaneina ollut huomattavasti painavampia kilpailijoita tällöin tulos vääristyy oleellisesti,painavampi kulkee vakaammin jne. Buster vaan on omassa paino ja kokoluokassaan edelleenkin aivan erinomainen vene ja nuo väittämät keskokytkennöistä voi jättää omaan arvoonsa toisin kuin yamariinit.

      • 1 karpaasin kuorma

        Eikös veneet suunnitella tiettyjen speksien mukaan. Jokaisella on siis mahdollisuus suunnitella esim viidelle henkilölle paras ja optimaalisin alumiini-, muovi-, tai vaikkapa betonivene johonkin olosuhteeseen. Kevyellä veneellä päästään taloudellisuuteen ja pienempään konetehoon, mutta se saattaa olla kiikkerämpi ja kovempi allokossa. Toisaalta todellisen merikelpoisuuden kannalta on välttämätöntä, että liukukynnys on lähes olematon, eli vene ei voi olla liiallisen raskaskaan kokoonsa nähden. Ongelma noissa testeissä on, että ne ovat liikaa mutu-pohjaisia. Testeissä pitäisi mitata enemmän objektiivisia suureita vakavuudesta, kulkuasennosta ja muusta, täydellä kuormalla ajoa ei ole ollut ainoassakaan testissä, mikä olisi varsin tervetullut verrokki testeihin. Mökkiveneitä kun ajetaan usein täydellä kuormalla (ja hieman ylikin)...


      • bububu
        1 karpaasin kuorma kirjoitti:

        Eikös veneet suunnitella tiettyjen speksien mukaan. Jokaisella on siis mahdollisuus suunnitella esim viidelle henkilölle paras ja optimaalisin alumiini-, muovi-, tai vaikkapa betonivene johonkin olosuhteeseen. Kevyellä veneellä päästään taloudellisuuteen ja pienempään konetehoon, mutta se saattaa olla kiikkerämpi ja kovempi allokossa. Toisaalta todellisen merikelpoisuuden kannalta on välttämätöntä, että liukukynnys on lähes olematon, eli vene ei voi olla liiallisen raskaskaan kokoonsa nähden. Ongelma noissa testeissä on, että ne ovat liikaa mutu-pohjaisia. Testeissä pitäisi mitata enemmän objektiivisia suureita vakavuudesta, kulkuasennosta ja muusta, täydellä kuormalla ajoa ei ole ollut ainoassakaan testissä, mikä olisi varsin tervetullut verrokki testeihin. Mökkiveneitä kun ajetaan usein täydellä kuormalla (ja hieman ylikin)...

        Täysin samaa mieltä edellisen kanssa,voisi testitulokset muuttua oleellisesti. Harvoinhan yhteysvenettä ajellaan yhden tai kahden hengen kuormalla ilman lastia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe