Onko vl- liikkeessä tapahtuvissa rikoksissa aina kysymys syystä ja sen seurauksesta. Onko syy aina rikoksen uhrissa? Näin olen ainakin ymmärtänyt joidenkin vl- henkilöiden kommenteista. Ainakin pedofilia, raiskaus tai väkivalta (henkinen ja fyysinen) tuntuu olevan seurausta uhrien omasta käyttäytymisestä. Eli kysymyksessä ei oikeastaan ole ainakaan kovin suuresta rikoksesta, koska uhrit ovat itse olleet houkuttelemassa (ovat siis itse yhtä paljon syyllisiä esim. raiskaajan houkuttelemiseen rikoseen).
Onko suurempi rikos yrittää ottaa asioita rehelliseen keskusteluun? Mielestäni jokaisesta rikokseta pitää tehdä rikosilmoitus. Mielestäni Suomen rangaistusasteikko seksuaalirikoksista pitäisi nostaa eurooppalaiselle tasolle, jotta uskottavuus oikeuslaitokseen säilyy ja ennenkaikkea siksi että uhrit saavat edes jonkilaista oikeutta.
Mielestäni raamattu ei opeta syntien anteeksi saamista piilottelemalla, vaan rikoset tunnustamalla ja hylkäämällä. Hyvä esimerkki raamatun mukaiselle syntien tunnustamiselle on Sakkeus joka synnit anteeksi saatuaan toi rikoksensa julki ja maksoi rikosistaan, nurkumatta ja selittelemättä.
SYY ja SEURAUS
2
69
Vastaukset
- piste
Useasti on syy ja seuraus.Tekiä saattaa olla samasta asiasta uhri, RIKOTTU sielu ,ihmisyys polettu itseltä pienenä. Siksi tuntuu niin armottomalta tuo nimillä mässäily täällä areenoilla.
Miksi niin loputtomasti täällä kirjoitetaan täällä? Saattaa johtua siitä että SRK lla syyllistettiin ne jotka yrittivät huolensa esille tuoda ,joka muuten olikin oikeaksi todistettu myöhemmin.Olisiko kannattanut myötää jo alkuun että meidänkin keskuudessa on näin päässyt tapahtumaan ,eikä yrittääkään mitätöidä ja puolustella.
EI ollut tärkein asia näytellä parempaa, se on ikävä jos toiset ne kaivaa esille. Vieläkin on mahdollista alentua korokkeelta .Armahdettuna syntisenä. - cxzsafd
Minä en itse jatkaisi perinnettä mikäli olisin insestin uhri. Päinvastoin, vartioisin lapsiani koko sydämelläni kaikelta pahalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2271628- 1861581
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä441174Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad46871- 14740
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30731Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21720- 36701
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .20666Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46627