onko kenelläkään kokemuksia magneettikuvauksesta (ristiluu), kun suussa on kiinteä metallinen kevytsilta? Metalli on tn kromia, kobolttia ja molybdeenia suurimmaksi osaksi, mutta täyttä varmuutta ei ole (eikä saada tuohoutuneiden tietojen takia, laitettu 25v sitten). Mietityttää, että heikentääkö magn.tutkimus jotenkin tuota siltaa ja se irtoaa? Entä kun olen lukenut että kromista ja koboltista voi irrota myrkkyjä kehoon, en kyllä ihan ymmärtänyt sitä että liittyykö se magneettikuvaukseen..??
Olisiko jollakin kokemusta?
magneettikuvaus ja metallinen hammassilta
4
1868
Vastaukset
- jozzucca
MRI:stä tuleva magneettine resonanssi ei kyllä oikein riitä irrottamaan kevytsiltaa. Yleensä tietenkin suositellaan ottamaan kaikki irrotettavat metallit pois, jotta niistä ei tule kuvaan häiriöitä. Kevytsiltaa ei kannata ottaa suusta pois kuvauksen vuoksi, varsinkaan, kun varsinainen kuvausalue on kaukana pään alueesta.
- Metallia Metallia
Minulla on molemmissa lonkissa keinonivelet ja kaksi hammasimplanttia. Niin vaan olin magneettipömpelissä ja elossa selvisin:)
- nuubi
kiitos vastauksistanne.
lisää vaan kokemuksia tai tietoa jos jollakin on?
Tämä metallinen kevytsilta on siis kiinni viereisissä hampaissa eikä lähde irti--enkä sen siis halua myöskään jatkossa lähtevän(heikkenevän, jos magneettikuvaus nyt sellaista sitten voisi tehdä?)..minullakin on ruuveja nilkassa pari kappaletta mutta niistä en ole huolissani: uudempaa tekoa niin ovat titaania. Tämän suujutun ikä (tosiaan 25v jo ollut) suurin mietinnänaiheeni, sillä kukaan ei varmaksi tiedä mitä tämä on..- ...
Ainakin kun minut laitettiin magneettikuvaukseen, niin kirjeen mukana tuli kyselylomake ja yhteystiedot, jos on jotain kysyttävää. Kysyisin sieltä, koska sielähän ne myös viimekädessä kuvauspäätöksen tekevät
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726293- 1471744
- 1131528
- 511280
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46962Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢32879Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97856Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5809Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231775- 41759