Uuden kuntauudistuksen lopputulos on loppujen lopuksi ihan hyvä heinolalaisille. Huonomminkin olisi voinut nimittäin käydä, jos olisimme liittyneet Lahteen ja menettäneet päätäntöoikeuden sinne. Nyt päätäntäoikeus säilyy vahvasti Heinolaisille ja väkilukukin on meilkein 30 000 henkeä:)
http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_asiakirjat/01_julkaisut/03_kunnat/20120206Elinvo/06_Paeijaet-Haeme.pdf
http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_asiakirjat/01_julkaisut/03_kunnat/20120206Elinvo/name.jsp
Kuntauudistus: Heinolan uusi väkiluku on 27 918
7
198
Vastaukset 7
- ------0
Juu,kun laitetaan kuntoon Sysmän ja Hartolan perävintturin tiet,kadut,valot,koulut, muut paikat niin Heinolan pussissa pohja näkyy,en nää siinä mitään hyvää...mieluummin Lahteen.Lisäksi sieltä virkamiehet tulee täyttämään kaupungintaloa ,kas niillä on viroissa 5 vuoden siirtymä/suojatyöpaikka.On siinä pakka sekasin
- Lahti ryövää varmast
Vintturin tiet on pikkujuttu verrattuna siihen mitä Lahti tarvitsee velkoihinsa, jos Heinola ja moni muu liitettäisiin "suur-lahteen". Lahti tarvistisi kipeästi maksajia, sillä Lahden pussi on tyhjä. Isot velat niskassa. Siksi vanhustalon rakentamisen Jalkarannasta peruttiin. Tarvitaan rahaa kalliiseen toriparkkiin, MM-kisoihin - jo pelkästään haut miljoonajuttuja. Koulut homeessa - lapset sairaana. Lastensuojelu hoidetaan huostaanotoilla, ei virkailijan tarvi vaivata päätään minkään kotihoidon ja tuen kanssa. Maksaa Lahdelle, mutta maksakoot, tuumaa sossuvirasto. Ja on se maksanut, kun yksityiset ulkomaiset hoitoyhtiöt rahastaa. Siinähän Lahdella vankat perinteet, terveyskeskuksissa häärää reppulääkärifirmat, hyvällä voitolla. Kaupungin terveysjohdon suojeluksessa. Kyllä Lahti romuttaa ympäristökuntien toimivan terveydenhullon. Sitä moni kuntaa osaa jo pelätä - ja aiheesta. Tätä on Lahti! Vanhukset vain taakka. Kuolkoot - se on motto minun havaintojeni mukaan. Onkos joku eri mieltä - mahdollisesti ?
- Pienempi parempi
Lahti ryövää varmast kirjoitti:
Vintturin tiet on pikkujuttu verrattuna siihen mitä Lahti tarvitsee velkoihinsa, jos Heinola ja moni muu liitettäisiin "suur-lahteen". Lahti tarvistisi kipeästi maksajia, sillä Lahden pussi on tyhjä. Isot velat niskassa. Siksi vanhustalon rakentamisen Jalkarannasta peruttiin. Tarvitaan rahaa kalliiseen toriparkkiin, MM-kisoihin - jo pelkästään haut miljoonajuttuja. Koulut homeessa - lapset sairaana. Lastensuojelu hoidetaan huostaanotoilla, ei virkailijan tarvi vaivata päätään minkään kotihoidon ja tuen kanssa. Maksaa Lahdelle, mutta maksakoot, tuumaa sossuvirasto. Ja on se maksanut, kun yksityiset ulkomaiset hoitoyhtiöt rahastaa. Siinähän Lahdella vankat perinteet, terveyskeskuksissa häärää reppulääkärifirmat, hyvällä voitolla. Kaupungin terveysjohdon suojeluksessa. Kyllä Lahti romuttaa ympäristökuntien toimivan terveydenhullon. Sitä moni kuntaa osaa jo pelätä - ja aiheesta. Tätä on Lahti! Vanhukset vain taakka. Kuolkoot - se on motto minun havaintojeni mukaan. Onkos joku eri mieltä - mahdollisesti ?
