Carole King tänään kuulemma täyttää 70v,onnea! John ja Paul teini-iässään haaveilivat olevansa jonain päivänä Englannin KIng-Goffin.Carole oli yksi tärkeimmistä vaikuttajista pojille Hollyn,Berryn,Elviksen,Little Richardin ym. ohella.Aika uskomaton muija,tehnyt kymmenille laulajille ykköshittejä -50 luvulta lähtien,ja lopulta teki ihan omankin älpeen,Tapestry,joka on yksi kaikkien aikojen eniten myytyjä levyjä,ja täysin ansaitusti.Oikea klassikko albumi.Eipä taida olla toista naista,joka olisi säveltänyt läheskään yhtä paljon hienoja lauluja urallaan...
jk....juu,omistan Tapestryn... :)
Sinfoniaa sielulle...
6
122
Vastaukset
- Siistiä!
Tuskin on silti Mendelssohnin säveltäjäsiskon veroinen. ;)
- Melicanto
Miksi täällä jatkuvasti ohitetaan Beach Boysit, jotka tulivat tunnetuksi eläinten ystävinä?
http://www.zootube365.com/- pajfpaejfpaegf
Niin, vaikka eläimiin sekaantuminen ei ole rangaistavaa kuten ei pissaleikitkään.
Hmmn - beatles kirvoittaa tunteita ja keskustelua
- jäitä hattuun nyt
Carole King on ok lauluntekijä siinä missä McCartneykin. Säveltaiteesta on silti turha puhua tässä(kään) yhteydessä.
Hyvin kyllä luettelit Beatlesinkin esikuvat: niissähän oli pelkkiä populaarimusiikin nimiä joten ei siis ihme, että he itsekin suoltivat viihdettä alusta alkaen...
Tutustukaapa Mendelsoniin, Chopiniin, Bachiin ja muihin todellisiin jättiläisiin...siitä aukeaa teille aivan uusi musiikin taso!- judgementday123
Onhan se hendelin vesimusiikki kaunista.
Yllättävää kyllä, beatlet käyttivät ns. klassisenkin musiikin keinoja - Martinin avustuksella. - Miten niin?
judgementday123 kirjoitti:
Onhan se hendelin vesimusiikki kaunista.
Yllättävää kyllä, beatlet käyttivät ns. klassisenkin musiikin keinoja - Martinin avustuksella.Viihdesovitus jousikvartetille biisiin Yesterday tai nokkahuilun käyttö Foon on the hillissä ei tosiaan ole klassista musiikkia.
Beatles on aina vain poppia. Se että joku on luullut että se on maailman tärkein juttu musiikillisesti, on uskomattoman hupaisaa!
Ottakaa mikä tahansa Beatles-biisi ja verratkaa sitä Chopinin e-mollikonserttoon. Tehkääs se! Ei mutta ette te jaksa edes kuunnella Chopinia - taidatte olla kuin ne lapset, jotka ensikuulemalta tykänneet Haydnista?
Sitten ei kai mahda kuin juuttua Beatlesin säkeistölaulujen popmaailmaan loppuiäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497