saako myyjät ottaa itselleen parhaat päältä

murkku

Olen joskus miettinyt tälläistä jos on esim vaate,koru tai jossain muussa kaupassa töissä sielä on alennus myynti saako työntekiä ostaa itselleen parhaat vaatteet,koerut yms päältä ennen,kun kauppa aukeaa?
Tai siis tarkoitan ostaa itselleen.

8

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfdsfsdfs

riippuu kait liikkeestä. itse olin kerran eräässä liikkeessä töissä ja kun purettiin kuormaa niin siinä samalla jos nähtiin joku ihana tuote(joita ei ollut kuin muutama kappale tullut)niin me myyjät sitten ostettiin ne ennen kuin ne ehtivät edes liikkeen puolelle :D eipä jäänyt niitä tuotteita yhtään liikkeen puolelle. tämä tosin ei ollut mikään ketjuliike vaan ihan yksityinen.

• suppotalismaani

Kyllähän tuo on ihan normaalia :)

• niin ja näin.

Normaalisti myyjä voi ostaa tuotteen, olipa se sitten alennuksessa tai ei. Poikkeuksia on sellaiset tuotteet, jota mainostetaan isoon ääneen ja mainitaan, että tuotteita tulee esim. 500kpl erä. Tuolloin usein ilmoitetaan henkilökunnalle, että tuotetta ei saa varata eikä ostaa oman työvuoron aikana.

• tyrrki

Liikkeen johtohan sen päättää kenelle myydään, ei sitä mikään laki säätele. Ellei nimenomaan ole kielletty niin tottakai voi itselle ostaa.

• second hand

Mitäs jos pyytää kaverinsa tai esim. miehen ostaan jonku tuotteen kun myyjänä ei itse voi?

• no barrier

No sitten pyytää ja sitten se mies tai kaveri ostaa sen, jos haluaa. Mikään ei estä tekemästä niin.

• myyjä

No huhhuh missä kielletään ostamasta työvuoronaikana jotain erä-/kamppistavaraa :D Meillä todellakin viedään parhaat päältä, ja siihen suorastaan kannustetaan. Varauksia ei periaatteessa saa tehdä, mutta se on sitten omasta esimiehestä kiinni antaako varata esim. työvuoron loppuun tai muutaman päivän.

• Ilyana

Olen pienessä ruokatukussa töissä, ja uudet tuotteet ostamme omiin ruokakaappeihimme saman tien koska muuten emme voi kertoa asiakkaille tuotteiden käyttötavoista, mausta, koostumuksesta, riittoisuudesta.. Mutta vaatekaupassa voi tulla ongelmia jos esim XS-kokoista uutta paitaa tulee vain 5kpl, ja 4 työntekijää ostaa ne ennen esillepanoa pois. Mutta mikäs siinä, markkinatalous on markkinataloutta, vapaata siis :)
      Tsemppiä kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      30
      3908
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1869
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1334
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1276
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      67
      1146
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      991
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      921
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      356
      878
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      861
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      861
    Aihe