Täysin samaa mieltä
- porvarit
Pienempi parempi kirjoitti:
Täysin samaa mieltä
"Lahden pussi on tyhjä" ja :D :D :D :D
Pitäkää se Heinolanne. - Lahti pöhötautinen
porvarit kirjoitti:
"Lahden pussi on tyhjä" ja :D :D :D :D
Pitäkää se Heinolanne.Lahti on se velkaisin, joka ei tule omillaan toimeen. Energialaitoksen 27 miljoonann eurolla talousarvio 2012 saatiin tai Myllyvirta sai näyttämään plussaa. Edellinen kaupunginhallituksen johto ja oli siinä Myllyvirtakin virrassa mukana, että lahti Energia olisi pitänyt myydä vattenfallille, joka on nyt palasina (Vattenfall siis). Onneksi Lahti Energia säilyi, sitä tarvitaan rahoittamaan velkaista Lahtea. Tässä tämän ihmeellisen Lahden tie siis käytännössä. Lahdessa tuhlataan rahat kaikkeen muuhun p a s k a a n, kuin terveyspalveluihin. Kokoomusjohto ja Myllyvirta ja terveysjohto suosivat yksityisiä lääkärifirmoja - valelääkäreitäkin siinä ohessa -että sillä lailla. Pitäisi mennä Meihiläiseen ja Terveystaloon vastaanotolle. Silmälääkärileikkaukset keskussairaalassa hoidetaan bisneshakuisesti. Jälkitarkastus á 100 euroa yksityisellä asemalla. Eli tulkaa rahapusseinnenne tänne vaan!
- Lahest
Lahti pöhötautinen kirjoitti:
Lahti on se velkaisin, joka ei tule omillaan toimeen. Energialaitoksen 27 miljoonann eurolla talousarvio 2012 saatiin tai Myllyvirta sai näyttämään plussaa. Edellinen kaupunginhallituksen johto ja oli siinä Myllyvirtakin virrassa mukana, että lahti Energia olisi pitänyt myydä vattenfallille, joka on nyt palasina (Vattenfall siis). Onneksi Lahti Energia säilyi, sitä tarvitaan rahoittamaan velkaista Lahtea. Tässä tämän ihmeellisen Lahden tie siis käytännössä. Lahdessa tuhlataan rahat kaikkeen muuhun p a s k a a n, kuin terveyspalveluihin. Kokoomusjohto ja Myllyvirta ja terveysjohto suosivat yksityisiä lääkärifirmoja - valelääkäreitäkin siinä ohessa -että sillä lailla. Pitäisi mennä Meihiläiseen ja Terveystaloon vastaanotolle. Silmälääkärileikkaukset keskussairaalassa hoidetaan bisneshakuisesti. Jälkitarkastus á 100 euroa yksityisellä asemalla. Eli tulkaa rahapusseinnenne tänne vaan!
Lahti on iso konserni, joka rahoittaa omia menojaan monimutkaisin omistusjärjestelyin (mm Lahti energia, Kuntatekniikka, Lahti Aqua, ym) Kaupungin rahoitus liikkuu useissa sadoissa miljoonissa vuodessa. Pelkästään tuon pian avattavan uuden energialaitoksen uudistus maksoi 155 miljoonaa ja sitä ei maksa todellakaan kaupunkilaiset vaan yhtiö itse sen omarahoitusjärjestelyin. Kuitenkin Lahden veroprosentti on maltilisella tasolla ja pienempi kuin näiden joidenkin ympäryskuntien. Kaupunki tekee vuosi toisensa perään positiivisen vuosituloksen ja sanoppa kunta/kaupunki jossa velkaa ei olisi? Kuitenkin kunnalllisveroprosentti määrittää pitkälti sen oman rahantarpeen omilta asukkailtaan! Lahti on voimakkaasti muuttovoittoinen ja investointeja onkin pakko tehdä, jotta tulevaisuus ja palvelut sekä yleisinfra on turvattu. Terveyspalvelut onkin se suurin kritiikin kohde, kuten aina ja niin muissakin suurkaupungeissa. Esim Jyväskylässä ihan sama tilanne ja valitus kuin Lahdessakin.
- Lahti on keskuscity
Lahti saa silti yli 700 uutta asukasta vuodessa. Mitä saa Hönölä? Miinusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää65788- 158774
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25760Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.100740Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93677Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193646- 22592
- 61582
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks35524On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78480- 39465
- 57455
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75447Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437- 70433
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9429- 54418
- 40407