autoimmuunisairaudet

immuuni

Hei!
Kävin luuydinnäytteessä kun ihmettelivät trombosytoosiarvoja.Jäi mysteeriksi. Syy on sittemmin selvinnyt kun puolen vuoden sisään on aktivoitunut vanha Colitis ulcerosa, huomattu selkärankareuma ja kahteen kertaan on kortisoneilla lääkitty akuutti kilpirauhastulehdus. Kaikki ovat autoimmuunisairauksia, luulisi että yhteiseen nimittäjään löytyisi yhtenevä lääkitys? Onko kokemuksia? Olisi kiva kun voisi tuoda kaikki lääkärit saman pöydän ääreen lyömään viisaat päänsä yhteen. Mutta sitä odotellessa, lyödään me :)

3

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös Immuuni

      Mulla on kanssa heittänyt trombosyytit. Ne voi välillä heitellä ilman syytä, vaikka flunssien tms. takia. Sairastan myös CU:ta ja kilpirauhasen vajaatoimintaa.. Reumaa odotellessa :/

      Niin, on se aika inhottavaa kun tulee useampi näitä autoimmuunisairauksia! Ja jokaista lääkitään omalla lääkkeellään. Kortisoni tuntus auttavan tulehduksiin, mutta eipä sit muuhun...

    • parannusta

      Nykyaikainen virallistettu nivelreuman hoito on verrattavissa siihen, että yritetään sammuttaa tulipaloa bensalla. Sairas ihminen tehdään entistä sairaammaksi tunkemalla hänet täyteen toinen toistaan kovempia myrkkyjä, joita joissain piireissä kutsutaan myös lääkkeiksi. Moni reumapotilas onkin todellinen kävelevä lääkekaappi, josta tietysti lääkeyhtiöt ovat varsin mielissään.

      Suomalainen nivelreumaa sairastava potilas ei todennäköisesti kuule lääkäreiltään ruokavaliohoidoista yhtään mitään. Tämä siksi, että lääkäriseura Duodecimin asiantuntijoiden laatimissa Käypä hoito- suosituksissa todetaan aika selvästi, ettei ruokavaliolla ole mitään merkitystä reumanhoidossa. Tämä on aika ihmeellistä, sillä on olemassa runsaasti näyttöä siitä, että oikeanlainen ruokavalio on kaikki kaikessa, jos halutaan parantua nivelreumasta.

      Nivelreumahan on autoimmuunisairaus, jossa elimistön immuunijärjestelmä hyökkää nivelkudosten kimppuun ja lopulta tuloksena on tulehdus ja nivelten rustojen tuhoutuminen. Syytä nivelreuman aiheuttajalle ei runsaista tutkimuksista huolimatta ole onnistuttu selvittämään. Erilaisia teorioita on kuitenkin paljon. Jotkut ovat sitä mieltä, että immuunijärjestelmä on vain ruvennut tunnistamaan normaalit solut vieraiksi ja hyökkäävät tämän jälkeen niitä vastaan. Joku toinen taas uskoo, että kaiken takana on herpesvirus. Itse epäilen, että syy on eri tekijöiden summa, mutta merkittävää roolia taustalla näyttelee nanobakteerit tai oikeastaan kalkeuttavat nanopartikkelit, jota termiä käytetään kai nykyään hieman mieluummin, kuin tuota nanobakteeri-nimitystä.

      No oli aiheuttaja sitten mikä tahansa, on meillä olemassa runsaasti erilaisia ruokavalioon liittyviä juttuja, joiden avulla nivelreumaa sairastava potilas voi päästä vaivoistaan. Jos itselläni olisi nivelreuma, niin kiinnittäisin huomiota seuraaviin asioihin.

      1. Gluteeniviljat pois. Yllätys, yllätys. Siellä missä viljat, niin siellä myös ongelma… Eikä tämä sääntö tee poikkeusta myöskään nivelreuman suhteen. Esimerkiksi runsaasti reumapotilaiden kanssa tekemisissä ollut (hyvä ja omilla aivoilla ajatteleva) lääkäri Rauli Mäkelä on todennut, että yleisimmin niveltulehduksia aiheuttava ruokaryhmä on gluteiiniviljat.

      2. MSM!

      3. Riittävästi D-vitamiinia.

      4. Valkoinen sokeri kokonaan pois ja tavallisen pöytäsuolan tilalle raffinoimaton merisuola.

      5. Inkivääri ja kurkuma osaksi jokapäiväistä elämää. Ovat sen verran tehokkaita tulehdusten hillitsijöitä.

      6. Perusteellinen tankkaus, jossa voi käyttää apuna esimerkiksi spirulinaa, chlorellaa, laadukasta viherjauhetta, hampunsiemeniä, parapähkinöitä, fulvic acidia, macaa, runsaasti hyvää C-vitamiinia jne…

      7. Maadoittuminen

      8. Zeoliittisavi

      9. Riittävästi laadukasta kalaöljyä tai vaikka krilliöljyä

      http://www.raikasweb.com/nivelreuman-nykyaikainen-hoito



      Potilaan tarina nivelreuman ravitsemushoidosta ilman lääkkeitä.
      http://www.youtube.com/watch?v=A-a2PP74N04&feature=youtu.be

      Gluteiini vihollinen elimistössäsi ?

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

    • immuuni

      Kiitti!
      On sairastellessa ollut aikaa tutkia ruokavaliojuttuja kun lääkärille pääsy on pitkällisen odotuksen takana ja sieltä saatava apu on sivuoirevoittoista. Toivon siivittämänä on ollut voimia raahautua jopa ostoksille. Gluteenia en ole jättänyt, vähentänyt kyllä, ja maadoituksesta en ymmärrä hölkästä :) Vihreää olen syönyt ja lisäravinteita kaikkia. lihat jätin pois lohta ja kananmunaa lukuunottamatta. Inkivääriä olen syönyt niin että napa paukkuu. Ystäväpiirissä on pistetty myös käsiä ristiin ja summa summaarum: Olen nukkunut jo useamman yön ilman tuskallisia yöjumppia! Täytyy se uskoa: joka meidät on tehnyt on laatinut myös käyttöohjeet joita on hyvä noudattaa :) Ei laiteta enää suuhun mitä sattuu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe