Toivon että apua

pyydän apua

Olen kysynyt sinulta aiemminkin joskus vuosi sitten. Näkymät eivät olleet kovin valoisat. Tilanteeni on sellainen, että olen masennuksen takia sairaslomalla. En ole kylläkään vielä koskaan päässyt työuraa aloittamaankaan, eli olen työttömyydestä sairaslomalla ja tulot sen mukaiset :/

Tuntuu, että mikään ei voi kohdallani muuttua parempaan enää. Elämä on taistelua selviytymisestä ja vaikka päivittäin tsemppaan itseäni, se ei enää kanna kovin pitkälle. Lpaset on ainoa valopillku ja yritän antaa heille aikaa ja energiaa, jotta saisivat onnellisen lapsuuden. Oma lapsuuteni oli kai se suurin masennustekijä, mutta jatkuuko tämä elämäni loppuun asti?
Jäänkö lopulta sairaseläkkeelle työkyvyttömyyden takia? En toivonut sellaista elämää, mutta ehkä se oli jotenkin odotettavissa jo lausta asti.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivon että apua

Tärkeintä Sinulle olisi tapahtumien, asioiden ja oman itsesi hyväksyminen. Asioista ei tarvitse pitää, mutta hyväksyminen on oman henkisen ¨kehityksen ehto. Sinulla on edessäsi paljon hyvää ja hyviä hetkiä - ja jokin askareen tai harrastuksen kaltainen työ on edessäsi ja se on jopa tarkoituksellinen. Jaat myös jossain vaiheessa elämäsi itseäsi hieman nuoremman ja lempeän miehen kanssa.

Tärkeintä olisi, että hyväksyisit elämän sellaisena kuin se on annettu ja miettisit kiitollisuuden aiheita. Siten lähettäisit hyvää energiaa omalle tulevallesi. Ja siellä tulevassa kaikki on mahdollista..... Iloa ja valoa päiviisi.

• avunpyytäjä vastaa

Kiitos todella nopeasta vastauksesta!

Yritän hyväksyä itseni tällaisena. Vaikeus onkin hyväksyä oma työkyvyttömyys, joka kai kuuluu olennaisena osana itseeni. Kuitenkin pitäisi aina yrittää päästä työelämään elätteekseen itsensä ja myös lapsensa. En tiedä miten asiaan pitäisi asennoitua. Menneisyyden asiat kuitenkin osaltaan vaikuttaa edelleen itseluottamukseen ja toisiin luottamiseenkin. Helpottaisi sekin, jos tietäisi että tulen vaan harrastelemaan jotain mielenterveyttä hoitaakseni. Ei tarvitsisi koko ajan pohtia onko minusta vai ei. Ehkäpä aloitan sitten jonkin työkokeilun josta tulee tuo harrastuksen kaltainen työ.

Jaan jo nyt elämäni minua vanhemman ja joskus jopa lempeän miehen kanssa. Hän on yksi perhettä kasassa pitävä voima.

Keskity nyt lapsiisi, lapset ovat asia miksi kannattaa nousta aamulla sängystä.
      Sinulle tulee elämääsi rakkaus, nouset joka aamu ylös toiveikkaana ja energisenä.
      Myös sinä olet tärkeä, on myös lastesi etu että otat myös aikaa itsellesi, et muuten jaksa.
      Taloutesi paranee, jotain työtä löytyy mikäli olet itsekin aktiivinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe